מה משותף לכאב שיניים, ​קידום העסק וייעוץ עסקי?

יש אנשים שמחכים עד שהכאב הופך בלתי נסבל לפני שהם מטפלים בבעיה – בין אם מדובר בכאב שיניים או בבעיות בעסק. וכמו שכאב שיניים יכול להתדרדר ולהחמיר אם מתעלמים ממנו, כך גם מצבו של העסק. בעל עסק לקינוחים ממרכז הארץ הגיע אליי כשהוא במצוקה כלכלית עמוקה: מינוסים שגדלו בקצב מסחרר וחוסר יכולת לייצר הכנסות שיכסו את ההוצאות. בהתחלה הוא היסס לקדם את העסק, מתוך אמונה שזה ידרוש תקציבי פרסום גדולים. מה שהוא לא הבין, זה שהוא לא צריך תקציבי פרסום גדולים – רק אסטרטגיה ממוקדת שתביא תוצאות מיידיות!

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

אפשר לומר שיש אנשים שעד שזה לא ממש כואב להם, הם דוחים את הטיפול.

יש המון הסברים והצדקות למה לדחות את רופא השיניים

  • “בחייך, זו הוצאה כספית – ואני לחוץ בכסף!”
  • “זה כואב…” 
  • וגם “נחכה למחר, אולי יהיה יותר טוב”.

למרבה הפלא, אלה תשובות שאני לעיתים שומע כאשר אני שואל בעלי עסקים שמגיעים אלי עם לחץ פיננסי ובעיות תזרים בנוגע לפרסום וקידום העסק.

זה מה שקרה עם בעל עסק לקינוחים ממרכז הארץ שהגיע אלי. המצב שלו היה באמת קשה. מינוסים והלוואות שהולכים וגדלים לפי 10 ויותר מהמחזור החודשי שלו, ולכאורה חוסר יכולת לייצר מספיק הכנסות כדי להדביק את הקצב בו המינוסים גדלים. 

האמת שלולא חבר שלו שדאג לו והפנה אותו אלי, ייתכן שהוא היה ממשיך לצבור את החובות הללו עד שהבנק היה עוצר אותו, ומי שהלווה לו כסף, היה עוצר את הזרמת הבטחונות.

בפגישה הראשונה הוא ציין שהוא ניסה לבצע פעולות פרסום, אך המצב הפיננסי קשה ואין לו הרבה כסף. הוא ציין שזה עולה הרבה כסף והוא לא בטוח עד כמה יוכל להביא מספיק לקוחות לחנות שלו כדי להדביק את הפער. 

הוא פשוט לא ידע מה לעשות. 

מצד שני, הוא האמין בעסק ובמוצרים שלו, ונשאר אופטימי שאפשר מתישהו ואיכשהו להציל את המצב. 

מה שלא מטפלים בו היום עלול להכביד פי כמה מחר

הנה בדיוק הבעיה. זה נכון שטיפול שיניים זו הוצאה כספית. יחד עם זאת, מה שאינך מטפל בו ״חוזר ונושך״. כלומר, אם לא תוציא על טיפול מונע או טיפול שיניים היום, הבעיה תגדל ותדרוש טיפול יקר יותר מחר.

נכון שטיפול שיניים כואב (גם הכאב עצמו וגם המחשבה על הוצאת כסף יכולה לכאוב). האמת היא שזה כואב עוד הרבה יותר אם הנושא מוזנח ודוחים את הטיפול בו למועד מאוחר מדי. 

הדבר נכון באותה המידה גם לגבי קידום העסק וגם לגבי הרשמה לייעוץ עסקי.

מה עשינו?

בעבר בעל העסק ניסה לפרסם כדי להביא לקוחות שיקנו. כמו בעלי עסקים רבים אחרים, הוא הוציא הרבה מאוד כסף באופן יחסי למספר הלקוחות שבכלל הגיעו מהפרסום. ההשקעה צריכה לצאת על הפעולה הנכונה, זו שתביא לתוצאות עכשיו!

לכן, במקום פרסום לא ממוקד ויקר, הוצאנו פרסום מדויק (בשקלים בודדים), שיזמין אנשים פנימה לחנות, לקבל מוצר זול מאוד ללא תשלום, בתמורה לכך שישאירו את הפרטים שלהם עם אישור להמשיך ולתקשר איתם.

רק מהפעולה הזו נכנסו תוך שלושת הימים הראשונים כ-74 איש נוספים מעבר לשגרה, והשאירו את פרטיהם האישיים. וזו רק ההתחלה! הם נהנו ממבצע מיוחד שנתן להם שירות ומוצר ללא תשלום. למעשה התשלום היה הפרטים שהשאירו ששווים כסף רב אם יודעים להשתמש בהם נכון בצעדים העוקבים. חלק מהנכנסים, כל כך נהנו מהמוצר, שהם הגדילו את הקנייה שלהם והשאירו כסף עבור מוצרים נוספים.

הפעולה עצמה פשוטה מאוד, ובעל העסק יכול להמשיך ליישם אותה כמה שירצה, ללא הגבלה. ככל שהרשימה הזו תגדל והשימוש בה יתבצע נכון, היא תביא שוב ושוב לעסקאות חדשות ותיצור מעגל לקוחות נאמנים (אבל זה כבר נושא למאמר בפני עצמו).

תוצאות

 בעל העסק כבר לא מרגיש “תוצאה של המצב”.

בסופו של דבר, לאחר שראה כיצד בכמה שעות בודדות ועם פעולות קידום פשוטות וממוקדות ניתן להביא זרם משמעותי של לקוחות חדשים, הוא כבר לא נמנה עם אלה שדוחים את הטיפול. כעת, הוא חלק מתוכנית הייעוץ וההכשרה כמנהל באקספדיטור מאיץ עסקים בע”מ, ועושה צעדים משמעותיים קדימה.

ופה אני פונה אליך במסר חשוב – אין סיבה להמשיך לסבול את כאב השיניים וגם לא את בעיות התזרים והקשיים האחרים בעסק.

יש מה לעשות. וכשפועלים עם ליווי מקצועי מדויק, אפשר לראות תוצאות בטווח הקצר.

היית רוצה להפוך את העסק ליותר מאורגן ורווחי פי כמה? השב לשאלון זה ונחזור אליך בהקדם.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע”מ


סיפור הצלחה מסמינר


״הדבר שהכי אהבתי באירוע הוא הפתיחות לקבל שאלות ולהתייחס עדיין תוך שמירת המסגרת של ההרצאות, ואת הסבלנות של עפר. הבנתי שהרבה תלוי בי ושיש פתרונות זמינים להרבה מהדילמות.”

✍🏼 
ע.ז. בעלת עסק

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • אחד הרגעים הכי מסוכנים בעסק הוא כשאתה מחליט לוותר אחרי שלושה כישלונות, או קופץ למסקנות מהר מדי אחרי הצלחה אחת. אנחנו רוצים תשובות מהר, אנחנו רוצים לדעת אם משהו עובד או לא עובד כבר אחרי ניסיון אחד או שניים. אבל יש עיקרון מתמטי פשוט שמראה מתי התוצאות שלך לא בהכרח מייצגות את המציאות. זה לא עניין של מזל או אמונה, אלא מתמטיקה טהורה שכל בעל עסק חייב להכיר.
  • כשאתה מנסה למכור משהו ונתקל בהתנגדות, הנטייה הראשונה היא לחשוב שהמחיר לא מספיק טוב, או שאתה לא מספיק משכנע. בינתיים, יש עסקים שלקוחות פשוט מתקשרים אליהם ואומרים “אני רוצה לקנות”, בלי התלבטויות ובלי ויכוחים על המחיר. מה הסוד שלהם?
  • קרה לך שניסית לקבוע פגישה אבל נעצרת כבר בשלב הראשון? אתה מתקשר, מציג את עצמך, ואז שומע את המשפט הידוע: “תשאיר פרטים, נחזור אליך”. ואז… כלום. אף אחד לא חוזר. בהרבה מקרים זה לא קשור אליך או למה שאתה מציע אלא לאופן שבו ניגשת לשיחה. כי עוד לפני שתצליח להגיע למנהל, יש אדם אחד שעליך לדעת לדבר איתו נכון: המזכירה.
  • תאר לעצמך שאתה רופא בחדר מיון, ומטופל נכנס עם יד שבורה. אתה מסביר לו שהוא צריך גבס, הוא אומר “אני אחשוב על זה”, והולך. האם תיתן לו ללכת ככה? כנראה שלא, כי אתה יודע שבלי טיפול המצב רק יחמיר. עכשיו תחשוב על העסק שלך: אם הגעת למסקנה שאתה יכול לעזור ללקוח לפתור בעיה אמיתית, למה שהמפגש הראשון יהיה גם האחרון? היום דיברתי עם בעל עסק שאמר לי בגאווה: “אני מתקשר פעם אחת בלבד, ואחר כך לעולם לא יותר”. מתברר שהאמונה הזו, שנשמעת כל כך “הגיונית ומכבדת”, היא בדיוק מה שמונע מהעסק שלו לצמוח, ומהלקוחות שלו לקבל את מה שהם באמת צריכים.
  • כולנו רוצים להצליח. למכור יותר, לנהל טוב יותר, להצליח מבחינה אישית, משפחתית, עסקית וחברתית. אבל מאחורי כל הצלחה אמיתית, מסתתרת מיומנות אחת, שאיכות השליטה שלך בה היא זו שקובעת עד כמה תגיע לתוצאות ועד כמה תצליח לגרום לעולם להגיב למה שיש לך לומר.
  • בעולם שבו כל הדרכת מכירות מתחילה בקריאה נלהבת למכור כמה שיותר, לכולם, ובלי לפספס אף הזדמנות, יש רגעים שבהם הצעד הנכון הוא דווקא לעצור. זהו סיפור על שיחה אחת עם בעל עסק מצליח, שבה הבחירה לא למכור המחישה את ההבדל בין איש מכירות ליועץ.
  • אנחנו פועלים מתוך הנחה שהכלים שלנו עובדים כראוי, שהצוות פועל בצורה אופטימלית, ושהמערכות מתפקדות כמו שצריך. אך בלי הדבר המוגדר הבא, אתה למעשה עובר עם עיניים עצומות ליד פתחי תהום פיננסיים ותפעוליים (בצורת כשלים נסתרים). אתה צריך מערכת הגנה חכמה שמגדירה מהו “נכון”, כדי שתוכל לזהות מיד מה לא תקין ולטפל בזה בזמן (לפני שהבעיות הופכות ליקרות, לפני שהן פוגעות בלקוחות, ולפני שהן גוזלות ממך שינה). הסיפור הבא ממחיש בדיוק מה קורה כשסומכים על משהו שנראה תקין, אבל למעשה מוליך אותך שולל.
  • הדרך הכי מהירה להגדיל הכנסות היא לא למצוא לקוחות חדשים, אלא למכור יותר ללקוחות שכבר סומכים עליך. אבל יש בעיה אחת: מה אם הם לא יודעים מה עוד אתה מוכר? אתה מניח שהם יודעים, אבל הם מניחים שאתה עושה רק את מה שהם כבר קונים ממך! ובינתיים הלקוח שלך מחפש בגוגל, מקבל הצעות מחיר, וחותם עם מישהו אחר, בזמן שאתה יושב במשרד ושואל את עצמך למה המכירות לא עולות…
  • כשלקוחות מגיעים מהר יותר ממה שאתה יכול לטפל בהם, ההבטחות שנתת בתהליך המכירה מתחילות להתנגש במציאות התפעולית. במקום שהצמיחה תחזק את העסק, היא מתחילה להעמיס ולפגוע ברמת השירות ובאמון שבנית. זה הרגע שבו “הצלחה” חושפת חולשות בתשתיות, בתהליכים ובניהול…

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט