הסוד הפשוט שמסביר למה אתה כל כך עסוק אבל לא מתקדם באמת

אתה רץ כל היום, עובר ממשימה למשימה, אולי מסמן וי על דברים מסוימים – אבל בסוף היום התחושה נשארת: “עבדתי כמו חמור, ולא באמת התקדמתי”. זה מתסכל. כי אתה לא מפחד מעבודה קשה, אתה פשוט רוצה לראות תוצאות. התקדמות אמיתית! הבעיה היא שלא תמיד ברור מה באמת מקדם אותך ומה סתם ממלא את היום ומייצר תחושת עומס בלי סיבה. בדיוק על זה נדבר בטיפ של היום. איך יוצאים מהמרוץ הזה, ומתחילים להשיג יותר. עם פחות מאמץ, אבל בהרבה יותר דיוק.

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

הרבה בעלי עסקים ועובדים עסוקים בפעילויות שנראות חשובות, אבל בפועל לא באמת מניעות את הגלגלים קדימה ומשנות את התמונה

לכן חשוב לזהות ולהתמקד בפעולות שהן בעלות השפעה גבוהה. כלומר, כאלה שמייצרות את עיקר התוצאה בזמן קצר יחסית.

מה זה אומר בפועל?

פעולות בעלות השפעה גבוהה הן פעולות שמקדמות אותך במהירות לעבר המטרות שלך. זה כמו ללחוץ על כפתור המעלית ולא לעלות ברגל 30 קומות לקומה ה-30.

לדוגמה:

  • במקום “לעבוד על לוגו חדש” => לשפר את ההצעה השיווקית שלך כדי להגדיל המרות.
  • במקום “לסדר את האתר שוב” => להתקשר ל-10 לקוחות פוטנציאליים שיכולים לקנות עכשיו.

איך מזהים אותן?

  1. חפש את חוק ה-80/20: איזה 20% מהפעולות שלך מביאות 80% מהתוצאות?

  2. מדוד תוצאות, לא פעילות: זה לא משנה אם מישהו “נראה עסוק” – בדוק מה באמת מייצר תוצאה ניתנת למדידה.

  3. שאל את עצמך:

    אם הייתי צריך להכפיל את הרווחים החודש, אבל היה מותר לי לעשות רק שלוש פעולות, מה הן היו?

רוב התוצאות שלך מגיעות מחלק קטן מהפעולות שלך. לכן, הרבה ממה שאתה עושה לא באמת משנה – זה פשוט ממלא זמן.

במילים אחרות, אתה עובד קשה, אבל לא כל עבודה מייצרת תוצאה. האמת היא שרוב ההתקדמות שלך נובעת ממספר קטן של פעולות מדויקות. השאר? רעש רקע…

תרגול פרקטי (אל תדלג)

  1. רשום את כל הפעולות שאתה עושה ביום טיפוסי.
  2. סמן את אלה שמכניסות כסף או מייצרות תוצאה ממשית.
  3. סיכוי טוב שתראה שחלק גדול מהיום שלך פשוט לא שווה את הזמן שלך…

עכשיו כשראינו שזה המצב, מה עושים?

  1. כעת נשאר לזהות מהם ה־20% (לדוגמה) שמביאים את מירב הערך.
  2. להשקיע את רוב הזמן והמשאבים רק שם.
  3. ואז לאתר בתוך אותם 20% את ה־4% (שזה 20% מתוך 20%) שמביאים את עיקר התוצאה.

    אלה נקודות שקל ליפול בהן. כי הפעולות האלה הן לא תמיד מה שכיף לעשות. הן דורשות מיקוד, חזרה, דיוק, שיחות טלפון, מכירה, תעוזה או לפעמים פשוט להושיב את עצמך ולעבוד על משהו שדורש ריכוז ושהוא לא הכי מעניין, בדיוק כשבא לך משהו חדש.

אבל זה בדיוק העניין – כשאתה ממוקד בדבר הנכון, פתאום אתה לא צריך לעשות עשרים משימות ביום. מספיקות שתיים, אם הן המשימות הנכונות.

שאלות שכדאי לבדוק עם עצמך:

  • איזה דברים אני עושה כי אני רגיל?
  • איזה דברים אני לא עושה כי אני לא מעז, וכך מפספס דברים שבאמת מייצרים תוצאה?
  • איזה דברים אני דוחה שוב ושוב, למרות שאני יודע שזה בדיוק מה שיכול לשנות את התמונה מבחינתי?

ברגע שתשנה את זה תוכל לעשות פחות ולהשיג הרבה יותר.

יש כאן עניין של שינוי תפיסה שיכול להביא אותך ממרדף אינסופי לתנועה חדה וברורה לעבר המטרות שלך.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • אתה עובד עד מאוחר, מתקן טעויות של העובדים, מתנצל ללקוחות שקיבלו שירות לקוי, וכל פעם מחדש שואל את עצמך “למה אף אחד כאן לא עושה את העבודה כמו שצריך? כמוני?” אתה חושב שזה מובן מאליו, מסביר, אולי אפילו מתרגז, ושום דבר לא משתנה. אז איך לוקחים את הגאונות שבראש שלך ומכניסים אותה לראש של כל אחד מהעובדים שלך?
  • בוקר רגיל בעסק. אתה מגיע למשרד, מדליק את המחשב, ופתאום מסך שחור. אתה מנסה במחשב השני, השלישי, הרביעי. כולם מתים. תוך 24 שעות, חמישה מחשבים עיקריים הפכו לערימת מתכת חסרת תועלת. כל המידע השיווקי, הזדמנויות עסקיות, מסמכי מכירות, נתוני לקוחות – התאדה. פשוט נעלם. זה לא סיוט תיאורטי, זה קרה לעסק אמיתי…
  • יש משהו משתק בבעיה גדולה. היא תופסת את כל המרחב המנטלי וגורמת לנו להרגיש חסרי אונים. אבל מה שגיליתי לאורך שנות עבודתי עם עסקים ומנהלים, זה שלרוב הבעיה היא לא הבעיה עצמה, אלא הדרך שבה אנחנו מסתכלים עליה. כי האמת היא שבעיות גדולות הן אשליה אופטית. הן נראות גדולות רק כשמסתכלים עליהן מרחוק, כגוש אחד…
  • לפעמים אנשים לא מזהים מה הבעיה, אפילו כשהיא ממש מול הפנים שלהם. לא בגלל שהם טיפשים, אלא כי הם פשוט לא יודעים איך הדבר כן אמור להיראות. בעסקים זה קורה כל הזמן: המכירות לא מתרוממות, אנשי המכירות נותנים הסברים שנשמעים להם הגיוניים (“בקיץ כולם בים, אין למי למכור”), אבל שום דבר לא משתנה. למה? כי אתה שומע תירוצים במקום לזהות את הבעיה האמיתית.
  • הרבה אנשי המכירות חיים באותה מלכודת: משקיעים זמן בשיחה, בונים קשר עם הלקוח, מציגים את הפתרון, ואז מגיע הרגע הגדול. הם מציגים את המחיר, ופתאום הכל קורס. “זה יקר לי”, “אני צריך לחשוב על זה”, “אחזור אליך”… ההתנגדויות מגיעות כמו גל צונמי. אבל מה אם אומר לך שאת רוב ההתנגדויות אפשר למנוע לגמרי? שהבעיה האמיתית היא לא בתשובות שלך, אלא בסדר הפעולות?
  • בחלק א׳ תיארתי איך במקום להתחרות על תכונות ומחירים, בחרתי לעמוד לצד הלקוח ולעזור לו להבין את המורכבות האמיתית של הפרויקט. כך הפכתי מספק פוטנציאלי לבן ברית מהימן. אבל מה עושים אחרי שרכשת את אמונו? איך מעבירים את הלקוח מהבנת הבעיה לקבלת פתרון שהוא פי 10 יותר יקר מכל מה שהציעו המתחרים?
  • לפעמים במכירה הדבר הכי חכם הוא דווקא לא לנסות להרשים. בפרויקט הראשון שלי מול אחד הבנקים הגדולים, בזמן שהמתחרים הציפו את הלקוח במצגות והבטחות נוצצות, בחרתי ללכת בכיוון אחר לגמרי. לא נתתי לרעיון ש”זה בלתי אפשרי” לעצור אותי, והבחירה הזו פתחה לי דלת לסגירה שהמתחרים אפילו לא חלמו עליה.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט