איך גילינו 2.3 מיליון שקל מתחת לרדאר?

בזמן שבעלי עסקים רבים מנסים לפענח את המציאות העסקית שלהם דרך דוחות שהם במקרה הטוב לא עדכניים (ובמקרה הפחות טוב מוטעים), חברת סייבר אחת גילתה שהיא יושבת על אוצר – בלי שבכלל ידעה על קיומו. בוא נסתכל על הפער בין מה שרואים בדוחות למה שקורה בשטח, על החלטות עסקיות שמתקבלות בערפל, ועל הפיכת הבלבול הכלכלי לתוכנית פעולה ברורה.

לשיתוף: 

במהלך העבודה שלנו, אנחנו רואים שוב ושוב את הפער העצום בין מה שמציגים דוחות רואה החשבון לבין מה שקורה בפועל.

למה? כי דוחות רואה החשבון מסתמכים על חשבוניות שמתקבלות באיחור ולעיתים מתועדות במקומות או בתאריכים לא נכונים. כך נוצרות תמונות כספיות שפשוט אינן משקפות את המצב בשטח (הן במקרה הטוב משקפות את המצב בעבר), ובוודאי לא מספקות כלים לקבלת החלטות בזמן אמת.

מנסים לנהל תזרים על פי דוח רווח והפסד? בהצלחה עם זה!

זה מה שמבלבל בעלי עסקים, כי הם מנסים לנהל ולקבל החלטות על בסיס דוח רווח והפסד מרואה החשבון, אשר מתאר מציאות שונה מהמצב האמיתי של התזרים. 

כשמתבוננים לעומק בדוחות, אפשר להבין למה בעלי העסקים כל כך מבולבלים. הנה הם, יושבים עם דוח רווח והפסד, מנסים להבין את המצב של העסק שלהם. ובמקום לקבל תשובות ברורות, מקבלים סלט לא עדכני של נתונים, שלא באמת תורם.

באופן לא מפתיע, כל החלטה ניהולית שמנסים לקבל על סמך הדוח הזה – מרגישה כמו ללכת על חבל דק!

הכנסנו תוכנת תזרים ייעודית, וגילינו אוצר

לכן השבוע ביצענו שלב ראשון של הטמעת תוכנת ״אמיר תזרים מזומנים״ אצל אחד הלקוחות שלנו – חברה בתחום הסייבר ואבטחת מידע.

תוכנה זו מאפשרת לראות את מצב התזרים האמיתי, וההבדל מיד מורגש: מתמונה כלכלית מעורפלת, מתחילים לראות את המציאות בבירור.

במקרה הזה, המצב בהתחלה לא נראה מבטיח, אך עם הזמן גילינו חוב בסך 2.3 מיליון שקל הממתין לגבייה מול חשבונות לתשלום, עם תיעוד תאריכים מדויק.

הבשורה הזו הפיגה את הלחץ הראשוני, אך גם יצרה דחיפות חדשה וממוקדת לגבייה חכמה ומהירה כדי לעבור את החודש בשלום, ומכאן לבנות תוכנית מדויקת קדימה.

התהליך הזה הוא דוגמה חיה למה שניהול תזרים נכון יכול לעשות עבור עסק. ברגע שאתה יודע בדיוק מה קורה עכשיו, הכל משתנה. ולגילוי הזה – של 2.3 מיליון שקל שהיו מתחת לרדאר – יש משמעות אדירה.

זה לא רק מציל מלחצים מיותרים, אלא גם פותח אפשרות להתחיל לעבוד מתוך הבנה ממוקדת של התזרים, ולהשקיע בצורה מושכלת ואסטרטגית בעתיד.

אולי גם אצלך מסתתר אוצר?

נשמח לעזור גם לך לגלות מה קורה באמת בעסק שלך. ענה על שאלון אונליין לבדיקת התאמה, ואם זה מתאים – נקבע פגישת ייעוץ אישית שתקבל במתנה. זה עשוי לשנות עבורך את כל התמונה!

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ


סיפור הצלחה מסמינר ניהול פיננסי נכון

צ.ד. בעלים של 2 עסקים
״במסגרת הסדנה קיבלתי ידע עמוק של מה עומד מאחורי ההתנהלות שלנו בעסק, כמו בכל תחום אחר בחיים. היכולת שלנו לשלוט בהגדלת ההכנסות ובעצם בכל ניהול העסק, מתוך שינוי תפיסתי: מלהיות בעמדת ‘קורבן’ ולהזדקק לטובות מאחרים כמו בנקים, להיות הגורם שמשפיע על התהליכים ועל ההצלחה בסיכומו של עניין. מן הסתם הדברים עוד ישקעו ואקבל הבנות נוספות עם הזמן. תודה על יום מהנה ומועיל.״

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

Illuminated Cityscape Against Blue Sky at Night
הכלי הניהולי הבא מתאים לכל עסק, בכל גודל – ולא תאמין כמה זה פשוט. בעלת עסק שאני מלווה חשבה שזה משהו שיתאים רק לתאגידים גדולים. “למה משרד קטן כמוני צריך כזה דבר?” תהתה, אבל החליטה לתת לזה צ’אנס. מהר מאוד התחוור לה עד כמה זהו כלי ניהולי הכרחי – עבור כל עסק. בוא נסתכל איך כלי אחד, כל כך פשוט, יכול להוריד ממך את העומס, לשפר את התקשורת בתוך הצוות, ולבנות ארגון יציב ויעיל יותר.
Green-leafed Plant
יש אנשים שמחכים עד שהכאב הופך בלתי נסבל לפני שהם מטפלים בבעיה – בין אם מדובר בכאב שיניים או בבעיות בעסק. וכמו שכאב שיניים יכול להתדרדר ולהחמיר אם מתעלמים ממנו, כך גם מצבו של העסק. בעל עסק לקינוחים ממרכז הארץ הגיע אליי כשהוא במצוקה כלכלית עמוקה: מינוסים שגדלו בקצב מסחרר וחוסר יכולת לייצר הכנסות שיכסו את ההוצאות. בהתחלה הוא היסס לקדם את העסק, מתוך אמונה שזה ידרוש תקציבי פרסום גדולים. מה שהוא לא הבין, זה שהוא לא צריך תקציבי פרסום גדולים – רק אסטרטגיה ממוקדת שתביא תוצאות מיידיות!
Building Photography
סיפור מהשטח על לקוח מתחום היבוא והשיווק של מכונות ותכשירי ניקיון, שסבל מחוסר יעילות בצוות. למרות שכולם נראו עסוקים, התברר שהרבה מהמאמץ הלך לשווא. לכן כינסנו את הצוות להדרכה מרוכזת עם דגש על התייעלות. מה קרה אחר כך? התוצאות לא איחרו לבוא!
Galaxy Space
בתקופה חלשה, כשכל הנתונים נראים נגדך, נראה שכל מאמץ שיווקי או מכירתי פשוט לא יעבוד. הנטייה היא להרים ידיים ולחכות שהסערה תחלוף… אבל כאן בדיוק מתחיל התפקיד שלי – להראות לך שגם בזמנים הכי קשים, יש דרכים להפוך את התקופה הקשה להזדמנות לצמיחה.
Purple Sky
ישבתי עם בעלת עסק שסיפרה לי שכבר נשבר לה מעובדים שעושים טעויות או לא עושים מה שמבקשים מהם. כשבררתי לעומק את הנתונים, שאלתי ״האם הסברת לעובדת איך לפנות ללקוח?״ – התשובה הייתה על סף עצבים: ״כן. הסברתי מאה פעם, ועדיין היא עושה טעויות, ומפספסת לקוחות ועסקאות.״ ״בסדר״, אמרתי, ״איך בדיוק הסברת לה מה לעשות?״ בעלת העסק התפלאה…
A Red and Blue Color Gradient
​אפשר להגיד בהחלט שבעיות תזרים אינן נפתרות כי לא מסתכלים לאמת ישירות בעיניים. בעלים של חברה שמספקת שירותים לתעשייה בהיקף של 30 מיליון ש״ח, פנה אלינו באקספדיטור מאיץ עסקים וביקש את עזרתי. הוא סיפר לי שהחברה מצויינת. שיש לחברה שני מפעלים במרכז הארץ ובדרום הארץ. שכמעט אף מתחרה לא מספק מוצרים באיכות שהם יודעים לספק….
Green Trees Near Mountain
כמה פעמים שמעת את המשפט הזה או אפילו אמרת אותו בעצמך? אנשים רבים מכירים את התחושה – הם יודעים בדיוק מה צריך לעשות, אך תמיד יש “אבל”. משהו מפריע או מונע מהם לבצע את מה שהם יודעים שנדרש. כל תירוץ כזה מביא לכך שהדברים לא נעשים, והמגמה רק מחמירה. אבל מה קורה כשמבינים מה מסתתר מאחורי ה”אבל”? מהו המכשול האמיתי שגורם להתחמק ממשימות חשובות?
Close-up of Frozen Water
קיבלתי מייל ממנהל חברה עם 20 עובדים בתחום התעשייה. הוא עוקב אחרי הטיפים שלי כבר שנים, ועכשיו כשהעסק נכנס למשבר עמוק, החליט לפנות אליי לעזרה. המספרים מדברים בעד עצמם: ירידה של 30% בהכנסות, ושום שיפור לא נראה באופק. העסק מתמודד עם כאוס ארגוני, חוסר יעילות, ומכירות שתלויות בלקוחות שמועילים בטובם לחזור עם תשובה. הספינה הזו, למרבה האימה, הייתה במסלול בטוח להתנגשות בקרחון… איך עוצרים את ההתרסקות ומשנים את המסלול לפני שיהיה מאוחר מדי?
Calm Body Of Water During Golden Hour
כשאליהו, בעל עסק עם 20 עובדים, החליט לעבור למפעל חדש, הוא היה משוכנע שהתפוקה תזנק. הוא השקיע בכל מה שנראה הכרחי – שיפר את התנאים לעובדים, הוסיף פינוקים, ודאג לכל מה שיכול להפוך את סביבת העבודה לנוחה יותר. הוא לא הצליח להבין למה למרות כל המאמצים שלו, שום דבר לא זז. אולי גם אתה מכיר את זה – משקיעים ומשדרגים, אבל התפוקה לא עולה. אז מה באמת עוצר את העסק? ואיך מזהים את הבעיה האמיתית לפני שמבזבזים עוד משאבים?

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט