איך לנצל ביושר את תקציב הפרסום של המתחרים שלך?

כשחזרתי לפנייה מבעלת עסק, שאלה אחת פשוטה חשפה סוד שלא ציפיתי לו: תקציב הפרסום של המתחרים שלי עבד בשבילי! איך זה קרה ואיך מפיקים את המירב ממאמצי השיווק?

לשיתוף: 
מדריך איך להעלות מחירים ולשפר את אחוזי הסגירה

רוצה למכור בלי לשכנע, לגבות בלי להתנצל, ולבנות הצעה שפשוט תמגנט אליך לקוחות כאילו אין מחר?

המדריך הזה הוא בשבילך 👇🏼

למה לא ליהנות מתקציב הפרסום ומאמצי הקידום של המתחרים שלך אם אפשר, ועוד ביושר? 

אחרי שפרסמתי עוד מאמר מקצועי לאחת מרשימות התפוצה שלי, הכולל תיאור מקרה אמיתי מהשטח עם טיפים לבעלי עסקים, מייד קיבלתי פנייה מבעלת עסק. חזרתי אליה ושאלתי שתי שאלות. 

התשובה שלה הייתה כל כך מפתיעה ומסקרנת, שהייתי חייב לגלות את כל הנתונים, כי למעשה היא סיפרה לי איך השתמשתי בתקציב הפרסום של המתחרים!

איך להתחיל שיחה עם מתעניינים בפרסום?

חזרתי לאותה בעלת עסק לטלפון שהשאירה לי בפנייה, וכהרגלי בקודש, אני תמיד מקפיד לשאול די מוקדם בשיחה שתי שאלות.

שאלה ראשונה: ״מה משך את תשומת ליבך שקראת שגרם לך ליצור קשר ולבקש להיפגש איתי?״.

השאלה הזו עוזרת לי למקד את השיחה על מה שרלוונטי עבור אותו אדם. הרי אף אחד לא אוהב שמבזבזים זמן ותמיד קל יותר להתחיל לדבר עם מישהו לא מוכר על משהו שהוא מסכים עליו במקום לגשש על עיוור באפילה ולבזבז לכולם את הזמן.

״מיקוד״ היא השיבה לי, ״אני מרגישה שחסר לי מיקוד״.

טוב, זה נותן קצה של חוט אך זה כללי מדי. במה חסר מיקוד: במכירות? בפיננסים? יש התפזרות בסדר היום והיא לא מספיקה כלום? היכן היה חוסר המיקוד?

בבדיקה מהירה שעשיתי לפני השיחה במערכות ניהול קשרי הלקוחות שלנו, גיליתי שהיא כבר מעל ארבע שנים מנוייה על רשימת התפוצה שלי ומקבלת ממני דיוורים ומאמרים מקצועיים באופן שגרתי וקבוע.

לכן, השאלה הבאה שעניינה אותי, היא ״למה עכשיו?״. 

כלומר, מה קרה או השתנה עכשיו, שלא קרה קודם לכן במהלך ארבע השנים האחרונות שהיא קיבלה ממני מסרים, שגרם לה להשקיע מאמץ עכשיו ליצור איתי קשר ולמלא את פרטי הבקשה לפגישה איתי?

המידע הזה הוא קריטי עבור איש מכירות יעיל, כי כך אפשר לדעת מה הצורך או הבעיה שהתעוררה עכשיו.

הרי אנשים קונים דברים רק בשביל דבר אחד: לפתור בעיה כלשהי. לחם קונים כי אחרת הרעב יהפוך לבעיה. ייעוץ עסקי רוכשים כדי לפתור בעיה כלשהי שיש לבעל העסק בעסק או בחיים. 

אם נמצא במדויק את הצורך או הבעיה שהתעוררו ממש עכשיו, נוכל להציע פתרון מדויק שיעזור לשני הצדדים – גם הלקוח מקבל מענה אמיתי לצורך שלו, וגם העסק מרוויח עוד לקוח מרוצה.

התשובה שלה די הפתיעה אותי.

היא אמרה לי ״הייתי אצלך בהרצאה. ואפילו השארתי לך אחרי ההרצאה שלוש הודעות במשרד, אך אף אחד לא חזר אלי.״

״באמת?!״ חשבתי לעצמי, ״כזו פשלה, אני חייב להבין איך זה קרה״.

״והיכן התקיימה ההרצאה?״ שאלתי בעניין.

״בתל-אביב ב-_________״ והיא ציינה את המקום. ו״אח״כ כבר הגיעה חופשת הקיץ, ולאחר מכן עונת החגים, וטיסות לחו״ל… ועכשיו ראיתי את המאמר שלך והחלטתי שדי. אי אפשר לדחות את זה יותר ואני מתקשרת עכשיו.״

אמרתי לה, שלמען הגילוי הנאות, בשנה האחרונה העברתי הרבה הרצאות, אך לא באותו מקום שציינה (לרשום לעצמי – לקבוע שם הרצאה לשנה הקרובה :-). ובכל מקרה אשמח להיפגש כי נשמע לי שאני יכול לעזור לה וכדאי לבדוק את זה.

מספר דקות לאחר שקבענו את מועד הפגישה וסיימנו את השיחה, קיבלתי ממנה סמס:
״עכשיו ירד לי האסימון. זו הייתה הרצאה של עופר אחר… אבל אין מקריות בחיים ואשמח מאוד להיפגש!! יום מקסים.״

5 טיפים להצלחה:

  1. משתלם להתמיד לשלוח מאמרים ומידע בעל ערך למנויים ברשימת הדיוור שלך גם לאורך שנים. אף פעם אי אפשר לדעת מתי יתעורר צורך או תצוף בעיה ויצטרכו אותך.

  2. חשוב לחזור הכי מהר שאפשר לפניות. אל תיתן לפונים להתקרר. הם צריכים עזרה, אחרת לא היו פונים אליך.

  3. אל תיתן לפניות וללידים להתבזבז. אתה שורף יותר תקציב קידום. אני בטוח שאותו מרצה השקיע אלפים רבים על פרסום, ארגון ההרצאה, זימון האנשים וכו׳.

  4. שאל תמיד בתחילת השיחה, במקרה של פנייה כתוצאה מפרסום, ״מה משך את תשומת לבך במייל או בפרסום שראית?״ זה יעזור לך לקדם את השיחה ולקצר אותה ליעילות מקסימלית.

  5. לאחר שקיבלת תשובה, שאל ״מה קרה או מה השתנה עכשיו שהחלטת להתאמץ ולהרים את טלפון או לפתוח מייל ולכתוב לי בחזרה ולפנות לעזרתי?״ השאלה גם עוזרת להציף את הטריגר לפנייה וגם ממצבת אותך במקום של מישהו שפונים אליו לקבלת עזרה מקצועית.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

Black and white of dark gloomy monochrome background with gray and white swirling chaotic waves
אתה רץ כל היום, עובר ממשימה למשימה, אולי מסמן וי על דברים מסוימים – אבל בסוף היום התחושה נשארת: “עבדתי כמו חמור, ולא באמת התקדמתי”. זה מתסכל. כי אתה לא מפחד מעבודה קשה, אתה פשוט רוצה לראות תוצאות. התקדמות אמיתית! הבעיה היא שלא תמיד ברור מה באמת מקדם אותך ומה סתם ממלא את היום ומייצר תחושת עומס בלי סיבה. בדיוק על זה נדבר בטיפ של היום. איך יוצאים מהמרוץ הזה, ומתחילים להשיג יותר. עם פחות מאמץ, אבל בהרבה יותר דיוק.
Black and white of dark gloomy monochrome background with gray and white swirling chaotic waves
אתה לא חייב עוד תקציב. אתה גם לא חייב להיות מקורי כל פעם מחדש. אבל יש משהו אחד שאם תחסיר אותו שום דבר אחר לא באמת יעבוד. מה זה? בוא נגיד שזה ההבדל בין עסק שאנשים זוכרים לעסק שאנשים מדפדפים הלאה. וזה גם יכול להיות ההבדל בין “מדי פעם מגיע איזה לקוח” לבין “אני סוגר עבודה חודשים קדימה”.
Strato-cumulus Clouds
“אם רק היה לי תקציב…” – כמה פעמים שמעתי את המשפט הזה? יותר פעמים ממה ששמעתי “תבדוק אם זה מחובר לחשמל” כשמשהו לא עבד. בעלי עסקים בטוחים שאם רק היה להם תקציב הכול היה מסתדר. זה כמו לחשוב שאם רק היה לי מיקסר תעשייתי הייתי אופה קרואסונים ברמה של מאפייה בפריז. אבל האמת? זה לא עובד ככה. לפעמים אתה תקוע לא בגלל שאין לך כסף – אלא בגלל שאתה ממשיך לעשות דברים שלא באמת עוזרים. במאמר הזה אני לא הולך להעמיס עליך שיטות או טבלאות אקסל. יש פה רק טיפ אחד. פשוט וכזה שאפשר להתחיל ליישם כבר היום אפילו בלי תקציב בכלל.
Close-up Photography of Body of Water
אין מספיק סגירות? הלקוחות מבטיחים ש”יחזרו אליך”, ואתה מתחיל להאמין שזו פשוט תקופה חלשה? אבל מה אם הייתי אומר לך שזה לא השוק, לא התקופה, אלא משהו שאתם עושים? בטיפ של היום נסתכל על דוגמה אמיתית שבה במקום להמשיך “להיות עסוקים”, עצרנו לרגע, שמנו את האצבע על הבעיה האמיתית והעברנו את המכונה מהילוך סרק להילוך גבוה. התוצאה? עסקאות של מיליונים תוך חודש וחצי. אם גם אצלך יש תנועה בלי תוצאה, ״עבודה״ בלי תכלס – זה מאמר שאתה חייב לקרוא.
Macro Photography of Water Waves
יש כאלה שמנהלים עסק. ויש כאלה שכל היום עם צינור המים ביד, רצים מכיבוי שריפה לכיבוי שריפה, בלי לשים לב שהם שורפים את עצמם בדרך. כי לפעמים, הפתרון המהיר עולה ביוקר. ממש ביוקר. המאמר הזה לא עוסק בטעות דרמטית או אסון. זה סיפור קטן, כמעט יומיומי. אבל כמו חול שחודר לנעל ונתקע שם, הדברים ״הקטנים״ האלה יכולים לשבש את כל התהליך…
Scenic View Of Mountain During Dawn
שחיקה. עומס. משימות בלי סוף. החלטות שצריך לקבל כל רגע. ומרוב עצים, כבר קשה לראות את היער. הכול דחוף, הכול בוער. אבל מתי בפעם האחרונה עצרת לרגע ושאלת את עצמך: לאן כל זה אמור להוביל אותי בכלל? בדיוק כאן נכנס המאמר הזה. הוא לא בא להוסיף לך עוד משימות לרשימה, אלא להפך: לעזור לך לעצור רגע את האוטומט, לקחת נשימה, ולמצוא מחדש את המצפן האישי שלך.
Sea of Clouds during Sunset
אתה שוב מוריד מחירים כדי לסגור עסקה? עוד הנחה, עוד ויתור, ובסוף אתה זה שמשלם את המחיר. האמת היא שהלקוחות לא באמת מחפשים את הזול ביותר. הם מחפשים את מה ששווה להם ואת מי שהם מתחברים אליו. אם אתה מוצא את עצמך מתפשר יותר מדי, סימן שלא הראית ללקוח למה הוא באמת צריך ספציפית אותך. רוצה לשנות את המצב? זה מה שצריך לקרות…

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט