עקרונות הקידום שכל מנהל צריך לדעת

לפעמים קידום נראה מסובך, אך למעשה יש מספר עקרונות חשובים שהופכים אותו לפשוט מאוד. הנה כמה נתונים כדי שתצליח.

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

לפעמים קידום נראה מסובך, נכון?

האמת היא שיש כמה כללים פשוטים שיכולים להפוך אותו להרבה יותר קל.

עם הגישה הנכונה, כמה עקרונות ברורים וכמויות של התמדה, אתה יכול להתחיל לראות תוצאות מרשימות.

אין יום ללא פעולות קידום 

“הדבר העיקרי שמלווה אותי יום יום מאז הסדנה הראשונה שעברתי אצלך, הוא שאין דבר כזה יום בלי קידום!” 

זה מה שאמר לי עודד, חבר ולקוח, אחרי שהשתתף אצלנו בסדנת שיווק 11 שנים קודם לכן.  

מרבית המנהלים אינם רגילים לחשוב שפעולות קידום חייבות להתבצע באופן מסיבי ושגרתי יום אחר יום. אבל אם אינך “מוצף בכסף”, זה אומר שהעוצמה של הקידום שלך חלשה מדי, וכדאי שתתחיל להכפיל את מאמצי הקידום פי עשרה ויותר.

כדי להגיע לתוצאות משמעותיות, עליך להתחיל לחשוב בגדול. זה לא מספיק לבצע פעולות קטנות ומפוזרות, כשכמות העבודה פוחתת. עליך לתכנן ולהוציא לפועל פעולות קידום בעקביות. 

בוא נסתכל על כמה צעדים בסיסיים שאם אינך מבצע באופן מתמשך, אתה לא מתקרב למימוש פוטנציאל ההכנסה שלך.

למשל, האם יש לך רשימה מאורגנת, מסודרת ועדכנית של כל מי שרכש ממך משהו אי-פעם? האם תוכל בלחיצת כפתור לשלוף את הרשימה ומייד לשלוח להם מסר, ביעילות של דקות בודדות? אם לא – אז קדימה לעבודה. 

האם אתה אוסף את השמות של כל מי שאי פעם התעניין בשירות שלך וטרם רכש?

האם זיהית והגדרת בבירור את הזהות של הלקוח הפוטנציאלי ודרך זה, אספת עוד שמות של זהויות דומות? למשל: אם יש לך שיתופי פעולה מוצלחים עם אדריכל שמזרים לך לקוחות – למה לא לאסוף רשימה של כל האדריכלים באזור, או אפילו בכל הארץ, ולהתחיל ללמוד איך לעבוד איתם? 

כל שם נחשב 

כל שם הוא הזדמנות חדשה. מספר שאלות למחשבה:

ספור כעת את רשימת הנמענים שלך. האם היא מונה עשרות או מאות אלפים, או רק מספר מצומצם של מאות או עשרות אנשים? 

עד כמה לדעתך המספר הזה משפיע על ההכנסה שלך?

האם זה מספיק כדי להגיע ליעדי התזרים שלך?

מה אתה עושה כדי להגדיל את רשימת הנמענים שלך באופן עקבי?

האם אתה מנצל את כל ההזדמנויות לאסוף שמות חדשים?

איך הייתה נראית ההכנסה שלך אם היית משקיע בהגדלת רשימת הנמענים פי עשרה?

כמה קידום זה יותר מדי? ואיך יודעים כשזה מעט מדי?

בתור משל לעניין, אם תנסה לפתוח דלת עם צירים חלודים, ותפעיל כוח קטן מדי – היא לא תזוז. מצד שני, הפעלת כוח מופרז על דלת זכוכית עדינה עלולה לגרום לשבירתה. לכן התשובה הנכונה ל״כמה כוח?״ היא שאנחנו צריכים להשתמש במספיק עוצמה כדי לגרום לדלת להיפתח.

כך גם עם קידום, כי הוא מורכב ממאמץ מתמשך במידה המתאימה. לשלוח ברכה אחת בשנה לכל לקוחותיך בראש השנה (כשתיבות הדואר הנכנס שלהם מפוצצות בכל מקרה), לא צריכה להפליא אותך כשאתה עומד מול חשבון בנק ריק.  

יש עוד הרבה טיפים ועקרונות בנושא קידום, אבל אם תתחיל בלשלוח מסרים בעלי ערך, באופן קבוע, כבר תוכל לראות שינוי משמעותי. 

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע”מ 

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • אתה עובד עד מאוחר, מתקן טעויות של העובדים, מתנצל ללקוחות שקיבלו שירות לקוי, וכל פעם מחדש שואל את עצמך “למה אף אחד כאן לא עושה את העבודה כמו שצריך? כמוני?” אתה חושב שזה מובן מאליו, מסביר, אולי אפילו מתרגז, ושום דבר לא משתנה. אז איך לוקחים את הגאונות שבראש שלך ומכניסים אותה לראש של כל אחד מהעובדים שלך?
  • בוקר רגיל בעסק. אתה מגיע למשרד, מדליק את המחשב, ופתאום מסך שחור. אתה מנסה במחשב השני, השלישי, הרביעי. כולם מתים. תוך 24 שעות, חמישה מחשבים עיקריים הפכו לערימת מתכת חסרת תועלת. כל המידע השיווקי, הזדמנויות עסקיות, מסמכי מכירות, נתוני לקוחות – התאדה. פשוט נעלם. זה לא סיוט תיאורטי, זה קרה לעסק אמיתי…
  • יש משהו משתק בבעיה גדולה. היא תופסת את כל המרחב המנטלי וגורמת לנו להרגיש חסרי אונים. אבל מה שגיליתי לאורך שנות עבודתי עם עסקים ומנהלים, זה שלרוב הבעיה היא לא הבעיה עצמה, אלא הדרך שבה אנחנו מסתכלים עליה. כי האמת היא שבעיות גדולות הן אשליה אופטית. הן נראות גדולות רק כשמסתכלים עליהן מרחוק, כגוש אחד…
  • לפעמים אנשים לא מזהים מה הבעיה, אפילו כשהיא ממש מול הפנים שלהם. לא בגלל שהם טיפשים, אלא כי הם פשוט לא יודעים איך הדבר כן אמור להיראות. בעסקים זה קורה כל הזמן: המכירות לא מתרוממות, אנשי המכירות נותנים הסברים שנשמעים להם הגיוניים (“בקיץ כולם בים, אין למי למכור”), אבל שום דבר לא משתנה. למה? כי אתה שומע תירוצים במקום לזהות את הבעיה האמיתית.
  • הרבה אנשי המכירות חיים באותה מלכודת: משקיעים זמן בשיחה, בונים קשר עם הלקוח, מציגים את הפתרון, ואז מגיע הרגע הגדול. הם מציגים את המחיר, ופתאום הכל קורס. “זה יקר לי”, “אני צריך לחשוב על זה”, “אחזור אליך”… ההתנגדויות מגיעות כמו גל צונמי. אבל מה אם אומר לך שאת רוב ההתנגדויות אפשר למנוע לגמרי? שהבעיה האמיתית היא לא בתשובות שלך, אלא בסדר הפעולות?
  • בחלק א׳ תיארתי איך במקום להתחרות על תכונות ומחירים, בחרתי לעמוד לצד הלקוח ולעזור לו להבין את המורכבות האמיתית של הפרויקט. כך הפכתי מספק פוטנציאלי לבן ברית מהימן. אבל מה עושים אחרי שרכשת את אמונו? איך מעבירים את הלקוח מהבנת הבעיה לקבלת פתרון שהוא פי 10 יותר יקר מכל מה שהציעו המתחרים?
  • לפעמים במכירה הדבר הכי חכם הוא דווקא לא לנסות להרשים. בפרויקט הראשון שלי מול אחד הבנקים הגדולים, בזמן שהמתחרים הציפו את הלקוח במצגות והבטחות נוצצות, בחרתי ללכת בכיוון אחר לגמרי. לא נתתי לרעיון ש”זה בלתי אפשרי” לעצור אותי, והבחירה הזו פתחה לי דלת לסגירה שהמתחרים אפילו לא חלמו עליה.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט