כשטעות חוזרת על עצמה זו כבר החלטה
תקיעות בעסק? זה לא כי ״אין לך את זה״. זה כי אתה חוזר שוב ושוב על אותן טעויות. הרבה מהבעיות בעסק לא בהכרח דורשות ים של ידע חדש. מה שהן כן דורשות זה הפסקה של האוטומט הישן.
אנשים אוהבים להגיד ש”כולם עושים טעויות”.
וזה נכון. כולנו טועים.
אבל יש הבדל בין טעות לבין הרגל.
כמו שסופר ברזילאי מפורסם אמר פעם: כשטעות חוזרת על עצמה זו כבר החלטה.
זו דרך חיים. זה הרגל שקיבלת עליו אחריות בשתיקה, כי לא שינית אותו.
פעם אחת לא עקבת אחרי הלידים בזמן? טעות.
פעמיים? החלטה.
פעם אחת לא סגרת הצעת מחיר בזמן? אוקי.
כשזה קורה שוב ושוב – זו שיטה. והיא לא עובדת.
החדשות הטובות?
קל לזהות את המקומות שבהם אתה “חוזר על הטעות”. כי אתה כבר יודע שזה קורה. אתה רק לא עצרת לתקן.
כי אם אתה ממשיך לעשות את מה שלא עבד, במקום מסוים זה כבר לא מחוסר ידע. זו בחירה.
אז איך מתקנים? הצעד הראשון הוא “לצאת מהאוטומט”. להחליט שהיום אתה לא מתרץ. ואז אתה יכול לעשות תרגיל מחשבתי קטן:
שאל את עצמך: אם הייתי מייעץ עכשיו לחבר טוב, מה הייתי אומר לו לעשות? ותעשה את זה בעצמך.
עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע”מ
טיפים נוספים
אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״