הסוד הפשוט שמסביר למה אתה כל כך עסוק אבל לא מתקדם באמת

אתה רץ כל היום, עובר ממשימה למשימה, אולי מסמן וי על דברים מסוימים – אבל בסוף היום התחושה נשארת: “עבדתי כמו חמור, ולא באמת התקדמתי”. זה מתסכל. כי אתה לא מפחד מעבודה קשה, אתה פשוט רוצה לראות תוצאות. התקדמות אמיתית! הבעיה היא שלא תמיד ברור מה באמת מקדם אותך ומה סתם ממלא את היום ומייצר תחושת עומס בלי סיבה. בדיוק על זה נדבר בטיפ של היום. איך יוצאים מהמרוץ הזה, ומתחילים להשיג יותר. עם פחות מאמץ, אבל בהרבה יותר דיוק.

לשיתוף: 

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

הבעיה שלך היא לא ההכנסות אלא מה שאתה עושה איתן כדי לקבל עוד יותר הכנסות בחודש הבא.

לפני שאתה משקיע עוד שקל, בוא נבדוק מה באמת תוקע אותך.

אז איך מוצאים את צוואר הבקבוק שמונע מהעסק שלך לפרוץ קדימה עכשיו?

הרבה בעלי עסקים ועובדים עסוקים בפעילויות שנראות חשובות, אבל בפועל לא באמת מניעות את הגלגלים קדימה ומשנות את התמונה

לכן חשוב לזהות ולהתמקד בפעולות שהן בעלות השפעה גבוהה. כלומר, כאלה שמייצרות את עיקר התוצאה בזמן קצר יחסית.

מה זה אומר בפועל?

פעולות בעלות השפעה גבוהה הן פעולות שמקדמות אותך במהירות לעבר המטרות שלך. זה כמו ללחוץ על כפתור המעלית ולא לעלות ברגל 30 קומות לקומה ה-30.

לדוגמה:

  • במקום “לעבוד על לוגו חדש” => לשפר את ההצעה השיווקית שלך כדי להגדיל המרות.
  • במקום “לסדר את האתר שוב” => להתקשר ל-10 לקוחות פוטנציאליים שיכולים לקנות עכשיו.

איך מזהים אותן?

  1. חפש את חוק ה-80/20: איזה 20% מהפעולות שלך מביאות 80% מהתוצאות?

  2. מדוד תוצאות, לא פעילות: זה לא משנה אם מישהו “נראה עסוק” – בדוק מה באמת מייצר תוצאה ניתנת למדידה.

  3. שאל את עצמך:

    אם הייתי צריך להכפיל את הרווחים החודש, אבל היה מותר לי לעשות רק שלוש פעולות, מה הן היו?

רוב התוצאות שלך מגיעות מחלק קטן מהפעולות שלך. לכן, הרבה ממה שאתה עושה לא באמת משנה – זה פשוט ממלא זמן.

במילים אחרות, אתה עובד קשה, אבל לא כל עבודה מייצרת תוצאה. האמת היא שרוב ההתקדמות שלך נובעת ממספר קטן של פעולות מדויקות. השאר? רעש רקע…

תרגול פרקטי (אל תדלג)

  1. רשום את כל הפעולות שאתה עושה ביום טיפוסי.
  2. סמן את אלה שמכניסות כסף או מייצרות תוצאה ממשית.
  3. סיכוי טוב שתראה שחלק גדול מהיום שלך פשוט לא שווה את הזמן שלך…

עכשיו כשראינו שזה המצב, מה עושים?

  1. כעת נשאר לזהות מהם ה־20% (לדוגמה) שמביאים את מירב הערך.
  2. להשקיע את רוב הזמן והמשאבים רק שם.
  3. ואז לאתר בתוך אותם 20% את ה־4% (שזה 20% מתוך 20%) שמביאים את עיקר התוצאה.

    אלה נקודות שקל ליפול בהן. כי הפעולות האלה הן לא תמיד מה שכיף לעשות. הן דורשות מיקוד, חזרה, דיוק, שיחות טלפון, מכירה, תעוזה או לפעמים פשוט להושיב את עצמך ולעבוד על משהו שדורש ריכוז ושהוא לא הכי מעניין, בדיוק כשבא לך משהו חדש.

אבל זה בדיוק העניין – כשאתה ממוקד בדבר הנכון, פתאום אתה לא צריך לעשות עשרים משימות ביום. מספיקות שתיים, אם הן המשימות הנכונות.

שאלות שכדאי לבדוק עם עצמך:

  • איזה דברים אני עושה כי אני רגיל?
  • איזה דברים אני לא עושה כי אני לא מעז, וכך מפספס דברים שבאמת מייצרים תוצאה?
  • איזה דברים אני דוחה שוב ושוב, למרות שאני יודע שזה בדיוק מה שיכול לשנות את התמונה מבחינתי?

ברגע שתשנה את זה תוכל לעשות פחות ולהשיג הרבה יותר.

יש כאן עניין של שינוי תפיסה שיכול להביא אותך ממרדף אינסופי לתנועה חדה וברורה לעבר המטרות שלך.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

Free stock photo of ball, field, football
אם אתה שומע “לא” מלקוח אל תמהר להסיק שהוא לא בעניין. סטטיסטית, 60% מהלקוחות אומרים “לא” 4 פעמים לפני שהם אומרים “יאללה, סגור”. אז אם המטרה שלך היא למכור כמה שפחות – תוותר מוקדם, זה עובד מעולה!
Body of Water
מכיר את זה שבשלב הקובע בשיחת המכירה, הלקוח שולף התחמקות אלגנטית בסגנון “תן לי לחשוב על זה”? ומכאן אתה כבר מכיר את ההמשך… אתה חושד שמורחים אותך ונשאר תוהה: האם זו התנגדות לגיטימית? ספק? או שהוא בכלל לא רוצה ורק מנסה להיות מנומס? איך מטפלים בזה בלי ליצור חוסר נוחות או אי-נעימות בשלב הסגירה?
Photo of a Turtle Swimming Underwater
אם אתה שואל “כמה זה עולה?” לפני שאתה שואל “כמה זה מחזיר לי?”, כנראה שנכנסת בטעות למחלקת מוצרי חלב ולא לחדר ישיבות… כי החלטות עסקיות לא מקבלים כמו צרכן בסופר. אתה לא קונה קוטג’. אתה בונה מערכת שאמורה להחזיר השקעה – עם ריבית. וכשבונים מערכת עסקית, הטעות הכי יקרה? היא שקטה. היא יושבת מאחורי הקלעים, שואבת לך זמן וכסף, ואתה אפילו לא שם לב…
Galaxy Space
כולם מדברים על “להביא עוד לקוחות”. אחלה, נשמע טוב. לקוחות זה החמצן של העסק. אבל מה אם אני אגיד לך שרוב בעלי העסקים לא מתארים לעצמם לאן הם רצים, או כמה זה הולך לעלות להם בזמן, בכסף ובעצבים אם הם לא עושים את זה נכון? זה כמו להתחיל לנסות להוריד סרט של שעתיים כשהטלפון שלך כבר על 99% אחסון מלא. לכן לפני שאתה מוציא שקל נוסף או מגביר את המאמץ בכיוון מסוים, כדאי שתבין איפה באמת העסק שלך נתקע, ואיך יוצאים מזה בלי לקרוס.
Bokeh of Lights Photography
אני פוגש לא מעט בעלי עסקים חכמים, חרוצים, עם מוצרים מעולים ולקוחות מרוצים. והדפוס חוזר על עצמו כמעט בכל שיחה. הם מציגים את המספרים. הם יודעים שהם יכולים יותר – אבל לא בטוחים מה בדיוק חסר. ואז אנחנו עושים ביחד חישוב פשוט. ושם, בשקט הזה שנוצר אחר כך, נופל האסימון…
Strato-cumulus Clouds
חושב שהבעיה שלך היא תזרים? תחשוב שוב. ברגע שתפסיק לשאול איך לעמוד בתשלומים ותתחיל לשאול את השאלות הנכונות, תוכל סוף סוף לבנות עסק רווחי באמת ואפילו להתחיל ליהנות מהחיים.
Close-up Photography of Body of Water
גם אם יש לך את המוצר או השירות הטובים בעולם, הרבה אנשים יישארו תקועים על הגדר ולא יזוזו, אפילו כשהפתרון המושלם נמצא ממש מול העיניים שלהם… אז איך תוכל לגרום ללקוח הפוטנציאלי שלך באמת לראות את הערך שאתה מביא ולקנות ממך כאן ועכשיו?
Blue and Purple Cosmic Sky
יש דברים בעסק שאתה מרגיש אבל לא תמיד יודע להסביר. פתאום יש חודש טוב, ואז חודש פחות טוב. פעם יש תחושת רווח, פעם יש רק ריצות. זה קצת כמו לנהוג ברכב שלא ברור אם הדלק עומד להיגמר או שמד הדלק סתם תקוע. אתה מתקדם אבל בלי לדעת באמת כמה רחוק תגיע. מה שרוב בעלי העסקים לא יודעים זה שיש שאלה אחת פשוטה שקובעת אם העסק שלך עומד להמריא למרחקים או להישאר תקוע באיזו פנייה צדדית, מחכה לגרר…

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט