למה אתה עובד יותר מדי ומרוויח פחות מדי

רוב בעלי העסקים עובדים כמו משוגעים אבל העסק לא זז קדימה, והסיבה פשוטה: הם בונים את העסק על התפשרויות במקום על מכפילי כוח. אם העסק שלך לא צומח זה כי אתה עסוק בלעבוד בו במקום לבנות אותו. לכן במאמר הזה אני הולך להראות לך איך אתה יכול להתחיל לבנות משהו שעובד גם בלעדיך.

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

עסק טוב בנוי על מכפילי כוח, לא על התפשרויות

התפשרות נראית ככה: אתה עובד יותר מדי שעות, מקבל פחות ממה שמגיע לך, עושה משימות שאין להן תוצאה ברורה, ומחזיק עובדים, שירותים, או לקוחות כי אתה “מפחד לשחרר”.

זה עסק שבנוי על פשרות. הוא לא גדל ואתה נשחק…

מכפיל כוח נראה אחרת לגמרי: אתה עושה פעולה אחת שמייצרת תוצאות שוב ושוב. 

למשל: 

אתה בונה מערכת שממשיכה לעבוד גם כשאתה ישן. 

אתה משקיע שקל אחד ומקבל עשרה בחזרה. 

אתה מוצא אנשים, כלים ותהליכים שעושים בשבילך את העבודה טוב יותר וביעילות גבוהה יותר.

זו תבנית לעסק שיכול לצמוח ולתת חופש לבעלים.

כשאתה מתפשר העסק דורך במקום

עכשיו בוא נסתכל על דוגמה מהחיים לעסק שבנוי על פשרות: 

כל ליד מגיע דרך שיחה טלפונית ידנית, אין מערכת CRM מאורגנת ונוחה, הלידים בקושי מכירים אותך, אתה צריך להסביר הכל מאפס בכל פעם, אין מערכת ואין אוטומציה, קשה למכור, קשה לגדול ובעיקר קשה לנשום… בסוף, בעל העסק הופך לצוואר הבקבוק של החיים שלו.

לעומת זאת, עסק עם מכפילי כוח עובד אחרת: יש עמוד נחיתה שמסביר הכל בעזרת סרטונים קצרים, יש תהליך שיווק שמביא לידים אוטומטית, יש תסריט שיחה מסודר, וכל צעד נמדד ומשופר עם הזמן.

אם אתה עוד לא שם, אבל רוצה להגיע לשם, אז במקום לשאול “איך אני שורד עוד חודש?“, תשאל את עצמך: 

“איך אני בונה משהו שעובד גם בלעדיי, שמייצר תוצאה של פי כמה מהמאמץ שלי?” 

זה ההבדל בין שכיר בעסק של עצמך לבין בעלים עם סיכוי לצאת לחופש…

קשה פעם אחת או קשה כל יום מחדש?

האם להקים מערכת אוטומטית זה קשה? כן.

האם לגייס איש מכירות טוב ולבנות לו תסריט זה מאתגר? ברור.

האם להפסיק להתפשר על לקוחות רעים, ולחתוך שירותים לא רווחיים זה מפחיד? אין ספק.

אבל זה קושי שמשחרר אותך. ​

יש שני סוגים של מאמץ בעולם העסקי. שניהם קשים אבל אחד מהם משאיר אותך תקוע, והשני מקפיץ אותך רמה:

1. מאמץ שמשעבד אותך

זה כשאתה עובד קשה על דברים שלא נבנים לשום מקום:

  • לעשות שוב ושוב את אותה פעולה בלי לשפר או להפוך לאוטומטית.
  • לרוץ אחרי לקוחות שלא מתאימים לך בשביל הכנסה מיידית.
  • לטפל בכיבוי שריפות במקום לבנות מערכת שמונעת שריפות.
  • לנהל עובדים בלי באמת להאציל סמכויות.

זה מאמץ שמתיש אותך. אתה מתאמץ אבל כלום לא משתנה. אין חופש, אין צמיחה ואין שליטה. אתה במירוץ עכברים.

2. מאמץ שמשחרר אותך

זה מאמץ שאולי נראה סופר קשה בהתחלה, אבל כל פעולה שאתה עושה חוזרת עם תועלת של פי כמה:

  • אתה מקים מערכת CRM וכל ליד מתועד ומטופל אוטומטית.
  • אתה כותב תסריט מכירה וכל נציג מביא תוצאות משופרות דומות.
  • אתה יוצר עמוד נחיתה טוב מספיק והוא מוכר גם כשאתה ישן.
  • אתה מגייס עובד תותח והוא מייצר תוצאות בלי שתצטרך לרדוף אחריו.

זה קשה, אבל קשה פעם אחת, ואז אתה חופשי מאותה נקודה והלאה.

אחת ממשימות חיי היא לעזור לבעלי עסקים להפסיק לעבוד קשה על הדברים הלא נכונים ולהתחיל לבנות מערכות שמשחררות אותם. מלא את השאלון ואשמח לעזור גם לך.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • אתה עובד עד מאוחר, מתקן טעויות של העובדים, מתנצל ללקוחות שקיבלו שירות לקוי, וכל פעם מחדש שואל את עצמך “למה אף אחד כאן לא עושה את העבודה כמו שצריך? כמוני?” אתה חושב שזה מובן מאליו, מסביר, אולי אפילו מתרגז, ושום דבר לא משתנה. אז איך לוקחים את הגאונות שבראש שלך ומכניסים אותה לראש של כל אחד מהעובדים שלך?
  • בוקר רגיל בעסק. אתה מגיע למשרד, מדליק את המחשב, ופתאום מסך שחור. אתה מנסה במחשב השני, השלישי, הרביעי. כולם מתים. תוך 24 שעות, חמישה מחשבים עיקריים הפכו לערימת מתכת חסרת תועלת. כל המידע השיווקי, הזדמנויות עסקיות, מסמכי מכירות, נתוני לקוחות – התאדה. פשוט נעלם. זה לא סיוט תיאורטי, זה קרה לעסק אמיתי…
  • יש משהו משתק בבעיה גדולה. היא תופסת את כל המרחב המנטלי וגורמת לנו להרגיש חסרי אונים. אבל מה שגיליתי לאורך שנות עבודתי עם עסקים ומנהלים, זה שלרוב הבעיה היא לא הבעיה עצמה, אלא הדרך שבה אנחנו מסתכלים עליה. כי האמת היא שבעיות גדולות הן אשליה אופטית. הן נראות גדולות רק כשמסתכלים עליהן מרחוק, כגוש אחד…
  • לפעמים אנשים לא מזהים מה הבעיה, אפילו כשהיא ממש מול הפנים שלהם. לא בגלל שהם טיפשים, אלא כי הם פשוט לא יודעים איך הדבר כן אמור להיראות. בעסקים זה קורה כל הזמן: המכירות לא מתרוממות, אנשי המכירות נותנים הסברים שנשמעים להם הגיוניים (“בקיץ כולם בים, אין למי למכור”), אבל שום דבר לא משתנה. למה? כי אתה שומע תירוצים במקום לזהות את הבעיה האמיתית.
  • הרבה אנשי המכירות חיים באותה מלכודת: משקיעים זמן בשיחה, בונים קשר עם הלקוח, מציגים את הפתרון, ואז מגיע הרגע הגדול. הם מציגים את המחיר, ופתאום הכל קורס. “זה יקר לי”, “אני צריך לחשוב על זה”, “אחזור אליך”… ההתנגדויות מגיעות כמו גל צונמי. אבל מה אם אומר לך שאת רוב ההתנגדויות אפשר למנוע לגמרי? שהבעיה האמיתית היא לא בתשובות שלך, אלא בסדר הפעולות?
  • בחלק א׳ תיארתי איך במקום להתחרות על תכונות ומחירים, בחרתי לעמוד לצד הלקוח ולעזור לו להבין את המורכבות האמיתית של הפרויקט. כך הפכתי מספק פוטנציאלי לבן ברית מהימן. אבל מה עושים אחרי שרכשת את אמונו? איך מעבירים את הלקוח מהבנת הבעיה לקבלת פתרון שהוא פי 10 יותר יקר מכל מה שהציעו המתחרים?
  • לפעמים במכירה הדבר הכי חכם הוא דווקא לא לנסות להרשים. בפרויקט הראשון שלי מול אחד הבנקים הגדולים, בזמן שהמתחרים הציפו את הלקוח במצגות והבטחות נוצצות, בחרתי ללכת בכיוון אחר לגמרי. לא נתתי לרעיון ש”זה בלתי אפשרי” לעצור אותי, והבחירה הזו פתחה לי דלת לסגירה שהמתחרים אפילו לא חלמו עליה.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט