כד הכסף: איך לעקוב ויזואלית אחר הגבייה בעסק גם בזמנים הכי עמוסים

כשאתה בעיצומו של חודש לחוץ והמשימות מצטברות מכל הכיוונים, הגבייה עלולה בקלות להתמסמס ולהפוך לנושא שנדחק הצידה. אבל מה אם היה כלי פשוט ויעיל שמאפשר לך לראות בדיוק כמה כסף נגבה וכמה עדיין חסר – בצורה ברורה ומיידית?

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

לעיתים, נושא הגבייה “נעלם” מעיני בעל העסק. אם אין לו מי שיבצע את הגבייה, וכמובן שיש לו עוד הרבה פונקציות אחרות בעסק לדאוג להן, אז הגבייה פשוט “מתמסמסת”. 

גם אם יש לו מישהו, לעיתים עדיין נשאר מצב שהסכום הכולל לגבייה מורכב משני מרכיבים: 

(1) אלה שחייבים ועדיין נמצאים במסגרת תנאי התשלום, ו-(2) אלה שחורגים ממנו.

מדהים אותי עד כמה בעלי עסקים “מסכימים” (כלומר מקבלים את ההסבר ולא עושים דבר לגביו), בנוגע לאלה שחורגים מתנאי התשלום

יש הרבה לדעת בנושא הגבייה כדי שהוא ילך חלק לגמרי, אך הנה דבר אחד שיכול לעזור לך להתמקד

צעדים

  1. לקראת סוף השנה או סוף החודש סכם את כל הכספים שחייבים לך, שאפשר להכניס אותם עד סוף התקופה (סוף השנה או סוף החודש). 
    ​ 
  2. קח דף נייר וצייר עליו מבחנה או כד. זה כד הכסף שלך. 
  3. בתחתית המבחנה רשום 0, ובראש המבחנה רשום את סך כל הכספים שצריך לגבות עד סוף החודש. 
  4. לאורך המבחנה, סמן מספרים שמסמנים את הכמות ההולכת וגדלה. 
  5. תן הנחייה לאיש הגבייה שלך בסוף כל יום לסכם את סכום הכסף שנגבה ולצבוע את החלק התחתון של הכד כך שיראה כמה כסף כבר נכנס. 

    ​כך במבט חטוף, תוכלו שניכם לראות מה המצב ו”כמה הכד מלא”, או “כמה הוא עדיין ריק”. 

מאותו רגע, בכל יום, רק תציץ לחדר הגבייה והבט בשרטוט הזה התלוי על הקיר מול עיניו של איש הגבייה. זה יעזור לשניכם (או לעצמך) ולכולם להתמקד במשימה, ולראות כמה מאמץ עליכם להשקיע כדי להביא את הכסף פנימה. 

חשוב מאוד: זכור, תמיד-תמיד-תמיד, לתת חיזוק לאיש הגבייה (גם אם זה אתה עצמך). 

אם תרצה להגדיל את השליטה שלך בתור מנהל ולבנות סביבך צוות יציב ופרודוקטיבי, אני מזמין לענות על השאלון הקצר ולקבוע איתי פגישת ייעוץ ללא תשלום. המטרה היא לעזור לך כמנכ״ל להוריד מעליך עבודה מיותרת, ובמקביל לעזור לעסק לפעול ביעילות מירבית.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ


סיפור הצלחה

״הבנתי שעד עכשיו הייתי בהרפתקה מאתגרת בלי ידע וכלים, והייתי ממש מתוסכל ומחפש עצות. ​

כיום אני מבין שזו הרפתקה שאפשר לצאת ממנה. בעקבות כל הידע והכלים שרכשתי כאן, ואני מצליח כעת בחיי בעזרת השם יתברך לשפר את העסק שלי ולארגן בכדי להצליח בעקבות הגילוי וההישגים שהיו לי בקורס. ​

ממש נפלא! ​רואים אור בקצה המנהרה. תודה! ​ברוכים תהיו. כל הכבוד על השירות, העזרה והתמיכה הממש נפלאה.״

✍🏼 י.ו. בעלים של עסק

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • אתה עובד עד מאוחר, מתקן טעויות של העובדים, מתנצל ללקוחות שקיבלו שירות לקוי, וכל פעם מחדש שואל את עצמך “למה אף אחד כאן לא עושה את העבודה כמו שצריך? כמוני?” אתה חושב שזה מובן מאליו, מסביר, אולי אפילו מתרגז, ושום דבר לא משתנה. אז איך לוקחים את הגאונות שבראש שלך ומכניסים אותה לראש של כל אחד מהעובדים שלך?
  • בוקר רגיל בעסק. אתה מגיע למשרד, מדליק את המחשב, ופתאום מסך שחור. אתה מנסה במחשב השני, השלישי, הרביעי. כולם מתים. תוך 24 שעות, חמישה מחשבים עיקריים הפכו לערימת מתכת חסרת תועלת. כל המידע השיווקי, הזדמנויות עסקיות, מסמכי מכירות, נתוני לקוחות – התאדה. פשוט נעלם. זה לא סיוט תיאורטי, זה קרה לעסק אמיתי…
  • יש משהו משתק בבעיה גדולה. היא תופסת את כל המרחב המנטלי וגורמת לנו להרגיש חסרי אונים. אבל מה שגיליתי לאורך שנות עבודתי עם עסקים ומנהלים, זה שלרוב הבעיה היא לא הבעיה עצמה, אלא הדרך שבה אנחנו מסתכלים עליה. כי האמת היא שבעיות גדולות הן אשליה אופטית. הן נראות גדולות רק כשמסתכלים עליהן מרחוק, כגוש אחד…
  • לפעמים אנשים לא מזהים מה הבעיה, אפילו כשהיא ממש מול הפנים שלהם. לא בגלל שהם טיפשים, אלא כי הם פשוט לא יודעים איך הדבר כן אמור להיראות. בעסקים זה קורה כל הזמן: המכירות לא מתרוממות, אנשי המכירות נותנים הסברים שנשמעים להם הגיוניים (“בקיץ כולם בים, אין למי למכור”), אבל שום דבר לא משתנה. למה? כי אתה שומע תירוצים במקום לזהות את הבעיה האמיתית.
  • הרבה אנשי המכירות חיים באותה מלכודת: משקיעים זמן בשיחה, בונים קשר עם הלקוח, מציגים את הפתרון, ואז מגיע הרגע הגדול. הם מציגים את המחיר, ופתאום הכל קורס. “זה יקר לי”, “אני צריך לחשוב על זה”, “אחזור אליך”… ההתנגדויות מגיעות כמו גל צונמי. אבל מה אם אומר לך שאת רוב ההתנגדויות אפשר למנוע לגמרי? שהבעיה האמיתית היא לא בתשובות שלך, אלא בסדר הפעולות?
  • בחלק א׳ תיארתי איך במקום להתחרות על תכונות ומחירים, בחרתי לעמוד לצד הלקוח ולעזור לו להבין את המורכבות האמיתית של הפרויקט. כך הפכתי מספק פוטנציאלי לבן ברית מהימן. אבל מה עושים אחרי שרכשת את אמונו? איך מעבירים את הלקוח מהבנת הבעיה לקבלת פתרון שהוא פי 10 יותר יקר מכל מה שהציעו המתחרים?
  • לפעמים במכירה הדבר הכי חכם הוא דווקא לא לנסות להרשים. בפרויקט הראשון שלי מול אחד הבנקים הגדולים, בזמן שהמתחרים הציפו את הלקוח במצגות והבטחות נוצצות, בחרתי ללכת בכיוון אחר לגמרי. לא נתתי לרעיון ש”זה בלתי אפשרי” לעצור אותי, והבחירה הזו פתחה לי דלת לסגירה שהמתחרים אפילו לא חלמו עליה.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט