״מצטער, אין לי זמן לזה״

כך התחילה השיחה עם מנהל צוות שהגיע אלי מותש ומתוסכל. הוא סיפר שאין לו זמן, שהעומס חונק אותו, ושיש לו רשימה אינסופית של משימות שלא מתקדמות (כל זה למרות שהוא עובד מסביב לשעון, גם מעבר לשעות העבודה הרגילות ואפילו בסופי שבוע). כשבדקנו את המצב מקרוב, גילינו משהו מפתיע: עם כל חוסר היעילות בניהול הזמן שלו, הדבר היחיד שיש לו בשפע זה דווקא… זמן!

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

מנהל אחד עם צוות של מספר אנשים טכניים ועם מזכירה הגיע אלי והציג בפני את הבעיה העיקרית שלו: ניהול זמן.

הוא התלונן שאין לו זמן, הוא פשוט מרגיש עמוס, ויש לו רשימה ארוכה של משימות שהוא לא מגיע לקדם אותן… 

על פניו נראה שהוא עובד נון-סטופ, מעבר לשעות העבודה המקובלות וגם בסופ״ש

למען האמת, אחרי שתחקרתי אותו עוד קצת, גילינו שעם כמות הזמן שהוא מבזבז בחוסר יעילות בכל יום, הדבר היחיד שיש לו שפע ממנו זה זמן. 

אם כך, מה הייתה הבעיה? ממה היא הייתה מורכבת? ואיך היה ניתן לטפל בה בכלל? 

אותו מנהל נתקל בכמה מחסומים נפוצים שמנהלים רבים וטובים אחרים גם הם נתקלים בהם, ועל בסיס יומי. 

למרבה המזל, בהחלט יש מה לעשות, וסיכוי טוב שחייך לא יהיו אותו הדבר אחרי שתתחיל ליישם את מה שאני הולך לדבר עליו.

בוא נפרק את הבעיה

בשלב הראשון, אותו מנהל אמנם היה עסוק, אך הבעיה העיקרית הייתה שהזמן שלו לא נוהל נכון. הוא נגרר אחר כל מה שקרה במהלך היום – תקלות בלתי צפויות, שיחות לא מתוכננות, משימות ״קטנות״ שבסוף לקחו הרבה יותר מדי זמן, ועוד ועוד. 

כתוצאה מכך, הוא התעסק בכיבוי שריפות במקום בניהול אסטרטגי וממוקד של העסק.

כשבדקנו את זה לעומק, גילינו שהמנהל הזה נפל למחסום המוכר של ״ניהול תגובתי״ – כלומר, לתת למה שקורה סביבו להכתיב את סדר היום שלו, ולא להוביל בעצמו את העניינים. כאן בדיוק נדרשת גישה חדשה לחלוטין.

מה אפשר לעשות? ראשית, הכרחי לתכנן זמן מסודר לניהול הצוות ולמשימות הגדולות ביותר, ולא לתת ליום להוביל את המנהל, אלא להיפך.

מכיוון שקל לדבר, אך האתגר הוא ביישום בפועל, ריכזנו עבורך מספר טיפים ודוגמאות מעשיות שממחישות כיצד הצלחנו לעזור לבעלי עסקים לפתור מקרים דומים מהשטח:

התייעלות לבעלי עסקים

השגת מטרות לבעלי עסקים

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ


סיפור הצלחה מסדנת יעילות אישית

ב. פ. מנהל בתחום המזון
״במהלך הסדנה עם עפר פלאוט אני מרגיש שחל שיפור בהבנה שלי עם עצמי על איך לייעל לעצמי נכון את היום ואיך לעזור לעצמי להתקדם. אם זה בעבודה או בחיים עצמם, בתחביבים, זוגיות, חיי חברה. איך לדבר נכון עם אנשים, להגיע להסכמה או שיעשו ויתנהלו כמו שהתכוונתי.״

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • מעניין לראות איך עסקים מתקדמים לא בהכרח בגלל מאמץ גדול אלא בזכות תנועה מדויקת. בצד השני של זה, אפשר לעבוד קשה ועדיין לא לזוז כמעט בכלל. יכול להיות שאתה עושה הרבה, מתאמץ הרבה, מתכנן הרבה… ורואה מעט מדי תוצאות. לא פעם זה מרגיש כמו דפדפן עם 47 טאבים פתוחים: הכל דחוף, הכל דורש טיפול, אבל בפועל העבודה מתפזרת לכל הכיוונים ושום פעולה לא מקבלת מספיק כוח כדי לפרוץ קדימה.
  • כשאני מסתכל על בעל עסק שנתקע, בהרבה מקרים אני רואה משהו מעניין: הוא לא תקוע בגלל המכשול. הוא תקוע כי הוא מנהל איתו מערכת יחסים של נימוקים, תירוצים והצדקות. ככה בלי לשים לב, המכשול נהיה הבוס שמקבל את ההחלטות ובעל העסק רואה רק מגבלות במקום אפשרויות.
  • האם הלקוח כבר ראה אותך כמה וכמה פעמים (בחיים או ברשתות)? האם הוא ראה תוצאות של אחרים? אם לא, אתה זר. ואתה לא סוגר עסקאות עם זרים, אתה סוגר עם חברים. זה כמו דייט: לא מציעים נישואין אחרי 5 דקות. כנ״ל במכירות, הקטע הוא לגרום ללקוח להכיר אותך לפני שאתה מבקש ממנו להתחייב.
  • אם אתה רק מנהל את העסק ולא מקדם אותו, אתה אף פעם לא תתקדם. אני נתקל בזה שוב ושוב בשיחות עם בעלי עסקים: יום שלם עובר על ניהול שוטף, טיפול בלקוחות, בעיות, מיילים, ואיכשהו אין פעילות שבאמת מיועדת לגרום ליותר אנשים לדעת שאתה קיים. ואז נגמר החודש, והם שואלים את עצמם למה אין התקדמות. כי בסוף גם העסק הכי טוב לא יגדל אם אף אחד חדש לא שומע עליו!
  • השאלה הזו עלתה בשיחה שניהלתי לפני שנים עם בעל עסק, אדם חביב בן 56 שחווה תקופה קשה והרגיש כבוי כמעט לחלוטין. הוא הוריד את המדריך שלי כי חיפש דרך לשנות משהו, אבל ככל שהעמקנו בשיחה אפשר היה לשמוע שנים של עייפות מצטברת, כאילו המנוע הפנימי שלו נתקע ולא הצליח להתניע שוב. השילוב בין הנסיבות הקשות לבין השגרה השוחקת השאיר אותו בלי כיוון ובלי אמונה שהוא מסוגל לשנות את המציאות שלו. אז איך מוצאים מוטיבציה ואת היכולת לקום מחדש אחרי תקופה כזו, ואיך מחזירים את הכוח לפעול?
  • בכל תהליך מכירה יש גורמים נראים לעין: מחירים, תנאים, צרכים, תזמון. אבל יש גם גורמים שלא מדברים עליהם מספיק, כאלה שמתנהלים “מאחורי הקלעים” ומשפיעים באופן משמעותי על התוצאה. אחד מהם חוזר על עצמו שוב ושוב בשיחות שמסתיימות בהפסד…
  • מה אני עושה כשאני נכנס לעסק שיש בו ייצור, ואנחנו כבר יודעים שיש בו חוסר יעילות? התשובה אולי תפתיע אותך, כי זה לא מה שרוב האנשים עושים. בדרך כלל בעלי עסקים ישר קופצים פנימה: מתחילים לנתח תהליכים, לבדוק עובדים, לחשוב איך לסדר את הדברים מבפנים. זה נשמע הגיוני, נכון? הרי אם המערכת לא יעילה, צריך לתקן אותה! רק שזה לא עובד ככה… לא כי זה משהו שלא חשוב לעשות, אלא כי זה לא הדבר הראשון שאתה צריך לעשות. יש משהו קריטי שקודם לזה. וזה בדיוק מה שאני הולך להסביר בסרטון הבא.
  • אחד הרגעים הכי מסוכנים בעסק הוא כשאתה מחליט לוותר אחרי שלושה כישלונות, או קופץ למסקנות מהר מדי אחרי הצלחה אחת. אנחנו רוצים תשובות מהר, ואנחנו רוצים לדעת אם משהו עובד או לא עובד כבר אחרי ניסיון אחד או שניים. אבל יש עיקרון מתמטי פשוט שמראה מתי התוצאות שלך לא בהכרח מייצגות את המציאות. זה לא עניין של מזל או אמונה, אלא מתמטיקה טהורה שכל בעל עסק חייב להכיר.
  • כשאתה מנסה למכור משהו ונתקל בהתנגדות, הנטייה הראשונה היא לחשוב שהמחיר לא מספיק טוב, או שאתה לא מספיק משכנע. בינתיים, יש עסקים שלקוחות פשוט מתקשרים אליהם ואומרים “אני רוצה לקנות”, בלי התלבטויות ובלי ויכוחים על המחיר. מה הסוד שלהם?

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט