אל תפחד להרחיק לקוחות שלא מתאימים לך
יש טעויות בעסק שמרגישים אותן מיד וקל לתקן. ויש טעויות שהן יותר… שקטות. הן לא נראות מסוכנות בהתחלה, אבל לאט לאט שוחקות, עוצרות את ההתפתחות וגורמות לך להרגיש תקוע. בגללן, בעלי עסקים מוצאים את עצמם עובדים קשה יותר, מרוויחים פחות ולא מבינים למה.
לא כל לקוח הוא נכס
בעלי עסקים רבים נוטים לחשוב שכל מי שפונה חייב להפוך ללקוח. האינסטינקט הטבעי הוא לא לוותר על אף עסקה. הרי כל הכנסה נחשבת… אבל בפועל, זו אחת הטעויות היקרות ביותר שאפשר לעשות.
לא כל לקוח מתאים לך. למעשה, הלקוחות הלא נכונים עלולים לעלות לך הרבה יותר ממה שהם מכניסים. הם גוזלים זמן, שואבים אנרגיה, פוגעים במצב הרוח, ובסוף גם משאירים טעם מר של תסכול.
אל תעבוד עם כל אחד
אתה לא באמת רוצה “כמה שיותר לקוחות”. אתה רוצה את הלקוחות הנכונים. אלו שמעריכים את מה שאתה נותן, משלמים לך בזמן את מה שבאמת מגיע לך, ומבינים שהשירות שלך שווה את המחיר. לעומתם, לקוחות בעייתיים הופכים לצרה של ממש. בעיות נפוצות כוללות את הנסיבות הבאות…
- הם מתמקחים על כל שקל…
- הם לא מעריכים את הערך שאתה מספק…
- הם צורכים משאבים וזמן בלי פרופורציה…
- הם מתלוננים, גורמים עיכובים תמידיים או גוררים את הגבייה.
ובינתיים, בזמן שאתה מתעסק איתם, אתה מפספס את הלקוחות שאתה באמת רוצה!
הכוח האמיתי הוא לבחור עם מי לעבוד
כוח אמיתי של בעל עסק לא נמדד ביכולת שלו “לסגור עסקה בכל מחיר”, אלא ביכולת לבחור. לדעת להגיד “כן” ללקוח הנכון ו”לא” ללקוח הלא מתאים.
זה אולי נשמע מפחיד בהתחלה, כי מי רוצה לוותר על עסקה? אבל ברגע שמבינים את המשמעות, זה הופך לאסטרטגיה שמייצרת שקט, חוסן, ורווחיות גבוהה.
מחירי פרימיום מושכים לקוחות טובים יותר
כאן נכנס גם עניין המחירים. כשאתה מתמחר נכון ולא מתפשר על מחירי פרימיום, אתה יכול למשוך לקוחות איכותיים יותר, שמבינים ערך, מכבדים את הגבולות שלך, ונכנסים איתך למערכת יחסים שמבוססת על הערכה הדדית ולא על ויכוחים אינסופיים.
אחת הדרכים לעזור לך להגיע לזה היא למקד את מאמצי השיווק שלך לבעיות יקרות.
לדוגמה, אל תפנה לאנשים שיש להם רק בעיה קטנה וזולה עם שולי רווח נמוכים. תפנה לאנשים שיש להם בעיה גדולה, שמציקה להם, ושיש להם כסף לפתור אותה.
תחשוב: מי הלקוח האידיאלי שלי שיש לו בעיה יקרה שאני יודע לפתור? תבנה את הקידום שלך סביב הבעיה הזאת.
סינון מראש הוא מנגנון הגנה לעסק
רוב בעלי העסקים חושבים ככה:
“אם מישהו פנה אליי אני חייב למכור לו.”
לא! לפעמים הלקוח אינו מתאים לשירות, ואתה צריך להגיד לו “לא”.
במקום לגלות מאוחר מדי שהלקוח בעייתי, עדיף לסנן מראש.
הלקוח הלא נכון עולה לך יותר ממה שאתה חושב
לקוחות בעייתיים מקטינים את השורה התחתונה שלך, גובים מחיר רגשי ונפשי, מעמיסים עליך ועל הצוות, גורמים לשחיקה מיותרת, ומסיטים את תשומת הלב מהדברים שבאמת מקדמים אותך קדימה.
לכן, אל תפחד להציב גבולות ברורים. סנן, בחר, ורכז את האנרגיה שלך בלקוחות שאתה באמת רוצה לעבוד איתם.
עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ
תוכן עניינים
רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?
טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:
להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.
כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.
להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטהלבעלי עסקים שרוצים יותר חופש
טיפים נוספים
אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״