הסוד הפשוט שמקל על אנשים להגיד לך “כן”
יש עיקרון אחד פשוט שכל מי שמבין אותו, מגלה שהלקוחות פתאום מקשיבים אחרת. זה לא קשור למחיר, לא לפרסום אגרסיבי, ואפילו לא למוצר עצמו. לא מדובר בטריק שיווקי מתוחכם, אלא בעקרון אנושי בסיסי. רק תתחיל להשתמש בו ותראה איך הלקוחות שלך מגיבים אליך אחרת לגמרי…
תאר לעצמך: מישהו דואג לך בבוקר לקפה איכותי, בלי שביקשת ובלי לצפות לתמורה. שעה אחרי זה הוא מבקש ממך טובה קטנה.
מה הסיכוי שתעזור לו? די גבוה, נכון?
למה?
כי קודם קיבלת ממנו משהו. זה גרם לך להרגיש הערכה ואפילו רצון להחזיר לו.
עכשיו דמיין שזו תקופת החגים, שכן חדש דופק אצלך בדלת, מחייך ומושיט לך חתיכה מעוגה חמה שזה עתה אפה. הוא לא מבקש כלום, רק אומר:
“הכנתי, חשבתי לשתף. חג שמח!“
יומיים אחר כך הוא חוזר ושואל: “אפשר שתעזור לי לסחוב שולחן?“
מה יעלה לך בראש?
“וואלה, הוא היה בסדר איתי… הביא לי עוגה. ברור שאעזור לו.“
זה לא עובד רק עם שכנים. זה עובד כמעט עם כל אדם.
ובעיקר לעניינו, זה עובד עם לקוחות.
אווירה שמזמינה לקנות
כשאתה נותן משהו קטן, אבל אמיתי ובעל ערך, בלי לבקש כסף, הלקוח מרגיש שקיבל ממך. וברגע שיראה את ההצעה שלך, הוא יהיה פתוח יותר לשמוע, ואפילו לקנות. לא כי הוא חייב, אלא כי נעים לו להחזיר.
לדוגמה:
נכנסת לחנות בשיא החום בקיץ, והמוכר נותן לך מים קרים ומרעננים מבר המים שלו. לא ביקש ממך כלום. פשוט הביא.
פתאום הרבה יותר מתחשק לך להישאר בחנות, ואולי אפילו לקנות משהו שלא תכננת.
דוגמה נוספת:
יצא לך להיכנס למעדניה או גלדריה, שבה המוכר מייד התייחס אליך באדיבות, והציע לך עוד ועוד ועוד טעימות בחינם? אני מוכן להתערב שלפחות בחלק מהמקרים יצאת עם משהו קנוי ביד.
איך אפשר להשתמש בזה בעסק שלך?
- תתחיל לתת דברים בחינם שנתפסים בעלי ערך גבוה / מהווים ״טעימה״ אמיתית מהעבודה שלך
- קפה או משקה ללקוח שנכנס לחנות.
- מדריך או מיני-קורס בחינם עם טיפים בעלי ערך אמיתי.
- בדיקה/הערכה ראשונית חינמית שאינה רק “מסווה לשיחת מכירה” אלא מביאה עזרה אמיתית.
- טעימה מהעוגה / דוגמית קרם.
- מתנה קטנה לקראת החג/השבוע/החודש.
- קפה או משקה ללקוח שנכנס לחנות.
- אחר כך תציע את השירות או המוצר שלך.
תן ואז תבקש
יותר קל למכור ללקוחות שכבר נתת להם ערך קודם.
עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ
תוכן עניינים
רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?
טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:
להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.
כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.
להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטהלבעלי עסקים שרוצים יותר חופש
טיפים נוספים
אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״