מה עדיף – מונית ב-200 ש״ח או עסקה ב-250,000 ש״ח?

יש כאלה שמנהלים עסק. ויש כאלה שכל היום עם צינור המים ביד, רצים מכיבוי שריפה לכיבוי שריפה, בלי לשים לב שהם שורפים את עצמם בדרך. כי לפעמים, הפתרון המהיר עולה ביוקר. ממש ביוקר. המאמר הזה לא עוסק בטעות דרמטית או אסון. זה סיפור קטן, כמעט יומיומי. אבל כמו חול שחודר לנעל ונתקע שם, הדברים ״הקטנים״ האלה יכולים לשבש את כל התהליך…

לפני שנצלול למאמר עצמו…

איך סוגרים את העסקה בלי לרדת במחיר?

איך אפשר לטפל בלי להילחץ, בלי הנחות שאוכלות לך את הרווחים, ובלי לפספס את העסקה?

במדריך הקצר הזה תמצא גישה פשוטה, שאלות מדויקות לשאול, ודוגמאות שיעזרו לך להבין מה עובר ללקוח בראש ואיך להוביל אותו להחלטה נכונה.

לקוח שלי, בעל עסק מהתחום של הפקות ובנייה, נתקל היום במצב שבו הרבה בעלי עסקים היו בולעים את הפיתיון — והוא, לשמחתי, בחר אחרת.

אני רוצה לשתף אותך במקרה הזה, כי זה מסוג הדברים שיכולים לשנות תפיסה, ובעיקר למנוע ממך לשלם ביוקר, מבלי לשים לב. כך גם אתה לא תיפול למלכודת ממנה הלקוח שלי חמק. 

הפתרון נראה חכם? בדוק אם הוא לא הורס משהו חשוב יותר

עובדת התקשרה אליו להודיע שסחורה לא תגיע היום בגלל שהנהג של הספק לא הגיע. 

בגלל הצורך הדחוף בסחורה, היא הציעה לנסוע מיבנה לראש העין להביא את הסחורה בעצמה.

בעל העסק לא הסכים, ודרש ללחוץ על הספק שיוציא מונית או משלוח ויעמוד בהתחייבויותיו כספק.

בזכות שינוי זה, בזמן שנחסך, העובדת יכולה לקדם עסקה של 250,000 ש״ח שעומדת להיסגר.

כשהכוונות טובות אבל התוצאה עולה ביוקר

לכל עובד, יש תוצרים מדויקים שהוא צריך להוציא.

עסק הוא דבר דינמי ויקרה פעמים רבות שבשביל שהעניינים ימשיכו להתגלגל, מישהו יקח לזמן מה תפקיד שאינו שלו, וטוב שכך.

אבל צריך לשים לב שזה לא הופך להרגל, כי לפעמים קל למנהל לעשות את העבודה במקום הזוטר, או לעובד אחד לכסות על עובד אחר שאינו עושה את עבודתו. ואפילו ישנם מקרים, כמו שראינו כאן, שעובד מתוך החברה, רוצה לכסות על עבודתו של ספק.

הכלל כאן יהיה, במבט מהיר – מה יתרום יותר לחברה ואילו משאבים נכון להפעיל?

במקרה המדובר בעל העסק פעל נכון, כשהסתכל על כל התמונה, וראה שאפילו אם יאלץ לשלם בעצמו 200 ש״ח למונית (אם הספק לא יעשה את עבודתו), הוא מרוויח את המשאב היקר של זמן העובדת.

ועוד דבר, עובדים שדורשים מהם, ונותנים להם לעשות את עבודתם, פועלים מצוין!

סריקה מהירה: איפה זה קורה אצלך?

אז קח רגע וסרוק את העסק שלך.

היכן ישנן נקודות בהן עובד מבצע עבודות שאינן מתוקף תפקידו?

בדוק היטב מה באמת נכון לעשות בכל נקודה, קבל החלטה – ותן הנחיה ברורה. זה בדיוק התפקיד שלך בתור מנהל.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • שיווק הוא לא משחק של ניחושים, הוא משחק של הבנה עמוקה. דיוק = כסף. לכן קמפיינים מצליחים מבוססים על מסרים מדויקים. והרבה יותר קשה לדייק בלי קודם כל לדבר עם הלקוחות הפוטנציאלים עצמם. הנתונים בדשבורד שלך מספרים מה קרה (כמה לידים, כמה סגירות וכו׳). אבל הם לא מספרים למה זה קרה. אם אתה לא מדבר עם קהל היעד שלך, אתה מנחש. ואם אתה מנחש, אתה מפסיד כסף.
  • יש הרגלים שאנחנו אפילו לא מחשיבים כהרגלים. כמו למשל התעסקות כמעט אובססיבית בהפרעות אוטומטיות שאנחנו בעצמנו אישרנו, התרגלנו אליהן, והפכנו לחלק בלתי נפרד מהיומיום שלנו. עוד פינג מהטלפון, תזכורת מהאפליקציה, נוטיפיקציה שמקפצת על המסך. אנחנו לא באמת חושבים על זה, לפעמים רק “מעיפים” וממשיכים הלאה. אבל מה אם כל זה לא באמת “נעלם” כשמעיפים אותו אלא גובה מחיר מנטלי אמיתי?
  • בעל עסק אחד, עסוק. ממש עסוק. אין לו זמן לאכול, אין לו זמן לעצור, אין לו זמן לעצמו. אז הוא ממשיך לרוץ על אוטומט, על מיכל דלק כמעט ריק. מה קורה אז? הראש נהיה פחות חד, הגוף מתעייף והוא מתפקד הרבה הרבה פחות טוב. וככה בדיוק מתחיל המעגל הכי שוחק שיש: עומס שמוביל להזנחה עצמית, שמובילה לעצבנות, שמובילה לתפקוד מקרטע, וחוזר חלילה…
  • קונפליקטים, עצבים ואי-הבנות… כל עסק מכיר את זה מקרוב, אבל לא תמיד יודעים איך לפתור את זה. לפעמים הבעיות הגדולות בעסק לא נמצאות בתקציב, בשיווק, או בתוכנית העסקית, אלא בין האנשים עצמם. כשאי אפשר לדבר, כשכל מילה נדחית, כשכל שיחה הופכת למאבק. העבודה לא באמת מתקדמת, ההחלטות נמרחות, והאווירה במשרד מרגישה כמו שדה מוקשים. במאמר הזה אני רוצה לשתף בשני מקרים אמיתיים שיצא לנו לפגוש מקרוב, ומה עשינו בפועל כדי להרגיע את הרוחות ולהחזיר את השקט.
  • רוב בעלי העסקים מתמחרים נמוך מדי לא בגלל שהלקוחות לא יכולים לשלם, אלא בגלל שהם עצמם לא מרגישים בטוחים לבקש יותר. הם מציבים מחיר נמוך כי בראש שלהם מתנגן המשפט: “מי בכלל ישלם לי את זה?”. לכן בפועל, המחיר שאתה קובע לא משקף את התקציב של הלקוח אלא את רמת הביטחון שלך בעצמך ובמה שאתה מציע.
  • יש פקקים שאתה פשוט לא יכול להתחמק מהם, אבל יש גם פקקים אחרים, שאתה כן יכול לעקוף. הדרך לעשות את זה בעסקים היא במקום לטפל בסימפטומים (שזו כמובן עבודה א-י-נ-ס-ו-פ-י-ת), לפתור ישירות את צוואר הבקבוק. בהרבה מקרים (ובאופן לא מפתיע) הפתרון האפקטיבי ביותר יהיה לעיתים במקום שהכי לא נעים לגעת בו. אבל דווקא שם ההשפעה הכי גדולה. כי ברגע שאתה פותר את מה שבאמת מעכב אותך, הרבה דברים אחרים מסתדרים כמעט מעצמם…
  • כמה בעלי עסקים אתה מכיר שבנו אימפריה מזה שחסכו? לעומת כאלה שבנו מערכת שמכניסה פי כמה? כי מה יביא אותך יותר רחוק, לחסוך עוד 300 שקל או להכניס עוד 30,000? יש פה עניין של התכווצות לעומת התרחבות. אז כן, חסכון זה טוב ויפה, אבל בוא נדבר על איך באמת עושים כסף.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט