איך לנצל ביושר את תקציב הפרסום של המתחרים שלך?

כשחזרתי לפנייה מבעלת עסק, שאלה אחת פשוטה חשפה סוד שלא ציפיתי לו: תקציב הפרסום של המתחרים שלי עבד בשבילי! איך זה קרה ואיך מפיקים את המירב ממאמצי השיווק?

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

למה לא ליהנות מתקציב הפרסום ומאמצי הקידום של המתחרים שלך אם אפשר, ועוד ביושר? 

אחרי שפרסמתי עוד מאמר מקצועי לאחת מרשימות התפוצה שלי, הכולל תיאור מקרה אמיתי מהשטח עם טיפים לבעלי עסקים, מייד קיבלתי פנייה מבעלת עסק. חזרתי אליה ושאלתי שתי שאלות. 

התשובה שלה הייתה כל כך מפתיעה ומסקרנת, שהייתי חייב לגלות את כל הנתונים, כי למעשה היא סיפרה לי איך השתמשתי בתקציב הפרסום של המתחרים!

איך להתחיל שיחה עם מתעניינים בפרסום?

חזרתי לאותה בעלת עסק לטלפון שהשאירה לי בפנייה, וכהרגלי בקודש, אני תמיד מקפיד לשאול די מוקדם בשיחה שתי שאלות.

שאלה ראשונה: ״מה משך את תשומת ליבך שקראת שגרם לך ליצור קשר ולבקש להיפגש איתי?״.

השאלה הזו עוזרת לי למקד את השיחה על מה שרלוונטי עבור אותו אדם. הרי אף אחד לא אוהב שמבזבזים זמן ותמיד קל יותר להתחיל לדבר עם מישהו לא מוכר על משהו שהוא מסכים עליו במקום לגשש על עיוור באפילה ולבזבז לכולם את הזמן.

״מיקוד״ היא השיבה לי, ״אני מרגישה שחסר לי מיקוד״.

טוב, זה נותן קצה של חוט אך זה כללי מדי. במה חסר מיקוד: במכירות? בפיננסים? יש התפזרות בסדר היום והיא לא מספיקה כלום? היכן היה חוסר המיקוד?

בבדיקה מהירה שעשיתי לפני השיחה במערכות ניהול קשרי הלקוחות שלנו, גיליתי שהיא כבר מעל ארבע שנים מנוייה על רשימת התפוצה שלי ומקבלת ממני דיוורים ומאמרים מקצועיים באופן שגרתי וקבוע.

לכן, השאלה הבאה שעניינה אותי, היא ״למה עכשיו?״. 

כלומר, מה קרה או השתנה עכשיו, שלא קרה קודם לכן במהלך ארבע השנים האחרונות שהיא קיבלה ממני מסרים, שגרם לה להשקיע מאמץ עכשיו ליצור איתי קשר ולמלא את פרטי הבקשה לפגישה איתי?

המידע הזה הוא קריטי עבור איש מכירות יעיל, כי כך אפשר לדעת מה הצורך או הבעיה שהתעוררה עכשיו.

הרי אנשים קונים דברים רק בשביל דבר אחד: לפתור בעיה כלשהי. לחם קונים כי אחרת הרעב יהפוך לבעיה. ייעוץ עסקי רוכשים כדי לפתור בעיה כלשהי שיש לבעל העסק בעסק או בחיים. 

אם נמצא במדויק את הצורך או הבעיה שהתעוררו ממש עכשיו, נוכל להציע פתרון מדויק שיעזור לשני הצדדים – גם הלקוח מקבל מענה אמיתי לצורך שלו, וגם העסק מרוויח עוד לקוח מרוצה.

התשובה שלה די הפתיעה אותי.

היא אמרה לי ״הייתי אצלך בהרצאה. ואפילו השארתי לך אחרי ההרצאה שלוש הודעות במשרד, אך אף אחד לא חזר אלי.״

״באמת?!״ חשבתי לעצמי, ״כזו פשלה, אני חייב להבין איך זה קרה״.

״והיכן התקיימה ההרצאה?״ שאלתי בעניין.

״בתל-אביב ב-_________״ והיא ציינה את המקום. ו״אח״כ כבר הגיעה חופשת הקיץ, ולאחר מכן עונת החגים, וטיסות לחו״ל… ועכשיו ראיתי את המאמר שלך והחלטתי שדי. אי אפשר לדחות את זה יותר ואני מתקשרת עכשיו.״

אמרתי לה, שלמען הגילוי הנאות, בשנה האחרונה העברתי הרבה הרצאות, אך לא באותו מקום שציינה (לרשום לעצמי – לקבוע שם הרצאה לשנה הקרובה :-). ובכל מקרה אשמח להיפגש כי נשמע לי שאני יכול לעזור לה וכדאי לבדוק את זה.

מספר דקות לאחר שקבענו את מועד הפגישה וסיימנו את השיחה, קיבלתי ממנה סמס:
״עכשיו ירד לי האסימון. זו הייתה הרצאה של עופר אחר… אבל אין מקריות בחיים ואשמח מאוד להיפגש!! יום מקסים.״

5 טיפים להצלחה:

  1. משתלם להתמיד לשלוח מאמרים ומידע בעל ערך למנויים ברשימת הדיוור שלך גם לאורך שנים. אף פעם אי אפשר לדעת מתי יתעורר צורך או תצוף בעיה ויצטרכו אותך.

  2. חשוב לחזור הכי מהר שאפשר לפניות. אל תיתן לפונים להתקרר. הם צריכים עזרה, אחרת לא היו פונים אליך.

  3. אל תיתן לפניות וללידים להתבזבז. אתה שורף יותר תקציב קידום. אני בטוח שאותו מרצה השקיע אלפים רבים על פרסום, ארגון ההרצאה, זימון האנשים וכו׳.

  4. שאל תמיד בתחילת השיחה, במקרה של פנייה כתוצאה מפרסום, ״מה משך את תשומת לבך במייל או בפרסום שראית?״ זה יעזור לך לקדם את השיחה ולקצר אותה ליעילות מקסימלית.

  5. לאחר שקיבלת תשובה, שאל ״מה קרה או מה השתנה עכשיו שהחלטת להתאמץ ולהרים את טלפון או לפתוח מייל ולכתוב לי בחזרה ולפנות לעזרתי?״ השאלה גם עוזרת להציף את הטריגר לפנייה וגם ממצבת אותך במקום של מישהו שפונים אליו לקבלת עזרה מקצועית.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • אתה עובד עד מאוחר, מתקן טעויות של העובדים, מתנצל ללקוחות שקיבלו שירות לקוי, וכל פעם מחדש שואל את עצמך “למה אף אחד כאן לא עושה את העבודה כמו שצריך? כמוני?” אתה חושב שזה מובן מאליו, מסביר, אולי אפילו מתרגז, ושום דבר לא משתנה. אז איך לוקחים את הגאונות שבראש שלך ומכניסים אותה לראש של כל אחד מהעובדים שלך?
  • בוקר רגיל בעסק. אתה מגיע למשרד, מדליק את המחשב, ופתאום מסך שחור. אתה מנסה במחשב השני, השלישי, הרביעי. כולם מתים. תוך 24 שעות, חמישה מחשבים עיקריים הפכו לערימת מתכת חסרת תועלת. כל המידע השיווקי, הזדמנויות עסקיות, מסמכי מכירות, נתוני לקוחות – התאדה. פשוט נעלם. זה לא סיוט תיאורטי, זה קרה לעסק אמיתי…
  • יש משהו משתק בבעיה גדולה. היא תופסת את כל המרחב המנטלי וגורמת לנו להרגיש חסרי אונים. אבל מה שגיליתי לאורך שנות עבודתי עם עסקים ומנהלים, זה שלרוב הבעיה היא לא הבעיה עצמה, אלא הדרך שבה אנחנו מסתכלים עליה. כי האמת היא שבעיות גדולות הן אשליה אופטית. הן נראות גדולות רק כשמסתכלים עליהן מרחוק, כגוש אחד…
  • לפעמים אנשים לא מזהים מה הבעיה, אפילו כשהיא ממש מול הפנים שלהם. לא בגלל שהם טיפשים, אלא כי הם פשוט לא יודעים איך הדבר כן אמור להיראות. בעסקים זה קורה כל הזמן: המכירות לא מתרוממות, אנשי המכירות נותנים הסברים שנשמעים להם הגיוניים (“בקיץ כולם בים, אין למי למכור”), אבל שום דבר לא משתנה. למה? כי אתה שומע תירוצים במקום לזהות את הבעיה האמיתית.
  • הרבה אנשי המכירות חיים באותה מלכודת: משקיעים זמן בשיחה, בונים קשר עם הלקוח, מציגים את הפתרון, ואז מגיע הרגע הגדול. הם מציגים את המחיר, ופתאום הכל קורס. “זה יקר לי”, “אני צריך לחשוב על זה”, “אחזור אליך”… ההתנגדויות מגיעות כמו גל צונמי. אבל מה אם אומר לך שאת רוב ההתנגדויות אפשר למנוע לגמרי? שהבעיה האמיתית היא לא בתשובות שלך, אלא בסדר הפעולות?
  • בחלק א׳ תיארתי איך במקום להתחרות על תכונות ומחירים, בחרתי לעמוד לצד הלקוח ולעזור לו להבין את המורכבות האמיתית של הפרויקט. כך הפכתי מספק פוטנציאלי לבן ברית מהימן. אבל מה עושים אחרי שרכשת את אמונו? איך מעבירים את הלקוח מהבנת הבעיה לקבלת פתרון שהוא פי 10 יותר יקר מכל מה שהציעו המתחרים?
  • לפעמים במכירה הדבר הכי חכם הוא דווקא לא לנסות להרשים. בפרויקט הראשון שלי מול אחד הבנקים הגדולים, בזמן שהמתחרים הציפו את הלקוח במצגות והבטחות נוצצות, בחרתי ללכת בכיוון אחר לגמרי. לא נתתי לרעיון ש”זה בלתי אפשרי” לעצור אותי, והבחירה הזו פתחה לי דלת לסגירה שהמתחרים אפילו לא חלמו עליה.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט