מה עושים כשבנק סוגר את הברז?

בעל עסק מצא את עצמו במצב בעייתי אחרי ששני צ’קים חזרו, והבנק שלו, במקום לעזור, פשוט סגר לו את האפשרות לקבל אשראי. מה עושים כשאין כבר על מי לסמוך בבנק, ואיך אפשר לשנות את יחסי הכוחות לטובתך?

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

זמן קצר לאחר שהתחלתי לעבוד עם לקוח מתחום האלקטרוניקה, לפני שהספקנו לטפל בעסק, הוא הגיע אלי נרעש וסיפר לי ש”הבנק סגר את הברז“. 

בירור הנתונים העלה שלקוח גדול שלו נקלע לקשיים ושני צ’קים שקיבל ממנו חזרו. 

דבר זה שם אותו מיד במצוקה תזרימית. מצוקתו מובנת עוד יותר כשלוקחים בחשבון שהבנקאי הקבוע שלו, שהכיר אותו זמן רב והיה עוזר לו במצבים דומים בעבר, קודם למשרה בכירה. והבנקאי החדש לא הסכים להגדיל לו את מסגרת האשראי, ואף החזיר לו ארבעה צ’קים בלי הודעה מוקדמת.

הוא עבד עם הבנקאי שלו במשך שנים, ואפילו נשאר אצלו בבנק לאחר שהעתיק את מקום מגוריו לאזור אחר בארץ. הוא סמך עליו וידע שהבנקאי תמיד ייתן בו אמון. עד שיום אחד הבנקאי פשוט קיבל קידום. וכך נעלמו ברגע הקשרים עליהם סמך.

זה מה שעשינו…

טיפול

הנחתי את הלקוח ללכת מיד לפתוח חשבון בבנק אחר כדי לא להיות תלוי בבנק אחד. 

הוא לא האמין שיתקבל בבנק אחר במצבו הנוכחי ושיסכימו לקבלו ללא בטחונות, אך דחקתי בו לעבור מייד מבנק לבנק עד שימצא את הבנק שיפתח לו חשבון. 

הוא עבר מבנק גדול אחד למשנהו, ואכן לא התקבל באף אחד. 

בשלב זה הנחתי אותו לגשת לבנק קטן, ושם למרבה הפלא הצליח לפתוח חשבון מייד.

כשהבנק המקורי שלו ראה שהוא מתחיל להפקיד צ’קים במקום אחר, פנו אליו מייד והיחס והתנאים שזכה להם השתפרו עד מאוד.

מה קרה כאן בעצם? אפשר לומר שהשוק נפתח לתחרות וחוקי הביקוש וההיצע הופעלו. 

הלקוח כבר לא היה לחוץ ומפוחד מהסיטואציה אלא נעשה גורם עליה. הבנק מצד שני איבד את הכוח הבלעדי שהיה לו, ואפילו אויים באיבוד הלקוח שכאמור נהג לקנות ממנו כסף…

ראוי להכניס כאן מילת אזהרה: 

אל תהפוך זאת לשיטה לפתוח כמה שיותר חשבונות בכמה שיותר בנקים, כי אז אפשר לאבד שליטה ולהכנס להתחייבויות שקשה לעמוד בהן. 

בקיצור, כמו בכל תחום אחר, יש לשמור על איזון.

חשוב להתייחס אל הבנק כאל ספק שלך. ספק המספק לך כסף תמורת כסף. אם תסתמך על ספק אחד, הוא יוכל להציב לך כל תנאי, ואתה תאלץ להסכים.

ברגע שיש לך כמה ספקים – המשחק שלך גדל והספקים מתחרים עליך כלקוח. אלו בדיוק חוקי המשחק גם עם בנקים.

מעבר לזה, הפתרון האמיתי הוא לייצר כל כך הרבה כסף, שאתה מפסיק לדאוג להישרדות היומיומית ויכול להתמקד בהתרחבות אמיתית.

כדי לעשות את זה נכון, עליך להבין מהו שורש הבעיה שמונעת מהעסק שלך לגדול. אני מזמין אותך לקבוע איתי פגישת ניתוח עסקי בה נבחן יחד את המצב הקיים, נאתר את החסמים ונתכנן דרך פעולה שתוביל אותך ישירות למטרות שלך. אל תשאיר את הדברים ליד המקרה – בוא נוודא שאתה מטפל במה שבאמת ישנה את הבריאות הכלכלית שלך.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע”מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • אתה עובד עד מאוחר, מתקן טעויות של העובדים, מתנצל ללקוחות שקיבלו שירות לקוי, וכל פעם מחדש שואל את עצמך “למה אף אחד כאן לא עושה את העבודה כמו שצריך? כמוני?” אתה חושב שזה מובן מאליו, מסביר, אולי אפילו מתרגז, ושום דבר לא משתנה. אז איך לוקחים את הגאונות שבראש שלך ומכניסים אותה לראש של כל אחד מהעובדים שלך?
  • בוקר רגיל בעסק. אתה מגיע למשרד, מדליק את המחשב, ופתאום מסך שחור. אתה מנסה במחשב השני, השלישי, הרביעי. כולם מתים. תוך 24 שעות, חמישה מחשבים עיקריים הפכו לערימת מתכת חסרת תועלת. כל המידע השיווקי, הזדמנויות עסקיות, מסמכי מכירות, נתוני לקוחות – התאדה. פשוט נעלם. זה לא סיוט תיאורטי, זה קרה לעסק אמיתי…
  • יש משהו משתק בבעיה גדולה. היא תופסת את כל המרחב המנטלי וגורמת לנו להרגיש חסרי אונים. אבל מה שגיליתי לאורך שנות עבודתי עם עסקים ומנהלים, זה שלרוב הבעיה היא לא הבעיה עצמה, אלא הדרך שבה אנחנו מסתכלים עליה. כי האמת היא שבעיות גדולות הן אשליה אופטית. הן נראות גדולות רק כשמסתכלים עליהן מרחוק, כגוש אחד…
  • לפעמים אנשים לא מזהים מה הבעיה, אפילו כשהיא ממש מול הפנים שלהם. לא בגלל שהם טיפשים, אלא כי הם פשוט לא יודעים איך הדבר כן אמור להיראות. בעסקים זה קורה כל הזמן: המכירות לא מתרוממות, אנשי המכירות נותנים הסברים שנשמעים להם הגיוניים (“בקיץ כולם בים, אין למי למכור”), אבל שום דבר לא משתנה. למה? כי אתה שומע תירוצים במקום לזהות את הבעיה האמיתית.
  • הרבה אנשי המכירות חיים באותה מלכודת: משקיעים זמן בשיחה, בונים קשר עם הלקוח, מציגים את הפתרון, ואז מגיע הרגע הגדול. הם מציגים את המחיר, ופתאום הכל קורס. “זה יקר לי”, “אני צריך לחשוב על זה”, “אחזור אליך”… ההתנגדויות מגיעות כמו גל צונמי. אבל מה אם אומר לך שאת רוב ההתנגדויות אפשר למנוע לגמרי? שהבעיה האמיתית היא לא בתשובות שלך, אלא בסדר הפעולות?
  • בחלק א׳ תיארתי איך במקום להתחרות על תכונות ומחירים, בחרתי לעמוד לצד הלקוח ולעזור לו להבין את המורכבות האמיתית של הפרויקט. כך הפכתי מספק פוטנציאלי לבן ברית מהימן. אבל מה עושים אחרי שרכשת את אמונו? איך מעבירים את הלקוח מהבנת הבעיה לקבלת פתרון שהוא פי 10 יותר יקר מכל מה שהציעו המתחרים?
  • לפעמים במכירה הדבר הכי חכם הוא דווקא לא לנסות להרשים. בפרויקט הראשון שלי מול אחד הבנקים הגדולים, בזמן שהמתחרים הציפו את הלקוח במצגות והבטחות נוצצות, בחרתי ללכת בכיוון אחר לגמרי. לא נתתי לרעיון ש”זה בלתי אפשרי” לעצור אותי, והבחירה הזו פתחה לי דלת לסגירה שהמתחרים אפילו לא חלמו עליה.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט