איך לכופף את חוקי המשחק ולתמחר פי 10 מהמתחרים?

תשומת לב היא המשאב הכי חשוב כיום. אם אנשים מכירים אותך, עוקבים אחריך, מקשיבים למה שאתה אומר, אז אתה כבר לא עוד ספק בלתי מוכר, אחד מיני רבים. מי ששולט בתשומת לב שולט במחירים שלו. אם אתה אנונימי, אתה תתמחר כמו כולם. אם השם שלך = פתרון לבעיה מסוימת => אתה יכול להכתיב את המחיר. לא בגלל שהתוכן שונה, אלא בגלל שאתה שונה.

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

בוא נסתכל על עיקרון פשוט אבל סופר עוצמתי:

מותג אישי או עסקי זה לא לוגו, זה לא צבעים ואפילו לא סלוגן. מותג אישי זה כשאנשים שומעים את השם שלך או רואים את העסק שלך וכבר יש להם בראש “מה אתה שווה”.

אם השם שלך = פתרון לבעיה מסוימת => אתה מותג חזק.

זה הרגע שבו עוד לפני ששואלים “כמה זה עולה?”, כבר מתעניינים: “איך אני יכול להשיג את זה?”

פי כמה במחיר

אנשים לא קונים רק את מה שאתה מוכר אלא גם את מי שמוכר את זה.

אם אתה אנונימי, אתה תתמחר כמו כולם. אם אתה מותג, אתה יכול להכתיב את המחיר. לא בגלל שהתוכן שונה, אלא בגלל שאתה שונה.

לדוגמה:

  • אם אתה “עוד מאמן כושר” אתה יכול לגבות X לשעה.
  • אם אתה “המאמן של הסלבס” אתה יכול לגבות 10X ומעלה על אותה שעה בדיוק, פשוט בגלל שהמותג מוכר, אמין ומושך מספיק תשומת לב.

תשומת לב היא הנפט החדש

בעבר העשירים ביותר היו אלה ששלטו במשאבים כמו זהב, נפט וחשמל.

היום העשירים החדשים הם אלה ששולטים בתשומת לב.

כמו שפעם קנו אדמות כדי לקדוח נפט, היום משיגים “שטח דיגיטלי” כדי “לקדוח בתודעה”. פייסבוק, טיקטוק, יוטיוב, אינסטגרם וכו׳ הם המכרות החדשים (בנוסף לשיטות הקידום הוותיקות אופליין).

האמת היא שתשומת לב היא מטבע עם כוח קנייה. ככל שיותר אנשים עוקבים, צופים או מקשיבים לך, ככה אתה “שווה יותר”. לכן מותג אישי או עסקי הוא המנוף שלך. 

שים לב שאתה לא צריך להיות מפורסם, רק מוכר בתוך הנישה שלך.

איך מתחילים?

  1. התחל לפרסם באופן קבוע.
  2. הצמד את השם שלך לערך מסוים (מה שאתה רוצה שאנשים יזכרו עליך).
  3. בנה אמון ועניין לאורך זמן דרך סיפורים, תוצאות, ואותנטיות.
  4. במקביל הפעל את “הכפתור הסודי” (ראה חלק הבא).

שיתופי פעולה הם הכפתור הסודי להאצת המותג שלך

אל תשכח לעולם: שיתופי פעולה הם אחד ממכפילי הכוח הגדולים ביותר לבניית מותג.

הם לא רק חוסכים לך זמן, אלא גם מקצרים את הדרך לשלושת המרכיבים הקריטיים: חשיפה, אמון ותשומת לב. שלושתם יחד הם הדלק שמניע מותג חזק קדימה.

וכששלושת אלה בידיים שלך, מתחיל המשחק האמיתי: המותג האישי או העסקי שלך הופך לכלי שמאפשר לך לכופף את חוקי השוק, לקבוע את המחירים שלך ולגרום לאנשים לשלם אותם בשמחה!

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • אתה עובד עד מאוחר, מתקן טעויות של העובדים, מתנצל ללקוחות שקיבלו שירות לקוי, וכל פעם מחדש שואל את עצמך “למה אף אחד כאן לא עושה את העבודה כמו שצריך? כמוני?” אתה חושב שזה מובן מאליו, מסביר, אולי אפילו מתרגז, ושום דבר לא משתנה. אז איך לוקחים את הגאונות שבראש שלך ומכניסים אותה לראש של כל אחד מהעובדים שלך?
  • בוקר רגיל בעסק. אתה מגיע למשרד, מדליק את המחשב, ופתאום מסך שחור. אתה מנסה במחשב השני, השלישי, הרביעי. כולם מתים. תוך 24 שעות, חמישה מחשבים עיקריים הפכו לערימת מתכת חסרת תועלת. כל המידע השיווקי, הזדמנויות עסקיות, מסמכי מכירות, נתוני לקוחות – התאדה. פשוט נעלם. זה לא סיוט תיאורטי, זה קרה לעסק אמיתי…
  • יש משהו משתק בבעיה גדולה. היא תופסת את כל המרחב המנטלי וגורמת לנו להרגיש חסרי אונים. אבל מה שגיליתי לאורך שנות עבודתי עם עסקים ומנהלים, זה שלרוב הבעיה היא לא הבעיה עצמה, אלא הדרך שבה אנחנו מסתכלים עליה. כי האמת היא שבעיות גדולות הן אשליה אופטית. הן נראות גדולות רק כשמסתכלים עליהן מרחוק, כגוש אחד…
  • לפעמים אנשים לא מזהים מה הבעיה, אפילו כשהיא ממש מול הפנים שלהם. לא בגלל שהם טיפשים, אלא כי הם פשוט לא יודעים איך הדבר כן אמור להיראות. בעסקים זה קורה כל הזמן: המכירות לא מתרוממות, אנשי המכירות נותנים הסברים שנשמעים להם הגיוניים (“בקיץ כולם בים, אין למי למכור”), אבל שום דבר לא משתנה. למה? כי אתה שומע תירוצים במקום לזהות את הבעיה האמיתית.
  • הרבה אנשי המכירות חיים באותה מלכודת: משקיעים זמן בשיחה, בונים קשר עם הלקוח, מציגים את הפתרון, ואז מגיע הרגע הגדול. הם מציגים את המחיר, ופתאום הכל קורס. “זה יקר לי”, “אני צריך לחשוב על זה”, “אחזור אליך”… ההתנגדויות מגיעות כמו גל צונמי. אבל מה אם אומר לך שאת רוב ההתנגדויות אפשר למנוע לגמרי? שהבעיה האמיתית היא לא בתשובות שלך, אלא בסדר הפעולות?
  • בחלק א׳ תיארתי איך במקום להתחרות על תכונות ומחירים, בחרתי לעמוד לצד הלקוח ולעזור לו להבין את המורכבות האמיתית של הפרויקט. כך הפכתי מספק פוטנציאלי לבן ברית מהימן. אבל מה עושים אחרי שרכשת את אמונו? איך מעבירים את הלקוח מהבנת הבעיה לקבלת פתרון שהוא פי 10 יותר יקר מכל מה שהציעו המתחרים?
  • לפעמים במכירה הדבר הכי חכם הוא דווקא לא לנסות להרשים. בפרויקט הראשון שלי מול אחד הבנקים הגדולים, בזמן שהמתחרים הציפו את הלקוח במצגות והבטחות נוצצות, בחרתי ללכת בכיוון אחר לגמרי. לא נתתי לרעיון ש”זה בלתי אפשרי” לעצור אותי, והבחירה הזו פתחה לי דלת לסגירה שהמתחרים אפילו לא חלמו עליה.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט