בעיות כוח אדם: מחוסר מוטיבציה ועד חוסר נאמנות

עובדים איכותיים יוצרים את ההבדל בין עסק שמדשדש לבין עסק שמצליח. כל ארגון חולם על צוות עובדים שמפגינים מחויבות, אמינות, ומוטיבציה גבוהה. שמתעקשים על הפרטים הקטנים, מתמודדים בקלות עם אתגרים ולחצים, ומביאים איתם מקוריות ויצירתיות. אבל מה קורה כשהמצב בשטח רחוק מזה?

לשיתוף: 

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

הבעיה שלך היא לא ההכנסות אלא מה שאתה עושה איתן כדי לקבל עוד יותר הכנסות בחודש הבא.

לפני שאתה משקיע עוד שקל, בוא נבדוק מה באמת תוקע אותך.

אז איך מוצאים את צוואר הבקבוק שמונע מהעסק שלך לפרוץ קדימה עכשיו?

אני חייב לספר לך, בתור יועץ עסקי שעבד עם אינספור בעלי עסקים (כל אחד ואחת מהם השקיע את הלב והנשמה בחברה שלו), שלמרות כל המאמץ וההשקעה, יש אתגרים שחוזרים על עצמם ומצליחים להוציא רבים מהכלים – במיוחד כשמדובר בניהול העובדים והעבודה עצמה.

הנה כמה מהדברים שבעלי עסקים נאלצים להתמודד איתם…

חוסר מוטיבציה

ללא מוטיבציה מתאימה, עובדים נוטים לעבוד בצורה הרבה פחות יעילה ולהשיג הרבה פחות מבחינת יעדים. חוסר מוטיבציה יכול לנבוע ממגוון סיבות, ולפעמים גם העובד וגם המעסיק יפספסו לגמרי את הסיבה האמיתית.

חוסר נאמנות

בעלי עסקים לא פעם מתלוננים שהם משקיעים זמן, כסף ואמון בעובדים שלהם, רק כדי לראות אותם עוזבים אחרי תקופה קצרה. זה לא רק יקר – זה גם משבש את העבודה ומשאיר את אלה שנשארים בתחושה של חוסר יציבות.

פרודוקטיביות נמוכה

שמירה על רמות גבוהות של פרודוקטיביות עשויה להרגיש כמו מאבק מתמשך. בין אם המצב נובע מחוסר מוטיבציה, הסחות דעת או ניהול זמן לקוי, ביצועים נמוכים פוגעים קשות בעסק. ואז כל מה שנשאר זה הבלבול והתסכול מלראות את היעדים המדשדשים יחד עם הפוטנציאל המבוזבז.

״לא עושים את העבודה טוב כמוני״

כמה פעמים שמעת (או אמרת) את המשפט הזה? כשמוצרים או שירותים לא עומדים בסטנדרטים, זה מוריד את הרמה הכללית, משפיע על שביעות רצון הלקוחות, וגוזל זמן יקר מהמנהלים האחראיים. בעלי עסקים רבים חשים אובדי עצות כשהם רואים את איכות העבודה הבלתי מספקת, למרות שלכאורה נתנו את כל הכלים וההסברים הדרושים.

מוסר עבודה לקוי

חוסר יושר, התבטלות על חשבון זמן העבודה, שימוש לרעה במשאבי החברה – כל אלה מסכנים את העסק כולו וגורמים להפסדים של זמן וכסף. יש אנשים שמראש חשוב להימנע מלהעסיק כי הם מגיעים עם ״גישה קרימינלית״ לתפקיד. נשאלת השאלה: איך מאתרים אותם מראש וחוסכים את כל הבעיות העתידיות? למרבה המזל יש דרך לעשות זאת.

הכשרה חסרה ותהליך ״הכנסה לעניינים״ לא יעיל

עובדים חדשים שלא מתחילים בצורה נכונה יוצרים עומס על המערכת, גם על הממונים וגם על העמיתים, ומתקשים להפוך לחברי צוות פרודוקטיביים ומועילים. כשהבסיס חסר, קשה לבנות מגדל…

קליטה גרועה בארגון

תהליך קליטה לא מוצלח גורם לעובדים להרגיש לא בטוחים ומבולבלים, מה שמוריד את המורל והתפוקה בהתאם. אם הם לא מבינים כראוי את תפקידם, הם יתקשו להתאקלם ולהתחבר לצוות ולמשימות.

המזל הגדול

המזל הגדול הוא שיש שיטה מדויקת ומסודרת שבעזרתה אפשר להתגבר על כל אחד מהמכשולים האלה. במהלך השנים, עבדתי עם אסטרטגיות ופתרונות שעזרו לבעלי עסקים רבים להפוך את כוח האדם שלהם לצוות אמין, פרודוקטיבי ונאמן. ראיתי ממקור ראשון איך הגישה הנכונה יכולה לשנות את העסק מקצה לקצה.

אם אתה מזהה את אחת או יותר מהבעיות האלה בעסק שלך, דע שאתה לא לבד ויש פתרון. בסדנה שלנו לגיוסים וכוח אדם, נלמד ונתרגל פתרונות מוכחים ליצירת הבדל משמעותי.

הפוטנציאל של העסק שלך הוא עצום. ועם ההדרכה הנכונה, תוכל להתגבר על האתגרים ולהשיג הצלחה יוצאת דופן, בכל מצב שוק.

טיפ להתחלה

בתור התחלה, עד לסדנה, נסה ליישם את הטיפ הבא:

שמש דוגמה טובה לעובדים שלך.

תאר לעצמך מה יקרה בצוות שלך אם באמת תצליח לעשות את הדברים הבאים:

  • תגיע לעבודה עם אנרגיה
  • תקשיב לאחרים
  • תעבוד לצד הצוות שלך
  • תעמוד בהבטחות שלך
  • תשתתף בסדנאות ובהדרכות כדי להמשיך להשתפר ולהשפיע על האנשים סביבך

איך לדעתך זה ישפיע על העסק? איך לדעתך זה ישפיע עליך?

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

Galaxy Space
כולם מדברים על “להביא עוד לקוחות”. אחלה, נשמע טוב. לקוחות זה החמצן של העסק. אבל מה אם אני אגיד לך שרוב בעלי העסקים לא מתארים לעצמם לאן הם רצים, או כמה זה הולך לעלות להם בזמן, בכסף ובעצבים אם הם לא עושים את זה נכון? זה כמו להתחיל לנסות להוריד סרט של שעתיים כשהטלפון שלך כבר על 99% אחסון מלא. לכן לפני שאתה מוציא שקל נוסף או מגביר את המאמץ בכיוון מסוים, כדאי שתבין איפה באמת העסק שלך נתקע, ואיך יוצאים מזה בלי לקרוס.
Bokeh of Lights Photography
אני פוגש לא מעט בעלי עסקים חכמים, חרוצים, עם מוצרים מעולים ולקוחות מרוצים. והדפוס חוזר על עצמו כמעט בכל שיחה. הם מציגים את המספרים. הם יודעים שהם יכולים יותר – אבל לא בטוחים מה בדיוק חסר. ואז אנחנו עושים ביחד חישוב פשוט. ושם, בשקט הזה שנוצר אחר כך, נופל האסימון…
Strato-cumulus Clouds
חושב שהבעיה שלך היא תזרים? תחשוב שוב. ברגע שתפסיק לשאול איך לעמוד בתשלומים ותתחיל לשאול את השאלות הנכונות, תוכל סוף סוף לבנות עסק רווחי באמת ואפילו להתחיל ליהנות מהחיים.
Close-up Photography of Body of Water
גם אם יש לך את המוצר או השירות הטובים בעולם, הרבה אנשים יישארו תקועים על הגדר ולא יזוזו, אפילו כשהפתרון המושלם נמצא ממש מול העיניים שלהם… אז איך תוכל לגרום ללקוח הפוטנציאלי שלך באמת לראות את הערך שאתה מביא ולקנות ממך כאן ועכשיו?
Blue and Purple Cosmic Sky
יש דברים בעסק שאתה מרגיש אבל לא תמיד יודע להסביר. פתאום יש חודש טוב, ואז חודש פחות טוב. פעם יש תחושת רווח, פעם יש רק ריצות. זה קצת כמו לנהוג ברכב שלא ברור אם הדלק עומד להיגמר או שמד הדלק סתם תקוע. אתה מתקדם אבל בלי לדעת באמת כמה רחוק תגיע. מה שרוב בעלי העסקים לא יודעים זה שיש שאלה אחת פשוטה שקובעת אם העסק שלך עומד להמריא למרחקים או להישאר תקוע באיזו פנייה צדדית, מחכה לגרר…
Black and white of dark gloomy monochrome background with gray and white swirling chaotic waves
אתה רץ כל היום, עובר ממשימה למשימה, אולי מסמן וי על דברים מסוימים – אבל בסוף היום התחושה נשארת: “עבדתי כמו חמור, ולא באמת התקדמתי”. זה מתסכל. כי אתה לא מפחד מעבודה קשה, אתה פשוט רוצה לראות תוצאות. התקדמות אמיתית! הבעיה היא שלא תמיד ברור מה באמת מקדם אותך ומה סתם ממלא את היום ומייצר תחושת עומס בלי סיבה. בדיוק על זה נדבר בטיפ של היום. איך יוצאים מהמרוץ הזה, ומתחילים להשיג יותר. עם פחות מאמץ, אבל בהרבה יותר דיוק.
Black and white of dark gloomy monochrome background with gray and white swirling chaotic waves
אתה לא חייב עוד תקציב. אתה גם לא חייב להיות מקורי כל פעם מחדש. אבל יש משהו אחד שאם תחסיר אותו שום דבר אחר לא באמת יעבוד. מה זה? בוא נגיד שזה ההבדל בין עסק שאנשים זוכרים לעסק שאנשים מדפדפים הלאה. וזה גם יכול להיות ההבדל בין “מדי פעם מגיע איזה לקוח” לבין “אני סוגר עבודה חודשים קדימה”.
Strato-cumulus Clouds
“אם רק היה לי תקציב…” – כמה פעמים שמעתי את המשפט הזה? יותר פעמים ממה ששמעתי “תבדוק אם זה מחובר לחשמל” כשמשהו לא עבד. בעלי עסקים בטוחים שאם רק היה להם תקציב הכול היה מסתדר. זה כמו לחשוב שאם רק היה לי מיקסר תעשייתי הייתי אופה קרואסונים ברמה של מאפייה בפריז. אבל האמת? זה לא עובד ככה. לפעמים אתה תקוע לא בגלל שאין לך כסף – אלא בגלל שאתה ממשיך לעשות דברים שלא באמת עוזרים. במאמר הזה אני לא הולך להעמיס עליך שיטות או טבלאות אקסל. יש פה רק טיפ אחד. פשוט וכזה שאפשר להתחיל ליישם כבר היום אפילו בלי תקציב בכלל.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט