מרגיש שהעסק שואב אותך פנימה ואתה רק מנסה לשרוד?

שחיקה. עומס. משימות בלי סוף. החלטות שצריך לקבל כל רגע. ומרוב עצים, כבר קשה לראות את היער. הכול דחוף, הכול בוער. אבל מתי בפעם האחרונה עצרת לרגע ושאלת את עצמך: לאן כל זה אמור להוביל אותי בכלל? בדיוק כאן נכנס המאמר הזה. הוא לא בא להוסיף לך עוד משימות לרשימה, אלא להפך: לעזור לך לעצור רגע את האוטומט, לקחת נשימה, ולמצוא מחדש את המצפן האישי שלך.

לשיתוף: 

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

הבעיה שלך היא לא ההכנסות אלא מה שאתה עושה איתן כדי לקבל עוד יותר הכנסות בחודש הבא.

לפני שאתה משקיע עוד שקל, בוא נבדוק מה באמת תוקע אותך.

אז איך מוצאים את צוואר הבקבוק שמונע מהעסק שלך לפרוץ קדימה עכשיו?

כבעל עסק, אתה נמצא כל הזמן עם האצבע על הדופק.

כל כלי שתכניס, כל שיטה שתנסה – בסוף הכול מתנקז לשתי שאלות פשוטות:

1) האם נכנס יותר כסף יחסית להוצאות והשקעת הזמן?

2) האם העניינים זורמים יותר, ומדד ההנאה והמורל בעסק עולה?

מנסיוני, ככל שמכניסים יותר סדר וארגון, שני הפקטורים הללו ילכו וישתפרו.

רק דבר אחד נמצא מעל הניהול השוטף של העסק, וקובע את ההתמדה וההצלחה.

לכן אני רוצה לשאול אותך שאלה פשוטה אחת: 

מה השאיפה שלך?

בלי שאיפה ברורה, גם ה-GPS הכי מדויק לא יעזור

שאיפה זו פשוט הדרך שלך להגיד: “לשם אני רוצה להגיע“.

זה היעד שאליו מכוונות כל הפעולות שלך.

זו פשוט מילה אחרת ל”מה אתה באמת רוצה שיקרה”.

גם אם הגדרת בעבר את השאיפה שלך בדרך זו או אחרת, תמיד טוב לעצור לרגע ולהביט רחוק קדימה.

ככל שתגדיר אותה בצורה מדויקת וברורה יותר (ממש ״תצייר״ אותה), כך הדרך לשם תהפוך ליותר ממוקדת, מעשית וברורה.

ופתאום, גם פעולות יומיומיות של סדר וארגון יקבלו משמעות אחרת לגמרי – לא סתם משימות טכניות, אלא צעדים עם כיוון ומטרה.

זוכר את היום שהקמת את העסק?
מה ראית בדמיון שלך?

כדי לעזור לך לחדד את התמונה, הנה כמה שאלות שכדאי לשאול את עצמך –
לא מהמקום של “מה אפשרי עכשיו”, אלא מהמקום של “מה אני באמת רוצה”.

לכן זכור לא לענות על השאלות בהתחשב במצב הקיים ובמגבלות, אלא להסתכל רחוק קדימה אל המקום אליו רוצים להגיע.

1) זוכר את היום שהקמת את העסק? מה ראית בדמיון שלך?

2) איך יראה העסק שלך כשהוא לגמרי במיטבו?

3) כמה עובדים אתה רוצה בעסק?

4) מה המחזור שאליו יגיע העסק, ומה הרווח?

5) מהו היקף העבודה שלך בעסק?

6) לשם מה הפעילות קיימת? (זה אף פעם לא רק בשביל הכסף…)

7) מהם באמת הדברים שמניעים אותך?

8) מה ממלא אותך אנרגיה?

כשיש כיוון – כל פעולה מקבלת משמעות

ברגע שיש לך שאיפה ברורה מול העיניים, הסדר שאתה מכניס בעסק הוא כבר לא “עוד משימה מעיקה”,  אלא חלק מתוכנית-העל שלך להגיע למקום שאליו אתה באמת רוצה להגיע.

אז מה השלב הבא?

  • כתוב את התשובות שלך. ממש תכתוב. תן לזה שם, צורה, מספרים.
  • ואז תתחיל לעבוד בצורה שתקרב אותך לשם (בניגוד לפשוט לשמור על הקיים).

בהצלחה בכל צעד! אל תיתן לשגרה לנווט במקומך. כל הדרך פתוחה לפניך – רק תוודא שאתה זה שקובע לאן היא מובילה.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

Free stock photo of ball, field, football
אם אתה שומע “לא” מלקוח אל תמהר להסיק שהוא לא בעניין. סטטיסטית, 60% מהלקוחות אומרים “לא” 4 פעמים לפני שהם אומרים “יאללה, סגור”. אז אם המטרה שלך היא למכור כמה שפחות – תוותר מוקדם, זה עובד מעולה!
Body of Water
מכיר את זה שבשלב הקובע בשיחת המכירה, הלקוח שולף התחמקות אלגנטית בסגנון “תן לי לחשוב על זה”? ומכאן אתה כבר מכיר את ההמשך… אתה חושד שמורחים אותך ונשאר תוהה: האם זו התנגדות לגיטימית? ספק? או שהוא בכלל לא רוצה ורק מנסה להיות מנומס? איך מטפלים בזה בלי ליצור חוסר נוחות או אי-נעימות בשלב הסגירה?
Photo of a Turtle Swimming Underwater
אם אתה שואל “כמה זה עולה?” לפני שאתה שואל “כמה זה מחזיר לי?”, כנראה שנכנסת בטעות למחלקת מוצרי חלב ולא לחדר ישיבות… כי החלטות עסקיות לא מקבלים כמו צרכן בסופר. אתה לא קונה קוטג’. אתה בונה מערכת שאמורה להחזיר השקעה – עם ריבית. וכשבונים מערכת עסקית, הטעות הכי יקרה? היא שקטה. היא יושבת מאחורי הקלעים, שואבת לך זמן וכסף, ואתה אפילו לא שם לב…
Galaxy Space
כולם מדברים על “להביא עוד לקוחות”. אחלה, נשמע טוב. לקוחות זה החמצן של העסק. אבל מה אם אני אגיד לך שרוב בעלי העסקים לא מתארים לעצמם לאן הם רצים, או כמה זה הולך לעלות להם בזמן, בכסף ובעצבים אם הם לא עושים את זה נכון? זה כמו להתחיל לנסות להוריד סרט של שעתיים כשהטלפון שלך כבר על 99% אחסון מלא. לכן לפני שאתה מוציא שקל נוסף או מגביר את המאמץ בכיוון מסוים, כדאי שתבין איפה באמת העסק שלך נתקע, ואיך יוצאים מזה בלי לקרוס.
Bokeh of Lights Photography
אני פוגש לא מעט בעלי עסקים חכמים, חרוצים, עם מוצרים מעולים ולקוחות מרוצים. והדפוס חוזר על עצמו כמעט בכל שיחה. הם מציגים את המספרים. הם יודעים שהם יכולים יותר – אבל לא בטוחים מה בדיוק חסר. ואז אנחנו עושים ביחד חישוב פשוט. ושם, בשקט הזה שנוצר אחר כך, נופל האסימון…
Strato-cumulus Clouds
חושב שהבעיה שלך היא תזרים? תחשוב שוב. ברגע שתפסיק לשאול איך לעמוד בתשלומים ותתחיל לשאול את השאלות הנכונות, תוכל סוף סוף לבנות עסק רווחי באמת ואפילו להתחיל ליהנות מהחיים.
Close-up Photography of Body of Water
גם אם יש לך את המוצר או השירות הטובים בעולם, הרבה אנשים יישארו תקועים על הגדר ולא יזוזו, אפילו כשהפתרון המושלם נמצא ממש מול העיניים שלהם… אז איך תוכל לגרום ללקוח הפוטנציאלי שלך באמת לראות את הערך שאתה מביא ולקנות ממך כאן ועכשיו?
Blue and Purple Cosmic Sky
יש דברים בעסק שאתה מרגיש אבל לא תמיד יודע להסביר. פתאום יש חודש טוב, ואז חודש פחות טוב. פעם יש תחושת רווח, פעם יש רק ריצות. זה קצת כמו לנהוג ברכב שלא ברור אם הדלק עומד להיגמר או שמד הדלק סתם תקוע. אתה מתקדם אבל בלי לדעת באמת כמה רחוק תגיע. מה שרוב בעלי העסקים לא יודעים זה שיש שאלה אחת פשוטה שקובעת אם העסק שלך עומד להמריא למרחקים או להישאר תקוע באיזו פנייה צדדית, מחכה לגרר…

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט