צ׳יק צ׳ק = 3 שעות
כדי לשמור על תפוקה גבוהה (להספיק הרבה, לעבוד ביעילות ולהשיג תוצאות מוגדרות), צריך לדעת איך לנהל בקשות שמגיעות מאחרים. אנשים סביבך, בין אם אלה לקוחות, עובדים, או קולגות, הולכים לבקש ממך דברים, שבניגוד לטענות שלהם לא בהכרח יהיו “צ׳יק צ׳ק”. חשוב לעזור כשאפשר, אבל פה נכנסות שמירה על סדר עדיפויות ברור, שקיפות, והיכולת שלך לומר “לא”…
שיעור על גבולות, תכנון ופרודוקטיביות
בשנת 1999 הייתה לי חברה לייעוץ והדרכה בתחום המחשוב הארגוני.
לימדתי מהנדסי מערכות במכללת רמת-גן, ודרך המנכ”ל של אחד הסניפים, פגשתי אדם מיוחד ששמו אורי.
אורי הבחין שהגישה שלי לניהול פרויקטים היא שונה מכל מה שנתקל בו עד אותו יום והציע לי להתגייס לחברת ג׳טרוניקס הבינלאומית כדי להקים את חטיבת שירותי המומחה שלהם.
בין המנהלים הבכירים בחברה היה אילן, מנהל ותיק שעבד שם כבר 28 שנים וניהל צוות של עשרות טכנאים שסיפקו שירות בכל הארץ.
כשנכנסתי לחדר של אילן, ראיתי שלט גדול על הקיר שהודפס במדפסת נייר רציף, כזה עם חורים מהצדדים כמו של פעם.
על השלט היה כתוב: “צ׳ק צ׳ק = 3 שעות!“
הסתקרנתי ושאלתי את אילן מה פשר השלט הזה?
אילן סיפור לי שמדי פעם היה מישהו נכנס לחדרו ומבקש ממנו שישלח את אחד הטכנאים שלו לטפל במשהו או לבצע שליחות “קצרה”, “עניין קטן” מסוג של “אני, רק שאלה…“.
כמו כשאתה ממתין בתור לקופה בסופר ואותו בחור בסוף קונה חצי מכולת ויוצא לפניך.
כשאילן היה מתנגד לשנות את תוכנית העבודה היומית, הוא היה שומע: “זה רק עניין קטן. זה צ׳יק צ׳ק“.
במקום לחזור על עצמו, אילן היה רק מצביע על השלט שעל הקיר כדי להבהיר מה ההשלכות המעשיות של “צ׳ק צ׳ק” והיה מפנה את המבקש למצוא פתרון אחר.
אז, כשמישהו אומר על משהו “זה צ׳יק צ׳ק”, ואפשר לראות שהאדם אינו מעריך נכון את המהלך, דע שהדבר יכול להסתכם בתנועה מיותרת ולא הכרחית ושיבוש של יום עבודה.
לפעמים למישהו חסרה הערכה של המאמץ הנדרש לביצוע משימה כלשהי. כלומר, הוא לא מעריך נכון, כי הוא רואה רק את התוצאה הסופית, לא את הדרך אליה.
אם אתה קוטע את עצמך כל הזמן לטובת “צ׳יק צ׳קים”, שקול ליצור חלון זמן ייעודי לבקשות כאלה במקום להגיב מיידית לכל דבר. אחרת, היום שלך יהפוך לסדרה של הפרעות ואתה לעולם לא תסיים את העבודה החשובה באמת!
עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ
ראה גם:
תוכן עניינים
רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?
טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:
להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.
כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.
להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטהלבעלי עסקים שרוצים יותר חופש
טיפים נוספים
אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״













