האם הצוות שלך מטפל בדברים כמו שהיית רוצה?

אם אתה לא בודק איך העסק שלך נראה מהצד השני, אתה עלול לחיות באשליה ולחשוב ש”הכל רץ חלק” בזמן שבפועל הלקוחות והלידים שלך נתקלים בחומה אחרי חומה… ואז הם בדרך כלל לא טורחים לתקן אותך. הם פשוט הולכים למתחרים! בעל עסק שרוצה יציבות וצמיחה לא יכול להרשות לעצמו לנהל לפי תחושות. רק לפי מציאות. ואחת הדרכים המהירות לגלות מהי המציאות היא להפוך ללקוח סמוי של עצמך.

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

אל תניח שהמערכת שלך עובדת, תבחן אותה.

יש לך עובדים, מוקד טלפוני, אתר אינטרנט, תהליך גבייה, שירות לקוחות… אבל אתה, כבעל העסק, לא באמת יודע מה הלקוח חווה עד שאתה בודק את זה בעצמך, כאילו היית לקוח.

אתה לא שם כשלקוח מתקשר.

אתה לא רואה כמה זמן לוקח עד שעונים.

אתה לא שומע איך הנציג שלך נשמע אחרי שיחה עשרים באותו היום.

אתה לא רואה אם באתר שלך קל לרכוש או שדווקא צריך לעבור שבעה מדורי גיהינום עד שהתשלום נקלט.

ובמיוחד לא מה עובר על לקוח שמנסה לשלם והתשלום נתקע באמצע.

בדיקת מציאות: איך העסק שלך נראה בעיניים חיצוניות

אז מה עושים? משחקים אותה לקוח.

  • מתקשרים כאילו אתה סתם מישהו שמתעניין.
  • שולחים הודעה בוואטסאפ לעסק.
  • נכנסים לאתר לבדוק אם נוח לרכוש או אם יש טעויות.

דוגמה לבדיקת שיחה

אתה חושב שהצוות שלך עונה לשיחות כמו שצריך? מעולה.

אז תתקשר בעצמך ותנסה לברר פרטים.

  • איך הם עונים?
  • כמה זמן לקח עד שענו?
  • הם נשמעים מקצועיים ואדיבים או עייפים וחסרי חשק?
  • הם ניסו לסגור אותך כלקוח?
  • האם הלכו לפי תסריט או תהליך המכירה המוגדר, או שכל אחד מאלתר משהו משלו?

ואם העובדים עלולים לזהות את הקול שלך, אל תעשה את זה בעצמך. תאם עם מישהו נייטרלי שיתקשר בתור לקוח, עם הנחיות ברורות מה לבדוק ומה לרשום.

מציאות ולא תחושות

אם אתה לא בודק איך העסק שלך נראה מהצד השני, אתה עלול לחיות באשליה ולחשוב ש”הכל רץ חלק” בזמן שבפועל הלקוחות והלידים שלך נתקלים בחומה אחרי חומה…

ואז הם בדרך כלל לא טורחים לתקן אותך. הם פשוט הולכים למתחרים!

בעל עסק שרוצה יציבות וצמיחה לא יכול להרשות לעצמו לנהל לפי תחושות. רק לפי מציאות. ואחת הדרכים המהירות לגלות מהי המציאות היא להפוך ללקוח סמוי של עצמך.

זה לא חייב להיות תהליך כבד או מסובך. לפעמים מספיקות כמה בדיקות נקודתיות כדי לחשוף בעיות שלא ידעת על קיומן.

בדיקה כזו יכולה לחסוך לך אלפי שקלים אבודים בכל חודש, רק כי היא מאפשרת לזהות תקלות בזמן אמת ולטפל בהן לפני שהלקוחות בורחים.

בדיקה נקודתית או פרויקט מעמיק? 

“בדיקת לקוח סמוי” היא בעצם בדיקת שטח: תצפית על איך העסק שלך מתפקד מהצד של הלקוח, מבלי שהצוות יודע שמדובר בבדיקה. 

זה יכול להיות פרויקט מקיף ויסודי, או תהליך ממוקד ונקודתי. העיקר שזה ייתן לך תמונה אמיתית ולא תחושה סובייקטיבית. 

כאן עברנו על היסודות לבדיקה התחלתית שתתחיל לשקף לך את המציאות בעסק שלך, והנה דברים נוספים שכדאי לעקוב אחריהם. עכשיו הכדור בידיים שלך.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • אתה עובד עד מאוחר, מתקן טעויות של העובדים, מתנצל ללקוחות שקיבלו שירות לקוי, וכל פעם מחדש שואל את עצמך “למה אף אחד כאן לא עושה את העבודה כמו שצריך? כמוני?” אתה חושב שזה מובן מאליו, מסביר, אולי אפילו מתרגז, ושום דבר לא משתנה. אז איך לוקחים את הגאונות שבראש שלך ומכניסים אותה לראש של כל אחד מהעובדים שלך?
  • בוקר רגיל בעסק. אתה מגיע למשרד, מדליק את המחשב, ופתאום מסך שחור. אתה מנסה במחשב השני, השלישי, הרביעי. כולם מתים. תוך 24 שעות, חמישה מחשבים עיקריים הפכו לערימת מתכת חסרת תועלת. כל המידע השיווקי, הזדמנויות עסקיות, מסמכי מכירות, נתוני לקוחות – התאדה. פשוט נעלם. זה לא סיוט תיאורטי, זה קרה לעסק אמיתי…
  • יש משהו משתק בבעיה גדולה. היא תופסת את כל המרחב המנטלי וגורמת לנו להרגיש חסרי אונים. אבל מה שגיליתי לאורך שנות עבודתי עם עסקים ומנהלים, זה שלרוב הבעיה היא לא הבעיה עצמה, אלא הדרך שבה אנחנו מסתכלים עליה. כי האמת היא שבעיות גדולות הן אשליה אופטית. הן נראות גדולות רק כשמסתכלים עליהן מרחוק, כגוש אחד…
  • לפעמים אנשים לא מזהים מה הבעיה, אפילו כשהיא ממש מול הפנים שלהם. לא בגלל שהם טיפשים, אלא כי הם פשוט לא יודעים איך הדבר כן אמור להיראות. בעסקים זה קורה כל הזמן: המכירות לא מתרוממות, אנשי המכירות נותנים הסברים שנשמעים להם הגיוניים (“בקיץ כולם בים, אין למי למכור”), אבל שום דבר לא משתנה. למה? כי אתה שומע תירוצים במקום לזהות את הבעיה האמיתית.
  • הרבה אנשי המכירות חיים באותה מלכודת: משקיעים זמן בשיחה, בונים קשר עם הלקוח, מציגים את הפתרון, ואז מגיע הרגע הגדול. הם מציגים את המחיר, ופתאום הכל קורס. “זה יקר לי”, “אני צריך לחשוב על זה”, “אחזור אליך”… ההתנגדויות מגיעות כמו גל צונמי. אבל מה אם אומר לך שאת רוב ההתנגדויות אפשר למנוע לגמרי? שהבעיה האמיתית היא לא בתשובות שלך, אלא בסדר הפעולות?
  • בחלק א׳ תיארתי איך במקום להתחרות על תכונות ומחירים, בחרתי לעמוד לצד הלקוח ולעזור לו להבין את המורכבות האמיתית של הפרויקט. כך הפכתי מספק פוטנציאלי לבן ברית מהימן. אבל מה עושים אחרי שרכשת את אמונו? איך מעבירים את הלקוח מהבנת הבעיה לקבלת פתרון שהוא פי 10 יותר יקר מכל מה שהציעו המתחרים?
  • לפעמים במכירה הדבר הכי חכם הוא דווקא לא לנסות להרשים. בפרויקט הראשון שלי מול אחד הבנקים הגדולים, בזמן שהמתחרים הציפו את הלקוח במצגות והבטחות נוצצות, בחרתי ללכת בכיוון אחר לגמרי. לא נתתי לרעיון ש”זה בלתי אפשרי” לעצור אותי, והבחירה הזו פתחה לי דלת לסגירה שהמתחרים אפילו לא חלמו עליה.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט