איך לנצל ביושר את תקציב הפרסום של המתחרים שלך?

כשחזרתי לפנייה מבעלת עסק, שאלה אחת פשוטה חשפה סוד שלא ציפיתי לו: תקציב הפרסום של המתחרים שלי עבד בשבילי! איך זה קרה ואיך מפיקים את המירב ממאמצי השיווק?

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

למה לא ליהנות מתקציב הפרסום ומאמצי הקידום של המתחרים שלך אם אפשר, ועוד ביושר? 

אחרי שפרסמתי עוד מאמר מקצועי לאחת מרשימות התפוצה שלי, הכולל תיאור מקרה אמיתי מהשטח עם טיפים לבעלי עסקים, מייד קיבלתי פנייה מבעלת עסק. חזרתי אליה ושאלתי שתי שאלות. 

התשובה שלה הייתה כל כך מפתיעה ומסקרנת, שהייתי חייב לגלות את כל הנתונים, כי למעשה היא סיפרה לי איך השתמשתי בתקציב הפרסום של המתחרים!

איך להתחיל שיחה עם מתעניינים בפרסום?

חזרתי לאותה בעלת עסק לטלפון שהשאירה לי בפנייה, וכהרגלי בקודש, אני תמיד מקפיד לשאול די מוקדם בשיחה שתי שאלות.

שאלה ראשונה: ״מה משך את תשומת ליבך שקראת שגרם לך ליצור קשר ולבקש להיפגש איתי?״.

השאלה הזו עוזרת לי למקד את השיחה על מה שרלוונטי עבור אותו אדם. הרי אף אחד לא אוהב שמבזבזים זמן ותמיד קל יותר להתחיל לדבר עם מישהו לא מוכר על משהו שהוא מסכים עליו במקום לגשש על עיוור באפילה ולבזבז לכולם את הזמן.

״מיקוד״ היא השיבה לי, ״אני מרגישה שחסר לי מיקוד״.

טוב, זה נותן קצה של חוט אך זה כללי מדי. במה חסר מיקוד: במכירות? בפיננסים? יש התפזרות בסדר היום והיא לא מספיקה כלום? היכן היה חוסר המיקוד?

בבדיקה מהירה שעשיתי לפני השיחה במערכות ניהול קשרי הלקוחות שלנו, גיליתי שהיא כבר מעל ארבע שנים מנוייה על רשימת התפוצה שלי ומקבלת ממני דיוורים ומאמרים מקצועיים באופן שגרתי וקבוע.

לכן, השאלה הבאה שעניינה אותי, היא ״למה עכשיו?״. 

כלומר, מה קרה או השתנה עכשיו, שלא קרה קודם לכן במהלך ארבע השנים האחרונות שהיא קיבלה ממני מסרים, שגרם לה להשקיע מאמץ עכשיו ליצור איתי קשר ולמלא את פרטי הבקשה לפגישה איתי?

המידע הזה הוא קריטי עבור איש מכירות יעיל, כי כך אפשר לדעת מה הצורך או הבעיה שהתעוררה עכשיו.

הרי אנשים קונים דברים רק בשביל דבר אחד: לפתור בעיה כלשהי. לחם קונים כי אחרת הרעב יהפוך לבעיה. ייעוץ עסקי רוכשים כדי לפתור בעיה כלשהי שיש לבעל העסק בעסק או בחיים. 

אם נמצא במדויק את הצורך או הבעיה שהתעוררו ממש עכשיו, נוכל להציע פתרון מדויק שיעזור לשני הצדדים – גם הלקוח מקבל מענה אמיתי לצורך שלו, וגם העסק מרוויח עוד לקוח מרוצה.

התשובה שלה די הפתיעה אותי.

היא אמרה לי ״הייתי אצלך בהרצאה. ואפילו השארתי לך אחרי ההרצאה שלוש הודעות במשרד, אך אף אחד לא חזר אלי.״

״באמת?!״ חשבתי לעצמי, ״כזו פשלה, אני חייב להבין איך זה קרה״.

״והיכן התקיימה ההרצאה?״ שאלתי בעניין.

״בתל-אביב ב-_________״ והיא ציינה את המקום. ו״אח״כ כבר הגיעה חופשת הקיץ, ולאחר מכן עונת החגים, וטיסות לחו״ל… ועכשיו ראיתי את המאמר שלך והחלטתי שדי. אי אפשר לדחות את זה יותר ואני מתקשרת עכשיו.״

אמרתי לה, שלמען הגילוי הנאות, בשנה האחרונה העברתי הרבה הרצאות, אך לא באותו מקום שציינה (לרשום לעצמי – לקבוע שם הרצאה לשנה הקרובה :-). ובכל מקרה אשמח להיפגש כי נשמע לי שאני יכול לעזור לה וכדאי לבדוק את זה.

מספר דקות לאחר שקבענו את מועד הפגישה וסיימנו את השיחה, קיבלתי ממנה סמס:
״עכשיו ירד לי האסימון. זו הייתה הרצאה של עופר אחר… אבל אין מקריות בחיים ואשמח מאוד להיפגש!! יום מקסים.״

5 טיפים להצלחה:

  1. משתלם להתמיד לשלוח מאמרים ומידע בעל ערך למנויים ברשימת הדיוור שלך גם לאורך שנים. אף פעם אי אפשר לדעת מתי יתעורר צורך או תצוף בעיה ויצטרכו אותך.

  2. חשוב לחזור הכי מהר שאפשר לפניות. אל תיתן לפונים להתקרר. הם צריכים עזרה, אחרת לא היו פונים אליך.

  3. אל תיתן לפניות וללידים להתבזבז. אתה שורף יותר תקציב קידום. אני בטוח שאותו מרצה השקיע אלפים רבים על פרסום, ארגון ההרצאה, זימון האנשים וכו׳.

  4. שאל תמיד בתחילת השיחה, במקרה של פנייה כתוצאה מפרסום, ״מה משך את תשומת לבך במייל או בפרסום שראית?״ זה יעזור לך לקדם את השיחה ולקצר אותה ליעילות מקסימלית.

  5. לאחר שקיבלת תשובה, שאל ״מה קרה או מה השתנה עכשיו שהחלטת להתאמץ ולהרים את טלפון או לפתוח מייל ולכתוב לי בחזרה ולפנות לעזרתי?״ השאלה גם עוזרת להציף את הטריגר לפנייה וגם ממצבת אותך במקום של מישהו שפונים אליו לקבלת עזרה מקצועית.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • אם אתה רק מנהל את העסק ולא מקדם אותו, אתה אף פעם לא תתקדם. אני נתקל בזה שוב ושוב בשיחות עם בעלי עסקים: יום שלם עובר על ניהול שוטף, טיפול בלקוחות, בעיות, מיילים, ואיכשהו אין פעילות שבאמת מיועדת לגרום ליותר אנשים לדעת שאתה קיים. ואז נגמר החודש, והם שואלים את עצמם למה אין התקדמות. כי בסוף גם העסק הכי טוב לא יגדל אם אף אחד חדש לא שומע עליו!
  • השאלה הזו עלתה בשיחה שניהלתי לפני שנים עם בעל עסק, אדם חביב בן 56 שחווה תקופה קשה והרגיש כבוי כמעט לחלוטין. הוא הוריד את המדריך שלי כי חיפש דרך לשנות משהו, אבל ככל שהעמקנו בשיחה אפשר היה לשמוע שנים של עייפות מצטברת, כאילו המנוע הפנימי שלו נתקע ולא הצליח להתניע שוב. השילוב בין הנסיבות הקשות לבין השגרה השוחקת השאיר אותו בלי כיוון ובלי אמונה שהוא מסוגל לשנות את המציאות שלו. אז איך מוצאים מוטיבציה ואת היכולת לקום מחדש אחרי תקופה כזו, ואיך מחזירים את הכוח לפעול?
  • בכל תהליך מכירה יש גורמים נראים לעין: מחירים, תנאים, צרכים, תזמון. אבל יש גם גורמים שלא מדברים עליהם מספיק, כאלה שמתנהלים “מאחורי הקלעים” ומשפיעים באופן משמעותי על התוצאה. אחד מהם חוזר על עצמו שוב ושוב בשיחות שמסתיימות בהפסד…
  • מה אני עושה כשאני נכנס לעסק שיש בו ייצור, ואנחנו כבר יודעים שיש בו חוסר יעילות? התשובה אולי תפתיע אותך, כי זה לא מה שרוב האנשים עושים. בדרך כלל בעלי עסקים ישר קופצים פנימה: מתחילים לנתח תהליכים, לבדוק עובדים, לחשוב איך לסדר את הדברים מבפנים. זה נשמע הגיוני, נכון? הרי אם המערכת לא יעילה, צריך לתקן אותה! רק שזה לא עובד ככה… לא כי זה משהו שלא חשוב לעשות, אלא כי זה לא הדבר הראשון שאתה צריך לעשות. יש משהו קריטי שקודם לזה. וזה בדיוק מה שאני הולך להסביר בסרטון הבא.
  • אחד הרגעים הכי מסוכנים בעסק הוא כשאתה מחליט לוותר אחרי שלושה כישלונות, או קופץ למסקנות מהר מדי אחרי הצלחה אחת. אנחנו רוצים תשובות מהר, ואנחנו רוצים לדעת אם משהו עובד או לא עובד כבר אחרי ניסיון אחד או שניים. אבל יש עיקרון מתמטי פשוט שמראה מתי התוצאות שלך לא בהכרח מייצגות את המציאות. זה לא עניין של מזל או אמונה, אלא מתמטיקה טהורה שכל בעל עסק חייב להכיר.
  • כשאתה מנסה למכור משהו ונתקל בהתנגדות, הנטייה הראשונה היא לחשוב שהמחיר לא מספיק טוב, או שאתה לא מספיק משכנע. בינתיים, יש עסקים שלקוחות פשוט מתקשרים אליהם ואומרים “אני רוצה לקנות”, בלי התלבטויות ובלי ויכוחים על המחיר. מה הסוד שלהם?
  • קרה לך שניסית לקבוע פגישה אבל נעצרת כבר בשלב הראשון? אתה מתקשר, מציג את עצמך, ואז שומע את המשפט הידוע: “תשאיר פרטים, נחזור אליך”. ואז… כלום. אף אחד לא חוזר. בהרבה מקרים זה לא קשור אליך או למה שאתה מציע אלא לאופן שבו ניגשת לשיחה. כי עוד לפני שתצליח להגיע למנהל, יש אדם אחד שעליך לדעת לדבר איתו נכון: המזכירה.
  • תאר לעצמך שאתה רופא בחדר מיון, ומטופל נכנס עם יד שבורה. אתה מסביר לו שהוא צריך גבס, הוא אומר “אני אחשוב על זה”, והולך. האם תיתן לו ללכת ככה? כנראה שלא, כי אתה יודע שבלי טיפול המצב רק יחמיר. עכשיו תחשוב על העסק שלך: אם הגעת למסקנה שאתה יכול לעזור ללקוח לפתור בעיה אמיתית, למה שהמפגש הראשון יהיה גם האחרון? היום דיברתי עם בעל עסק שאמר לי בגאווה: “אני מתקשר פעם אחת בלבד, ואחר כך לעולם לא יותר”. מתברר שהאמונה הזו, שנשמעת כל כך “הגיונית ומכבדת”, היא בדיוק מה שמונע מהעסק שלו לצמוח, ומהלקוחות שלו לקבל את מה שהם באמת צריכים.
  • כולנו רוצים להצליח. למכור יותר, לנהל טוב יותר, להצליח מבחינה אישית, משפחתית, עסקית וחברתית. אבל מאחורי כל הצלחה אמיתית, מסתתרת מיומנות אחת, שאיכות השליטה שלך בה היא זו שקובעת עד כמה תגיע לתוצאות ועד כמה תצליח לגרום לעולם להגיב למה שיש לך לומר.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט