עקרונות הקידום שכל מנהל צריך לדעת

לפעמים קידום נראה מסובך, אך למעשה יש מספר עקרונות חשובים שהופכים אותו לפשוט מאוד. הנה כמה נתונים כדי שתצליח.

לשיתוף: 

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

הבעיה שלך היא לא ההכנסות אלא מה שאתה עושה איתן כדי לקבל עוד יותר הכנסות בחודש הבא.

לפני שאתה משקיע עוד שקל, בוא נבדוק מה באמת תוקע אותך.

אז איך מוצאים את צוואר הבקבוק שמונע מהעסק שלך לפרוץ קדימה עכשיו?

לפעמים קידום נראה מסובך, נכון?

האמת היא שיש כמה כללים פשוטים שיכולים להפוך אותו להרבה יותר קל.

עם הגישה הנכונה, כמה עקרונות ברורים וכמויות של התמדה, אתה יכול להתחיל לראות תוצאות מרשימות.

אין יום ללא פעולות קידום 

“הדבר העיקרי שמלווה אותי יום יום מאז הסדנה הראשונה שעברתי אצלך, הוא שאין דבר כזה יום בלי קידום!” 

זה מה שאמר לי עודד, חבר ולקוח, אחרי שהשתתף אצלנו בסדנת שיווק 11 שנים קודם לכן.  

מרבית המנהלים אינם רגילים לחשוב שפעולות קידום חייבות להתבצע באופן מסיבי ושגרתי יום אחר יום. אבל אם אינך “מוצף בכסף”, זה אומר שהעוצמה של הקידום שלך חלשה מדי, וכדאי שתתחיל להכפיל את מאמצי הקידום פי עשרה ויותר.

כדי להגיע לתוצאות משמעותיות, עליך להתחיל לחשוב בגדול. זה לא מספיק לבצע פעולות קטנות ומפוזרות, כשכמות העבודה פוחתת. עליך לתכנן ולהוציא לפועל פעולות קידום בעקביות. 

בוא נסתכל על כמה צעדים בסיסיים שאם אינך מבצע באופן מתמשך, אתה לא מתקרב למימוש פוטנציאל ההכנסה שלך.

למשל, האם יש לך רשימה מאורגנת, מסודרת ועדכנית של כל מי שרכש ממך משהו אי-פעם? האם תוכל בלחיצת כפתור לשלוף את הרשימה ומייד לשלוח להם מסר, ביעילות של דקות בודדות? אם לא – אז קדימה לעבודה. 

האם אתה אוסף את השמות של כל מי שאי פעם התעניין בשירות שלך וטרם רכש?

האם זיהית והגדרת בבירור את הזהות של הלקוח הפוטנציאלי ודרך זה, אספת עוד שמות של זהויות דומות? למשל: אם יש לך שיתופי פעולה מוצלחים עם אדריכל שמזרים לך לקוחות – למה לא לאסוף רשימה של כל האדריכלים באזור, או אפילו בכל הארץ, ולהתחיל ללמוד איך לעבוד איתם? 

כל שם נחשב 

כל שם הוא הזדמנות חדשה. מספר שאלות למחשבה:

ספור כעת את רשימת הנמענים שלך. האם היא מונה עשרות או מאות אלפים, או רק מספר מצומצם של מאות או עשרות אנשים? 

עד כמה לדעתך המספר הזה משפיע על ההכנסה שלך?

האם זה מספיק כדי להגיע ליעדי התזרים שלך?

מה אתה עושה כדי להגדיל את רשימת הנמענים שלך באופן עקבי?

האם אתה מנצל את כל ההזדמנויות לאסוף שמות חדשים?

איך הייתה נראית ההכנסה שלך אם היית משקיע בהגדלת רשימת הנמענים פי עשרה?

כמה קידום זה יותר מדי? ואיך יודעים כשזה מעט מדי?

בתור משל לעניין, אם תנסה לפתוח דלת עם צירים חלודים, ותפעיל כוח קטן מדי – היא לא תזוז. מצד שני, הפעלת כוח מופרז על דלת זכוכית עדינה עלולה לגרום לשבירתה. לכן התשובה הנכונה ל״כמה כוח?״ היא שאנחנו צריכים להשתמש במספיק עוצמה כדי לגרום לדלת להיפתח.

כך גם עם קידום, כי הוא מורכב ממאמץ מתמשך במידה המתאימה. לשלוח ברכה אחת בשנה לכל לקוחותיך בראש השנה (כשתיבות הדואר הנכנס שלהם מפוצצות בכל מקרה), לא צריכה להפליא אותך כשאתה עומד מול חשבון בנק ריק.  

יש עוד הרבה טיפים ועקרונות בנושא קידום, אבל אם תתחיל בלשלוח מסרים בעלי ערך, באופן קבוע, כבר תוכל לראות שינוי משמעותי. 

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע”מ 

תוכן עניינים

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

Free stock photo of ball, field, football
אם אתה שומע “לא” מלקוח אל תמהר להסיק שהוא לא בעניין. סטטיסטית, 60% מהלקוחות אומרים “לא” 4 פעמים לפני שהם אומרים “יאללה, סגור”. אז אם המטרה שלך היא למכור כמה שפחות – תוותר מוקדם, זה עובד מעולה!
Body of Water
מכיר את זה שבשלב הקובע בשיחת המכירה, הלקוח שולף התחמקות אלגנטית בסגנון “תן לי לחשוב על זה”? ומכאן אתה כבר מכיר את ההמשך… אתה חושד שמורחים אותך ונשאר תוהה: האם זו התנגדות לגיטימית? ספק? או שהוא בכלל לא רוצה ורק מנסה להיות מנומס? איך מטפלים בזה בלי ליצור חוסר נוחות או אי-נעימות בשלב הסגירה?
Photo of a Turtle Swimming Underwater
אם אתה שואל “כמה זה עולה?” לפני שאתה שואל “כמה זה מחזיר לי?”, כנראה שנכנסת בטעות למחלקת מוצרי חלב ולא לחדר ישיבות… כי החלטות עסקיות לא מקבלים כמו צרכן בסופר. אתה לא קונה קוטג’. אתה בונה מערכת שאמורה להחזיר השקעה – עם ריבית. וכשבונים מערכת עסקית, הטעות הכי יקרה? היא שקטה. היא יושבת מאחורי הקלעים, שואבת לך זמן וכסף, ואתה אפילו לא שם לב…
Galaxy Space
כולם מדברים על “להביא עוד לקוחות”. אחלה, נשמע טוב. לקוחות זה החמצן של העסק. אבל מה אם אני אגיד לך שרוב בעלי העסקים לא מתארים לעצמם לאן הם רצים, או כמה זה הולך לעלות להם בזמן, בכסף ובעצבים אם הם לא עושים את זה נכון? זה כמו להתחיל לנסות להוריד סרט של שעתיים כשהטלפון שלך כבר על 99% אחסון מלא. לכן לפני שאתה מוציא שקל נוסף או מגביר את המאמץ בכיוון מסוים, כדאי שתבין איפה באמת העסק שלך נתקע, ואיך יוצאים מזה בלי לקרוס.
Bokeh of Lights Photography
אני פוגש לא מעט בעלי עסקים חכמים, חרוצים, עם מוצרים מעולים ולקוחות מרוצים. והדפוס חוזר על עצמו כמעט בכל שיחה. הם מציגים את המספרים. הם יודעים שהם יכולים יותר – אבל לא בטוחים מה בדיוק חסר. ואז אנחנו עושים ביחד חישוב פשוט. ושם, בשקט הזה שנוצר אחר כך, נופל האסימון…
Strato-cumulus Clouds
חושב שהבעיה שלך היא תזרים? תחשוב שוב. ברגע שתפסיק לשאול איך לעמוד בתשלומים ותתחיל לשאול את השאלות הנכונות, תוכל סוף סוף לבנות עסק רווחי באמת ואפילו להתחיל ליהנות מהחיים.
Close-up Photography of Body of Water
גם אם יש לך את המוצר או השירות הטובים בעולם, הרבה אנשים יישארו תקועים על הגדר ולא יזוזו, אפילו כשהפתרון המושלם נמצא ממש מול העיניים שלהם… אז איך תוכל לגרום ללקוח הפוטנציאלי שלך באמת לראות את הערך שאתה מביא ולקנות ממך כאן ועכשיו?
Blue and Purple Cosmic Sky
יש דברים בעסק שאתה מרגיש אבל לא תמיד יודע להסביר. פתאום יש חודש טוב, ואז חודש פחות טוב. פעם יש תחושת רווח, פעם יש רק ריצות. זה קצת כמו לנהוג ברכב שלא ברור אם הדלק עומד להיגמר או שמד הדלק סתם תקוע. אתה מתקדם אבל בלי לדעת באמת כמה רחוק תגיע. מה שרוב בעלי העסקים לא יודעים זה שיש שאלה אחת פשוטה שקובעת אם העסק שלך עומד להמריא למרחקים או להישאר תקוע באיזו פנייה צדדית, מחכה לגרר…

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט