איך קלסר מאובק אחד הפך לעסקאות במיליונים

אין מספיק סגירות? הלקוחות מבטיחים ש”יחזרו אליך”, ואתה מתחיל להאמין שזו פשוט תקופה חלשה? אבל מה אם הייתי אומר לך שזה לא השוק, לא התקופה, אלא משהו שאתם עושים? בטיפ של היום נסתכל על דוגמה אמיתית שבה במקום להמשיך “להיות עסוקים”, עצרנו לרגע, שמנו את האצבע על הבעיה האמיתית והעברנו את המכונה מהילוך סרק להילוך גבוה. התוצאה? עסקאות של מיליונים תוך חודש וחצי. אם גם אצלך יש תנועה בלי תוצאה, ״עבודה״ בלי תכלס – זה מאמר שאתה חייב לקרוא.

לשיתוף: 

לפני שנצלול למאמר עצמו…

איך סוגרים את העסקה בלי לרדת במחיר?

איך אפשר לטפל בלי להילחץ, בלי הנחות שאוכלות לך את הרווחים, ובלי לפספס את העסקה?

במדריך הקצר הזה תמצא גישה פשוטה, שאלות מדויקות לשאול, ודוגמאות שיעזרו לך להבין מה עובר ללקוח בראש ואיך להוביל אותו להחלטה נכונה.

מי כאן הרדום?

מנהל המכירות מתקשר ללקוחות פוטנציאלים. ועוד שיחה. ועוד שיחה. ועוד אחת. נשמע עסוק מאוד.

אבל כשאני מעלה את גרף ההכנסות של 36 החודשים האחרונים אני רואה סיפור אחר לגמרי.

אחרי תקופה יפה, מתחילה ירידה מתונה. ואז עוד קצת. ואז… בום – תקופה ארוכה של דשדוש בתחתית. הגרף בקושי זז, כאילו מישהו שם עליו בלוקים.

אני בודק מה קורה בשטח – והופ! מסתבר שיש קלסר עבה על השולחן של מנהל המכירות, מלא בהצעות מחיר. 

ניירת יש. סגירות? אפס.

הלקוחות מבטיחים:

  •  “תחזור אליי חודש הבא…”
  •  “אנחנו עוד בודקים…”
  • “שלח לי במייל, אני בדיוק בנסיעה…”
  • “אנחנו כרגע בתקופה קצת עמוסה…”
  • “בינתיים אנחנו מחכים לתקציב…”
  • “הצעה מעניינת, אבל תן לחשוב על זה…”

 והוא? ״קונה״ בקלות את הרעיון שהלקוחות מוכרים לו. כאילו באמת יש מבצע בסופר על תירוצים. 

אט אט הוא מתחיל להאמין ש״כל התעשייה רדומה״, וגם מסביר את זה למנכ״ל, בעוד הוא היחיד שרדום כאן…

אחרי פגישה אחת ממוקדת, שבה שמנו אצבע על אחד האויבים הגדולים של כל מחלקת מכירות – דברים התחילו לזוז. ומהו אותו אויב? ההצדקות. האחזות בתירוצים והתחושה ש”מה כבר אפשר לעשות, זה המצב”.

מרגע שהגישה משתנה גם התוצאות עושות סיבוב פרסה.

כך תוך חודש וחצי בלבד, מתוך אותו קלסר ישן ומעלה אבק, נסגרו עסקאות בהיקף של מיליונים. הניירות לא היו הבעיה. הגישה – כן.

שום קסם. רק שינוי בגישה ובפעולה.

אז שאלה לי אליך:

האם גם לך יש ״קלסר״ דומה בעסק?

ראית מה שינוי בגישה יכול לעשות תוך חודש וחצי בלבד. עכשיו תורך.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

Close-up Photography of Body of Water
גם עבור האופטימיים וגם עבור הפסימיים, המציאות לא בודקת איתנו אם אנחנו מוכנים לפני שהיא משנה כיוון בלי אזהרה. אבל אם יש סדר, גם יש הרבה יותר שליטה על ההתקדמות, הזמן והמשאבים, וההחלטות הקשות הופכות לפשוטות יותר.
A Red and Blue Color Gradient
מכירות מדשדשות, עובדים מתחלפים, לקוחות לא מרוצים… הכול בבת אחת. ואתה יודע שצריך לטפל, אבל איפה להתחיל? מה באמת הכי דחוף? כל בעיה נראית “קריטית לעכשיו”. כאן אנחנו הרבה פעמים נופלים, כי אנחנו מפזרים את הקשב והמאמץ, במקום לשים את האצבע על הדבר הנכון האחד שמושך אותנו למטה. לרוב, זו לא הבעיה שצועקת הכי חזק, אלא הבעיה שמתחבאת ומנהלת אותך מאחורי הקלעים.
Strato-cumulus Clouds
בזמנים רגילים עוד אפשר לגרור דברים. אבל כשמגיע לחץ אמיתי, בעיות “שקטות” צפות ויוצאות משליטה. ניהול זמן רופף, חוסר שליטה בכסף, עובדים שלא באמת מתפקדים – הכול פתאום מורגש. אז בוא נסתכל על זה קצת יותר לעומק, כולל בדיקה עצמית קצרה.
Free stock photo of ball, field, football
אם אתה שומע “לא” מלקוח אל תמהר להסיק שהוא לא בעניין. סטטיסטית, 60% מהלקוחות אומרים “לא” 4 פעמים לפני שהם אומרים “יאללה, סגור”. אז אם המטרה שלך היא למכור כמה שפחות – תוותר מוקדם, זה עובד מעולה!
Body of Water
מכיר את זה שבשלב הקובע בשיחת המכירה, הלקוח שולף התחמקות אלגנטית בסגנון “תן לי לחשוב על זה”? ומכאן אתה כבר מכיר את ההמשך… אתה חושד שמורחים אותך ונשאר תוהה: האם זו התנגדות לגיטימית? ספק? או שהוא בכלל לא רוצה ורק מנסה להיות מנומס? איך מטפלים בזה בלי ליצור חוסר נוחות או אי-נעימות בשלב הסגירה?

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט