למה העובד לא מחזיק מעמד? 

מגייס עובדים, מכשיר אותם, אבל אז הם עוזבים? למה זה קורה ומה אפשר לעשות כדי שזה לא יקרה יותר?

לפני שנצלול למאמר עצמו…

איך סוגרים את העסקה בלי לרדת במחיר?

איך אפשר לטפל בלי להילחץ, בלי הנחות שאוכלות לך את הרווחים, ובלי לפספס את העסקה?

במדריך הקצר הזה תמצא גישה פשוטה, שאלות מדויקות לשאול, ודוגמאות שיעזרו לך להבין מה עובר ללקוח בראש ואיך להוביל אותו להחלטה נכונה.

כמעט כל עסק שעבדתי איתו נתקל בבעיה שלא נראה שיש לה פתרון מיידי:

מצד אחד, בשביל שהעסק יתרחב ויגדל, צריך לגייס עובדים נוספים. אם אין תוספת של כוח אדם, העומס מתנקז על המנהל וריבוי התפקידים על אדם אחד מראה את אותותיו. תשומת הלב נשאבת לייצור. והשיווק, המכירות ועוד פונקציות חיוניות ננטשות.

מצד שני, הרבה פעמים שוכרים מישהו, הוא מחזיק מעמד יום או יומיים או אפילו כמה שבועות, ועוזב. כתוצאה מכך נראה לבעל עסק שלא כדאי ״להיכנס לכל הטרחה של לגייס ולהכשיר אדם נוסף״.

הרי אדם חדש בתפקיד שואב הרבה אנרגיה. משקיעים בו זמן וכסף, ונראה בדרך כלל שהוא יותר מפריע בדרך ועושה בלגן מאשר עוזר.

מקרה מהחיים

בעל עסק מתחום המיחשוב ניסה שוב ושוב לגייס כוח אדם כדי להתרחב ולהקל מעליו את העומס. אחרי פעולות גיוס אינטנסיביות וקפדניות הוא שכר רכזת צוות מכירות.

כשביררתי לאחר כמה זמן איך הולך לה, התברר שהיא עזבה.

כששאלתי מה קרה, הוא אמר שהיא נהגה לאחר ולא ייצרה מספיק.

כשבררתי יותר לעומק, הסתבר שבהתחלה התפקוד שלה היה תקין. התברר גם שארבעה עובדים חדשים קודמים עזבו מהר מאוד גם הם.

אז מה קרה?

טיפול

כשעובד חדש מתחיל לעבוד, הרבה פעמים מצפים ממנו לתוצרים מושלמים ומהירים מהרגע הראשון. כשזה לא מגיע, זה יוצר תסכול אצל שני הצדדים.

אני רוצה לתת לך כמה טיפים שיעזרו לכך לשכור את האדם הנכון לעבודה, ולהכניס אותו לעניינים בצורה כמה שיותר חלקה.

1) כששוכרים אדם חדש, אל תסתפק בהמלצות וחוות דעת. העסק אותו על בסיס זמני במשך כמה ימים, תן לו משימות פשוטות ובדוק את התפוקה שלו ואת איכות העבודה. רק אם הוא מוכיח את עצמו, התחל להכניס אותו ממש לעניינים.

2) פעמים רבות לבעל העסק יש ציפיות גבוהות כשהוא שוכר אדם חדש. יש לו ״חור גדול״, והכל נופל על העובד החדש בבת אחת. זה יכול להרתיע אותו, לפגוע בתפקוד שלו, ואפילו לגרום לו לברוח. הזהר מכך! במקום מלמעלה, התחל איתו מלמטה. תן לו ללמוד את החובות הפשוטות של תפקידו. ורק כשהוא ממלא אותן היטב, למד אותו דברים חדשים. כך בהדרגה ובלי שתשים לב, תמצא את עצמך עם עובד מיומן שמפיק הרבה.

3) קיים גם המרכיב של בחירת האדם הנכון מראש, אך זה כבר נושא לטיפ אחר…

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע”מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • שיווק הוא לא משחק של ניחושים, הוא משחק של הבנה עמוקה. דיוק = כסף. לכן קמפיינים מצליחים מבוססים על מסרים מדויקים. והרבה יותר קשה לדייק בלי קודם כל לדבר עם הלקוחות הפוטנציאלים עצמם. הנתונים בדשבורד שלך מספרים מה קרה (כמה לידים, כמה סגירות וכו׳). אבל הם לא מספרים למה זה קרה. אם אתה לא מדבר עם קהל היעד שלך, אתה מנחש. ואם אתה מנחש, אתה מפסיד כסף.
  • יש הרגלים שאנחנו אפילו לא מחשיבים כהרגלים. כמו למשל התעסקות כמעט אובססיבית בהפרעות אוטומטיות שאנחנו בעצמנו אישרנו, התרגלנו אליהן, והפכנו לחלק בלתי נפרד מהיומיום שלנו. עוד פינג מהטלפון, תזכורת מהאפליקציה, נוטיפיקציה שמקפצת על המסך. אנחנו לא באמת חושבים על זה, לפעמים רק “מעיפים” וממשיכים הלאה. אבל מה אם כל זה לא באמת “נעלם” כשמעיפים אותו אלא גובה מחיר מנטלי אמיתי?
  • בעל עסק אחד, עסוק. ממש עסוק. אין לו זמן לאכול, אין לו זמן לעצור, אין לו זמן לעצמו. אז הוא ממשיך לרוץ על אוטומט, על מיכל דלק כמעט ריק. מה קורה אז? הראש נהיה פחות חד, הגוף מתעייף והוא מתפקד הרבה הרבה פחות טוב. וככה בדיוק מתחיל המעגל הכי שוחק שיש: עומס שמוביל להזנחה עצמית, שמובילה לעצבנות, שמובילה לתפקוד מקרטע, וחוזר חלילה…
  • קונפליקטים, עצבים ואי-הבנות… כל עסק מכיר את זה מקרוב, אבל לא תמיד יודעים איך לפתור את זה. לפעמים הבעיות הגדולות בעסק לא נמצאות בתקציב, בשיווק, או בתוכנית העסקית, אלא בין האנשים עצמם. כשאי אפשר לדבר, כשכל מילה נדחית, כשכל שיחה הופכת למאבק. העבודה לא באמת מתקדמת, ההחלטות נמרחות, והאווירה במשרד מרגישה כמו שדה מוקשים. במאמר הזה אני רוצה לשתף בשני מקרים אמיתיים שיצא לנו לפגוש מקרוב, ומה עשינו בפועל כדי להרגיע את הרוחות ולהחזיר את השקט.
  • רוב בעלי העסקים מתמחרים נמוך מדי לא בגלל שהלקוחות לא יכולים לשלם, אלא בגלל שהם עצמם לא מרגישים בטוחים לבקש יותר. הם מציבים מחיר נמוך כי בראש שלהם מתנגן המשפט: “מי בכלל ישלם לי את זה?”. לכן בפועל, המחיר שאתה קובע לא משקף את התקציב של הלקוח אלא את רמת הביטחון שלך בעצמך ובמה שאתה מציע.
  • יש פקקים שאתה פשוט לא יכול להתחמק מהם, אבל יש גם פקקים אחרים, שאתה כן יכול לעקוף. הדרך לעשות את זה בעסקים היא במקום לטפל בסימפטומים (שזו כמובן עבודה א-י-נ-ס-ו-פ-י-ת), לפתור ישירות את צוואר הבקבוק. בהרבה מקרים (ובאופן לא מפתיע) הפתרון האפקטיבי ביותר יהיה לעיתים במקום שהכי לא נעים לגעת בו. אבל דווקא שם ההשפעה הכי גדולה. כי ברגע שאתה פותר את מה שבאמת מעכב אותך, הרבה דברים אחרים מסתדרים כמעט מעצמם…
  • כמה בעלי עסקים אתה מכיר שבנו אימפריה מזה שחסכו? לעומת כאלה שבנו מערכת שמכניסה פי כמה? כי מה יביא אותך יותר רחוק, לחסוך עוד 300 שקל או להכניס עוד 30,000? יש פה עניין של התכווצות לעומת התרחבות. אז כן, חסכון זה טוב ויפה, אבל בוא נדבר על איך באמת עושים כסף.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט