איך לטפל במשבר עם עובד בכיר

מתח בין בכירים בארגון יכול להוביל למשברים מורכבים. אבל יש דרך מוכחת לטפל במצב לפני שהעניינים יוצאים משליטה… בתור בעל עסק, איך מתמודדים כשמנהל בכיר כועס? מה עושים כשנוצר משבר אמון? סיפור אמיתי על מקרה שקרה ללקוח שלי, ואת השיטה המדויקת שלימדתי אותו ושעזרה לו לפתור את המשבר בהצלחה.

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

בעל עסק אותו אני מלווה התקשר אלי וסיפר שמנהל בכיר שלו כועס עליו כי הוא לא שיתף אותו במהלך שעשה. הוא ביקש עזרה דחופה, כי הוא ממש לפני פגישה איתו.

קודם כל חקרתי קצת ואספתי נתונים. מסתבר שהמנהל הבכיר לא התלונן בפניו, אלא הבעלים שמע ממנהל אחר, שהמנהל השני אמר… (בקיצור, שרשרת של ״אמר לי ש…״). מיד הנחתי אותו לעולם, לא להסתמך על שמועות מצד שלישי, אלא לברר בתקשורת ישירה את המצב ולהתבונן בעצמו.

הוא הסכים, והחליט לברר את הנתונים ישירות מול המנהל הבכיר. עכשיו נשאלה השאלה – כיצד? מה תהיה הדרך הטובה ביותר לעשות זאת? איך מטפלים במורת הרוח?

הדרכתי אותו לעשות את הדברים הבאים:

  1. להיכנס לבד עם המנהל לחדר, בארבע עיניים.

  2. לומר לו שהגעת כדי לפתור את המצב, ושאתה רוצה קודם כל להקשיב לו.

  3. להקשיב לו ולהקשיב לו. לא להגיב, לא לנסות לטפל או להביע דעה.

  4. כשהוא מסיים, לשאול שוב ושוב לפי הצורך, אם יש עוד משהו. עד שהוא מציין שזה הכל.

  5. תוך כדי שהוא מדבר, אתה כותב הכל על דף נייר. זה מראה לצד השני שאתה באמת מתייחס למה שהוא אומר, ומקל אחר כך על הטיפול.

  6. לתת לצד השני סימן שכל מה שהוא אמר התקבל אצלך ושאתה מבין אותו. שים לב, אתה לא חייב בהכרח להסכים עם כל מה שהצד השני אומר, אבל חשוב שהוא יידע שהבנת מה הוא אמר ושהתקשורת התקבלה. זה כבר מוריד את רמת המתח. הצד השני אומר: ״הנה סוף סוף מקשיבים לי״.

  7. כעת הגיע הזמן לטפל במה שעלה. עכשיו יש רשימה של כל הנושאים שעלו. מטפלים דבר דבר. לפעמים הטיפול הוא רק להגיד ״הבנתי״ או ״אתה צודק״ (אם זה אכן המצב). לפעמים ״בוא נעשה א׳, ב׳ ו-ג׳ כדי לטפל בנקודה הזו״.

  8. אחרי שסיימת לטפל בכל הנושאים שעלו, הכרחי להחזיר את מצב העניינים ואת הפעילות לנתיב הרצוי – מה עושים הלאה, איך היום ממשיך, וכן הלאה.

בעל העסק אותו אני מלווה, יישם זאת בצורה נפלאה, וכמובן שהוא דיווח לי שבתום הפגישה המשבר התפוגג, וגם הוא וגם המנהל הבכיר שלו יצאו מחוזקים ומקורבים מחדש.

אתה מוזמן להשתמש בכלי הזה באופן נרחב, הוא עושה פלאים ומקפיץ את רמת התקשורת והתפוקה בתוך ארגון ומחוצה לו.

ניתן ללמוד אצלנו בצורת קורס אישי או קורס למנהלים את כל תרגילי התקשורת המיועדים לטפל בסיטואציות שמנהלים ומנהלי מכירות נתקלים בהם ביום יום. לחץ כאן לקביעת שיחת ייעוץ ללא תשלום.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • אם אתה מרגיש שאתה נשחק בעסק, כאילו אתה כל הזמן רץ אבל לא באמת מתקדם, סיכוי טוב שאתה מנסה להחזיק את כל המערכת על הגב שלך. זו לא דרך להצליח אלא טחינה בלי קמח ומתכון בטוח להעניש את עצמך. הנה כמה דברים שעוזרים להחזיר שליטה בעסק ובחיים.
  • ניסית פעם למכור בלי למכור? מה אם לא היית צריך לשכנע אף אחד? אם הדרך למכור הייתה פשוט לשאול שאלות נכונות, והלקוח היה מבקש ממך את הפתרון בעצמו? איך זה יכול להיות שהצעה שנשמעת יקרה מדי בהתחלה פתאום נתפסת כהגיונית ואפילו ממש משתלמת? התשובה נמצאת בסדר הפעולות שלך. בטיפ הבא נסתכל על איך בדיוק זה עובד.
  • העסק שלך לא נועד לשבת לך על הגב והוא בטח לא אמור לשאוב ממך את כל האנרגיה. אם אתה עובד קשה, מרוויח יפה, אבל מרגיש שאתה זה שמחזיק את כל העסק, סימן שהתפעול שלך לא בנוי נכון. עסק שבנוי נכון לא צריך לשאוב לך את החיים כדי לשרוד. הוא צריך להכניס כסף גם כשאתה לא זמין, ולאפשר לך לנהל את הדברים מלמעלה. הנה כמה צעדים חשובים שעוזרים להפוך את התפעול ממפלצת ששותה לך את הזמן לנכס שמזרים רווחים.
  • קובע את המחיר לפי מה שאחרים לוקחים? או אולי מתמחר נמוך כדי “לא להרתיע” לקוחות? מתי בפעם האחרונה שאלת את עצמך: כמה שווה הבעיה שאני פותר? לא כמה זה עולה לי לפתור אותה, אלא כמה עולה ללקוח שהיא נשארת? כי בסוף תמחור הוא לא תרגיל בחישוב שעות, אלא תרגיל בהבנת והצגת הערך.
  • הרבה בעלי עסקים חושבים שאם רק יעבדו קצת יותר קשה, קצת יותר שעות, קצת יותר ימים, אז סוף סוף יגיעו לחופש שחלמו עליו. אבל מה אם במקום זה הם רק בונים לעצמם כלא יוקרתי? הם הפכו להיות ה“עובדים הראשיים” בעסק שלהם, במקום הבעלים. הם מאמינים שאף אחד לא יעשה את זה “כמו שהם”, וככה כל צמיחה הופכת לעומס. כל לקוח חדש לעוד נטל.
וכשהם מפסיקים לעבוד העסק נעצר, כי הם העסק. אבל זאת לא הדרך. החופש האמיתי מתחיל כשאתה מפסיק לעשות הכל לבד.
  • שיווק הוא לא משחק של ניחושים, הוא משחק של הבנה עמוקה. דיוק = כסף. לכן קמפיינים מצליחים מבוססים על מסרים מדויקים. והרבה יותר קשה לדייק בלי קודם כל לדבר עם הלקוחות הפוטנציאלים עצמם. הנתונים בדשבורד שלך מספרים מה קרה (כמה לידים, כמה סגירות וכו׳). אבל הם לא מספרים למה זה קרה. אם אתה לא מדבר עם קהל היעד שלך, אתה מנחש. ואם אתה מנחש, אתה מפסיד כסף.
  • יש הרגלים שאנחנו אפילו לא מחשיבים כהרגלים. כמו למשל התעסקות כמעט אובססיבית בהפרעות אוטומטיות שאנחנו בעצמנו אישרנו, התרגלנו אליהן, והפכנו לחלק בלתי נפרד מהיומיום שלנו. עוד פינג מהטלפון, תזכורת מהאפליקציה, נוטיפיקציה שמקפצת על המסך. אנחנו לא באמת חושבים על זה, לפעמים רק “מעיפים” וממשיכים הלאה. אבל מה אם כל זה לא באמת “נעלם” כשמעיפים אותו אלא גובה מחיר מנטלי אמיתי?
  • בעל עסק אחד, עסוק. ממש עסוק. אין לו זמן לאכול, אין לו זמן לעצור, אין לו זמן לעצמו. אז הוא ממשיך לרוץ על אוטומט, על מיכל דלק כמעט ריק. מה קורה אז? הראש נהיה פחות חד, הגוף מתעייף והוא מתפקד הרבה הרבה פחות טוב. וככה בדיוק מתחיל המעגל הכי שוחק שיש: עומס שמוביל להזנחה עצמית, שמובילה לעצבנות, שמובילה לתפקוד מקרטע, וחוזר חלילה…

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט