הסוד הפשוט שמסביר למה אתה כל כך עסוק אבל לא מתקדם באמת

אתה רץ כל היום, עובר ממשימה למשימה, אולי מסמן וי על דברים מסוימים – אבל בסוף היום התחושה נשארת: “עבדתי כמו חמור, ולא באמת התקדמתי”. זה מתסכל. כי אתה לא מפחד מעבודה קשה, אתה פשוט רוצה לראות תוצאות. התקדמות אמיתית! הבעיה היא שלא תמיד ברור מה באמת מקדם אותך ומה סתם ממלא את היום ומייצר תחושת עומס בלי סיבה. בדיוק על זה נדבר בטיפ של היום. איך יוצאים מהמרוץ הזה, ומתחילים להשיג יותר. עם פחות מאמץ, אבל בהרבה יותר דיוק.

לשיתוף: 

תאר לעצמך שאתה נכנס לשיחה עם לקוח פוטנציאלי, ותוך כמה דקות הוא בעצמו מתחיל להסביר לך למה הוא חייב את מה שאתה מציע.

בלי שתלחץ. בלי ש”תמכור” לו. בלי שתצא מהשיחה מותש.

בהתחלה זה מרגיש כמעט כמו קסם. אבל ברגע שאתה מנסה את זה בפועל אתה מבין שזו שיטה ברורה, צעד אחר צעד, שפשוט עובדת 👇🏼

הרבה בעלי עסקים ועובדים עסוקים בפעילויות שנראות חשובות, אבל בפועל לא באמת מניעות את הגלגלים קדימה ומשנות את התמונה

לכן חשוב לזהות ולהתמקד בפעולות שהן בעלות השפעה גבוהה. כלומר, כאלה שמייצרות את עיקר התוצאה בזמן קצר יחסית.

מה זה אומר בפועל?

פעולות בעלות השפעה גבוהה הן פעולות שמקדמות אותך במהירות לעבר המטרות שלך. זה כמו ללחוץ על כפתור המעלית ולא לעלות ברגל 30 קומות לקומה ה-30.

לדוגמה:

  • במקום “לעבוד על לוגו חדש” => לשפר את ההצעה השיווקית שלך כדי להגדיל המרות.
  • במקום “לסדר את האתר שוב” => להתקשר ל-10 לקוחות פוטנציאליים שיכולים לקנות עכשיו.

איך מזהים אותן?

  1. חפש את חוק ה-80/20: איזה 20% מהפעולות שלך מביאות 80% מהתוצאות?

  2. מדוד תוצאות, לא פעילות: זה לא משנה אם מישהו “נראה עסוק” – בדוק מה באמת מייצר תוצאה ניתנת למדידה.

  3. שאל את עצמך:

    אם הייתי צריך להכפיל את הרווחים החודש, אבל היה מותר לי לעשות רק שלוש פעולות, מה הן היו?

רוב התוצאות שלך מגיעות מחלק קטן מהפעולות שלך. לכן, הרבה ממה שאתה עושה לא באמת משנה – זה פשוט ממלא זמן.

במילים אחרות, אתה עובד קשה, אבל לא כל עבודה מייצרת תוצאה. האמת היא שרוב ההתקדמות שלך נובעת ממספר קטן של פעולות מדויקות. השאר? רעש רקע…

תרגול פרקטי (אל תדלג)

  1. רשום את כל הפעולות שאתה עושה ביום טיפוסי.
  2. סמן את אלה שמכניסות כסף או מייצרות תוצאה ממשית.
  3. סיכוי טוב שתראה שחלק גדול מהיום שלך פשוט לא שווה את הזמן שלך…

עכשיו כשראינו שזה המצב, מה עושים?

  1. כעת נשאר לזהות מהם ה־20% (לדוגמה) שמביאים את מירב הערך.
  2. להשקיע את רוב הזמן והמשאבים רק שם.
  3. ואז לאתר בתוך אותם 20% את ה־4% (שזה 20% מתוך 20%) שמביאים את עיקר התוצאה.

    אלה נקודות שקל ליפול בהן. כי הפעולות האלה הן לא תמיד מה שכיף לעשות. הן דורשות מיקוד, חזרה, דיוק, שיחות טלפון, מכירה, תעוזה או לפעמים פשוט להושיב את עצמך ולעבוד על משהו שדורש ריכוז ושהוא לא הכי מעניין, בדיוק כשבא לך משהו חדש.

אבל זה בדיוק העניין – כשאתה ממוקד בדבר הנכון, פתאום אתה לא צריך לעשות עשרים משימות ביום. מספיקות שתיים, אם הן המשימות הנכונות.

שאלות שכדאי לבדוק עם עצמך:

  • איזה דברים אני עושה כי אני רגיל?
  • איזה דברים אני לא עושה כי אני לא מעז, וכך מפספס דברים שבאמת מייצרים תוצאה?
  • איזה דברים אני דוחה שוב ושוב, למרות שאני יודע שזה בדיוק מה שיכול לשנות את התמונה מבחינתי?

ברגע שתשנה את זה תוכל לעשות פחות ולהשיג הרבה יותר.

יש כאן עניין של שינוי תפיסה שיכול להביא אותך ממרדף אינסופי לתנועה חדה וברורה לעבר המטרות שלך.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

Close-up Photography of Body of Water
גם אם יש לך את המוצר או השירות הטובים בעולם, הרבה אנשים יישארו תקועים על הגדר ולא יזוזו, אפילו כשהפתרון המושלם נמצא ממש מול העיניים שלהם… אז איך תוכל לגרום ללקוח הפוטנציאלי שלך באמת לראות את הערך שאתה מביא ולקנות ממך כאן ועכשיו?
Blue and Purple Cosmic Sky
יש דברים בעסק שאתה מרגיש אבל לא תמיד יודע להסביר. פתאום יש חודש טוב, ואז חודש פחות טוב. פעם יש תחושת רווח, פעם יש רק ריצות. זה קצת כמו לנהוג ברכב שלא ברור אם הדלק עומד להיגמר או שמד הדלק סתם תקוע. אתה מתקדם אבל בלי לדעת באמת כמה רחוק תגיע. מה שרוב בעלי העסקים לא יודעים זה שיש שאלה אחת פשוטה שקובעת אם העסק שלך עומד להמריא למרחקים או להישאר תקוע באיזו פנייה צדדית, מחכה לגרר…
Black and white of dark gloomy monochrome background with gray and white swirling chaotic waves
אתה לא חייב עוד תקציב. אתה גם לא חייב להיות מקורי כל פעם מחדש. אבל יש משהו אחד שאם תחסיר אותו שום דבר אחר לא באמת יעבוד. מה זה? בוא נגיד שזה ההבדל בין עסק שאנשים זוכרים לעסק שאנשים מדפדפים הלאה. וזה גם יכול להיות ההבדל בין “מדי פעם מגיע איזה לקוח” לבין “אני סוגר עבודה חודשים קדימה”.
Strato-cumulus Clouds
“אם רק היה לי תקציב…” – כמה פעמים שמעתי את המשפט הזה? יותר פעמים ממה ששמעתי “תבדוק אם זה מחובר לחשמל” כשמשהו לא עבד. בעלי עסקים בטוחים שאם רק היה להם תקציב הכול היה מסתדר. זה כמו לחשוב שאם רק היה לי מיקסר תעשייתי הייתי אופה קרואסונים ברמה של מאפייה בפריז. אבל האמת? זה לא עובד ככה. לפעמים אתה תקוע לא בגלל שאין לך כסף – אלא בגלל שאתה ממשיך לעשות דברים שלא באמת עוזרים. במאמר הזה אני לא הולך להעמיס עליך שיטות או טבלאות אקסל. יש פה רק טיפ אחד. פשוט וכזה שאפשר להתחיל ליישם כבר היום אפילו בלי תקציב בכלל.
Close-up Photography of Body of Water
אין מספיק סגירות? הלקוחות מבטיחים ש”יחזרו אליך”, ואתה מתחיל להאמין שזו פשוט תקופה חלשה? אבל מה אם הייתי אומר לך שזה לא השוק, לא התקופה, אלא משהו שאתם עושים? בטיפ של היום נסתכל על דוגמה אמיתית שבה במקום להמשיך “להיות עסוקים”, עצרנו לרגע, שמנו את האצבע על הבעיה האמיתית והעברנו את המכונה מהילוך סרק להילוך גבוה. התוצאה? עסקאות של מיליונים תוך חודש וחצי. אם גם אצלך יש תנועה בלי תוצאה, ״עבודה״ בלי תכלס – זה מאמר שאתה חייב לקרוא.
Macro Photography of Water Waves
יש כאלה שמנהלים עסק. ויש כאלה שכל היום עם צינור המים ביד, רצים מכיבוי שריפה לכיבוי שריפה, בלי לשים לב שהם שורפים את עצמם בדרך. כי לפעמים, הפתרון המהיר עולה ביוקר. ממש ביוקר. המאמר הזה לא עוסק בטעות דרמטית או אסון. זה סיפור קטן, כמעט יומיומי. אבל כמו חול שחודר לנעל ונתקע שם, הדברים ״הקטנים״ האלה יכולים לשבש את כל התהליך…
Scenic View Of Mountain During Dawn
שחיקה. עומס. משימות בלי סוף. החלטות שצריך לקבל כל רגע. ומרוב עצים, כבר קשה לראות את היער. הכול דחוף, הכול בוער. אבל מתי בפעם האחרונה עצרת לרגע ושאלת את עצמך: לאן כל זה אמור להוביל אותי בכלל? בדיוק כאן נכנס המאמר הזה. הוא לא בא להוסיף לך עוד משימות לרשימה, אלא להפך: לעזור לך לעצור רגע את האוטומט, לקחת נשימה, ולמצוא מחדש את המצפן האישי שלך.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט