האם הצוות שלך מטפל בדברים כמו שהיית רוצה?
אם אתה לא בודק איך העסק שלך נראה מהצד השני, אתה עלול לחיות באשליה ולחשוב ש”הכל רץ חלק” בזמן שבפועל הלקוחות והלידים שלך נתקלים בחומה אחרי חומה… ואז הם בדרך כלל לא טורחים לתקן אותך. הם פשוט הולכים למתחרים! בעל עסק שרוצה יציבות וצמיחה לא יכול להרשות לעצמו לנהל לפי תחושות. רק לפי מציאות. ואחת הדרכים המהירות לגלות מהי המציאות היא להפוך ללקוח סמוי של עצמך.
אל תניח שהמערכת שלך עובדת, תבחן אותה.
יש לך עובדים, מוקד טלפוני, אתר אינטרנט, תהליך גבייה, שירות לקוחות… אבל אתה, כבעל העסק, לא באמת יודע מה הלקוח חווה עד שאתה בודק את זה בעצמך, כאילו היית לקוח.
אתה לא שם כשלקוח מתקשר.
אתה לא רואה כמה זמן לוקח עד שעונים.
אתה לא שומע איך הנציג שלך נשמע אחרי שיחה עשרים באותו היום.
אתה לא רואה אם באתר שלך קל לרכוש או שדווקא צריך לעבור שבעה מדורי גיהינום עד שהתשלום נקלט.
ובמיוחד לא מה עובר על לקוח שמנסה לשלם והתשלום נתקע באמצע.
בדיקת מציאות: איך העסק שלך נראה בעיניים חיצוניות
אז מה עושים? משחקים אותה לקוח.
- מתקשרים כאילו אתה סתם מישהו שמתעניין.
- שולחים הודעה בוואטסאפ לעסק.
- נכנסים לאתר לבדוק אם נוח לרכוש או אם יש טעויות.
דוגמה לבדיקת שיחה
אתה חושב שהצוות שלך עונה לשיחות כמו שצריך? מעולה.
אז תתקשר בעצמך ותנסה לברר פרטים.
- איך הם עונים?
- כמה זמן לקח עד שענו?
- הם נשמעים מקצועיים ואדיבים או עייפים וחסרי חשק?
- הם ניסו לסגור אותך כלקוח?
- האם הלכו לפי תסריט או תהליך המכירה המוגדר, או שכל אחד מאלתר משהו משלו?
ואם העובדים עלולים לזהות את הקול שלך, אל תעשה את זה בעצמך. תאם עם מישהו נייטרלי שיתקשר בתור לקוח, עם הנחיות ברורות מה לבדוק ומה לרשום.
מציאות ולא תחושות
אם אתה לא בודק איך העסק שלך נראה מהצד השני, אתה עלול לחיות באשליה ולחשוב ש”הכל רץ חלק” בזמן שבפועל הלקוחות והלידים שלך נתקלים בחומה אחרי חומה…
ואז הם בדרך כלל לא טורחים לתקן אותך. הם פשוט הולכים למתחרים!
בעל עסק שרוצה יציבות וצמיחה לא יכול להרשות לעצמו לנהל לפי תחושות. רק לפי מציאות. ואחת הדרכים המהירות לגלות מהי המציאות היא להפוך ללקוח סמוי של עצמך.
זה לא חייב להיות תהליך כבד או מסובך. לפעמים מספיקות כמה בדיקות נקודתיות כדי לחשוף בעיות שלא ידעת על קיומן.
בדיקה כזו יכולה לחסוך לך אלפי שקלים אבודים בכל חודש, רק כי היא מאפשרת לזהות תקלות בזמן אמת ולטפל בהן לפני שהלקוחות בורחים.
בדיקה נקודתית או פרויקט מעמיק?
“בדיקת לקוח סמוי” היא בעצם בדיקת שטח: תצפית על איך העסק שלך מתפקד מהצד של הלקוח, מבלי שהצוות יודע שמדובר בבדיקה.
זה יכול להיות פרויקט מקיף ויסודי, או תהליך ממוקד ונקודתי. העיקר שזה ייתן לך תמונה אמיתית ולא תחושה סובייקטיבית.
כאן עברנו על היסודות לבדיקה התחלתית שתתחיל לשקף לך את המציאות בעסק שלך, והנה דברים נוספים שכדאי לעקוב אחריהם. עכשיו הכדור בידיים שלך.
עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ
תוכן עניינים
רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?
טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:
להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.
כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.
להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטהלבעלי עסקים שרוצים יותר חופש
טיפים נוספים
אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״