פערים פנימיים: מחסום סמוי שמונע מהעסק שלך לצמוח?

האם עצרת לחשוב עד כמה העובדים שלך באמת מסונכרנים איתך לגבי המטרות והיעדים של העסק? יש הסכמה בינך לבין הצוות שלך? האם הם יכולים לקבל החלטות מושכלות בעצמם, או שצריך להשגיח עליהם בכל צעד? אם התשובה היא שהם זקוקים להכוונה מתמדת, אתה כנראה מתמודד עם עסק שבמידה מסוימת צועד במקום.

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

למה העסק שלך לא צומח כמו שצריך?

אחד המחסומים הנפוצים ביותר שבעלי עסקים נתקלים בהם, ואינם מודעים אליו כלל, הוא חוסר הבהירות (בלבול, עמימות וחוסר ודאות) בנוגע למוצר ולמטרות העסקיות בתוך בית העסק עצמו. זה נשמע פשוט, אך ההשפעה של זה יכולה להיות הרסנית.

דמיין לעצמך: יש לך מוצר שאתה מאמין בו, צוות שעובד קשה, אבל העסק פשוט לא מתקדם כמו שצריך. איפה הבעיה? לעתים זה מתחיל בחוסר הבהירות. 

הגדרה ברורה של המוצר ושל המטרות העסקיות מספקת כיוון ברור ומאפשרת לעובדים לפעול בצורה ממוקדת ומאורגנת, לדעת מה הם צריכים להשיג, איך לתעדף ולמה זה חשוב. 

בבדיקה מעשית שערכנו, ביקשנו מבעלי עסקים להגדיר בכתב את המוצר של העסק ואת המטרות העסקיות שלהם. 

לאחר מכן, ביקשנו מהמנהלים, המזכירות והעובדים לתאר בכתב מה לדעתם המטרות של העסק ומהו תיאור התפקיד שלהם. 

התוצאות היו שיעור מאלף שהמחיש את הפערים הגדולים בין ההנהלה לעובדים. הפערים האלו חשפו את ההשקפות השונות, חוסר המודעות, התקשורת הלקויה, והעדר התאום בין ההנהלה לעובדים.

מה עושים?

1. הגדרות ברורות: ודא שכל אחד מהעובדים יודע בדיוק מה המוצר שלכם, מה היתרונות שלו, ולמה הוא חשוב. זה לא מספיק שבעל העסק יודע, גם העובד בשטח צריך לדעת את זה.

בנוסף עליו לדעת מהי התרומה המדויקת שלו למאמץ. מה הוא מייצר, ומה אמורה להיות התוצאה של העבודה הקשה שלו.

2. הצבת מטרות ברורות: הגדר מטרות קצרות וארוכות טווח והעבר את המסר בצורה ברורה לכל העובדים. המטרות האלו צריכות להיות מוחשיות ומדידות.

3. תקשורת פתוחה ושקופה: שוחח עם העובדים באופן קבוע, וקיים ישיבות שבועיות. עדכן אותם על שינויים, הישגים ואתגרים. תן להם להרגיש חלק מהתהליך ולא רק מבצעים. 

4. תיאום בין המחלקות: ודא שכל מחלקה יודעת איך היא משתלבת בתמונה הגדולה, כך שכולם עובדים יחד ולא מושכים בכיוונים שונים.

בבסיס של כל זה, ישנו כמובן ידע רב לגבי איך מראש לבחור את כוח האדם הנכון ולהכניס אותו לעבודה בלי לאבד זמן יקר, ועל זה אפשר לקרוא בטיפים הנוספים שכאן.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ


לקוחות מספרים – פידבקים מסדנת יעילות

״אין ספק שסדנת היעילות עוזרת ופותחת את הראש ומועילה לא רק לשיטות ניהול בעבודה, אלא גם בחיים עצמם, עם סרטונים והסברים לגבי סיטואציות אמיתיות מהחיים. אשמח לממש את מה שלמדתי מהרגע שאצא מהחדר. תודה עפר 🙂״

״אדע איך לגשת לעובדים שונים. סדנה כייפית.״

״הסדנה היתה מעניינת והוסיפה עוד ידע להמשך העבודה. מאמינה שאשתמש בכלים שלמדנו. כמו כן, חשוב לציין שהאירוח היה טוב ונעים.״

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • אתה עובד עד מאוחר, מתקן טעויות של העובדים, מתנצל ללקוחות שקיבלו שירות לקוי, וכל פעם מחדש שואל את עצמך “למה אף אחד כאן לא עושה את העבודה כמו שצריך? כמוני?” אתה חושב שזה מובן מאליו, מסביר, אולי אפילו מתרגז, ושום דבר לא משתנה. אז איך לוקחים את הגאונות שבראש שלך ומכניסים אותה לראש של כל אחד מהעובדים שלך?
  • בוקר רגיל בעסק. אתה מגיע למשרד, מדליק את המחשב, ופתאום מסך שחור. אתה מנסה במחשב השני, השלישי, הרביעי. כולם מתים. תוך 24 שעות, חמישה מחשבים עיקריים הפכו לערימת מתכת חסרת תועלת. כל המידע השיווקי, הזדמנויות עסקיות, מסמכי מכירות, נתוני לקוחות – התאדה. פשוט נעלם. זה לא סיוט תיאורטי, זה קרה לעסק אמיתי…
  • יש משהו משתק בבעיה גדולה. היא תופסת את כל המרחב המנטלי וגורמת לנו להרגיש חסרי אונים. אבל מה שגיליתי לאורך שנות עבודתי עם עסקים ומנהלים, זה שלרוב הבעיה היא לא הבעיה עצמה, אלא הדרך שבה אנחנו מסתכלים עליה. כי האמת היא שבעיות גדולות הן אשליה אופטית. הן נראות גדולות רק כשמסתכלים עליהן מרחוק, כגוש אחד…
  • לפעמים אנשים לא מזהים מה הבעיה, אפילו כשהיא ממש מול הפנים שלהם. לא בגלל שהם טיפשים, אלא כי הם פשוט לא יודעים איך הדבר כן אמור להיראות. בעסקים זה קורה כל הזמן: המכירות לא מתרוממות, אנשי המכירות נותנים הסברים שנשמעים להם הגיוניים (“בקיץ כולם בים, אין למי למכור”), אבל שום דבר לא משתנה. למה? כי אתה שומע תירוצים במקום לזהות את הבעיה האמיתית.
  • הרבה אנשי המכירות חיים באותה מלכודת: משקיעים זמן בשיחה, בונים קשר עם הלקוח, מציגים את הפתרון, ואז מגיע הרגע הגדול. הם מציגים את המחיר, ופתאום הכל קורס. “זה יקר לי”, “אני צריך לחשוב על זה”, “אחזור אליך”… ההתנגדויות מגיעות כמו גל צונמי. אבל מה אם אומר לך שאת רוב ההתנגדויות אפשר למנוע לגמרי? שהבעיה האמיתית היא לא בתשובות שלך, אלא בסדר הפעולות?
  • בחלק א׳ תיארתי איך במקום להתחרות על תכונות ומחירים, בחרתי לעמוד לצד הלקוח ולעזור לו להבין את המורכבות האמיתית של הפרויקט. כך הפכתי מספק פוטנציאלי לבן ברית מהימן. אבל מה עושים אחרי שרכשת את אמונו? איך מעבירים את הלקוח מהבנת הבעיה לקבלת פתרון שהוא פי 10 יותר יקר מכל מה שהציעו המתחרים?
  • לפעמים במכירה הדבר הכי חכם הוא דווקא לא לנסות להרשים. בפרויקט הראשון שלי מול אחד הבנקים הגדולים, בזמן שהמתחרים הציפו את הלקוח במצגות והבטחות נוצצות, בחרתי ללכת בכיוון אחר לגמרי. לא נתתי לרעיון ש”זה בלתי אפשרי” לעצור אותי, והבחירה הזו פתחה לי דלת לסגירה שהמתחרים אפילו לא חלמו עליה.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט