כד הכסף: איך לעקוב ויזואלית אחר הגבייה בעסק גם בזמנים הכי עמוסים

כשאתה בעיצומו של חודש לחוץ והמשימות מצטברות מכל הכיוונים, הגבייה עלולה בקלות להתמסמס ולהפוך לנושא שנדחק הצידה. אבל מה אם היה כלי פשוט ויעיל שמאפשר לך לראות בדיוק כמה כסף נגבה וכמה עדיין חסר – בצורה ברורה ומיידית?

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

לעיתים, נושא הגבייה “נעלם” מעיני בעל העסק. אם אין לו מי שיבצע את הגבייה, וכמובן שיש לו עוד הרבה פונקציות אחרות בעסק לדאוג להן, אז הגבייה פשוט “מתמסמסת”. 

גם אם יש לו מישהו, לעיתים עדיין נשאר מצב שהסכום הכולל לגבייה מורכב משני מרכיבים: 

(1) אלה שחייבים ועדיין נמצאים במסגרת תנאי התשלום, ו-(2) אלה שחורגים ממנו.

מדהים אותי עד כמה בעלי עסקים “מסכימים” (כלומר מקבלים את ההסבר ולא עושים דבר לגביו), בנוגע לאלה שחורגים מתנאי התשלום

יש הרבה לדעת בנושא הגבייה כדי שהוא ילך חלק לגמרי, אך הנה דבר אחד שיכול לעזור לך להתמקד

צעדים

  1. לקראת סוף השנה או סוף החודש סכם את כל הכספים שחייבים לך, שאפשר להכניס אותם עד סוף התקופה (סוף השנה או סוף החודש). 
    ​ 
  2. קח דף נייר וצייר עליו מבחנה או כד. זה כד הכסף שלך. 
  3. בתחתית המבחנה רשום 0, ובראש המבחנה רשום את סך כל הכספים שצריך לגבות עד סוף החודש. 
  4. לאורך המבחנה, סמן מספרים שמסמנים את הכמות ההולכת וגדלה. 
  5. תן הנחייה לאיש הגבייה שלך בסוף כל יום לסכם את סכום הכסף שנגבה ולצבוע את החלק התחתון של הכד כך שיראה כמה כסף כבר נכנס. 

    ​כך במבט חטוף, תוכלו שניכם לראות מה המצב ו”כמה הכד מלא”, או “כמה הוא עדיין ריק”. 

מאותו רגע, בכל יום, רק תציץ לחדר הגבייה והבט בשרטוט הזה התלוי על הקיר מול עיניו של איש הגבייה. זה יעזור לשניכם (או לעצמך) ולכולם להתמקד במשימה, ולראות כמה מאמץ עליכם להשקיע כדי להביא את הכסף פנימה. 

חשוב מאוד: זכור, תמיד-תמיד-תמיד, לתת חיזוק לאיש הגבייה (גם אם זה אתה עצמך). 

אם תרצה להגדיל את השליטה שלך בתור מנהל ולבנות סביבך צוות יציב ופרודוקטיבי, אני מזמין לענות על השאלון הקצר ולקבוע איתי פגישת ייעוץ ללא תשלום. המטרה היא לעזור לך כמנכ״ל להוריד מעליך עבודה מיותרת, ובמקביל לעזור לעסק לפעול ביעילות מירבית.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ


סיפור הצלחה

״הבנתי שעד עכשיו הייתי בהרפתקה מאתגרת בלי ידע וכלים, והייתי ממש מתוסכל ומחפש עצות. ​

כיום אני מבין שזו הרפתקה שאפשר לצאת ממנה. בעקבות כל הידע והכלים שרכשתי כאן, ואני מצליח כעת בחיי בעזרת השם יתברך לשפר את העסק שלי ולארגן בכדי להצליח בעקבות הגילוי וההישגים שהיו לי בקורס. ​

ממש נפלא! ​רואים אור בקצה המנהרה. תודה! ​ברוכים תהיו. כל הכבוד על השירות, העזרה והתמיכה הממש נפלאה.״

✍🏼 י.ו. בעלים של עסק

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • אם אתה רק מנהל את העסק ולא מקדם אותו, אתה אף פעם לא תתקדם. אני נתקל בזה שוב ושוב בשיחות עם בעלי עסקים: יום שלם עובר על ניהול שוטף, טיפול בלקוחות, בעיות, מיילים, ואיכשהו אין פעילות שבאמת מיועדת לגרום ליותר אנשים לדעת שאתה קיים. ואז נגמר החודש, והם שואלים את עצמם למה אין התקדמות. כי בסוף גם העסק הכי טוב לא יגדל אם אף אחד חדש לא שומע עליו!
  • השאלה הזו עלתה בשיחה שניהלתי לפני שנים עם בעל עסק, אדם חביב בן 56 שחווה תקופה קשה והרגיש כבוי כמעט לחלוטין. הוא הוריד את המדריך שלי כי חיפש דרך לשנות משהו, אבל ככל שהעמקנו בשיחה אפשר היה לשמוע שנים של עייפות מצטברת, כאילו המנוע הפנימי שלו נתקע ולא הצליח להתניע שוב. השילוב בין הנסיבות הקשות לבין השגרה השוחקת השאיר אותו בלי כיוון ובלי אמונה שהוא מסוגל לשנות את המציאות שלו. אז איך מוצאים מוטיבציה ואת היכולת לקום מחדש אחרי תקופה כזו, ואיך מחזירים את הכוח לפעול?
  • בכל תהליך מכירה יש גורמים נראים לעין: מחירים, תנאים, צרכים, תזמון. אבל יש גם גורמים שלא מדברים עליהם מספיק, כאלה שמתנהלים “מאחורי הקלעים” ומשפיעים באופן משמעותי על התוצאה. אחד מהם חוזר על עצמו שוב ושוב בשיחות שמסתיימות בהפסד…
  • מה אני עושה כשאני נכנס לעסק שיש בו ייצור, ואנחנו כבר יודעים שיש בו חוסר יעילות? התשובה אולי תפתיע אותך, כי זה לא מה שרוב האנשים עושים. בדרך כלל בעלי עסקים ישר קופצים פנימה: מתחילים לנתח תהליכים, לבדוק עובדים, לחשוב איך לסדר את הדברים מבפנים. זה נשמע הגיוני, נכון? הרי אם המערכת לא יעילה, צריך לתקן אותה! רק שזה לא עובד ככה… לא כי זה משהו שלא חשוב לעשות, אלא כי זה לא הדבר הראשון שאתה צריך לעשות. יש משהו קריטי שקודם לזה. וזה בדיוק מה שאני הולך להסביר בסרטון הבא.
  • אחד הרגעים הכי מסוכנים בעסק הוא כשאתה מחליט לוותר אחרי שלושה כישלונות, או קופץ למסקנות מהר מדי אחרי הצלחה אחת. אנחנו רוצים תשובות מהר, ואנחנו רוצים לדעת אם משהו עובד או לא עובד כבר אחרי ניסיון אחד או שניים. אבל יש עיקרון מתמטי פשוט שמראה מתי התוצאות שלך לא בהכרח מייצגות את המציאות. זה לא עניין של מזל או אמונה, אלא מתמטיקה טהורה שכל בעל עסק חייב להכיר.
  • כשאתה מנסה למכור משהו ונתקל בהתנגדות, הנטייה הראשונה היא לחשוב שהמחיר לא מספיק טוב, או שאתה לא מספיק משכנע. בינתיים, יש עסקים שלקוחות פשוט מתקשרים אליהם ואומרים “אני רוצה לקנות”, בלי התלבטויות ובלי ויכוחים על המחיר. מה הסוד שלהם?
  • קרה לך שניסית לקבוע פגישה אבל נעצרת כבר בשלב הראשון? אתה מתקשר, מציג את עצמך, ואז שומע את המשפט הידוע: “תשאיר פרטים, נחזור אליך”. ואז… כלום. אף אחד לא חוזר. בהרבה מקרים זה לא קשור אליך או למה שאתה מציע אלא לאופן שבו ניגשת לשיחה. כי עוד לפני שתצליח להגיע למנהל, יש אדם אחד שעליך לדעת לדבר איתו נכון: המזכירה.
  • תאר לעצמך שאתה רופא בחדר מיון, ומטופל נכנס עם יד שבורה. אתה מסביר לו שהוא צריך גבס, הוא אומר “אני אחשוב על זה”, והולך. האם תיתן לו ללכת ככה? כנראה שלא, כי אתה יודע שבלי טיפול המצב רק יחמיר. עכשיו תחשוב על העסק שלך: אם הגעת למסקנה שאתה יכול לעזור ללקוח לפתור בעיה אמיתית, למה שהמפגש הראשון יהיה גם האחרון? היום דיברתי עם בעל עסק שאמר לי בגאווה: “אני מתקשר פעם אחת בלבד, ואחר כך לעולם לא יותר”. מתברר שהאמונה הזו, שנשמעת כל כך “הגיונית ומכבדת”, היא בדיוק מה שמונע מהעסק שלו לצמוח, ומהלקוחות שלו לקבל את מה שהם באמת צריכים.
  • כולנו רוצים להצליח. למכור יותר, לנהל טוב יותר, להצליח מבחינה אישית, משפחתית, עסקית וחברתית. אבל מאחורי כל הצלחה אמיתית, מסתתרת מיומנות אחת, שאיכות השליטה שלך בה היא זו שקובעת עד כמה תגיע לתוצאות ועד כמה תצליח לגרום לעולם להגיב למה שיש לך לומר.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט