עקרונות הקידום שכל מנהל צריך לדעת

לפעמים קידום נראה מסובך, אך למעשה יש מספר עקרונות חשובים שהופכים אותו לפשוט מאוד. הנה כמה נתונים כדי שתצליח.

לפני שנצלול למאמר עצמו…

איך סוגרים את העסקה בלי לרדת במחיר?

איך אפשר לטפל בלי להילחץ, בלי הנחות שאוכלות לך את הרווחים, ובלי לפספס את העסקה?

במדריך הקצר הזה תמצא גישה פשוטה, שאלות מדויקות לשאול, ודוגמאות שיעזרו לך להבין מה עובר ללקוח בראש ואיך להוביל אותו להחלטה נכונה.

לפעמים קידום נראה מסובך, נכון?

האמת היא שיש כמה כללים פשוטים שיכולים להפוך אותו להרבה יותר קל.

עם הגישה הנכונה, כמה עקרונות ברורים וכמויות של התמדה, אתה יכול להתחיל לראות תוצאות מרשימות.

אין יום ללא פעולות קידום 

“הדבר העיקרי שמלווה אותי יום יום מאז הסדנה הראשונה שעברתי אצלך, הוא שאין דבר כזה יום בלי קידום!” 

זה מה שאמר לי עודד, חבר ולקוח, אחרי שהשתתף אצלנו בסדנת שיווק 11 שנים קודם לכן.  

מרבית המנהלים אינם רגילים לחשוב שפעולות קידום חייבות להתבצע באופן מסיבי ושגרתי יום אחר יום. אבל אם אינך “מוצף בכסף”, זה אומר שהעוצמה של הקידום שלך חלשה מדי, וכדאי שתתחיל להכפיל את מאמצי הקידום פי עשרה ויותר.

כדי להגיע לתוצאות משמעותיות, עליך להתחיל לחשוב בגדול. זה לא מספיק לבצע פעולות קטנות ומפוזרות, כשכמות העבודה פוחתת. עליך לתכנן ולהוציא לפועל פעולות קידום בעקביות. 

בוא נסתכל על כמה צעדים בסיסיים שאם אינך מבצע באופן מתמשך, אתה לא מתקרב למימוש פוטנציאל ההכנסה שלך.

למשל, האם יש לך רשימה מאורגנת, מסודרת ועדכנית של כל מי שרכש ממך משהו אי-פעם? האם תוכל בלחיצת כפתור לשלוף את הרשימה ומייד לשלוח להם מסר, ביעילות של דקות בודדות? אם לא – אז קדימה לעבודה. 

האם אתה אוסף את השמות של כל מי שאי פעם התעניין בשירות שלך וטרם רכש?

האם זיהית והגדרת בבירור את הזהות של הלקוח הפוטנציאלי ודרך זה, אספת עוד שמות של זהויות דומות? למשל: אם יש לך שיתופי פעולה מוצלחים עם אדריכל שמזרים לך לקוחות – למה לא לאסוף רשימה של כל האדריכלים באזור, או אפילו בכל הארץ, ולהתחיל ללמוד איך לעבוד איתם? 

כל שם נחשב 

כל שם הוא הזדמנות חדשה. מספר שאלות למחשבה:

ספור כעת את רשימת הנמענים שלך. האם היא מונה עשרות או מאות אלפים, או רק מספר מצומצם של מאות או עשרות אנשים? 

עד כמה לדעתך המספר הזה משפיע על ההכנסה שלך?

האם זה מספיק כדי להגיע ליעדי התזרים שלך?

מה אתה עושה כדי להגדיל את רשימת הנמענים שלך באופן עקבי?

האם אתה מנצל את כל ההזדמנויות לאסוף שמות חדשים?

איך הייתה נראית ההכנסה שלך אם היית משקיע בהגדלת רשימת הנמענים פי עשרה?

כמה קידום זה יותר מדי? ואיך יודעים כשזה מעט מדי?

בתור משל לעניין, אם תנסה לפתוח דלת עם צירים חלודים, ותפעיל כוח קטן מדי – היא לא תזוז. מצד שני, הפעלת כוח מופרז על דלת זכוכית עדינה עלולה לגרום לשבירתה. לכן התשובה הנכונה ל״כמה כוח?״ היא שאנחנו צריכים להשתמש במספיק עוצמה כדי לגרום לדלת להיפתח.

כך גם עם קידום, כי הוא מורכב ממאמץ מתמשך במידה המתאימה. לשלוח ברכה אחת בשנה לכל לקוחותיך בראש השנה (כשתיבות הדואר הנכנס שלהם מפוצצות בכל מקרה), לא צריכה להפליא אותך כשאתה עומד מול חשבון בנק ריק.  

יש עוד הרבה טיפים ועקרונות בנושא קידום, אבל אם תתחיל בלשלוח מסרים בעלי ערך, באופן קבוע, כבר תוכל לראות שינוי משמעותי. 

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע”מ 

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • שיווק הוא לא משחק של ניחושים, הוא משחק של הבנה עמוקה. דיוק = כסף. לכן קמפיינים מצליחים מבוססים על מסרים מדויקים. והרבה יותר קשה לדייק בלי קודם כל לדבר עם הלקוחות הפוטנציאלים עצמם. הנתונים בדשבורד שלך מספרים מה קרה (כמה לידים, כמה סגירות וכו׳). אבל הם לא מספרים למה זה קרה. אם אתה לא מדבר עם קהל היעד שלך, אתה מנחש. ואם אתה מנחש, אתה מפסיד כסף.
  • יש הרגלים שאנחנו אפילו לא מחשיבים כהרגלים. כמו למשל התעסקות כמעט אובססיבית בהפרעות אוטומטיות שאנחנו בעצמנו אישרנו, התרגלנו אליהן, והפכנו לחלק בלתי נפרד מהיומיום שלנו. עוד פינג מהטלפון, תזכורת מהאפליקציה, נוטיפיקציה שמקפצת על המסך. אנחנו לא באמת חושבים על זה, לפעמים רק “מעיפים” וממשיכים הלאה. אבל מה אם כל זה לא באמת “נעלם” כשמעיפים אותו אלא גובה מחיר מנטלי אמיתי?
  • בעל עסק אחד, עסוק. ממש עסוק. אין לו זמן לאכול, אין לו זמן לעצור, אין לו זמן לעצמו. אז הוא ממשיך לרוץ על אוטומט, על מיכל דלק כמעט ריק. מה קורה אז? הראש נהיה פחות חד, הגוף מתעייף והוא מתפקד הרבה הרבה פחות טוב. וככה בדיוק מתחיל המעגל הכי שוחק שיש: עומס שמוביל להזנחה עצמית, שמובילה לעצבנות, שמובילה לתפקוד מקרטע, וחוזר חלילה…
  • קונפליקטים, עצבים ואי-הבנות… כל עסק מכיר את זה מקרוב, אבל לא תמיד יודעים איך לפתור את זה. לפעמים הבעיות הגדולות בעסק לא נמצאות בתקציב, בשיווק, או בתוכנית העסקית, אלא בין האנשים עצמם. כשאי אפשר לדבר, כשכל מילה נדחית, כשכל שיחה הופכת למאבק. העבודה לא באמת מתקדמת, ההחלטות נמרחות, והאווירה במשרד מרגישה כמו שדה מוקשים. במאמר הזה אני רוצה לשתף בשני מקרים אמיתיים שיצא לנו לפגוש מקרוב, ומה עשינו בפועל כדי להרגיע את הרוחות ולהחזיר את השקט.
  • רוב בעלי העסקים מתמחרים נמוך מדי לא בגלל שהלקוחות לא יכולים לשלם, אלא בגלל שהם עצמם לא מרגישים בטוחים לבקש יותר. הם מציבים מחיר נמוך כי בראש שלהם מתנגן המשפט: “מי בכלל ישלם לי את זה?”. לכן בפועל, המחיר שאתה קובע לא משקף את התקציב של הלקוח אלא את רמת הביטחון שלך בעצמך ובמה שאתה מציע.
  • יש פקקים שאתה פשוט לא יכול להתחמק מהם, אבל יש גם פקקים אחרים, שאתה כן יכול לעקוף. הדרך לעשות את זה בעסקים היא במקום לטפל בסימפטומים (שזו כמובן עבודה א-י-נ-ס-ו-פ-י-ת), לפתור ישירות את צוואר הבקבוק. בהרבה מקרים (ובאופן לא מפתיע) הפתרון האפקטיבי ביותר יהיה לעיתים במקום שהכי לא נעים לגעת בו. אבל דווקא שם ההשפעה הכי גדולה. כי ברגע שאתה פותר את מה שבאמת מעכב אותך, הרבה דברים אחרים מסתדרים כמעט מעצמם…
  • כמה בעלי עסקים אתה מכיר שבנו אימפריה מזה שחסכו? לעומת כאלה שבנו מערכת שמכניסה פי כמה? כי מה יביא אותך יותר רחוק, לחסוך עוד 300 שקל או להכניס עוד 30,000? יש פה עניין של התכווצות לעומת התרחבות. אז כן, חסכון זה טוב ויפה, אבל בוא נדבר על איך באמת עושים כסף.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט