מה שהכי משפיע על ההכנסות שלך לא בהכרח מופיע בדו”חות הרגילים
המספרים בעסק שלך מספרים סיפור, אבל יש חלק חשוב שהם לא מגלים. רוצה להבין איפה העסק שלך באמת תקוע? תצטרך להסתכל במקום שרוב האנשים מדלגים עליו…
בוא נדבר על נושא קריטי בכל עסק: מדידת פעילות עסקית ומה באמת חשוב למדוד.
מה בדרך כלל קורה?
בעלי עסקים נוטים למדוד רק את מה שרואים בסוף התהליך:
- כמה שירותים סופקו
- כמה מוצרים נמסרו
- כמה עסקאות נסגרו, וכו׳
למשל, משרד רואי חשבון שמודד כמה דוחות הוגשו באותו שבוע. או חנות שמודדת כמה הזמנות יצאו, וכו׳ וכו׳.
אבל זו תמונה חלקית מאוד.
מה באמת צריך למדוד?
אם אתה מנכ”ל או בעל עסק, אתה צריך להסתכל לא רק על מה שקרה בסוף, אלא על כל מה שקרה בדרך לשם. זה כולל לדוגמה:
- כמה פעולות שיווק נעשו (כמה פוסטים, מיילים, שיחות טלפון)
- כמה לידים נכנסו
- כמה פגישות נקבעו
- כמה פגישות התקיימו
- כמה עסקאות נסגרו (ומה הערך שלהן)
- כמה מההזמנות האלו עברו לטיפול
- כמה מההזמנות כבר טופלו
למה זה חשוב?
אם אתה מודד רק את ה”תוצאה הסופית” אתה מגלה את הבעיה רק כשהיא כבר התפוצצה (למשל: אין הכנסות השבוע).
אבל אם אתה מודד גם את הדרך אתה יכול לזהות חסימות מראש:
- יש לידים אבל אין פגישות? אולי אין תגובה מהירה או עקבית ללידים.
- יש פגישות אבל אין סגירות? אולי ההצעה לא מספיק טובה או משהו אחר בתסריט המכירה לא עובד טוב.
- יש סגירות אבל הטיפול בהזמנות איטי או נתקע? נראה שקיים צוואר בקבוק במחלקת הייצור. אבל אם לא נבדוק ונעקוב אחרי המדדים הנכונים… לא נדע בזמן!
הנקודה שאסור לפספס
המספר הסופי הוא לא קסם. הוא תוצאה של שרשרת הפעולות שקדמה לו.
לכן למדוד רק את התוצאה הסופית זה כמו לרדוף אחרי הצל של עצמך. אתה מגלה מאוחר מדי מה באמת קרה.
רוצה שליטה? תתחיל למדוד גם את מה שמייצר את התוצאה, לא רק את התוצאה עצמה.
עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ
תוכן עניינים
רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?
טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:
להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.
כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.
להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטהלבעלי עסקים שרוצים יותר חופש
טיפים נוספים
אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״