הסוד הפשוט שמקל על אנשים להגיד לך “כן”

יש עיקרון אחד פשוט שכל מי שמבין אותו, מגלה שהלקוחות פתאום מקשיבים אחרת. זה לא קשור למחיר, לא לפרסום אגרסיבי, ואפילו לא למוצר עצמו. לא מדובר בטריק שיווקי מתוחכם, אלא בעקרון אנושי בסיסי. רק תתחיל להשתמש בו ותראה איך הלקוחות שלך מגיבים אליך אחרת לגמרי…

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

תאר לעצמך: מישהו דואג לך בבוקר לקפה איכותי, בלי שביקשת ובלי לצפות לתמורה. שעה אחרי זה הוא מבקש ממך טובה קטנה.

מה הסיכוי שתעזור לו? די גבוה, נכון?

למה?

כי קודם קיבלת ממנו משהו. זה גרם לך להרגיש הערכה ואפילו רצון להחזיר לו.

עכשיו דמיין שזו תקופת החגים, שכן חדש דופק אצלך בדלת, מחייך ומושיט לך חתיכה מעוגה חמה שזה עתה אפה. הוא לא מבקש כלום, רק אומר: 

הכנתי, חשבתי לשתף. חג שמח!

יומיים אחר כך הוא חוזר ושואל: “אפשר שתעזור לי לסחוב שולחן?

מה יעלה לך בראש?

וואלה, הוא היה בסדר איתי… הביא לי עוגה. ברור שאעזור לו.

זה לא עובד רק עם שכנים. זה עובד כמעט עם כל אדם. 

ובעיקר לעניינו, זה עובד עם לקוחות.

אווירה שמזמינה לקנות

כשאתה נותן משהו קטן, אבל אמיתי ובעל ערך, בלי לבקש כסף, הלקוח מרגיש שקיבל ממך. וברגע שיראה את ההצעה שלך, הוא יהיה פתוח יותר לשמוע, ואפילו לקנות. לא כי הוא חייב, אלא כי נעים לו להחזיר.

לדוגמה:

נכנסת לחנות בשיא החום בקיץ, והמוכר נותן לך מים קרים ומרעננים מבר המים שלו. לא ביקש ממך כלום. פשוט הביא.

פתאום הרבה יותר מתחשק לך להישאר בחנות, ואולי אפילו לקנות משהו שלא תכננת.

דוגמה נוספת:

יצא לך להיכנס למעדניה או גלדריה, שבה המוכר מייד התייחס אליך באדיבות, והציע לך עוד ועוד ועוד טעימות בחינם? אני מוכן להתערב שלפחות בחלק מהמקרים יצאת עם משהו קנוי ביד.

איך אפשר להשתמש בזה בעסק שלך?

  1. תתחיל לתת דברים בחינם שנתפסים בעלי ערך גבוה / מהווים ״טעימה״ אמיתית מהעבודה שלך

    • קפה או משקה ללקוח שנכנס לחנות.

    • מדריך או מיני-קורס בחינם עם טיפים בעלי ערך אמיתי.

    • בדיקה/הערכה ראשונית חינמית שאינה רק “מסווה לשיחת מכירה” אלא מביאה עזרה אמיתית.

    • טעימה מהעוגה / דוגמית קרם.

    • מתנה קטנה לקראת החג/השבוע/החודש.

  2. אחר כך תציע את השירות או המוצר שלך.

תן ואז תבקש

יותר קל למכור ללקוחות שכבר נתת להם ערך קודם.

ואם אתה רוצה לדעת איך בדיוק לשלב את זה אצלך בעסק, מוזמן למלא את השאלון הבא ולקבוע איתי פגישת ייעוץ ללא תשלום.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • אתה עובד עד מאוחר, מתקן טעויות של העובדים, מתנצל ללקוחות שקיבלו שירות לקוי, וכל פעם מחדש שואל את עצמך “למה אף אחד כאן לא עושה את העבודה כמו שצריך? כמוני?” אתה חושב שזה מובן מאליו, מסביר, אולי אפילו מתרגז, ושום דבר לא משתנה. אז איך לוקחים את הגאונות שבראש שלך ומכניסים אותה לראש של כל אחד מהעובדים שלך?
  • בוקר רגיל בעסק. אתה מגיע למשרד, מדליק את המחשב, ופתאום מסך שחור. אתה מנסה במחשב השני, השלישי, הרביעי. כולם מתים. תוך 24 שעות, חמישה מחשבים עיקריים הפכו לערימת מתכת חסרת תועלת. כל המידע השיווקי, הזדמנויות עסקיות, מסמכי מכירות, נתוני לקוחות – התאדה. פשוט נעלם. זה לא סיוט תיאורטי, זה קרה לעסק אמיתי…
  • יש משהו משתק בבעיה גדולה. היא תופסת את כל המרחב המנטלי וגורמת לנו להרגיש חסרי אונים. אבל מה שגיליתי לאורך שנות עבודתי עם עסקים ומנהלים, זה שלרוב הבעיה היא לא הבעיה עצמה, אלא הדרך שבה אנחנו מסתכלים עליה. כי האמת היא שבעיות גדולות הן אשליה אופטית. הן נראות גדולות רק כשמסתכלים עליהן מרחוק, כגוש אחד…
  • לפעמים אנשים לא מזהים מה הבעיה, אפילו כשהיא ממש מול הפנים שלהם. לא בגלל שהם טיפשים, אלא כי הם פשוט לא יודעים איך הדבר כן אמור להיראות. בעסקים זה קורה כל הזמן: המכירות לא מתרוממות, אנשי המכירות נותנים הסברים שנשמעים להם הגיוניים (“בקיץ כולם בים, אין למי למכור”), אבל שום דבר לא משתנה. למה? כי אתה שומע תירוצים במקום לזהות את הבעיה האמיתית.
  • הרבה אנשי המכירות חיים באותה מלכודת: משקיעים זמן בשיחה, בונים קשר עם הלקוח, מציגים את הפתרון, ואז מגיע הרגע הגדול. הם מציגים את המחיר, ופתאום הכל קורס. “זה יקר לי”, “אני צריך לחשוב על זה”, “אחזור אליך”… ההתנגדויות מגיעות כמו גל צונמי. אבל מה אם אומר לך שאת רוב ההתנגדויות אפשר למנוע לגמרי? שהבעיה האמיתית היא לא בתשובות שלך, אלא בסדר הפעולות?
  • בחלק א׳ תיארתי איך במקום להתחרות על תכונות ומחירים, בחרתי לעמוד לצד הלקוח ולעזור לו להבין את המורכבות האמיתית של הפרויקט. כך הפכתי מספק פוטנציאלי לבן ברית מהימן. אבל מה עושים אחרי שרכשת את אמונו? איך מעבירים את הלקוח מהבנת הבעיה לקבלת פתרון שהוא פי 10 יותר יקר מכל מה שהציעו המתחרים?
  • לפעמים במכירה הדבר הכי חכם הוא דווקא לא לנסות להרשים. בפרויקט הראשון שלי מול אחד הבנקים הגדולים, בזמן שהמתחרים הציפו את הלקוח במצגות והבטחות נוצצות, בחרתי ללכת בכיוון אחר לגמרי. לא נתתי לרעיון ש”זה בלתי אפשרי” לעצור אותי, והבחירה הזו פתחה לי דלת לסגירה שהמתחרים אפילו לא חלמו עליה.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט