הסוד האמיתי מאחורי כל הצלחה

כולנו רוצים להצליח. למכור יותר, לנהל טוב יותר, להצליח מבחינה אישית, משפחתית, עסקית וחברתית. אבל מאחורי כל הצלחה אמיתית, מסתתרת מיומנות אחת, שאיכות השליטה שלך בה היא זו שקובעת עד כמה תגיע לתוצאות ועד כמה תצליח לגרום לעולם להגיב למה שיש לך לומר.

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

מהי אותה מיומנות אחת, קריטית באמת, שבלעדיה אי אפשר להגיע לתוצאות יוצאות דופן, לא במכירות, לא בניהול עסק, ולא בזוגיות או במשפחה?

אולי זו היכולת לנהל משא ומתן? אולי זו נחישות? ביטחון עצמי? או שאולי בכלל מדובר בהרבה אהדה לזולת?

אך אף אחת מהיכולות האלה, לא באמת מבטיחה הצלחה בתחומים השונים.

אז מהי המיומנות החשובה ביותר שכל אדם צריך לפתח כדי להצליח במכירות, בעסק ובחיים האישיים?

המיומנות הקריטית ביותר

בוא נראה מספר דוגמאות.

יכולת משא ומתן? ובכן, כל משא ומתן תלוי קודם כל ביכולת להבין מה הצד השני רוצה, ולהעביר את המסר המתאים על מנת לזכות בהסכמה לגבי תנאים מסוימים. כלומר ללא תקשורת שתאפשר להבין אחד את השני ולהציע הצעות בצורה שהצד השני יהיה מוכן לשקול אותן, אין אפשרות לבצע משא ומתן.

יכולת להיות נחוש? בוא נניח שאיש מכירות עומד מול אתגר. יכול להיות שזה לקוח כועס. ייתכן שזהו מחסום מייאש. אך הנחישות עצמה היא היכולת להוציא לפועל את הכוונה שלך למרות קשיים או הסחות. ולכן גם כאן, תקשורת היא הבסיס, מאחר ונחישות והתמדה הן חלק מהיכולת לתקשר נכון. בחיים יש הפרעות והסחות. איש מכירות שמסוגל להתגבר עליהן, ולהעביר את המסר שלו כך שהצד השני מוכן להקשיב, להבין ולפעול בהתאם (למרות המחסומים) הוא זה שהולך להצליח.

אז אולי זו דווקא היכולת להיות בעל ביטחון עצמי? הרי ברור שחוסר בביטחון עצמי מפחית בצורה משמעותית את היכולת להתמיד במצבים לא נעימים או מצבים שדורשים התמודדות עם אנשים אחרים. לכן שוב תקשורת מנצחת כאן. כי מיומנות אמיתית בתקשורת כוללת נינוחות לנוכח כל סיטואציה מביכה, מרתיעה או מפחידה שהאדם צריך להתמודד איתה.

טוב נו, אז אולי זו אהדה וכריזמה. ברור שאלה חשובות, כי אנשים נוטים לשתף פעולה עם מי שהם אוהבים ומרגישים נוח לידו. מנהיג שלא מצליח לעורר אהדה גורם לאנשים סביבו (עובדים, ספקים ואפילו לקוחות) להתרחק ממנו רגשית, לאבד אמון, ולהפסיק לרצות לתקשר איתו. לכן גם כאן, השורש של הכל הוא נושא המיומנות בתקשורת. מי שיודע לתקשר נכון יודע גם ליצור אהדה אמיתית סביבו.

אפשר בכלל לשפר מיומנות בתקשורת?

קריאת תיאוריה בלבד או ניתוחים אינסופיים בראש לא מביאים דבר לידי ביצוע.

לברוח ממצבים לא נוחים זה אולי קל יותר, אבל זה לא מקדם אותך לשום מקום.

מנהיג אמיתי יודע להעביר את המסר שלו כך שאחרים יבינו אותו, יתחברו אליו ויפעלו לפיו.

לא פחות חשוב, עליו גם להיות קשוב, להקשיב לצוות ולקבל נתונים ומידע מהאנשים שסביבו. ללא נתונים אלה, הוא עלול להפוך למנותק בעייני הצוות שלו.

נינוחות אמיתית אי אפשר לזייף

איש המכירות צריך להיות מסוגל להתחיל תקשורת גם עם אנשים שלא פנו אליו, ולהרגיש רגוע ונינוח.

אנשים קולטים חוסר נינוחות גם כשאינך מראה אותה כלפי חוץ.

וכמובן יש עוד ועוד נקודות שמתייחסות לאיכות התקשורת.

יש כאלה שצועקים את מה שיש להם להגיד. ויש אחרים שמדברים כל כך בשקט עד שגם כשהם מנסים, פשוט לא שומעים אותם.

שימוש נכון בתקשורת מאפשר להעביר רעיון מדויק אל הצד השני.

אם האדם נכשל להוציא תקשורת, אין תקשורת.

אך תקשורת תלויה גם במקבל, כי מישהו צריך לקבל את התקשורת.

אם ניסית פעם לדבר אל ילד או מבוגר ששקוע בסרט בטלוויזיה ללא שום הצלחה ללכוד את תשומת לבו, אתה ודאי מבין על מה אני מדבר.

איך תקשורת משתבשת צעד אחר צעד

אפשר לראות שתקשורת עלולה להשתבש בנקודות רבות בדרך.

אם נקביל את זה למשלוח מכתב, הנה דוגמאות לארבע נקודות בהן התקשורת עלולה להשתבש:

  1. השולח לא הוציא בכלל את המכתב לדואר.
  2. המקבל לא קיבל מעולם את המכתב או לא שם לב לכך שהוא הגיע.
  3. המקבל קיבל את המכתב אך לא הבין מה כתוב בו וכתוצאה מכך, גם לא פעל בצורה בהתאם.
  4. המקבל לא הגיב בשום צורה והשולח נמצא כעת בחוסר ודאות אם התקשורת התקבלה והובנה.

כשאין תקשורת אין תוצאות

ניתן בקלות למצוא את המקור לכל חוסר יעילות, חיכוכים או מחסומים בתקלה בסיסית בתקשורת.

כשמדובר בעסק שלך, זה קריטי מאוד.

איש מכירות שלא יודע לקבל תשובה למרות כל המחסומים האפשריים לקבלת אותה תשובה, לעולם לא יגיע לרמת המכירות שהוא באמת יכול להשיג.

מנהל שלא מקבל סימן שההוראות שלו התקבלו, הובנו ולאחר מכן בוצעו, ישאר בחשיכה עם חוסר ודאות ותחושת בלבול, ומשם הדרך קצרה לבעיות עם הצוות.

הורה שלא דואג שהילד שלו ילמד לתקשר בצורה מקצועית ונכונה צפוי להתאכזב שוב ושוב.

מה אפשר לעשות:

  1. לבחון היטב פעולות של עובדים בעסק או של עצמך כנגד כל אחת מארבע הנקודות שציינתי למעלה ולמצוא מה צריך לשפר.

  2. להשתתף בסדנת סודות התקשורת האנושית אצלנו באקספדיטור ולתרגל בעזרת 39 תרגילים מעשיים שונים כל חלק של תקשורת ושליטה בעצמך, בחפצים ובאנשים סביבך.

אם זה מדבר אליך, השלב הבא פשוט: מלא את השאלון וקבע שיחה קצרה כדי לבדוק איך הסדנה יכולה לעזור גם לך.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • בעולם שבו כל הדרכת מכירות מתחילה בקריאה נלהבת למכור כמה שיותר, לכולם, ובלי לפספס אף הזדמנות, יש רגעים שבהם הצעד הנכון הוא דווקא לעצור. זהו סיפור על שיחה אחת עם בעל עסק מצליח, שבה הבחירה לא למכור המחישה את ההבדל בין איש מכירות ליועץ.
  • אנחנו פועלים מתוך הנחה שהכלים שלנו עובדים כראוי, שהצוות פועל בצורה אופטימלית, ושהמערכות מתפקדות כמו שצריך. אך בלי הדבר המוגדר הבא, אתה למעשה עובר עם עיניים עצומות ליד פתחי תהום פיננסיים ותפעוליים (בצורת כשלים נסתרים). אתה צריך מערכת הגנה חכמה שמגדירה מהו “נכון”, כדי שתוכל לזהות מיד מה לא תקין ולטפל בזה בזמן (לפני שהבעיות הופכות ליקרות, לפני שהן פוגעות בלקוחות, ולפני שהן גוזלות ממך שינה). הסיפור הבא ממחיש בדיוק מה קורה כשסומכים על משהו שנראה תקין, אבל למעשה מוליך אותך שולל.
  • הדרך הכי מהירה להגדיל הכנסות היא לא למצוא לקוחות חדשים, אלא למכור יותר ללקוחות שכבר סומכים עליך. אבל יש בעיה אחת: מה אם הם לא יודעים מה עוד אתה מוכר? אתה מניח שהם יודעים, אבל הם מניחים שאתה עושה רק את מה שהם כבר קונים ממך! ובינתיים הלקוח שלך מחפש בגוגל, מקבל הצעות מחיר, וחותם עם מישהו אחר, בזמן שאתה יושב במשרד ושואל את עצמך למה המכירות לא עולות…
  • כשלקוחות מגיעים מהר יותר ממה שאתה יכול לטפל בהם, ההבטחות שנתת בתהליך המכירה מתחילות להתנגש במציאות התפעולית. במקום שהצמיחה תחזק את העסק, היא מתחילה להעמיס ולפגוע ברמת השירות ובאמון שבנית. זה הרגע שבו “הצלחה” חושפת חולשות בתשתיות, בתהליכים ובניהול…
  • הרגשת פעם שיש לך רעיון מבריק, ברור וטוב לעסק שלך, אבל ברגע שהצגת אותו נתקלת בקיר של ספקות, ביקורת והתנגדות? תחושה ש”העולם לא משתף פעולה”? המטרה ברורה. התוכנית הגיונית. אתה בטוח שזה הכיוון הנכון. אז למה כשאתה מציג את זה אתה מרגיש כאילו אתה דוחף סלע במעלה הר?
  • אתה יושב במשרד ומנסה להבין איך זה קרה שוב. ביקשת מהעובד לטפל במשהו פשוט והוא עשה משהו אחר לגמרי. השותף לא קלט את התמונה הגדולה, הספק שוב לא עמד בהתחייבויות, והצוות ממשיך לעשות מה שבא לו. אתה מרגיש שאף אחד לא באמת מקשיב ואולי בכלל גייסת את האנשים הלא נכונים… מה אם הבעיה היא פחות באנשים אלא בצעד ניהולי חיוני שאתה פספסת?
  • כדי לשמור על תפוקה גבוהה (להספיק הרבה, לעבוד ביעילות ולהשיג תוצאות מוגדרות), צריך לדעת איך לנהל בקשות שמגיעות מאחרים. אנשים סביבך, בין אם אלה לקוחות, עובדים, או קולגות, הולכים לבקש ממך דברים, שבניגוד לטענות שלהם לא בהכרח יהיו “צ׳יק צ׳ק”. חשוב לעזור כשאפשר, אבל פה נכנסות שמירה על סדר עדיפויות ברור, שקיפות, והיכולת שלך לומר “לא”…
  • העסק שלך לא יתרומם אם לא תנהל אותו במקביל בשלושת מישורי הזמן. מה זה בדיוק ניהול עבר, הווה ועתיד עסקי? ואיך מחלקים את הזמן והמשאבים ביניהם נכון? בוא נפרק את זה לגורמים ונראה איך מאזנים בין שלושת המישורים האלה כדי לגדול בצורה יציבה ורווחית.
  • יש משהו מטעה בצורה שבה אנחנו חושבים על יציבות. היא נראית כמו קרקע בטוחה, אבל לעיתים זו קרקע שמישהו אחר מחזיק. עבודה קבועה? תלויה בבוס. בית עם משכנתא? תלוי בבנק ובמשכורת שתמשיך להיכנס. עסק עם לקוח אחד גדול? תלוי בהחלטות שלו. זו לא יציבות, זו אשליה. אז איך אתה יכול להשיג יציבות אמיתית שאינה תלויה באחרים?

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט