ארבעה מרכיבים חיוניים להצלחה במלוא העוצמה

הצלחה היא לא באמת עניין של מזל. כדי להצליח, צריך לשלוט בארבעה תחומים עיקריים. אם אתה מתקשה באחד מהתחומים האלה, או שהם לא עובדים יחד בהרמוניה, ההצלחה שלך תהיה מוגבלת. אחד מהם הוא זמן. כולנו מכירים את התחושה הזו – יום שלם של התרוצצויות, עבודה, שיחות, ובסוף היום, כשמסתכלים אחורה, לא מבינים לאן נעלם כל הזמן ומה בעצם הושג. האם בסוף היום אתה באמת קרוב יותר להשגת המטרות שלך? האם עשית צעד משמעותי קדימה? או אולי אפילו הלכת אחורה? אם הזמן שלך לא מנוהל כמו שצריך, כל השאר עלול להתפרק.

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

בדיקה במילון תגלה שמשמעות המילה הצליח היא “השיג את מבוקשו“. מרבית הבעיות שמונעות מאנשים להצליח במלוא העוצמה נוגעות באחד או יותר מארבעת התחומים הבאים:

זמן – האם יש לך מספיק זמן כדי לקדם את הפרויקטים והמטרות שלך בעסק ובחיים?

כסף – האם יש לך את המשאבים הכספיים הנזילים הנדרשים לקנות מה שאתה רוצה ולבצע את כל הפרויקטים שאתה מתכנן?

יחסים – האם אתה עובד או חי עם אנשים שהיחסים איתם טובים, מהנים ומעשירים את כל הצדדים? האם ישנה הבנה והערכה ביניכם? האם העובדים שלך נענים לבקשות ולהוראות שלך?

מטרות – האם המטרות שלך ברורות ומנוסחות? האם יש לך תכנית פעולה שכל מי שמעורב מבין אותה ומסכים עליה בכדי להשיג את המטרות הללו במלוא היעילות והעוצמה? במבחן התוצאה – האם המטרות שלך מושגות בפועל?

חוסר שליטה או חוסר מיומנות באחד או יותר מהתחומים הללו, או חוסר התאמה ביניהם, יפחיתו מהעוצמה שלך, וודאי שלא יתרמו להצלחה.

מנהל או צוות שחסרה לו תכנית אסטרטגית, המתאמת את הפעילות של כולם או את כל הפעילויות של אדם יחיד, ומכוונת את כל המאמצים לאותן המטרות, יכולים להראות מאוד עסוקים, ולא לייצר דבר כלשהו בעל ערך.

למשל, האם יצא לך לעבור יום שלם של התרוצצויות, שיחות עם אנשים, עבודה על המחשב והטלפון, רק כדי להגיע למצב שבסוף היום אתה תוהה איך כל הזמן הזה התבזבז ומה בעצם הצלחת להשיג?

ייתכן גם שהוגדרו המטרות ויש תכנית איך להשיגן, אך הפיננסים לא נלקחו בחשבון עד רמת הדיוק הנדרשת, והתוצאה היא שכעת הפרויקט תקוע.

ומה לגבי מנהל שרואה את המטרות בעיני רוחו, אך נראה שהצוות שלו לא ממש הגיע להסכמה על מהן אותן מטרות וכיצד משיגים אותן. כל אחד מנסה ככל יכולתו לפעול בדרכו, יד ימין לא יודעת מה יד שמאל עושה, נוצרים בלבולים, חוסר תיאום וכפילות של עבודה. הם אינם פועלים כצוות ולכן שיטות לניהול זמן כמו “חשוב ודחוף” אף פעם לא עובדות ולא משנה כמה תנסה “לנהל את הזמן או את סדר היום שלך”.

נדרשת שליטה בכל ארבעת התחומים כדי להשיג הצלחה במלוא העוצמה.

דבר נוסף שנדרש כדי שהעסק שלך יצליח ויצמח בצורה בריאה, הוא שאתה חייב להשקיע בדבר הנכון, בזמן הנכון.

אל תנסה לעשות הכול לבד

מנהלים ובעלי עסקים רבים מנסים לפתור את התקיעות בעסק בעצמם, גם כשהם עמוק מדי בתוך הבעיה. העניין הוא שכשקרובים מדי לבעיה, זה מקשה לראות את התמונה הגדולה. 

אם יש משהו שמאוד מפריע לך בעסק, ואתה מנסה לפתור אותו כבר הרבה זמן בלי הצלחה – סימן שיש משהו חשוב שאתה מפספס!

לעיתים קרובות נחוצה נקודת מבט חיצונית ואובייקטיבית. מישהו מבחוץ שיביט על המצב מלמעלה, יראה את התמונה האמיתית, ויעזור לך לפגוע בול במה שתוקע אותך במקום.

החדשות הטובות הן שכשמאתרים את התקיעות, אפשר לתכנן ולהוציא לפועל תוכנית אסטרטגית שתשיג בדיוק את מה שאתה מנסה להשיג!

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • אתה עובד עד מאוחר, מתקן טעויות של העובדים, מתנצל ללקוחות שקיבלו שירות לקוי, וכל פעם מחדש שואל את עצמך “למה אף אחד כאן לא עושה את העבודה כמו שצריך? כמוני?” אתה חושב שזה מובן מאליו, מסביר, אולי אפילו מתרגז, ושום דבר לא משתנה. אז איך לוקחים את הגאונות שבראש שלך ומכניסים אותה לראש של כל אחד מהעובדים שלך?
  • בוקר רגיל בעסק. אתה מגיע למשרד, מדליק את המחשב, ופתאום מסך שחור. אתה מנסה במחשב השני, השלישי, הרביעי. כולם מתים. תוך 24 שעות, חמישה מחשבים עיקריים הפכו לערימת מתכת חסרת תועלת. כל המידע השיווקי, הזדמנויות עסקיות, מסמכי מכירות, נתוני לקוחות – התאדה. פשוט נעלם. זה לא סיוט תיאורטי, זה קרה לעסק אמיתי…
  • יש משהו משתק בבעיה גדולה. היא תופסת את כל המרחב המנטלי וגורמת לנו להרגיש חסרי אונים. אבל מה שגיליתי לאורך שנות עבודתי עם עסקים ומנהלים, זה שלרוב הבעיה היא לא הבעיה עצמה, אלא הדרך שבה אנחנו מסתכלים עליה. כי האמת היא שבעיות גדולות הן אשליה אופטית. הן נראות גדולות רק כשמסתכלים עליהן מרחוק, כגוש אחד…
  • לפעמים אנשים לא מזהים מה הבעיה, אפילו כשהיא ממש מול הפנים שלהם. לא בגלל שהם טיפשים, אלא כי הם פשוט לא יודעים איך הדבר כן אמור להיראות. בעסקים זה קורה כל הזמן: המכירות לא מתרוממות, אנשי המכירות נותנים הסברים שנשמעים להם הגיוניים (“בקיץ כולם בים, אין למי למכור”), אבל שום דבר לא משתנה. למה? כי אתה שומע תירוצים במקום לזהות את הבעיה האמיתית.
  • הרבה אנשי המכירות חיים באותה מלכודת: משקיעים זמן בשיחה, בונים קשר עם הלקוח, מציגים את הפתרון, ואז מגיע הרגע הגדול. הם מציגים את המחיר, ופתאום הכל קורס. “זה יקר לי”, “אני צריך לחשוב על זה”, “אחזור אליך”… ההתנגדויות מגיעות כמו גל צונמי. אבל מה אם אומר לך שאת רוב ההתנגדויות אפשר למנוע לגמרי? שהבעיה האמיתית היא לא בתשובות שלך, אלא בסדר הפעולות?
  • בחלק א׳ תיארתי איך במקום להתחרות על תכונות ומחירים, בחרתי לעמוד לצד הלקוח ולעזור לו להבין את המורכבות האמיתית של הפרויקט. כך הפכתי מספק פוטנציאלי לבן ברית מהימן. אבל מה עושים אחרי שרכשת את אמונו? איך מעבירים את הלקוח מהבנת הבעיה לקבלת פתרון שהוא פי 10 יותר יקר מכל מה שהציעו המתחרים?
  • לפעמים במכירה הדבר הכי חכם הוא דווקא לא לנסות להרשים. בפרויקט הראשון שלי מול אחד הבנקים הגדולים, בזמן שהמתחרים הציפו את הלקוח במצגות והבטחות נוצצות, בחרתי ללכת בכיוון אחר לגמרי. לא נתתי לרעיון ש”זה בלתי אפשרי” לעצור אותי, והבחירה הזו פתחה לי דלת לסגירה שהמתחרים אפילו לא חלמו עליה.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט