מה עושים כשמתחילה סערה במשרד?

קונפליקטים, עצבים ואי-הבנות… כל עסק מכיר את זה מקרוב, אבל לא תמיד יודעים איך לפתור את זה. לפעמים הבעיות הגדולות בעסק לא נמצאות בתקציב, בשיווק, או בתוכנית העסקית, אלא בין האנשים עצמם. כשאי אפשר לדבר, כשכל מילה נדחית, כשכל שיחה הופכת למאבק. העבודה לא באמת מתקדמת, ההחלטות נמרחות, והאווירה במשרד מרגישה כמו שדה מוקשים. במאמר הזה אני רוצה לשתף בשני מקרים אמיתיים שיצא לנו לפגוש מקרוב, ומה עשינו בפועל כדי להרגיע את הרוחות ולהחזיר את השקט.

לשיתוף: 

לפני שנצלול למאמר עצמו…

איך סוגרים את העסקה בלי לרדת במחיר?

איך אפשר לטפל בלי להילחץ, בלי הנחות שאוכלות לך את הרווחים, ובלי לפספס את העסקה?

במדריך הקצר הזה תמצא גישה פשוטה, שאלות מדויקות לשאול, ודוגמאות שיעזרו לך להבין מה עובר ללקוח בראש ואיך להוביל אותו להחלטה נכונה.

יש פרויקטים שבהם האתגר הוא לא התקציב, לא הלקוחות, ואפילו לא התחרות, אלא האנשים.

מקרה כזה בדיוק פגשנו באחד מהפרויקטים שעשינו. עבדנו על שיפור התארגנות במשרד, כולל ייעוץ ארגוני, פיננסים ושיווק. הכל הלך לפי התוכנית… עד שזה לא.

התחילו חילוקי דעות בין המנהלים בעסק. כל צד ראה את הדברים אחרת. ואז הגיעו הפיצוצים, דיבור בצעקות, קונפליקטים ואווירה קשה.

הפתרון הכי אנושי

אז עצרנו. 

ועברנו לדבר אחד: תקשורת.

לא תקשורת שיווקית, אלא תקשורת אנושית.

תרגילים פשוטים של נוכחות ושל הקשבה. נשמע פשוט, אבל כמו שכולנו יודעים, לשמור על איזון ולתקשר בנוחות כשמולך מישהו שמתעקש, מתנגד ומקפיץ לך את הפיוז, זה אתגר שקל להיכשל בו.

לכן היה כל כך יפה לראות את מה שקרה לאחר מספר תרגילים קצרים:
הם התחילו להקשיב בנוחות, לראות איפה בדיוק התקשורת ביניהם נשברת, ומצאו בעצמם פתרונות איך לתקן את זה.

תחת לחץ, גם משימות פשוטות מרגישות כמו טיפוס הרים

מקרה דומה קרה בפרויקט אחר שעשינו. אחד מבעלי העסק התקשה מאוד להתנהל ביום-יום. הוא פשוט לא היה רגוע. כל משימה הייתה מאבק, כל ניסיון לתקשר איתו סיבה לעצבנות.

לקרוא משהו ארוך? לשבת רגע בשקט? אפילו זה היה לו קשה.

גם איתו עשינו תרגילי תקשורת. ומתוך התרגילים צף משהו ברור:
הוא קלט שהוא פשוט לא נמצא שם (איפה שהוא באותו רגע). פיזית כן. אבל הראש שלו? זה היה כבר סיפור אחר.

למשל, הוא היה נמצא בחיפה וחושב על פרויקט בתל אביב, או נמצא בתל אביב וחושב על פרויקט בירושלים ועל פרויקט נוסף בצפון.

ואיך אתה יכול להיות במקום אחר ולהצליח לתקשר עם מלוא תשומת הלב שלך עם מי שכרגע אכן נמצא מולך? 

אתה לא באמת יכול, כי אי אפשר לנהל תקשורת כשאתה לא נוכח. כשהראש שלך בכל מקום חוץ מהמקום שבו אתה עומד.

משום שתקשורת, בניגוד למה שחושבים, היא לא רק מה שיוצא מהפה. היא קודם כל היכולת להיות נוכח.

וכשיש נוכחות יש גם הבנה, פתרונות והתקדמות.

נשמע מוכר?

בוא נסתכל על דוגמה מהחיים שלך:

קרה לך שניסית לדבר עם מישהו, אבל הרגשת שאתה מדבר לקיר? שאין עם מי לדבר? ובכן, האם אותו אדם באמת היה איתך?

זו בדיוק הנקודה.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

Gray Newton's Cradle in Close-up Photogaphy
יש הרגלים שאנחנו אפילו לא מחשיבים כהרגלים. כמו למשל התעסקות כמעט אובססיבית בהפרעות אוטומטיות שאנחנו בעצמנו אישרנו, התרגלנו אליהן, והפכנו לחלק בלתי נפרד מהיומיום שלנו. עוד פינג מהטלפון, תזכורת מהאפליקציה, נוטיפיקציה שמקפצת על המסך. אנחנו לא באמת חושבים על זה, לפעמים רק “מעיפים” וממשיכים הלאה. אבל מה אם כל זה לא באמת “נעלם” כשמעיפים אותו אלא גובה מחיר מנטלי אמיתי?
Time Lapse Photography of Cars on Road
בעל עסק אחד, עסוק. ממש עסוק. אין לו זמן לאכול, אין לו זמן לעצור, אין לו זמן לעצמו. אז הוא ממשיך לרוץ על אוטומט, על מיכל דלק כמעט ריק. מה קורה אז? הראש נהיה פחות חד, הגוף מתעייף והוא מתפקד הרבה הרבה פחות טוב. וככה בדיוק מתחיל המעגל הכי שוחק שיש: עומס שמוביל להזנחה עצמית, שמובילה לעצבנות, שמובילה לתפקוד מקרטע, וחוזר חלילה…
Scenic View Of Mountain During Dawn
רוב בעלי העסקים מתמחרים נמוך מדי לא בגלל שהלקוחות לא יכולים לשלם, אלא בגלל שהם עצמם לא מרגישים בטוחים לבקש יותר. הם מציבים מחיר נמוך כי בראש שלהם מתנגן המשפט: “מי בכלל ישלם לי את זה?”. לכן בפועל, המחיר שאתה קובע לא משקף את התקציב של הלקוח אלא את רמת הביטחון שלך בעצמך ובמה שאתה מציע.
Green-leafed Plant
יש פקקים שאתה פשוט לא יכול להתחמק מהם, אבל יש גם פקקים אחרים, שאתה כן יכול לעקוף. הדרך לעשות את זה בעסקים היא במקום לטפל בסימפטומים (שזו כמובן עבודה א-י-נ-ס-ו-פ-י-ת), לפתור ישירות את צוואר הבקבוק. בהרבה מקרים (ובאופן לא מפתיע) הפתרון האפקטיבי ביותר יהיה לעיתים במקום שהכי לא נעים לגעת בו. אבל דווקא שם ההשפעה הכי גדולה. כי ברגע שאתה פותר את מה שבאמת מעכב אותך, הרבה דברים אחרים מסתדרים כמעט מעצמם…
Time-Lapse Photography of Night Sky
כמה בעלי עסקים אתה מכיר שבנו אימפריה מזה שחסכו? לעומת כאלה שבנו מערכת שמכניסה פי כמה? כי מה יביא אותך יותר רחוק, לחסוך עוד 300 שקל או להכניס עוד 30,000? יש פה עניין של התכווצות לעומת התרחבות. אז כן, חסכון זה טוב ויפה, אבל בוא נדבר על איך באמת עושים כסף.
Close-up Photography of Body of Water
גם עבור האופטימיים וגם עבור הפסימיים, המציאות לא בודקת איתנו אם אנחנו מוכנים לפני שהיא משנה כיוון בלי אזהרה. אבל אם יש סדר, גם יש הרבה יותר שליטה על ההתקדמות, הזמן והמשאבים, וההחלטות הקשות הופכות לפשוטות יותר.
A Red and Blue Color Gradient
מכירות מדשדשות, עובדים מתחלפים, לקוחות לא מרוצים… הכול בבת אחת. ואתה יודע שצריך לטפל, אבל איפה להתחיל? מה באמת הכי דחוף? כל בעיה נראית “קריטית לעכשיו”. כאן אנחנו הרבה פעמים נופלים, כי אנחנו מפזרים את הקשב והמאמץ, במקום לשים את האצבע על הדבר הנכון האחד שמושך אותנו למטה. לרוב, זו לא הבעיה שצועקת הכי חזק, אלא הבעיה שמתחבאת ומנהלת אותך מאחורי הקלעים.
Strato-cumulus Clouds
בזמנים רגילים עוד אפשר לגרור דברים. אבל כשמגיע לחץ אמיתי, בעיות “שקטות” צפות ויוצאות משליטה. ניהול זמן רופף, חוסר שליטה בכסף, עובדים שלא באמת מתפקדים – הכול פתאום מורגש. אז בוא נסתכל על זה קצת יותר לעומק, כולל בדיקה עצמית קצרה.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט