כמה גדולה צריכה להיות המטרה שלך?

השאלה הזו עלתה בשיחה שניהלתי לפני שנים עם בעל עסק, אדם חביב בן 56 שחווה תקופה קשה והרגיש כבוי כמעט לחלוטין. הוא הוריד את המדריך שלי כי חיפש דרך לשנות משהו, אבל ככל שהעמקנו בשיחה אפשר היה לשמוע שנים של עייפות מצטברת, כאילו המנוע הפנימי שלו נתקע ולא הצליח להתניע שוב. השילוב בין הנסיבות הקשות לבין השגרה השוחקת השאיר אותו בלי כיוון ובלי אמונה שהוא מסוגל לשנות את המציאות שלו. אז איך מוצאים מוטיבציה ואת היכולת לקום מחדש אחרי תקופה כזו, ואיך מחזירים את הכוח לפעול?

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

לפני שנים רבות, קיימתי שיחה עם בעל עסק בן 56 שביקש לקבל את המדריך שלי שנקרא 7 שגיאות קריטיות בהגדלת רווחים באמצעות תכנון פיננסי.

הוא סיפר שהוא כבר שבור מניהול העסק בגלל כמה שנים קשות מאוד אחרי המלחמה שהייתה באיזור.

​​כמה הוא היה מופתע ממספר שאלות כל כך פשוטות ששאלתי אותו בנוגע לעסק ולחיים שלו.

מה שעוד יותר היה מפתיע הוא התשובה שעלתה לשאלה כמה גדולה צריכה להיות המטרה שלך?

המשך לקרוא וגלה את מה שהוא גילה…

כמה אתה רוצה להרוויח?

בדרך כלל אחרי שמישהו מוריד את המדריך, הצוות יוצר קשר כדי לברך אותו, להתעניין באדם לברר מי הוא ומה באמת דרוש ורצוי לו כדי שנוכל לעזור בצורה הטובה ביותר.

הפעם אני הרמתי את הטלפון וגיליתי אדם נחמד מאוד בצידו השני של הקו.

הוא סיפר לי שהוא בן 56, אב לארבעה ילדים, ואישתו עקרת בית.

את העסק שלו הוא מנהל כבר 22 שנים באותו מקום ביישוב בדרום הארץ.

מאז המבצע הצבאי שהיה באיזור באותן שנים הייתה ירידה משמעותית בעסק.

מעסק שפעם פרח ושגשג והביא לפרנסת הבית, הוא דעך לשגרה של לקום בבוקר, לבוא לעבוד בחוסר חשק ולצאת בסוף היום עם הכנסות שבקושי מכסות את ההוצאות הבסיסיות ביותר ובלי משכורת.

עצם העובדה שהוא התאמץ והוריד את המדריך, הראתה לי שהוא מחפש משהו שיעזור לו לעשות שינוי במצב.

שאלתי אותו מה המטרה שלו, והוא ענה לי בהיסוס: “המממ……” ואחרי שהייתי צריך להתעקש קלות, הוא אמר “הממ… אני לא יודע. אני חושב שלהביא הביתה פרנסה“.

כמה אתה רוצה להביא הביתה?

“טוב”, אמרתי לו, ואחרי שביררתי כמה הוא הכנסות הוא צריך בשביל לגמור חודש בבית, שאלתי אותו: “תגיד, נניח שהייתה מביא סכום כפול ממה שציינת כרגע, מה היית עושה איתו?

“וואוו! באמת אף פעם לא חשבתי על זה”, הוא ענה.

החלטתי שאני לוקח עליו אחריות ואחרי בירור קצר נראה היה ששני ילדים שלו לומדים באוניברסיטה ושניים אחרים צעירים יותר והוא היה שמח לעזור לכל אחד מהם.

שאלתי אותו איך הוא היה מרגיש אם הוא היה מביא הביתה את הסכום הכפול שנקב בו מוקדם יותר.

ובאותו רגע, היה אפשר ממש להרגיש את נהמת המנוע ברגע ההתנעה כפי שמצליחים להתניע רכב אחרי חודשים ארוכים שכלל לא הניעו אותו…

הוא פשוט היה “כבוי”, ולא היו לו מטרות ברורות ששווה להילחם עליהן.

כל מחסום, אפילו המחסום החלשלוש ביותר, היה מביס אותו ומוריד אותו לדיכאון.

לרוע מזלו, זה לא היה מחסום קטן, אלא השפעה מדכאת של מלחמה שהשפיעה בצורה כל כך שלילית וניכרת על איזור שלם.

אם יש משהו שהאויב רוצה לאורך זמן, זה שחיקה של מורל. וזה למעשה מה שקרה.

אבל עם שיקום המטרה וחיזוק שלה, הוא היה מוכן להילחם כעת על הפרנסה שלו, ועל השגת המטרה לעזור לילדים שלו בדרכם לחופש.

חידוד המטרה והצתה של האש מחדש תחתיה פשוט ניפץ את המחסומים שהצטברו אצלו במהלך השנים.

מוסר ההשכל הוא שכל מטרה היא טובה מספיק אם היא גדולה יותר וחזקה יותר מהמחסומים שעלולים לבלום או לעצור אותך בדרך למטרה.

אז בוא נעבור אליך קצת

מה ניסית להשיג בחיים וזה לא ממש הצליח?

מה בדיוק ניסית לפתור או איזו מטרה ניסית להשיג בדיוק?

אם היית משיג אותה, איך זה היה עוזר לך או לאחרים?

אם המטרה שלך מספיק מחודדת וחזקה היא תנפץ כל מחסום שמופיע בדרכך אם הוא בכלל מעז להגיע לשם!

הגדלת רווחים ובכלל הצלחה בחיים דורשת שתהיה לך מטרה טובה וחזקה, ואז בעזרת פעולות נכונות להשיג אותה ובשפע.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ


ראה גם:

המחסום להתרחבות הוא תמיד בפנים

איך יוצאים מהמעגל האינסופי של עבודה קשה אך לא מספיק אפקטיבית?

למה אנשים דוחים את הרעיונות הטובים ביותר שלך?

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • אם אתה רק מנהל את העסק ולא מקדם אותו, אתה אף פעם לא תתקדם. אני נתקל בזה שוב ושוב בשיחות עם בעלי עסקים: יום שלם עובר על ניהול שוטף, טיפול בלקוחות, בעיות, מיילים, ואיכשהו אין פעילות שבאמת מיועדת לגרום ליותר אנשים לדעת שאתה קיים. ואז נגמר החודש, והם שואלים את עצמם למה אין התקדמות. כי בסוף גם העסק הכי טוב לא יגדל אם אף אחד חדש לא שומע עליו!
  • בכל תהליך מכירה יש גורמים נראים לעין: מחירים, תנאים, צרכים, תזמון. אבל יש גם גורמים שלא מדברים עליהם מספיק, כאלה שמתנהלים “מאחורי הקלעים” ומשפיעים באופן משמעותי על התוצאה. אחד מהם חוזר על עצמו שוב ושוב בשיחות שמסתיימות בהפסד…
  • מה אני עושה כשאני נכנס לעסק שיש בו ייצור, ואנחנו כבר יודעים שיש בו חוסר יעילות? התשובה אולי תפתיע אותך, כי זה לא מה שרוב האנשים עושים. בדרך כלל בעלי עסקים ישר קופצים פנימה: מתחילים לנתח תהליכים, לבדוק עובדים, לחשוב איך לסדר את הדברים מבפנים. זה נשמע הגיוני, נכון? הרי אם המערכת לא יעילה, צריך לתקן אותה! רק שזה לא עובד ככה… לא כי זה משהו שלא חשוב לעשות, אלא כי זה לא הדבר הראשון שאתה צריך לעשות. יש משהו קריטי שקודם לזה. וזה בדיוק מה שאני הולך להסביר בסרטון הבא.
  • אחד הרגעים הכי מסוכנים בעסק הוא כשאתה מחליט לוותר אחרי שלושה כישלונות, או קופץ למסקנות מהר מדי אחרי הצלחה אחת. אנחנו רוצים תשובות מהר, ואנחנו רוצים לדעת אם משהו עובד או לא עובד כבר אחרי ניסיון אחד או שניים. אבל יש עיקרון מתמטי פשוט שמראה מתי התוצאות שלך לא בהכרח מייצגות את המציאות. זה לא עניין של מזל או אמונה, אלא מתמטיקה טהורה שכל בעל עסק חייב להכיר.
  • כשאתה מנסה למכור משהו ונתקל בהתנגדות, הנטייה הראשונה היא לחשוב שהמחיר לא מספיק טוב, או שאתה לא מספיק משכנע. בינתיים, יש עסקים שלקוחות פשוט מתקשרים אליהם ואומרים “אני רוצה לקנות”, בלי התלבטויות ובלי ויכוחים על המחיר. מה הסוד שלהם?
  • קרה לך שניסית לקבוע פגישה אבל נעצרת כבר בשלב הראשון? אתה מתקשר, מציג את עצמך, ואז שומע את המשפט הידוע: “תשאיר פרטים, נחזור אליך”. ואז… כלום. אף אחד לא חוזר. בהרבה מקרים זה לא קשור אליך או למה שאתה מציע אלא לאופן שבו ניגשת לשיחה. כי עוד לפני שתצליח להגיע למנהל, יש אדם אחד שעליך לדעת לדבר איתו נכון: המזכירה.
  • תאר לעצמך שאתה רופא בחדר מיון, ומטופל נכנס עם יד שבורה. אתה מסביר לו שהוא צריך גבס, הוא אומר “אני אחשוב על זה”, והולך. האם תיתן לו ללכת ככה? כנראה שלא, כי אתה יודע שבלי טיפול המצב רק יחמיר. עכשיו תחשוב על העסק שלך: אם הגעת למסקנה שאתה יכול לעזור ללקוח לפתור בעיה אמיתית, למה שהמפגש הראשון יהיה גם האחרון? היום דיברתי עם בעל עסק שאמר לי בגאווה: “אני מתקשר פעם אחת בלבד, ואחר כך לעולם לא יותר”. מתברר שהאמונה הזו, שנשמעת כל כך “הגיונית ומכבדת”, היא בדיוק מה שמונע מהעסק שלו לצמוח, ומהלקוחות שלו לקבל את מה שהם באמת צריכים.
  • כולנו רוצים להצליח. למכור יותר, לנהל טוב יותר, להצליח מבחינה אישית, משפחתית, עסקית וחברתית. אבל מאחורי כל הצלחה אמיתית, מסתתרת מיומנות אחת, שאיכות השליטה שלך בה היא זו שקובעת עד כמה תגיע לתוצאות ועד כמה תצליח לגרום לעולם להגיב למה שיש לך לומר.
  • בעולם שבו כל הדרכת מכירות מתחילה בקריאה נלהבת למכור כמה שיותר, לכולם, ובלי לפספס אף הזדמנות, יש רגעים שבהם הצעד הנכון הוא דווקא לעצור. זהו סיפור על שיחה אחת עם בעל עסק מצליח, שבה הבחירה לא למכור המחישה את ההבדל בין איש מכירות ליועץ.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט