כל קמפיין כושל מתחיל מהנחה שגויה

שיווק הוא לא משחק של ניחושים, הוא משחק של הבנה עמוקה. דיוק = כסף. לכן קמפיינים מצליחים מבוססים על מסרים מדויקים. והרבה יותר קשה לדייק בלי קודם כל לדבר עם הלקוחות הפוטנציאלים עצמם. הנתונים בדשבורד שלך מספרים מה קרה (כמה לידים, כמה סגירות וכו׳). אבל הם לא מספרים למה זה קרה. אם אתה לא מדבר עם קהל היעד שלך, אתה מנחש. ואם אתה מנחש, אתה מפסיד כסף.

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

דיוק שווה כסף, במיוחד כשמדובר בפרסום

האם מנהל הקמפיינים או מנהל השיווק שלך מדבר ישירות עם הלקוחות, או שהוא מסתפק רק בעבודה מרחוק, מול המקלדת והמסך?

אחראי שיווק שלא מהסס להרים טלפון ללקוחות קיימים ופוטנציאלים, לשאול אותם שאלות ולהבין מה הם באמת צריכים הוא נכס אמיתי לעסק. אם הוא לא עושה זאת, הוא כמו שף שלא טועם את האוכל שהוא מבשל.

הנתונים רק מראים מה קרה, הלקוח יכול להסביר למה

בשיווק, לא מספיק להסתכל על נתונים ולשנות בהתאם לקליקים וסטטיסטיקות. צריך גם לשמוע את הקול האנושי של הלקוחות, להבין מה הם באמת רוצים, מה מבלבל אותם ומה מונע מהם לרכוש.

למה זה כל כך חשוב?

חידוד המסרים:

שיחה עם לקוח יכולה לחשוף שהקופירייטינג שלך מושך קהל לא מתאים, או שההצעה שלך לא מובנת מספיק. זו הדרך הטובה ביותר להבין אם הבעיה היא במסר, בקהל, או במשהו אחר לגמרי. 

כך אפשר לגלות האם הפרסום שלך מושך את הקהל הלא נכון? האם הטקסטים אינם מדויקים? האם יש התנגדויות שחוזרות שוב ושוב וזקוקות למענה ברור?

הבנה עמוקה של הלקוח:

הלקוח עצמו יכול לדבר בצורה כנה על הצרכים, החששות וההסתייגויות שלו. ואלו דברים שלא בהכרח עולים מתוך הנתונים היבשים והסטטיסטיקות. ההבנה הזו יכולה להיות ההבדל בין קמפיין בינוני לבין הצלחה גדולה.

יצירת רעיונות חדשים:

מתוך שיחה פתוחה וכנה יכולים לעלות רעיונות מפתיעים לפרסומים, קמפיינים ואפילו שירותים ומוצרים חדשים לחלוטין.

הבאת ערך אמיתי:

הקמפיין שלך לא נועד “רק למכור”, אלא לעזור. רק דרך שיחה עם הלקוח אפשר להבין מה באמת יעזור לו ומה מפריע לו לקבל ממך את השירות הטוב ביותר.

אז מה כדאי לעשות?

לא לחשוש להרים טלפון. לא כ”מחלקת מכירות”, אלא כחלק מבדיקה של השוק.

בנוסף, אם למחלקת המכירות יש שיחות מכירה מוקלטות (וכדאי מאוד שיהיו), האזנה להן תיתן למחלקת השיווק תובנות זהב: איך הלידים מגיבים, אילו שאלות הם שואלים, מה מבלבל אותם ומה גורם להם להתלהב או לסגת.

רוצה למכור יותר? דבר עם מי שלא קנה

אל תבדוק רק מה עבד, דבר גם עם לקוחות שלא נסגרו ושאל למה זה לא עבד. למעשה, זו יכולה להיות הדרך הטובה ביותר להבין לעומק למה הם לא סגרו עסקה.

אם אתה לא עושה את זה, אתה מנחש. ואם אתה מנחש, אתה מפסיד כסף.

בשורה התחתונה, קמפיינים נועדו לעזור ללקוחות שלך. לכן מי שיכול להגיד לך הכי טוב מה הוא צריך ומה מפריע לו לקבל את השירות שלך הוא הלקוח עצמו!

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • אתה עובד עד מאוחר, מתקן טעויות של העובדים, מתנצל ללקוחות שקיבלו שירות לקוי, וכל פעם מחדש שואל את עצמך “למה אף אחד כאן לא עושה את העבודה כמו שצריך? כמוני?” אתה חושב שזה מובן מאליו, מסביר, אולי אפילו מתרגז, ושום דבר לא משתנה. אז איך לוקחים את הגאונות שבראש שלך ומכניסים אותה לראש של כל אחד מהעובדים שלך?
  • בוקר רגיל בעסק. אתה מגיע למשרד, מדליק את המחשב, ופתאום מסך שחור. אתה מנסה במחשב השני, השלישי, הרביעי. כולם מתים. תוך 24 שעות, חמישה מחשבים עיקריים הפכו לערימת מתכת חסרת תועלת. כל המידע השיווקי, הזדמנויות עסקיות, מסמכי מכירות, נתוני לקוחות – התאדה. פשוט נעלם. זה לא סיוט תיאורטי, זה קרה לעסק אמיתי…
  • יש משהו משתק בבעיה גדולה. היא תופסת את כל המרחב המנטלי וגורמת לנו להרגיש חסרי אונים. אבל מה שגיליתי לאורך שנות עבודתי עם עסקים ומנהלים, זה שלרוב הבעיה היא לא הבעיה עצמה, אלא הדרך שבה אנחנו מסתכלים עליה. כי האמת היא שבעיות גדולות הן אשליה אופטית. הן נראות גדולות רק כשמסתכלים עליהן מרחוק, כגוש אחד…
  • לפעמים אנשים לא מזהים מה הבעיה, אפילו כשהיא ממש מול הפנים שלהם. לא בגלל שהם טיפשים, אלא כי הם פשוט לא יודעים איך הדבר כן אמור להיראות. בעסקים זה קורה כל הזמן: המכירות לא מתרוממות, אנשי המכירות נותנים הסברים שנשמעים להם הגיוניים (“בקיץ כולם בים, אין למי למכור”), אבל שום דבר לא משתנה. למה? כי אתה שומע תירוצים במקום לזהות את הבעיה האמיתית.
  • הרבה אנשי המכירות חיים באותה מלכודת: משקיעים זמן בשיחה, בונים קשר עם הלקוח, מציגים את הפתרון, ואז מגיע הרגע הגדול. הם מציגים את המחיר, ופתאום הכל קורס. “זה יקר לי”, “אני צריך לחשוב על זה”, “אחזור אליך”… ההתנגדויות מגיעות כמו גל צונמי. אבל מה אם אומר לך שאת רוב ההתנגדויות אפשר למנוע לגמרי? שהבעיה האמיתית היא לא בתשובות שלך, אלא בסדר הפעולות?
  • בחלק א׳ תיארתי איך במקום להתחרות על תכונות ומחירים, בחרתי לעמוד לצד הלקוח ולעזור לו להבין את המורכבות האמיתית של הפרויקט. כך הפכתי מספק פוטנציאלי לבן ברית מהימן. אבל מה עושים אחרי שרכשת את אמונו? איך מעבירים את הלקוח מהבנת הבעיה לקבלת פתרון שהוא פי 10 יותר יקר מכל מה שהציעו המתחרים?
  • לפעמים במכירה הדבר הכי חכם הוא דווקא לא לנסות להרשים. בפרויקט הראשון שלי מול אחד הבנקים הגדולים, בזמן שהמתחרים הציפו את הלקוח במצגות והבטחות נוצצות, בחרתי ללכת בכיוון אחר לגמרי. לא נתתי לרעיון ש”זה בלתי אפשרי” לעצור אותי, והבחירה הזו פתחה לי דלת לסגירה שהמתחרים אפילו לא חלמו עליה.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט