האם פליירים עדיין עובדים?

האם קידום דיגיטלי ושימוש ברשתות חברתיות הוא הדרך היחידה לקדם בימינו? ״כולם עושים את זה״, אבל מה אם יש דרך טובה יותר להגיע באופן מיידי ויעיל לקהל היעד המדויק שלך? במאמר נשתף מקרה מהחיים בו ניתוח אסטרטגי הביא לתוצאות מהירות בשטח.

לשיתוף: 

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

הבעיה שלך היא לא ההכנסות אלא מה שאתה עושה איתן כדי לקבל עוד יותר הכנסות בחודש הבא.

לפני שאתה משקיע עוד שקל, בוא נבדוק מה באמת תוקע אותך.

אז איך מוצאים את צוואר הבקבוק שמונע מהעסק שלך לפרוץ קדימה עכשיו?

כיום כשמישהו מדבר על קידום ושיווק, סביר להניח שהוא מתכוון ל״דיגיטל״ – מונח שפירושו שיווק באמצעות האינטרנט, במיוחד ברשתות החברתיות. או במילים אחרות, קידום העסק בגוגל, פייסבוק, לינקדאין, ועוד.

אבל האם כיום פעולה בסיסית כמו חלוקת פליירים יכולה להביא תוצאות ומכירות?

המקרה

לקוח שלנו, בעלים של טמבוריה, היה צריך להכניס לקוחות כדי להגדיל מכירות.

ברירת המחדל שלו הייתה ללכת על “מה שעובד היום”, כלומר להעלות פוסטים או קמפיין פרסום ממומן, שמראים את תכולת החנות, ושיש בה הרבה מוצרים.

או, לקדם את הידיעה שהחנות בבעלות חדשה, או לפרט שיש מלאי מעניין. 

בקיצור, הבעלים התחיל עם מאמץ לפרסם, בלי אסטרטגיה ברורה וממוקדת. פשוט להעלות פרסומים בעמוד ברשת החברתית, עם מספר קטן יחסית ומוגבל של עוקבים, כדי להודיע לעולם “אנחנו כאן. תבואו ותקנו”.

פליירים נפסלו מהר כי “זה מיושן”, ו״בטח כבר לא עובד” כי “כולם במילא בפייסבוק”.

מה עשינו

הנה מה שעשינו, ברצף הנכון, תוך היצמדות לניתוח נתונים והתעלמות מדעות קדומות על קידום ושיווק.


1. ביצוע ניתוח של קהל היעד.

לא רק מי הקהל באופן כללי, אלא ניתחנו את הקהל על פי הבעיות שאנחנו יכולים לפתור להם באמצעות מוצרים בחנות. 

מצאנו קהל ובחרנו מוצר אחד בלבד שפותר בעיה ללקוח.

הקבוצה הראשונה של לקוחות פוטנציאלים היתה תושבי השכונה.


2. מציאה וחידוד של המסר.

במקום להגיד ״הנה המוצר״ ולפרסם הנחה, השתמשנו באסטרטגיה רב שלבית: 

בשלב הראשון, מושכים את תשומת לב הלקוח בכך שמציפים את הבעיה של הלקוח (במקום לנסות למכור אותנו כטמבוריה), ומעודדים את הלקוח להגיע באמצעות הטבה שווה. אך כדי לממש אותה, הלקוח צריך לתת בתמורה את הפרטים שלו, עם אישור לקבל דיוורים, וזה השלב השני. 

כך בונים רשימת דיוור שמאפשרת להמשיך לפנות באופן עקבי ללקוח הספציפי הזה, להציע בכל פעם הצעה חדשה, ולדייק את ההצעות מפעם לפעם. זו העוצמה של רשימת דיוור שבעזרתה הופכים לקוחות ללקוחות חוזרים.


3. בחירת ערוץ המדיה והפורמט בהתאם לקהל ולמסר.

על מנת להגיע מהר וביעילות לקהל תושבי השכונה, הפקנו פלייר שהופץ בסבב ראשון של 10,000 פליירים.

הגדרנו שתגובה של רכישה 1 על כל 1000 פליירים באזור שמעולם לא פרסמנו בו, תהיה התחלה טובה. 

בפועל, נמשיך במרווחים של שבוע להציף את האזור במספר סבבי חלוקה, כדי לבנות ולגבש מודעות בקרב הקהל.

מימוש ההטבה הראשון הגיע עוד לפני סיום החלוק הביום הראשון.


“עשינו סיור בשכונה וראינו הרבה פליירים שנזרקו!” אמר לי הבעלים של העסק. 

על כך השבתי לו: “פחות מעניין אותי כמה נזרקו. מעניין אותי כמה הגיעו לממש את ההטבה והשאירו פרטים, כך שנוכל לדוור ולהציע להם הצעות שוב ושוב.”

קידום בערוצים נוספים

במקביל, הצוות מקפיד להציע לכל מי שנכנס לחנות, בלי קשר לקמפיין, לממש את ההטבה תמורת השארת פרטיו ואישור לקבל דיוורים.

בנוסף, יצרנו גם גרסה דיגיטלית של הפלייר והיא מקודמת כעת ברשתות החברתיות, וגם מפה לאוזן.

עוד לא השלמנו שבוע, וכבר יש רשימה דיוור תקינה וחוקית שהולכת וגדלה.

לסיכום

1. שיווק אסטרטגי דורש ניתוח, תכנון והוצאה לפועל על פי תוכנית.

2. כתיבה שיווקית היא תהליך של הרכבת המסר, ולא בהכרח תלויה ביצירתיות אמנותית.

3. בחירת ערוץ הקידום והמדיה חייבת להיות בהתאם לקהל ולמסר. 

4. וכן, פליירים עובדים.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

Free stock photo of ball, field, football
אם אתה שומע “לא” מלקוח אל תמהר להסיק שהוא לא בעניין. סטטיסטית, 60% מהלקוחות אומרים “לא” 4 פעמים לפני שהם אומרים “יאללה, סגור”. אז אם המטרה שלך היא למכור כמה שפחות – תוותר מוקדם, זה עובד מעולה!
Body of Water
מכיר את זה שבשלב הקובע בשיחת המכירה, הלקוח שולף התחמקות אלגנטית בסגנון “תן לי לחשוב על זה”? ומכאן אתה כבר מכיר את ההמשך… אתה חושד שמורחים אותך ונשאר תוהה: האם זו התנגדות לגיטימית? ספק? או שהוא בכלל לא רוצה ורק מנסה להיות מנומס? איך מטפלים בזה בלי ליצור חוסר נוחות או אי-נעימות בשלב הסגירה?
Photo of a Turtle Swimming Underwater
אם אתה שואל “כמה זה עולה?” לפני שאתה שואל “כמה זה מחזיר לי?”, כנראה שנכנסת בטעות למחלקת מוצרי חלב ולא לחדר ישיבות… כי החלטות עסקיות לא מקבלים כמו צרכן בסופר. אתה לא קונה קוטג’. אתה בונה מערכת שאמורה להחזיר השקעה – עם ריבית. וכשבונים מערכת עסקית, הטעות הכי יקרה? היא שקטה. היא יושבת מאחורי הקלעים, שואבת לך זמן וכסף, ואתה אפילו לא שם לב…
Galaxy Space
כולם מדברים על “להביא עוד לקוחות”. אחלה, נשמע טוב. לקוחות זה החמצן של העסק. אבל מה אם אני אגיד לך שרוב בעלי העסקים לא מתארים לעצמם לאן הם רצים, או כמה זה הולך לעלות להם בזמן, בכסף ובעצבים אם הם לא עושים את זה נכון? זה כמו להתחיל לנסות להוריד סרט של שעתיים כשהטלפון שלך כבר על 99% אחסון מלא. לכן לפני שאתה מוציא שקל נוסף או מגביר את המאמץ בכיוון מסוים, כדאי שתבין איפה באמת העסק שלך נתקע, ואיך יוצאים מזה בלי לקרוס.
Bokeh of Lights Photography
אני פוגש לא מעט בעלי עסקים חכמים, חרוצים, עם מוצרים מעולים ולקוחות מרוצים. והדפוס חוזר על עצמו כמעט בכל שיחה. הם מציגים את המספרים. הם יודעים שהם יכולים יותר – אבל לא בטוחים מה בדיוק חסר. ואז אנחנו עושים ביחד חישוב פשוט. ושם, בשקט הזה שנוצר אחר כך, נופל האסימון…
Strato-cumulus Clouds
חושב שהבעיה שלך היא תזרים? תחשוב שוב. ברגע שתפסיק לשאול איך לעמוד בתשלומים ותתחיל לשאול את השאלות הנכונות, תוכל סוף סוף לבנות עסק רווחי באמת ואפילו להתחיל ליהנות מהחיים.
Close-up Photography of Body of Water
גם אם יש לך את המוצר או השירות הטובים בעולם, הרבה אנשים יישארו תקועים על הגדר ולא יזוזו, אפילו כשהפתרון המושלם נמצא ממש מול העיניים שלהם… אז איך תוכל לגרום ללקוח הפוטנציאלי שלך באמת לראות את הערך שאתה מביא ולקנות ממך כאן ועכשיו?
Blue and Purple Cosmic Sky
יש דברים בעסק שאתה מרגיש אבל לא תמיד יודע להסביר. פתאום יש חודש טוב, ואז חודש פחות טוב. פעם יש תחושת רווח, פעם יש רק ריצות. זה קצת כמו לנהוג ברכב שלא ברור אם הדלק עומד להיגמר או שמד הדלק סתם תקוע. אתה מתקדם אבל בלי לדעת באמת כמה רחוק תגיע. מה שרוב בעלי העסקים לא יודעים זה שיש שאלה אחת פשוטה שקובעת אם העסק שלך עומד להמריא למרחקים או להישאר תקוע באיזו פנייה צדדית, מחכה לגרר…

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט