מה דעתך על עלייה של 34% במחזור המכירות?

לפעמים שינוי קטן בגישה עושה הבדל גדול ביכולת שלך לסגור עסקאות. במאמר זה נסתכל על דוגמה של איך מציאת הגורם האמיתי לבעיה פתר אותה מהשורש.

לשיתוף: 

מה עלול לגרום ל״בזבוז״ במכירות ואיך עזרנו להעלות אותו ב-34%?

כשישבתי עם לקוח, הופתעתי מחדש לגלות עד כמה הנחת עבודה שגויה עלולה לצמצם ולהפחית את מידת ההצלחה במכירות.

בעזרת תהליך שיטתי שמטרתו למפות ולחשוף את כל התהליכים המתרחשים בהרצת העסק עם כל מרכיביו, נחשפתי לנקודות המבט והנחות העבודה שהנחו את בעל העסק ומנהל המכירות שלו בטיפול בעסקאות. 

כתוצאה מהתהליך, קיבלנו רשימת שלבים שמתבצעים במכירות שהם עושים.

כשהשווינו את הרשימה לארבעת השלבים הסטנדרטיים של מכירה מוצלחת, ראינו בבירור היכן מופר הרצף הנכון, דבר שהביא לבזבוז משאבים, איבוד זמן והפסד של עסקאות.

טיפול

גילינו שהרצף השגרתי והשגוי היה: 

  1. להגיע ללקוח.
  2. לבצע שיחת מכירה.
  3. במקום להיות מוכן לסגור את העסקה בו במקום, אנשי המכירות היו חוזרים למשרד.
  4. משקיעים זמן ואנרגיה בכתיבת הצעת מחיר ושליחתה.
  5. ממתינים יומיים “כדי שהלקוח יחשוב על זה”. 
  6. רק אז מתחילים לגשש ולבצע מעקב שהוביל למרדף טלפוני ובמקרים רבים מידי, ויתור על העסקה


​בינתיים נכנס הרבה זמן שבו הלקוח הפוטנציאלי היה יכול לסגור עם מישהו אחר.

עצם ההשוואה בין הרצף המצוי והשגוי לבין רצף המכירה הנכון שצריך להתרחש, הביאה את בעל העסק להבנה שיש להיפטר מהפעולות המיותרות שהביאו לבזבוז זמן ומשאבים, ולאיבוד עסקאות.

​מה עשינו

1) דאגנו שכל טפסי המכירה הנדרשים לסגירה מוצלחת של העסקה, קיימים. וזאת כדי להבטיח שלא תהיה שום סיבה לקטוע את פגישת המכירה, דבר שיכול להביא לאיבוד העסקה.

2) ביקשתי מבעל העסק ואנשי המכירות לפרט את הסיבות מדוע לדעתם אי אפשר לסגור עסקה מייד בפגישה הראשונה או לפחות באותו היום. עשיתי זאת כדי שהם יתבוננו בעצמם על הסיבות שהם מעלים ויוכלו לשפוט בעצמם את תקפותן.


​קיבלתי תשובות כגון:

  • “הלקוח צריך לחשוב על זה”. (אם הוא צריך לחשוב על זה, אז לא מילאת את תפקידך כאיש מכירות ולא נתת לו את כל הנתונים שהוא צריך).
  • “אני צריך לשלוח ללקוח הצעה מסודרת”. (לא הכנת את שיעורי הבית ואת הטפסים הנדרשים לנתינת הצעה במקום ולסגירת הלקוח על העסקה).
  • “ההצעה מורכבת וצריך לשלוח אותה כדי שהלקוח יעבור עליה… מתישהו”. (אם ההצעה מורכבת, אל תסמוך על כך שהוא יבין אותה לבד, נצל זאת לקביעת פגישה כדי להבהיר את ההצעה ולסגור את הלקוח).

​תוצאות

לאחר שטיפלנו בכל הנקודות שעלו וקבענו את סדר העבודה החדש, עסקאות רלוונטיות שהתמסמסו במהלך שבועות רבים, נסגרו תוך ימים אחדיםמחזור המכירות עלה ב-34% בחודש העוקב.

​לסיכום

אל תקבל הסברים או תירוצים שלא מעלים את הגרף. מצא את הסיבה האמיתית, והמצב יוכל להשתפר פלאים.

בהצלחה!

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע”מ

תוכן עניינים

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

העסק מדשדש במקום?

גלה את 7 השגיאות שמונעות ממך להרוויח יותר! הורד עכשיו את המדריך שיעשה לך סדר.

7 השגיאות הקטלניות ביותר להגדלת רווחים משמעותית אצלך בעסק

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

Brown Mountain Under Cloudy Sky
“אני רק מנהלת החשבונות. מה שבעל הבית עושה עם הכסף שלו… זה כבר עניינו”. מילים תמימות שמסתירות מאחוריהן בעיה תזרימית מסוכנת. כשחסר יותר ויותר כסף בחשבון הבנק ללא קשר למחזור העסקי, וכשאף אחד לא לוקח אחריות – מישהו חייב לפקוח את העיניים. מה קרה כשמנהלת חשבונות חדשה הצטרפה לחברה אותה אנחנו מלווים, וקיבלה מאיתנו הכשרה ממוקדת? איך זכתה לכינוי “סטאלין” אחרי שהחזירה את השליטה להוצאות והפכה את המערכת על פיה? סיפור על ההבדל בין מנהל חשבונות פסיבי לאקטיבי.
A Red and Blue Color Gradient
בזמן שבעלי עסקים רבים מנסים לפענח את המציאות העסקית שלהם דרך דוחות שהם במקרה הטוב לא עדכניים (ובמקרה הפחות טוב מוטעים), חברת סייבר אחת גילתה שהיא יושבת על אוצר – בלי שבכלל ידעה על קיומו. בוא נסתכל על הפער בין מה שרואים בדוחות למה שקורה בשטח, על החלטות עסקיות שמתקבלות בערפל, ועל הפיכת הבלבול הכלכלי לתוכנית פעולה ברורה.
Illuminated Cityscape Against Blue Sky at Night
הכלי הניהולי הבא מתאים לכל עסק, בכל גודל – ולא תאמין כמה זה פשוט. בעלת עסק שאני מלווה חשבה שזה משהו שיתאים רק לתאגידים גדולים. “למה משרד קטן כמוני צריך כזה דבר?” תהתה, אבל החליטה לתת לזה צ’אנס. מהר מאוד התחוור לה עד כמה זהו כלי ניהולי הכרחי – עבור כל עסק. בוא נסתכל איך כלי אחד, כל כך פשוט, יכול להוריד ממך את העומס, לשפר את התקשורת בתוך הצוות, ולבנות ארגון יציב ויעיל יותר.
Green-leafed Plant
יש אנשים שמחכים עד שהכאב הופך בלתי נסבל לפני שהם מטפלים בבעיה – בין אם מדובר בכאב שיניים או בבעיות בעסק. וכמו שכאב שיניים יכול להתדרדר ולהחמיר אם מתעלמים ממנו, כך גם מצבו של העסק. בעל עסק לקינוחים ממרכז הארץ הגיע אליי כשהוא במצוקה כלכלית עמוקה: מינוסים שגדלו בקצב מסחרר וחוסר יכולת לייצר הכנסות שיכסו את ההוצאות. בהתחלה הוא היסס לקדם את העסק, מתוך אמונה שזה ידרוש תקציבי פרסום גדולים. מה שהוא לא הבין, זה שהוא לא צריך תקציבי פרסום גדולים – רק אסטרטגיה ממוקדת שתביא תוצאות מיידיות!
Building Photography
סיפור מהשטח על לקוח מתחום היבוא והשיווק של מכונות ותכשירי ניקיון, שסבל מחוסר יעילות בצוות. למרות שכולם נראו עסוקים, התברר שהרבה מהמאמץ הלך לשווא. לכן כינסנו את הצוות להדרכה מרוכזת עם דגש על התייעלות. מה קרה אחר כך? התוצאות לא איחרו לבוא!
Galaxy Space
בתקופה חלשה, כשכל הנתונים נראים נגדך, נראה שכל מאמץ שיווקי או מכירתי פשוט לא יעבוד. הנטייה היא להרים ידיים ולחכות שהסערה תחלוף… אבל כאן בדיוק מתחיל התפקיד שלי – להראות לך שגם בזמנים הכי קשים, יש דרכים להפוך את התקופה הקשה להזדמנות לצמיחה.
Purple Sky
ישבתי עם מנהלת עסק מתוסכלת, שחזרה והדגישה: “הסברתי לעובדת שלי מאה פעם, ועדיין היא עושה טעויות!” קשה ביותר לשכפל את המיומנות של מקצוען אמיתי למישהו אחר. הסבר בלבד לא מספיק כדי להפוך עובד למקצוען. גם לא מספיק רק להסתכל על מישהו אחר עושה את העבודה. אז מה כן עובד? איך אפשר להכשיר עובד כדי שיבצע את המשימה כמו שאתה בעל העסק היית עושה?
A Red and Blue Color Gradient
​אפשר להגיד בהחלט שבעיות תזרים אינן נפתרות כי לא מסתכלים לאמת ישירות בעיניים. בעלים של חברה שמספקת שירותים לתעשייה בהיקף של 30 מיליון ש״ח, פנה אלינו באקספדיטור מאיץ עסקים וביקש את עזרתי. הוא סיפר לי שהחברה מצויינת. שיש לחברה שני מפעלים במרכז הארץ ובדרום הארץ. שכמעט אף מתחרה לא מספק מוצרים באיכות שהם יודעים לספק….

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט