​בתקופה הזאת לא קונים?

בתקופה חלשה, כשכל הנתונים נראים נגדך, נראה שכל מאמץ שיווקי או מכירתי פשוט לא יעבוד. הנטייה היא להרים ידיים ולחכות שהסערה תחלוף… אבל כאן בדיוק מתחיל התפקיד שלי – להראות לך שגם בזמנים הכי קשים, יש דרכים להפוך את התקופה הקשה להזדמנות לצמיחה.

לשיתוף: 

ידוע שלכל עסק תקופות חזקות וחלשות. וגם למערכת הכלכלית עצמה השפעות שונות, כמו שלצערנו אפשר לראות גם עכשיו.

אחד התפקידים שלי כיועץ עסקי, הוא להראות לבעל העסק שמה שהוא בטוח שלא אפשרי, בעצם אפשרי – להפוך את התקופות החלשות לחזקות, למרות הקשיים.

בתור דוגמה יחסית שגרתית, בואו נסתכל על מצב שקורה הרבה ואף חוזר על עצמו.

במשך השנה יש כמה תקופות בכל עסק שנחשבות לתקופות חלשות. ואם אזרום עם בעל העסק, ואוותר, לא מילאתי את תפקידי כיועץ.

לכל עסק אופי שונה, שמביא איתו התנהגות לקוחות שונה. 

פסח להרבה עסקים הוא התקופה החזקה בשנה. אך יש בעלי עסקים שפוחדים מפסח כמו מעשרת המכות. 

בעל עסק שליוויתי מתחום אספקת חומרי גלם לתעשית המזון הסביר לי ש״אין מה לעשות ובפסח חלש״. יועץ עסקי שנכנע לשיקולים של בעל העסק, יכול ללכת הביתה. לי זה לא נראה רעיון טוב. אז התיישבנו והכנו תוכנית מדויקת לטיפול.

​מה עשינו

התחלנו לשווק בכמויות. במקום לוותר מראש, מצאנו כל ערוץ אפשרי, ושיווקנו דרכו. כשראינו שזה לא מספיק, בדקנו שווקים חדשים ובפעם הראשונה פנינו לשוק הקמעונאי – לבעלי חנויות ולא רק לחברות גדולות.

​תוצאות

הפסח באותה שנה עבר בהכנסות כל חודש מקביל משנים קודמות ועבר הרבה חודשים טובים אחרים בשנה.                 

​מסקנות והמלצות 

  • שיווק היא פעולה תמידית, מתמשכת וחשובה להצלחת (והישרדות) העסק.
  • שום סיבה שנראית הגיונית ונכונה, אסור לה שתעצור פעולות שיווק.
  • לא משנה מה הנתונים והמצב, תמיד אפשר לעשות משהו כדי לשפר.

אם נתקלת בבעיה בעסק שנראה שאין לה פתרון מיידי, פנה אלי ונמצא את הפתרון ביחד.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ


סיפור הצלחה מסדנת שיווק יעיל יד ביד

הסמינר נתן לי תובנות בנושא שיווק.
דרכי פעולה, תקשורת מול לקוח.
כלים לתקשורת בונה ואפקטיבית מול לקוח.
הבנת חשיבות הסקרים כתהליך תקשורת מול לקוחות.
קליטת המסר שלהם והכנת כפתור שיווק.
האווירה האוכל וההדרכה היו מעולים, תודה!

✍🏼 
נ.ס. מנכ”ל ובעלים של חברה בתחום האינטגרציה של מערכות מידע ובקרה

תוכן עניינים

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

Body of Water
אחד הדברים המאתגרים בניהול העסק הוא לקבוע מחיר נכון למה שאתה מציע. נסתכל על חששות שיכולים לעצור אותך, איך להתגבר עליהם, ובעיקר איך לקבוע מחיר שמכבד גם אותך וגם את הלקוחות. אחרי הכל, כשאתה מתמחר נכון, אתה לא רק מרוויח יותר, אתה גם מסוגל לנהל את העסק במקום שהדאגות ינהלו אותך.
הר
חולם על פתיחת עסק עצמאי? או אולי כבר פתחת עסק אך מתקשה להתנתק מדפוסי החשיבה של עובד שכיר? המעבר מעובד שכיר לבעל עסק הוא הרבה יותר מאשר רק פתיחת תיק במס הכנסה וחיפוש לקוחות. זהו שינוי מהותי בתפיסת העולם ובדרך החשיבה.
A Red and Blue Color Gradient
רוצה להכפיל את ההכנסות שלך בשנה הקרובה? בוא נלמד מניתוח אסטרטגי של חברת תוכנה עם פוטנציאל צמיחה אדיר – כיום עם 10% נתח שוק ותוכנית מפורטת להרחבה ל-20%. במאמר תמצא הצצה את מאחורי הקלעים לבניית תכנית שיווק אסטרטגית – משלב ניתוח ההכנסות ועד למעקב אחר הביצועים בשטח.
A silhouette of a person riding a horse on the beach at sunset, creating a serene and dynamic scene.
לפעמים די בהחלטה אחת נחושה כדי להפוך חלום למציאות, גם כשנדמה שהנסיבות אינן מאפשרות זאת. סיפור אישי על טיול סוסים מלמד אותנו שיעור חשוב על תכנון, התמדה והצבת גבולות – המרכיבים שהופכים רעיון לתוצאה, בין אם מדובר בבית או בעסק, ברגעים משפחתיים או הצלחה העסקית. האם יש פרויקטים שאתה חולם לעשות, אך לעתים קרובות דוחה שוב ושוב בגלל “דברים דחופים”? איך בכל זאת מצליחים להוציא לפועל את מה שבאמת חשוב?
Close-up Photography of Body of Water
כשעסק מצליח מתחיל להתדרדר, קל להרגיש כאילו כוח מסתורי מפעיל לחץ בלתי פוסק. זהו סיפורו של בעל עסק שראה את הכנסותיו צונחות מ-5 מיליון ש”ח ל-3 מיליון ש”ח בשנה, ומצא את עצמו במאבק יומיומי מול בנקים, ספקים ולקוחות. אך מה שנראה תחילה כמצב חסר מוצא, התגלה כהזדמנות ללמוד שיעור חשוב על ניהול עסקי: לפעמים הפתרון נמצא בדיוק במקום שממנו מנסים לברוח. מאמר זה חושף את הדרך שבה הצליח בעל העסק לצאת מהמשבר ולחזור למסלול הצמיחה, ומספק תובנות מפתח לכל מי שמתמודד עם אתגרים דומים בעולם העסקי.
Building Photography
כשלקוח פוטנציאלי מביע עניין, נפתח “חלון הזדמנויות” קריטי שאסור להחמיץ. אז למה לקוחות נעלמים אחרי פגישה ראשונה? האם זה אתה? האם זה הם? ואולי יש כאן משהו בסיסי יותר בפעולה. רובנו מכירים את התסכול – פגישה מצוינת עם לקוח מבטיח, התלהבות הדדית, הצעת מחיר שנשלחה… ואז שקט. בדיוק ברגעים האלה נקבע גורל העסקה, וזה הזמן להבין מה באמת עומד מאחורי השקט הזה.
Body of Water Photography
מתלבט לגבי החלטות עסקיות קריטיות? לפני שצוללים לפתרון הבעיות – יש משהו בסיסי שחייבים לוודא קודם. סיפור קצר מהחיים על מפגש עם לקוח שהיה שקוע עמוק בבלבול סוער של החלטות גורליות, עד שהתברר שהוא הזניח את אחת הפעולות הבסיסיות ביותר!
Body of Water
מתח בין בכירים בארגון יכול להוביל למשברים מורכבים. אבל יש דרך מוכחת לטפל במצב לפני שהעניינים יוצאים משליטה… בתור בעל עסק, איך מתמודדים כשמנהל בכיר כועס? מה עושים כשנוצר משבר אמון? סיפור אמיתי על מקרה שקרה ללקוח שלי, ואת השיטה המדויקת שלימדתי אותו ושעזרה לו לפתור את המשבר בהצלחה.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט