איך לטפל במשבר עם עובד בכיר

מתח בין בכירים בארגון יכול להוביל למשברים מורכבים. אבל יש דרך מוכחת לטפל במצב לפני שהעניינים יוצאים משליטה… בתור בעל עסק, איך מתמודדים כשמנהל בכיר כועס? מה עושים כשנוצר משבר אמון? סיפור אמיתי על מקרה שקרה ללקוח שלי, ואת השיטה המדויקת שלימדתי אותו ושעזרה לו לפתור את המשבר בהצלחה.

לשיתוף: 

בעל עסק אותו אני מלווה התקשר אלי וסיפר שמנהל בכיר שלו כועס עליו כי הוא לא שיתף אותו במהלך שעשה. הוא ביקש עזרה דחופה, כי הוא ממש לפני פגישה איתו.

קודם כל חקרתי קצת ואספתי נתונים. מסתבר שהמנהל הבכיר לא התלונן בפניו, אלא הבעלים שמע ממנהל אחר, שהמנהל השני אמר… (בקיצור, שרשרת של ״אמר לי ש…״). מיד הנחתי אותו לעולם, לא להסתמך על שמועות מצד שלישי, אלא לברר בתקשורת ישירה את המצב ולהתבונן בעצמו.

הוא הסכים, והחליט לברר את הנתונים ישירות מול המנהל הבכיר. עכשיו נשאלה השאלה – כיצד? מה תהיה הדרך הטובה ביותר לעשות זאת? איך מטפלים במורת הרוח?

הדרכתי אותו לעשות את הדברים הבאים:

  1. להיכנס לבד עם המנהל לחדר, בארבע עיניים.

  2. לומר לו שהגעת כדי לפתור את המצב, ושאתה רוצה קודם כל להקשיב לו.

  3. להקשיב לו ולהקשיב לו. לא להגיב, לא לנסות לטפל או להביע דעה.

  4. כשהוא מסיים, לשאול שוב ושוב לפי הצורך, אם יש עוד משהו. עד שהוא מציין שזה הכל.

  5. תוך כדי שהוא מדבר, אתה כותב הכל על דף נייר. זה מראה לצד השני שאתה באמת מתייחס למה שהוא אומר, ומקל אחר כך על הטיפול.

  6. לתת לצד השני סימן שכל מה שהוא אמר התקבל אצלך ושאתה מבין אותו. שים לב, אתה לא חייב בהכרח להסכים עם כל מה שהצד השני אומר, אבל חשוב שהוא יידע שהבנת מה הוא אמר ושהתקשורת התקבלה. זה כבר מוריד את רמת המתח. הצד השני אומר: ״הנה סוף סוף מקשיבים לי״.

  7. כעת הגיע הזמן לטפל במה שעלה. עכשיו יש רשימה של כל הנושאים שעלו. מטפלים דבר דבר. לפעמים הטיפול הוא רק להגיד ״הבנתי״ או ״אתה צודק״ (אם זה אכן המצב). לפעמים ״בוא נעשה א׳, ב׳ ו-ג׳ כדי לטפל בנקודה הזו״.

  8. אחרי שסיימת לטפל בכל הנושאים שעלו, הכרחי להחזיר את מצב העניינים ואת הפעילות לנתיב הרצוי – מה עושים הלאה, איך היום ממשיך, וכן הלאה.

בעל העסק אותו אני מלווה, יישם זאת בצורה נפלאה, וכמובן שהוא דיווח לי שבתום הפגישה המשבר התפוגג, וגם הוא וגם המנהל הבכיר שלו יצאו מחוזקים ומקורבים מחדש.

אתה מוזמן להשתמש בכלי הזה באופן נרחב, הוא עושה פלאים ומקפיץ את רמת התקשורת והתפוקה בתוך ארגון ומחוצה לו.

ניתן ללמוד אצלנו בצורת קורס אישי או קורס למנהלים את כל תרגילי התקשורת המיועדים לטפל בסיטואציות שמנהלים ומנהלי מכירות נתקלים בהם ביום יום. לחץ כאן לקביעת שיחת ייעוץ ללא תשלום.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

העסק מדשדש במקום?

גלה את 7 השגיאות שמונעות ממך להרוויח יותר! הורד עכשיו את המדריך שיעשה לך סדר.

7 השגיאות הקטלניות ביותר להגדלת רווחים משמעותית אצלך בעסק

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

Brown Mountain Under Cloudy Sky
“אני רק מנהלת החשבונות. מה שבעל הבית עושה עם הכסף שלו… זה כבר עניינו”. מילים תמימות שמסתירות מאחוריהן בעיה תזרימית מסוכנת. כשחסר יותר ויותר כסף בחשבון הבנק ללא קשר למחזור העסקי, וכשאף אחד לא לוקח אחריות – מישהו חייב לפקוח את העיניים. מה קרה כשמנהלת חשבונות חדשה הצטרפה לחברה אותה אנחנו מלווים, וקיבלה מאיתנו הכשרה ממוקדת? איך זכתה לכינוי “סטאלין” אחרי שהחזירה את השליטה להוצאות והפכה את המערכת על פיה? סיפור על ההבדל בין מנהל חשבונות פסיבי לאקטיבי.
A Red and Blue Color Gradient
בזמן שבעלי עסקים רבים מנסים לפענח את המציאות העסקית שלהם דרך דוחות שהם במקרה הטוב לא עדכניים (ובמקרה הפחות טוב מוטעים), חברת סייבר אחת גילתה שהיא יושבת על אוצר – בלי שבכלל ידעה על קיומו. בוא נסתכל על הפער בין מה שרואים בדוחות למה שקורה בשטח, על החלטות עסקיות שמתקבלות בערפל, ועל הפיכת הבלבול הכלכלי לתוכנית פעולה ברורה.
Illuminated Cityscape Against Blue Sky at Night
הכלי הניהולי הבא מתאים לכל עסק, בכל גודל – ולא תאמין כמה זה פשוט. בעלת עסק שאני מלווה חשבה שזה משהו שיתאים רק לתאגידים גדולים. “למה משרד קטן כמוני צריך כזה דבר?” תהתה, אבל החליטה לתת לזה צ’אנס. מהר מאוד התחוור לה עד כמה זהו כלי ניהולי הכרחי – עבור כל עסק. בוא נסתכל איך כלי אחד, כל כך פשוט, יכול להוריד ממך את העומס, לשפר את התקשורת בתוך הצוות, ולבנות ארגון יציב ויעיל יותר.
Green-leafed Plant
יש אנשים שמחכים עד שהכאב הופך בלתי נסבל לפני שהם מטפלים בבעיה – בין אם מדובר בכאב שיניים או בבעיות בעסק. וכמו שכאב שיניים יכול להתדרדר ולהחמיר אם מתעלמים ממנו, כך גם מצבו של העסק. בעל עסק לקינוחים ממרכז הארץ הגיע אליי כשהוא במצוקה כלכלית עמוקה: מינוסים שגדלו בקצב מסחרר וחוסר יכולת לייצר הכנסות שיכסו את ההוצאות. בהתחלה הוא היסס לקדם את העסק, מתוך אמונה שזה ידרוש תקציבי פרסום גדולים. מה שהוא לא הבין, זה שהוא לא צריך תקציבי פרסום גדולים – רק אסטרטגיה ממוקדת שתביא תוצאות מיידיות!
Building Photography
סיפור מהשטח על לקוח מתחום היבוא והשיווק של מכונות ותכשירי ניקיון, שסבל מחוסר יעילות בצוות. למרות שכולם נראו עסוקים, התברר שהרבה מהמאמץ הלך לשווא. לכן כינסנו את הצוות להדרכה מרוכזת עם דגש על התייעלות. מה קרה אחר כך? התוצאות לא איחרו לבוא!
Galaxy Space
בתקופה חלשה, כשכל הנתונים נראים נגדך, נראה שכל מאמץ שיווקי או מכירתי פשוט לא יעבוד. הנטייה היא להרים ידיים ולחכות שהסערה תחלוף… אבל כאן בדיוק מתחיל התפקיד שלי – להראות לך שגם בזמנים הכי קשים, יש דרכים להפוך את התקופה הקשה להזדמנות לצמיחה.
Purple Sky
ישבתי עם מנהלת עסק מתוסכלת, שחזרה והדגישה: “הסברתי לעובדת שלי מאה פעם, ועדיין היא עושה טעויות!” קשה ביותר לשכפל את המיומנות של מקצוען אמיתי למישהו אחר. הסבר בלבד לא מספיק כדי להפוך עובד למקצוען. גם לא מספיק רק להסתכל על מישהו אחר עושה את העבודה. אז מה כן עובד? איך אפשר להכשיר עובד כדי שיבצע את המשימה כמו שאתה בעל העסק היית עושה?
A Red and Blue Color Gradient
חברה עם מחזור של 30 מיליון ש”ח, שני מפעלים, ובעיה מסתורית שלא נפתרת: בעיות תזרים שנמשכות כבר 6 שנים. כשבעל העסק טוען שוב ושוב ״אנחנו לא מוציאים יותר ממה שמכניסים״, משהו פשוט לא הסתדר. איך ייתכן שהגרעון רק הולך וגדל? ומה קורה כשמומחה חושף את התפיסה המוטעית הנסתרת שגורמת להפסדים של מיליונים?

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט