איך גילינו 2.3 מיליון שקל מתחת לרדאר?

בזמן שבעלי עסקים רבים מנסים לפענח את המציאות העסקית שלהם דרך דוחות שהם במקרה הטוב לא עדכניים (ובמקרה הפחות טוב מוטעים), חברת סייבר אחת גילתה שהיא יושבת על אוצר – בלי שבכלל ידעה על קיומו. בוא נסתכל על הפער בין מה שרואים בדוחות למה שקורה בשטח, על החלטות עסקיות שמתקבלות בערפל, ועל הפיכת הבלבול הכלכלי לתוכנית פעולה ברורה.

לפני שנצלול למאמר עצמו…

איך סוגרים את העסקה בלי לרדת במחיר?

איך אפשר לטפל בלי להילחץ, בלי הנחות שאוכלות לך את הרווחים, ובלי לפספס את העסקה?

במדריך הקצר הזה תמצא גישה פשוטה, שאלות מדויקות לשאול, ודוגמאות שיעזרו לך להבין מה עובר ללקוח בראש ואיך להוביל אותו להחלטה נכונה.

במהלך העבודה שלנו, אנחנו רואים שוב ושוב את הפער העצום בין מה שמציגים דוחות רואה החשבון לבין מה שקורה בפועל

למה? כי דוחות רואה החשבון מסתמכים על חשבוניות שמתקבלות באיחור ולעיתים מתועדות במקומות או בתאריכים לא נכונים. כך נוצרות תמונות כספיות שפשוט אינן משקפות את המצב בשטח (הן במקרה הטוב משקפות את המצב בעבר), ובוודאי לא מספקות כלים לקבלת החלטות בזמן אמת.

מנסים לנהל תזרים על פי דוח רווח והפסד? בהצלחה עם זה!

זה מה שמבלבל בעלי עסקים, כי הם מנסים לנהל ולקבל החלטות על בסיס דוח רווח והפסד מרואה החשבון, אשר מתאר מציאות שונה מהמצב האמיתי של התזרים. 

כשמתבוננים לעומק בדוחות, אפשר להבין למה בעלי העסקים כל כך מבולבלים. הנה הם, יושבים עם דוח רווח והפסד, מנסים להבין את המצב של העסק שלהם. ובמקום לקבל תשובות ברורות, מקבלים סלט לא עדכני של נתונים, שלא באמת תורם. 

באופן לא מפתיע, כל החלטה ניהולית שמנסים לקבל על סמך הדוח הזה – מרגישה כמו ללכת על חבל דק! 

הכנסנו תוכנת תזרים ייעודית, וגילינו אוצר

לכן השבוע ביצענו שלב ראשון של הטמעת תוכנת ״אמיר תזרים מזומנים״ אצל אחד הלקוחות שלנו – חברה בתחום הסייבר ואבטחת מידע. 

תוכנה זו מאפשרת לראות את מצב התזרים האמיתי, וההבדל מיד מורגש: מתמונה כלכלית מעורפלת, מתחילים לראות את המציאות בבירור.

במקרה הזה, המצב בהתחלה לא נראה מבטיח, אך עם הזמן גילינו חוב בסך 2.3 מיליון שקל הממתין לגבייה מול חשבונות לתשלום, עם תיעוד תאריכים מדויק. 

הבשורה הזו הפיגה את הלחץ הראשוני, אך גם יצרה דחיפות חדשה וממוקדת לגבייה חכמה ומהירה כדי לעבור את החודש בשלום, ומכאן לבנות תוכנית מדויקת קדימה.

התהליך הזה הוא דוגמה חיה למה שניהול תזרים נכון יכול לעשות עבור עסק. ברגע שאתה יודע בדיוק מה קורה עכשיו, הכל משתנה. ולגילוי הזה – של 2.3 מיליון שקל שהיו מתחת לרדאר – יש משמעות אדירה. 

זה לא רק מציל מלחצים מיותרים, אלא גם פותח אפשרות להתחיל לעבוד מתוך הבנה ממוקדת של התזרים, ולהשקיע בצורה מושכלת ואסטרטגית בעתיד.

אולי גם אצלך מסתתר אוצר?

נשמח לעזור גם לך לגלות מה קורה באמת בעסק שלך. ענה על שאלון אונליין לבדיקת התאמה, ואם זה מתאים – נקבע פגישת ייעוץ אישית שתקבל במתנה. זה עשוי לשנות עבורך את כל התמונה!

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ


סיפור הצלחה מסמינר ניהול פיננסי נכון

צ.ד. בעלים של 2 עסקים
״במסגרת הסדנה קיבלתי ידע עמוק של מה עומד מאחורי ההתנהלות שלנו בעסק, כמו בכל תחום אחר בחיים. היכולת שלנו לשלוט בהגדלת ההכנסות ובעצם בכל ניהול העסק, מתוך שינוי תפיסתי: מלהיות בעמדת ‘קורבן’ ולהזדקק לטובות מאחרים כמו בנקים, להיות הגורם שמשפיע על התהליכים ועל ההצלחה בסיכומו של עניין. מן הסתם הדברים עוד ישקעו ואקבל הבנות נוספות עם הזמן. תודה על יום מהנה ומועיל.״

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • שיווק הוא לא משחק של ניחושים, הוא משחק של הבנה עמוקה. דיוק = כסף. לכן קמפיינים מצליחים מבוססים על מסרים מדויקים. והרבה יותר קשה לדייק בלי קודם כל לדבר עם הלקוחות הפוטנציאלים עצמם. הנתונים בדשבורד שלך מספרים מה קרה (כמה לידים, כמה סגירות וכו׳). אבל הם לא מספרים למה זה קרה. אם אתה לא מדבר עם קהל היעד שלך, אתה מנחש. ואם אתה מנחש, אתה מפסיד כסף.
  • יש הרגלים שאנחנו אפילו לא מחשיבים כהרגלים. כמו למשל התעסקות כמעט אובססיבית בהפרעות אוטומטיות שאנחנו בעצמנו אישרנו, התרגלנו אליהן, והפכנו לחלק בלתי נפרד מהיומיום שלנו. עוד פינג מהטלפון, תזכורת מהאפליקציה, נוטיפיקציה שמקפצת על המסך. אנחנו לא באמת חושבים על זה, לפעמים רק “מעיפים” וממשיכים הלאה. אבל מה אם כל זה לא באמת “נעלם” כשמעיפים אותו אלא גובה מחיר מנטלי אמיתי?
  • בעל עסק אחד, עסוק. ממש עסוק. אין לו זמן לאכול, אין לו זמן לעצור, אין לו זמן לעצמו. אז הוא ממשיך לרוץ על אוטומט, על מיכל דלק כמעט ריק. מה קורה אז? הראש נהיה פחות חד, הגוף מתעייף והוא מתפקד הרבה הרבה פחות טוב. וככה בדיוק מתחיל המעגל הכי שוחק שיש: עומס שמוביל להזנחה עצמית, שמובילה לעצבנות, שמובילה לתפקוד מקרטע, וחוזר חלילה…
  • קונפליקטים, עצבים ואי-הבנות… כל עסק מכיר את זה מקרוב, אבל לא תמיד יודעים איך לפתור את זה. לפעמים הבעיות הגדולות בעסק לא נמצאות בתקציב, בשיווק, או בתוכנית העסקית, אלא בין האנשים עצמם. כשאי אפשר לדבר, כשכל מילה נדחית, כשכל שיחה הופכת למאבק. העבודה לא באמת מתקדמת, ההחלטות נמרחות, והאווירה במשרד מרגישה כמו שדה מוקשים. במאמר הזה אני רוצה לשתף בשני מקרים אמיתיים שיצא לנו לפגוש מקרוב, ומה עשינו בפועל כדי להרגיע את הרוחות ולהחזיר את השקט.
  • רוב בעלי העסקים מתמחרים נמוך מדי לא בגלל שהלקוחות לא יכולים לשלם, אלא בגלל שהם עצמם לא מרגישים בטוחים לבקש יותר. הם מציבים מחיר נמוך כי בראש שלהם מתנגן המשפט: “מי בכלל ישלם לי את זה?”. לכן בפועל, המחיר שאתה קובע לא משקף את התקציב של הלקוח אלא את רמת הביטחון שלך בעצמך ובמה שאתה מציע.
  • יש פקקים שאתה פשוט לא יכול להתחמק מהם, אבל יש גם פקקים אחרים, שאתה כן יכול לעקוף. הדרך לעשות את זה בעסקים היא במקום לטפל בסימפטומים (שזו כמובן עבודה א-י-נ-ס-ו-פ-י-ת), לפתור ישירות את צוואר הבקבוק. בהרבה מקרים (ובאופן לא מפתיע) הפתרון האפקטיבי ביותר יהיה לעיתים במקום שהכי לא נעים לגעת בו. אבל דווקא שם ההשפעה הכי גדולה. כי ברגע שאתה פותר את מה שבאמת מעכב אותך, הרבה דברים אחרים מסתדרים כמעט מעצמם…
  • כמה בעלי עסקים אתה מכיר שבנו אימפריה מזה שחסכו? לעומת כאלה שבנו מערכת שמכניסה פי כמה? כי מה יביא אותך יותר רחוק, לחסוך עוד 300 שקל או להכניס עוד 30,000? יש פה עניין של התכווצות לעומת התרחבות. אז כן, חסכון זה טוב ויפה, אבל בוא נדבר על איך באמת עושים כסף.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט