המחיר שלך נמוך מדי?

קובע את המחיר לפי מה שאחרים לוקחים? או אולי מתמחר נמוך כדי “לא להרתיע” לקוחות? מתי בפעם האחרונה שאלת את עצמך: כמה שווה הבעיה שאני פותר? לא כמה זה עולה לי לפתור אותה, אלא כמה עולה ללקוח שהיא נשארת? כי בסוף תמחור הוא לא תרגיל בחישוב שעות, אלא תרגיל בהבנת והצגת הערך.

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

תמחר לפי ערך ולא לפי תחרות

מה רוב בעלי העסקים עושים? הם שואלים:

“כמה אחרים לוקחים?”
ואז מתמחרים בהתאם, או טיפה פחות, כדי ש”יהיה תחרותי”.

זו שגיאה קריטית. כי מה שקורה זה שאתה נהיה עוד אחד מהשוק, מוצר גנרי.
ולמוצר גנרי יש מחיר גנרי (נמוך, כמעט בלי רווח). ואז במקום התרחבות וגדילה הם רק מנסים לשרוד.

לכן המחיר שאתה גובה לא אמור להיות על הזמן שלך, לא על העלות שלך, ולא על מה ש”נהוג”, אלא לפי ערך.

מה זה “לפי ערך”?

בעלי עסקים מצליחים מתמחרים לפי כמה שווה הפתרון ללקוח.

לדוגמה:

אם אתה עוזר לעסק להכניס עוד 100,000 ₪ בשנה, האם לקחת ממנו 10,000 ₪ זה הוגן?

לגמרי. זו עסקה מעולה עבור הלקוח והוא צריך להיות פראייר לא לקחת אותה.

כי הערך (לא העלות) זה מה שקובע.

איך עושים את זה בפועל?

  1. תבין את הבעיה שאתה פותר.
    מה זה חוסך? מה זה מונע? כמה זמן, כסף, כאב ראש זה מוריד?

  2. תמדוד את הערך בכסף.
    אם אתה חוסך ללקוח שלך 20 שעות בחודש, כמה שווה לו שעה?

  3. תשווה את המחיר שלך לערך הזה.
    אם אתה גובה 2,000 ₪, והוא מקבל ערך של 10,000 ₪, ללא ספק מדובר בעסקה משתלמת עבור הלקוח.

כך יוצאים מהשוק הגנרי

המטרה היא ליצור הצעה כל כך טובה, שאנשים צריכים להיות טיפשים להגיד לה לא.

וזה מתבסס על:

  • הבנת הערך שהעסק נותן.

  • בניית ההצעה סביב התוצאה, לא סביב הזמן.

  • תמחור לפי ערך ולא לפי תחרות.

עכשיו תורך

  1. תברר מה הבעיה הכי כואבת שאתה פותר.
    זכור: זו לא של שאלה של “מה אני מוכר?”
    השאלה האמיתית היא: “מה הבעיה שהלקוח שלך סובל ממנה, שהוא היה משלם בשביל להעלים?”

  2. תבין כמה היא שווה ללקוח.
    כמה עולה לו לא לפתור את הבעיה הזו?

  3. תארוז את הפתרון שלך כהצעה מנצחת.
    (תוצאה ברורה ומוכחת, תוך זמן מדויק.)

  4. תמחר בגאווה.
    המחיר שלך לא צריך להיות מונמך מהערך האמיתי שלו על סמך שעות, תחרות או פחד לאבד עסקה. הוא צריך לשקף את הערך הממשי שאתה מספק. אם זה שווה הרבה ללקוח, תגבה בהתאם.

אם אתה לא בטוח איך לעשות את זה, מוזמן לפנות אלינו לעזרה.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

מדריך איך להעלות מחירים ולשפר את אחוזי הסגירה

רוצה למכור בלי לשכנע, לגבות בלי להתנצל, ולבנות הצעה שפשוט תמגנט אליך לקוחות שיעמדו בתור?

המדריך הזה הוא בשבילך 👇🏼

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • אם אתה מרגיש שאתה נשחק בעסק, כאילו אתה כל הזמן רץ אבל לא באמת מתקדם, סיכוי טוב שאתה מנסה להחזיק את כל המערכת על הגב שלך. זו לא דרך להצליח אלא טחינה בלי קמח ומתכון בטוח להעניש את עצמך. הנה כמה דברים שעוזרים להחזיר שליטה בעסק ובחיים.
  • ניסית פעם למכור בלי למכור? מה אם לא היית צריך לשכנע אף אחד? אם הדרך למכור הייתה פשוט לשאול שאלות נכונות, והלקוח היה מבקש ממך את הפתרון בעצמו? איך זה יכול להיות שהצעה שנשמעת יקרה מדי בהתחלה פתאום נתפסת כהגיונית ואפילו ממש משתלמת? התשובה נמצאת בסדר הפעולות שלך. בטיפ הבא נסתכל על איך בדיוק זה עובד.
  • העסק שלך לא נועד לשבת לך על הגב והוא בטח לא אמור לשאוב ממך את כל האנרגיה. אם אתה עובד קשה, מרוויח יפה, אבל מרגיש שאתה זה שמחזיק את כל העסק, סימן שהתפעול שלך לא בנוי נכון. עסק שבנוי נכון לא צריך לשאוב לך את החיים כדי לשרוד. הוא צריך להכניס כסף גם כשאתה לא זמין, ולאפשר לך לנהל את הדברים מלמעלה. הנה כמה צעדים חשובים שעוזרים להפוך את התפעול ממפלצת ששותה לך את הזמן לנכס שמזרים רווחים.
  • הרבה בעלי עסקים חושבים שאם רק יעבדו קצת יותר קשה, קצת יותר שעות, קצת יותר ימים, אז סוף סוף יגיעו לחופש שחלמו עליו. אבל מה אם במקום זה הם רק בונים לעצמם כלא יוקרתי? הם הפכו להיות ה“עובדים הראשיים” בעסק שלהם, במקום הבעלים. הם מאמינים שאף אחד לא יעשה את זה “כמו שהם”, וככה כל צמיחה הופכת לעומס. כל לקוח חדש לעוד נטל.
וכשהם מפסיקים לעבוד העסק נעצר, כי הם העסק. אבל זאת לא הדרך. החופש האמיתי מתחיל כשאתה מפסיק לעשות הכל לבד.
  • שיווק הוא לא משחק של ניחושים, הוא משחק של הבנה עמוקה. דיוק = כסף. לכן קמפיינים מצליחים מבוססים על מסרים מדויקים. והרבה יותר קשה לדייק בלי קודם כל לדבר עם הלקוחות הפוטנציאלים עצמם. הנתונים בדשבורד שלך מספרים מה קרה (כמה לידים, כמה סגירות וכו׳). אבל הם לא מספרים למה זה קרה. אם אתה לא מדבר עם קהל היעד שלך, אתה מנחש. ואם אתה מנחש, אתה מפסיד כסף.
  • יש הרגלים שאנחנו אפילו לא מחשיבים כהרגלים. כמו למשל התעסקות כמעט אובססיבית בהפרעות אוטומטיות שאנחנו בעצמנו אישרנו, התרגלנו אליהן, והפכנו לחלק בלתי נפרד מהיומיום שלנו. עוד פינג מהטלפון, תזכורת מהאפליקציה, נוטיפיקציה שמקפצת על המסך. אנחנו לא באמת חושבים על זה, לפעמים רק “מעיפים” וממשיכים הלאה. אבל מה אם כל זה לא באמת “נעלם” כשמעיפים אותו אלא גובה מחיר מנטלי אמיתי?
  • בעל עסק אחד, עסוק. ממש עסוק. אין לו זמן לאכול, אין לו זמן לעצור, אין לו זמן לעצמו. אז הוא ממשיך לרוץ על אוטומט, על מיכל דלק כמעט ריק. מה קורה אז? הראש נהיה פחות חד, הגוף מתעייף והוא מתפקד הרבה הרבה פחות טוב. וככה בדיוק מתחיל המעגל הכי שוחק שיש: עומס שמוביל להזנחה עצמית, שמובילה לעצבנות, שמובילה לתפקוד מקרטע, וחוזר חלילה…
  • קונפליקטים, עצבים ואי-הבנות… כל עסק מכיר את זה מקרוב, אבל לא תמיד יודעים איך לפתור את זה. לפעמים הבעיות הגדולות בעסק לא נמצאות בתקציב, בשיווק, או בתוכנית העסקית, אלא בין האנשים עצמם. כשאי אפשר לדבר, כשכל מילה נדחית, כשכל שיחה הופכת למאבק. העבודה לא באמת מתקדמת, ההחלטות נמרחות, והאווירה במשרד מרגישה כמו שדה מוקשים. במאמר הזה אני רוצה לשתף בשני מקרים אמיתיים שיצא לנו לפגוש מקרוב, ומה עשינו בפועל כדי להרגיע את הרוחות ולהחזיר את השקט.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט