המחיר שלך נמוך מדי?
קובע את המחיר לפי מה שאחרים לוקחים? או אולי מתמחר נמוך כדי “לא להרתיע” לקוחות? מתי בפעם האחרונה שאלת את עצמך: כמה שווה הבעיה שאני פותר? לא כמה זה עולה לי לפתור אותה, אלא כמה עולה ללקוח שהיא נשארת? כי בסוף תמחור הוא לא תרגיל בחישוב שעות, אלא תרגיל בהבנת והצגת הערך.
תמחר לפי ערך ולא לפי תחרות
מה רוב בעלי העסקים עושים? הם שואלים:
“כמה אחרים לוקחים?”
ואז מתמחרים בהתאם, או טיפה פחות, כדי ש”יהיה תחרותי”.
זו שגיאה קריטית. כי מה שקורה זה שאתה נהיה עוד אחד מהשוק, מוצר גנרי.
ולמוצר גנרי יש מחיר גנרי (נמוך, כמעט בלי רווח). ואז במקום התרחבות וגדילה הם רק מנסים לשרוד.
לכן המחיר שאתה גובה לא אמור להיות על הזמן שלך, לא על העלות שלך, ולא על מה ש”נהוג”, אלא לפי ערך.
מה זה “לפי ערך”?
בעלי עסקים מצליחים מתמחרים לפי כמה שווה הפתרון ללקוח.
לדוגמה:
אם אתה עוזר לעסק להכניס עוד 100,000 ₪ בשנה, האם לקחת ממנו 10,000 ₪ זה הוגן?
לגמרי. זו עסקה מעולה עבור הלקוח והוא צריך להיות פראייר לא לקחת אותה.
כי הערך (לא העלות) זה מה שקובע.
איך עושים את זה בפועל?
- תבין את הבעיה שאתה פותר.
מה זה חוסך? מה זה מונע? כמה זמן, כסף, כאב ראש זה מוריד? - תמדוד את הערך בכסף.
אם אתה חוסך ללקוח שלך 20 שעות בחודש, כמה שווה לו שעה? - תשווה את המחיר שלך לערך הזה.
אם אתה גובה 2,000 ₪, והוא מקבל ערך של 10,000 ₪, ללא ספק מדובר בעסקה משתלמת עבור הלקוח.
כך יוצאים מהשוק הגנרי
המטרה היא ליצור הצעה כל כך טובה, שאנשים צריכים להיות טיפשים להגיד לה לא.
וזה מתבסס על:
- הבנת הערך שהעסק נותן.
- בניית ההצעה סביב התוצאה, לא סביב הזמן.
- תמחור לפי ערך ולא לפי תחרות.
עכשיו תורך
- תברר מה הבעיה הכי כואבת שאתה פותר.
זכור: זו לא של שאלה של “מה אני מוכר?”
השאלה האמיתית היא: “מה הבעיה שהלקוח שלך סובל ממנה, שהוא היה משלם בשביל להעלים?” - תבין כמה היא שווה ללקוח.
כמה עולה לו לא לפתור את הבעיה הזו? - תארוז את הפתרון שלך כהצעה מנצחת.
(תוצאה ברורה ומוכחת, תוך זמן מדויק.) - תמחר בגאווה.
המחיר שלך לא צריך להיות מונמך מהערך האמיתי שלו על סמך שעות, תחרות או פחד לאבד עסקה. הוא צריך לשקף את הערך הממשי שאתה מספק. אם זה שווה הרבה ללקוח, תגבה בהתאם.
אם אתה לא בטוח איך לעשות את זה, מוזמן לפנות אלינו לעזרה.
עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ
תוכן עניינים
רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?
טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:
להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.
כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.
להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטהלבעלי עסקים שרוצים יותר חופש
טיפים נוספים
אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״