איך לגרום למישהו לקנות ממך? ובמהירות?

כשאתה מנסה למכור משהו ונתקל בהתנגדות, הנטייה הראשונה היא לחשוב שהמחיר לא מספיק טוב, או שאתה לא מספיק משכנע. בינתיים, יש עסקים שלקוחות פשוט מתקשרים אליהם ואומרים “אני רוצה לקנות”, בלי התלבטויות ובלי ויכוחים על המחיר. מה הסוד שלהם?

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

האם זה כושר שכנוע?

האם זה עניין של תכונות המוצר או השירות שלך?

או אולי זה עניין של כמה המוצר יקר או זול?

התנאי הראשון לכל מכירה

ברור שבלי אמון, אין קנייה.

אבל השאלה האמיתית היא איך בונים אמון, בצורה שיטתית ואיכותית, ובזמן קצר?

האמת היא שלמרות שכל הדברים שהזכרתי (תכונות המוצר, מחיר, כושר שכנוע) הם חשובים, הם רק חלק מהתמונה.

יש מרכיב אחד בסיסי שחייב לקרות לפני הכל, אם אתה רוצה שאנשים יסמכו עליך וירצו לקנות ממך. 

לפני שאתה מדבר על המוצר, תגרום לו להסכים איתך

אמון הוא נושא של הסכמה. זו למעשה הסכמה שהולכת ונבנית לקבל אותך כספק לשירות או למוצר.

איך היית מרגיש אם מישהו היה פשוט ניגש אליך ברחוב ומתחיל לנסות לשכנע אותך לתת לו כסף עוד לפני שאתה בכלל יודע מי הוא?

איך לך מושג מי זה או אם אפשר לבטוח בו, ולכן גם אם יש לו משהו שמאוד יעזור לך, ספק אם תעצור הכל ותיתן לו אמצעי תשלום.

אותו הדבר קורה עם מוצר או שירות חדש. כשלא ברור לך למה אתה צריך אותו, אם הוא באמת שווה משהו עבורך, או אם הוא מצדיק ויתור על כסף שעבדת קשה בשבילו, אז התגובה הטבעית תהיה התנגדות קלה עד קשה מאוד.

וזו בדיוק התופעה שאנשי מכירות נתקלים בה שוב ושוב.

הם מציגים מוצר טוב, אפילו מצוין, אבל נתקלים בקיר של ספקנות והתנגדות.

כי לפני שאנשים מגיבים למוצר, הם מגיבים לבן אדם שמולם.

לכן כדי לקבל תגובה אוהדת למוצר שלך, עליך ליצור קודם תגובה אוהדת כלפיך כאדם, או כלפי העסק שלך כקבוצה של אנשים.

רק אחרי שהלקוח מרגיש שהוא מחבב אותך ויכול לסמוך עליך (ברמה כזו או אחרת) יהיה לך יחסית קל להעביר את המסר שלך לגבי המוצר.

כדי לייצר אמון במהירות בעת מעמד המכירה, התחל לייצר אותו הרבה לפני מעמד המכירה.

כך יהיה לך יתרון לא הוגן על פני המתחרים שלך.

אבל איך מייצרים את האמון הזה? 

התשובה הפשוטה היא: בעזרת תקשורת יעילה.

לפני מספר שבועות, ישבתי עם מנכ”ל של חברה גדולה ועברנו על הסטטיסטיקות של המכירות בסניפי הרשת שלו.

ראינו שאחרי תקופות החגים יש ירידה משמעותית במכירות.

אחרי שבדקנו לעומק את הנתונים כדי להבין מה באמת קורה מאחורי המספרים, התמונה התחילה להתבהר: פשוט אין מספיק תקשורת עם הלקוחות.

הוא מצא את עצמו במצב לא פשוט: היה צריך להציע משהו למכירה כדי להרים את הסטטיסטיקות שירדו, אבל הוא הביע חשש לעשות את זה, ובצדק.

כי לבוא ללקוח שלא היית איתו בקשר תקופה עם קריאה ישירה של “קנה את המוצר שלי! קנה את המוצר שלי!“, זה כמעט כמו להתנפל על עובר אורח ברחוב ולבקש ממנו כסף, בלי הכנה, בלי הקשר ובלי יחסים שנבנו מראש.

לכן המשימה האמיתית היא לא רק למכור, אלא לשמור על תקשורת רציפה בין רכישה לרכישה. מדובר בתקשורת שבונה אמון ומשאירה אותך בתודעה של הלקוח גם כשהוא לא קונה כרגע.

כך, כשתגיע ההצעה הבאה, היא לא תישמע כמו מתקפת מכירות פתאומית כרעם ביום בהיר, אלא כמו המשך טבעי של מערכת יחסים שכבר קיימת.

מתי בפעם האחרונה שלחת מכתב?

אחד הפתרונות הפשוטים ביותר הוא מכתבים. פשוט לשלוח מכתב ללקוח (לא רק במייל, אלא במכתב אישי).

לא מדובר כאן על “מכתב תבנית” שכותבים פעם אחת ומשכפלים לאלפי לקוחות, אלא מדובר על מכתב אישי.

פעמים רבות כשאני מעלה את האפשרות הזו, בעל העסק נרתע, “מה, נתחיל לכתוב עכשיו דפים על דפים לכל אחד?!”.

ובכן, אין צורך וזה ודאי לא יעיל.

הדוגמה הפשוטה ביותר היא זו, והיא עובדת גם במגזר הפרטי וגם העסקי:

  1. תוך כדי הרכישה, הבא את הלקוח למלא פרטים, כולל כתובת למשלוח דואר.

  2. לאחר תקופה קבועה מראש, נניח שבועיים, שולחים ללקוח מכתב בו תתעניין בשלום הלקוח ואיך השימוש במוצר עזר לו. (אפשר לכתוב כל דבר ולא בהכרח על המוצר. מה שחשוב זה שזה יהיה משהו מתאים שיתקבל בהסכמה על ידי האדם ויגביר את האהדה.)

  3. כל אחד מהעובדים יכול לכתוב מכתב כזה, והמכתב הזה יכול להיות גם 3 שורות על דף A4.

  4. יש לחזור על הפעולה הזו שוב ושוב ושוב במרווחים לא צפופים מדי.

זו רק דוגמה, ויש מידע מלא בנושא של איך עושים את זה נכון. אפשר לפנות אלינו כדי לקבל אותו.

מה זה משיג?

  • אתה תזכיר ללקוח שאתה קיים.

  • תגביר בהדרגה את ההסכמה שלו לקבל ממך תקשורת, ובבוא הזמן תוכל להציע לו משהו שיקנה בלי לחשוש “ליפול עליו בפתאומיות”.

  • ככל שתתמיד לשלוח ללקוח מכתבים כאלה, תעלה את הוודאות של הלקוח שאתה שם באופן יציב ואמין, ולא עסק שמופיע ונעלם במעמקי ספרי ההיסטוריה.

  • תגדיל את החשיפה שלך על פני המתחרים.

מכתב הוא לא צפוי, אישי, ומושך תשומת לב באופן טבעי

בזה שאתה שולח מכתב פיזי אתה עוקף את כל המחסומים של היום ברשת הדיגיטלית ועומס המידע.

כולם שולחים מיילים, הודעות וואטסאפ, פרסומות, ניוזלטרים ופרסומים ברשתות. התוצאה היא שהלקוח מוצף במידע, ובהרבה מקרים הוא אפילו לא פותח את ההודעות האלה.

כשאתה שולח מכתב אמיתי על דף נייר, שמגיע לתיבת הדואר של הלקוח, אתה בעצם מדלג מעל הרעש הדיגיטלי שמקיף אותו ביום יום. 

שני המחסומים שתוקעים כמעט כל מי שמנסה לעשות את זה

הקשיים הגדולים ביותר שיש לאנשים לעשות את הפעולה הזו, ולחזור עליה, הם:

  1. לגרום לעובדים (כולל איש מכירות, איש שירות, מזכירה, או כל אחד אחר בצוות העובדים) לכתוב ולהתמיד בכך.

  2. להיות מסוגלים להמשיך לתקשר למרות שאין תגובה נראית לעין. לעיתים נדרשות 7 או 17 פעמים שהאדם יקבל ממך מסר כדי שהוא יתחיל לחשוב להגיב. זה חלק מההתנהגות האנושית וצריך לצפות לכך. לא כל אחד יגיב אחרי מכתב אחד.

ולכן, מי שמבין את שני המחסומים האלה, ומוכן לעבור דרכם, יוצר לעצמו יתרון בשוק. 

הלקוחות אולי לא מגיבים מיד, אבל הם כן שומעים אותך.

הם רואים את השם שלך ומרגישים את הנוכחות שלך.

ובאיזשהו שלב, קורה משהו מעניין. מגיע הרגע שבו הם צריכים משהו ואתה הראשון שעולה להם בראש. ואז הם פונים אליך. לפעמים זה קורה במכתב חוזר, לפעמים בשיחה או במייל, ולפעמים מגיע אליך מישהו אחר לגמרי שהם סיפרו לו עליך.

זו לא “אסטרטגיה של מכירות”, זו אסטרטגיה של בניית יחסים. ככל שאתה ממשיך להופיע בלי הפסקות ארוכות, אתה הופך ליותר ויותר אמין ונגיש. וברגע שהאמון הזה קיים, לא צריך למכור הרבה. מספיק להציע.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ


ראה גם:

כמה זמן לוקח להגיב למסע שיווק?

האם פליירים עדיין עובדים?

מה הקשר בין תירס לשיווק ומכירות?

אל תעצור את הזרימה

קידום יכול לעבוד בדרכים מפתיעות

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • קרה לך שניסית לקבוע פגישה אבל נעצרת כבר בשלב הראשון? אתה מתקשר, מציג את עצמך, ואז שומע את המשפט הידוע: “תשאיר פרטים, נחזור אליך”. ואז… כלום. אף אחד לא חוזר. בהרבה מקרים זה לא קשור אליך או למה שאתה מציע אלא לאופן שבו ניגשת לשיחה. כי עוד לפני שתצליח להגיע למנהל, יש אדם אחד שעליך לדעת לדבר איתו נכון: המזכירה.
  • תאר לעצמך שאתה רופא בחדר מיון, ומטופל נכנס עם יד שבורה. אתה מסביר לו שהוא צריך גבס, הוא אומר “אני אחשוב על זה”, והולך. האם תיתן לו ללכת ככה? כנראה שלא, כי אתה יודע שבלי טיפול המצב רק יחמיר. עכשיו תחשוב על העסק שלך: אם הגעת למסקנה שאתה יכול לעזור ללקוח לפתור בעיה אמיתית, למה שהמפגש הראשון יהיה גם האחרון? היום דיברתי עם בעל עסק שאמר לי בגאווה: “אני מתקשר פעם אחת בלבד, ואחר כך לעולם לא יותר”. מתברר שהאמונה הזו, שנשמעת כל כך “הגיונית ומכבדת”, היא בדיוק מה שמונע מהעסק שלו לצמוח, ומהלקוחות שלו לקבל את מה שהם באמת צריכים.
  • כולנו רוצים להצליח. למכור יותר, לנהל טוב יותר, להצליח מבחינה אישית, משפחתית, עסקית וחברתית. אבל מאחורי כל הצלחה אמיתית, מסתתרת מיומנות אחת, שאיכות השליטה שלך בה היא זו שקובעת עד כמה תגיע לתוצאות ועד כמה תצליח לגרום לעולם להגיב למה שיש לך לומר.
  • בעולם שבו כל הדרכת מכירות מתחילה בקריאה נלהבת למכור כמה שיותר, לכולם, ובלי לפספס אף הזדמנות, יש רגעים שבהם הצעד הנכון הוא דווקא לעצור. זהו סיפור על שיחה אחת עם בעל עסק מצליח, שבה הבחירה לא למכור המחישה את ההבדל בין איש מכירות ליועץ.
  • אנחנו פועלים מתוך הנחה שהכלים שלנו עובדים כראוי, שהצוות פועל בצורה אופטימלית, ושהמערכות מתפקדות כמו שצריך. אך בלי הדבר המוגדר הבא, אתה למעשה עובר עם עיניים עצומות ליד פתחי תהום פיננסיים ותפעוליים (בצורת כשלים נסתרים). אתה צריך מערכת הגנה חכמה שמגדירה מהו “נכון”, כדי שתוכל לזהות מיד מה לא תקין ולטפל בזה בזמן (לפני שהבעיות הופכות ליקרות, לפני שהן פוגעות בלקוחות, ולפני שהן גוזלות ממך שינה). הסיפור הבא ממחיש בדיוק מה קורה כשסומכים על משהו שנראה תקין, אבל למעשה מוליך אותך שולל.
  • הדרך הכי מהירה להגדיל הכנסות היא לא למצוא לקוחות חדשים, אלא למכור יותר ללקוחות שכבר סומכים עליך. אבל יש בעיה אחת: מה אם הם לא יודעים מה עוד אתה מוכר? אתה מניח שהם יודעים, אבל הם מניחים שאתה עושה רק את מה שהם כבר קונים ממך! ובינתיים הלקוח שלך מחפש בגוגל, מקבל הצעות מחיר, וחותם עם מישהו אחר, בזמן שאתה יושב במשרד ושואל את עצמך למה המכירות לא עולות…
  • כשלקוחות מגיעים מהר יותר ממה שאתה יכול לטפל בהם, ההבטחות שנתת בתהליך המכירה מתחילות להתנגש במציאות התפעולית. במקום שהצמיחה תחזק את העסק, היא מתחילה להעמיס ולפגוע ברמת השירות ובאמון שבנית. זה הרגע שבו “הצלחה” חושפת חולשות בתשתיות, בתהליכים ובניהול…
  • הרגשת פעם שיש לך רעיון מבריק, ברור וטוב לעסק שלך, אבל ברגע שהצגת אותו נתקלת בקיר של ספקות, ביקורת והתנגדות? תחושה ש”העולם לא משתף פעולה”? המטרה ברורה. התוכנית הגיונית. אתה בטוח שזה הכיוון הנכון. אז למה כשאתה מציג את זה אתה מרגיש כאילו אתה דוחף סלע במעלה הר?
  • אתה יושב במשרד ומנסה להבין איך זה קרה שוב. ביקשת מהעובד לטפל במשהו פשוט והוא עשה משהו אחר לגמרי. השותף לא קלט את התמונה הגדולה, הספק שוב לא עמד בהתחייבויות, והצוות ממשיך לעשות מה שבא לו. אתה מרגיש שאף אחד לא באמת מקשיב ואולי בכלל גייסת את האנשים הלא נכונים… מה אם הבעיה היא פחות באנשים אלא בצעד ניהולי חיוני שאתה פספסת?

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט