גם אם אתה שם, זה לא אומר שאנשים יודעים שאתה קיים

מתמודד עם קשיים בהגדלת מספר הלקוחות? רוצה לראות את המכירות שלך עולות? במאמר הבא נסתכל על איך ניתן לעזור לעסק לגבור על מתחרים ולבלוט בתודעת הלקוחות. סיפורו של בעל עסק שהצליח לשנות את המציאות העסקית שלו באמצעות תוכנית שיווקית ייחודית אך פשוטה.

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

אתה מנהל עסק, יש לך חנות, עובדים, בעל בית שגובה את השכירות, אתה משלם משכורות ומיסים. אבל האם אתה באמת קיים כעסק?

זו שאלה שלקוח שלנו מתחום המזון אפילו לא העלה על דעתו לשאול.

במשך כחמש שנים היו לו אמנם לקוחות וזרימה עסקית, אבל חוג הלקוחות היה די קבוע. 

אחד הדברים שהביאו אותו לייעוץ מלכתחילה היו ארבעה בתי עסק מתחרים שנפתחו בסביבתו, מה שאומר שהייה ביקוש לא מנוצל. הציק לו שהוא דורך במקום ומסביב צצים מתחרים.

אחת הפעולות הראשונות שאנחנו עושים כשאנו ניגשים לעזור לעסק, היא חקירה מקיפה. במסגרת החקירה אנו בודקים לעומק את כל מרכיבי העסק כדי למצוא את הנקודות הסמויות שדורשות טיפול ועוצרות את העסק מלהתפתח

כך אפשר לתפור לעסק תוכנית שתעזור לו לצמוח ולגדול עוד יותר. (אשמח לעזור גם לך עם זה. מלא את שאלון הניתוח העסקי שכאן כדי לקבל את התוצאות.)

בחקירה שעשינו לעסק, מצאנו שפשוט אין פעילות נכונה להשגת לקוחות חדשים, וחסרה גם פעילות נכונה של שימור הלקוחות שכבר היו.

אז מה עשינו?

טיפול

בתור התחלה דאגנו ליידע את הציבור על קיום העסק בעזרת פעולת שיווק יעילה אך לא יקרה, שבזכותה נאספו במהלך מספר ימים פרטים של כ-150 איש, והמספר ממשיך לעלות.

בשלב הבא, התחלנו לפעול באופן שלא רק מחזק את הקשר עם הלקוחות, אלא גם ממיר את אלה שהביאו עניין ללקוחות קבועים. 

(בוובינר הקרוב שלנו על פתרון הבעיה של רווחי נטו קטנים מדי, אחשוף את הפרטים שיעזרו לך ליישם אסטרטגיה דומה בעסק שלך. אתה מוזמן להירשם כבר עכשיו כאן.)

ישנן דרכים רבות לתקשר החוצה, ובכל תקציב ניתן לעשות איזשהו קידום. כל פעולה שהיא תהיה עדיפה על שום פעולה.

המשכתי לעבוד עם אותו בעל עסק מתחום המזון. וכשהוא למד על 12 נוסחאות לתפעול העסק שלו, הוא הבין שעד פעולת הפרסום שעשינו, למעשה לא ידעו על קיומו. 

הוא הופתע כשהתברר לו שהלקוחות הפוטנציאלים שהיו עוברים על יד בית העסק שלו אפילו לא הבחינו בו ולא הכירו בקיומו.

תוצאות

לאחר שבעל העסק קיבל את הידע בנושא, הוא גם הבחין שהעסקים השכנים אמנם נמצאים שם, אך בפועל גם הם ״לא באמת קיימים״. כי הלקוחות הפוטנציאלים לא מבחינים בהם, ולכן מספר הלקוחות החוזרים שלהם לא גדל אלא דורך במקום.

משום שבאמת מצאנו את הדבר הנכון שהיה צריך לטפל בו קודם כל (זה משתנה מעסק לעסק), ואז בנינו תוכנית פשוטה לטיפול, המכירות בעסק נמצאות במגמת עליה כבר כמה שבועות מאז תחילת יישום האסטרטגיה.

אם דברים לא מסתדרים כמו שאתה רוצה, יש לכך סיבה. מצא אותה וטפל בה, ותוכל להניע את העסק לעבר הצלחה גדולה ורווחית.

בהצלחה!

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע”מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • אם אתה רק מנהל את העסק ולא מקדם אותו, אתה אף פעם לא תתקדם. אני נתקל בזה שוב ושוב בשיחות עם בעלי עסקים: יום שלם עובר על ניהול שוטף, טיפול בלקוחות, בעיות, מיילים, ואיכשהו אין פעילות שבאמת מיועדת לגרום ליותר אנשים לדעת שאתה קיים. ואז נגמר החודש, והם שואלים את עצמם למה אין התקדמות. כי בסוף גם העסק הכי טוב לא יגדל אם אף אחד חדש לא שומע עליו!
  • השאלה הזו עלתה בשיחה שניהלתי לפני שנים עם בעל עסק, אדם חביב בן 56 שחווה תקופה קשה והרגיש כבוי כמעט לחלוטין. הוא הוריד את המדריך שלי כי חיפש דרך לשנות משהו, אבל ככל שהעמקנו בשיחה אפשר היה לשמוע שנים של עייפות מצטברת, כאילו המנוע הפנימי שלו נתקע ולא הצליח להתניע שוב. השילוב בין הנסיבות הקשות לבין השגרה השוחקת השאיר אותו בלי כיוון ובלי אמונה שהוא מסוגל לשנות את המציאות שלו. אז איך מוצאים מוטיבציה ואת היכולת לקום מחדש אחרי תקופה כזו, ואיך מחזירים את הכוח לפעול?
  • בכל תהליך מכירה יש גורמים נראים לעין: מחירים, תנאים, צרכים, תזמון. אבל יש גם גורמים שלא מדברים עליהם מספיק, כאלה שמתנהלים “מאחורי הקלעים” ומשפיעים באופן משמעותי על התוצאה. אחד מהם חוזר על עצמו שוב ושוב בשיחות שמסתיימות בהפסד…
  • מה אני עושה כשאני נכנס לעסק שיש בו ייצור, ואנחנו כבר יודעים שיש בו חוסר יעילות? התשובה אולי תפתיע אותך, כי זה לא מה שרוב האנשים עושים. בדרך כלל בעלי עסקים ישר קופצים פנימה: מתחילים לנתח תהליכים, לבדוק עובדים, לחשוב איך לסדר את הדברים מבפנים. זה נשמע הגיוני, נכון? הרי אם המערכת לא יעילה, צריך לתקן אותה! רק שזה לא עובד ככה… לא כי זה משהו שלא חשוב לעשות, אלא כי זה לא הדבר הראשון שאתה צריך לעשות. יש משהו קריטי שקודם לזה. וזה בדיוק מה שאני הולך להסביר בסרטון הבא.
  • אחד הרגעים הכי מסוכנים בעסק הוא כשאתה מחליט לוותר אחרי שלושה כישלונות, או קופץ למסקנות מהר מדי אחרי הצלחה אחת. אנחנו רוצים תשובות מהר, ואנחנו רוצים לדעת אם משהו עובד או לא עובד כבר אחרי ניסיון אחד או שניים. אבל יש עיקרון מתמטי פשוט שמראה מתי התוצאות שלך לא בהכרח מייצגות את המציאות. זה לא עניין של מזל או אמונה, אלא מתמטיקה טהורה שכל בעל עסק חייב להכיר.
  • כשאתה מנסה למכור משהו ונתקל בהתנגדות, הנטייה הראשונה היא לחשוב שהמחיר לא מספיק טוב, או שאתה לא מספיק משכנע. בינתיים, יש עסקים שלקוחות פשוט מתקשרים אליהם ואומרים “אני רוצה לקנות”, בלי התלבטויות ובלי ויכוחים על המחיר. מה הסוד שלהם?
  • קרה לך שניסית לקבוע פגישה אבל נעצרת כבר בשלב הראשון? אתה מתקשר, מציג את עצמך, ואז שומע את המשפט הידוע: “תשאיר פרטים, נחזור אליך”. ואז… כלום. אף אחד לא חוזר. בהרבה מקרים זה לא קשור אליך או למה שאתה מציע אלא לאופן שבו ניגשת לשיחה. כי עוד לפני שתצליח להגיע למנהל, יש אדם אחד שעליך לדעת לדבר איתו נכון: המזכירה.
  • תאר לעצמך שאתה רופא בחדר מיון, ומטופל נכנס עם יד שבורה. אתה מסביר לו שהוא צריך גבס, הוא אומר “אני אחשוב על זה”, והולך. האם תיתן לו ללכת ככה? כנראה שלא, כי אתה יודע שבלי טיפול המצב רק יחמיר. עכשיו תחשוב על העסק שלך: אם הגעת למסקנה שאתה יכול לעזור ללקוח לפתור בעיה אמיתית, למה שהמפגש הראשון יהיה גם האחרון? היום דיברתי עם בעל עסק שאמר לי בגאווה: “אני מתקשר פעם אחת בלבד, ואחר כך לעולם לא יותר”. מתברר שהאמונה הזו, שנשמעת כל כך “הגיונית ומכבדת”, היא בדיוק מה שמונע מהעסק שלו לצמוח, ומהלקוחות שלו לקבל את מה שהם באמת צריכים.
  • כולנו רוצים להצליח. למכור יותר, לנהל טוב יותר, להצליח מבחינה אישית, משפחתית, עסקית וחברתית. אבל מאחורי כל הצלחה אמיתית, מסתתרת מיומנות אחת, שאיכות השליטה שלך בה היא זו שקובעת עד כמה תגיע לתוצאות ועד כמה תצליח לגרום לעולם להגיב למה שיש לך לומר.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט