כד הכסף: איך לעקוב ויזואלית אחר הגבייה בעסק גם בזמנים הכי עמוסים

כשאתה בעיצומו של חודש לחוץ והמשימות מצטברות מכל הכיוונים, הגבייה עלולה בקלות להתמסמס ולהפוך לנושא שנדחק הצידה. אבל מה אם היה כלי פשוט ויעיל שמאפשר לך לראות בדיוק כמה כסף נגבה וכמה עדיין חסר – בצורה ברורה ומיידית?

לפני שנצלול למאמר עצמו…

איך סוגרים את העסקה בלי לרדת במחיר?

איך אפשר לטפל בלי להילחץ, בלי הנחות שאוכלות לך את הרווחים, ובלי לפספס את העסקה?

במדריך הקצר הזה תמצא גישה פשוטה, שאלות מדויקות לשאול, ודוגמאות שיעזרו לך להבין מה עובר ללקוח בראש ואיך להוביל אותו להחלטה נכונה.

לעיתים, נושא הגבייה “נעלם” מעיני בעל העסק. אם אין לו מי שיבצע את הגבייה, וכמובן שיש לו עוד הרבה פונקציות אחרות בעסק לדאוג להן, אז הגבייה פשוט “מתמסמסת”. 

גם אם יש לו מישהו, לעיתים עדיין נשאר מצב שהסכום הכולל לגבייה מורכב משני מרכיבים: 

(1) אלה שחייבים ועדיין נמצאים במסגרת תנאי התשלום, ו-(2) אלה שחורגים ממנו.

מדהים אותי עד כמה בעלי עסקים “מסכימים” (כלומר מקבלים את ההסבר ולא עושים דבר לגביו), בנוגע לאלה שחורגים מתנאי התשלום

יש הרבה לדעת בנושא הגבייה כדי שהוא ילך חלק לגמרי, אך הנה דבר אחד שיכול לעזור לך להתמקד

צעדים

  1. לקראת סוף השנה או סוף החודש סכם את כל הכספים שחייבים לך, שאפשר להכניס אותם עד סוף התקופה (סוף השנה או סוף החודש). 
    ​ 
  2. קח דף נייר וצייר עליו מבחנה או כד. זה כד הכסף שלך. 
  3. בתחתית המבחנה רשום 0, ובראש המבחנה רשום את סך כל הכספים שצריך לגבות עד סוף החודש. 
  4. לאורך המבחנה, סמן מספרים שמסמנים את הכמות ההולכת וגדלה. 
  5. תן הנחייה לאיש הגבייה שלך בסוף כל יום לסכם את סכום הכסף שנגבה ולצבוע את החלק התחתון של הכד כך שיראה כמה כסף כבר נכנס. 

    ​כך במבט חטוף, תוכלו שניכם לראות מה המצב ו”כמה הכד מלא”, או “כמה הוא עדיין ריק”. 

מאותו רגע, בכל יום, רק תציץ לחדר הגבייה והבט בשרטוט הזה התלוי על הקיר מול עיניו של איש הגבייה. זה יעזור לשניכם (או לעצמך) ולכולם להתמקד במשימה, ולראות כמה מאמץ עליכם להשקיע כדי להביא את הכסף פנימה. 

חשוב מאוד: זכור, תמיד-תמיד-תמיד, לתת חיזוק לאיש הגבייה (גם אם זה אתה עצמך). 

אם תרצה להגדיל את השליטה שלך בתור מנהל ולבנות סביבך צוות יציב ופרודוקטיבי, אני מזמין לענות על השאלון הקצר ולקבוע איתי פגישת ייעוץ ללא תשלום. המטרה היא לעזור לך כמנכ״ל להוריד מעליך עבודה מיותרת, ובמקביל לעזור לעסק לפעול ביעילות מירבית.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ


סיפור הצלחה

״הבנתי שעד עכשיו הייתי בהרפתקה מאתגרת בלי ידע וכלים, והייתי ממש מתוסכל ומחפש עצות. ​

כיום אני מבין שזו הרפתקה שאפשר לצאת ממנה. בעקבות כל הידע והכלים שרכשתי כאן, ואני מצליח כעת בחיי בעזרת השם יתברך לשפר את העסק שלי ולארגן בכדי להצליח בעקבות הגילוי וההישגים שהיו לי בקורס. ​

ממש נפלא! ​רואים אור בקצה המנהרה. תודה! ​ברוכים תהיו. כל הכבוד על השירות, העזרה והתמיכה הממש נפלאה.״

✍🏼 י.ו. בעלים של עסק

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • שיווק הוא לא משחק של ניחושים, הוא משחק של הבנה עמוקה. דיוק = כסף. לכן קמפיינים מצליחים מבוססים על מסרים מדויקים. והרבה יותר קשה לדייק בלי קודם כל לדבר עם הלקוחות הפוטנציאלים עצמם. הנתונים בדשבורד שלך מספרים מה קרה (כמה לידים, כמה סגירות וכו׳). אבל הם לא מספרים למה זה קרה. אם אתה לא מדבר עם קהל היעד שלך, אתה מנחש. ואם אתה מנחש, אתה מפסיד כסף.
  • יש הרגלים שאנחנו אפילו לא מחשיבים כהרגלים. כמו למשל התעסקות כמעט אובססיבית בהפרעות אוטומטיות שאנחנו בעצמנו אישרנו, התרגלנו אליהן, והפכנו לחלק בלתי נפרד מהיומיום שלנו. עוד פינג מהטלפון, תזכורת מהאפליקציה, נוטיפיקציה שמקפצת על המסך. אנחנו לא באמת חושבים על זה, לפעמים רק “מעיפים” וממשיכים הלאה. אבל מה אם כל זה לא באמת “נעלם” כשמעיפים אותו אלא גובה מחיר מנטלי אמיתי?
  • בעל עסק אחד, עסוק. ממש עסוק. אין לו זמן לאכול, אין לו זמן לעצור, אין לו זמן לעצמו. אז הוא ממשיך לרוץ על אוטומט, על מיכל דלק כמעט ריק. מה קורה אז? הראש נהיה פחות חד, הגוף מתעייף והוא מתפקד הרבה הרבה פחות טוב. וככה בדיוק מתחיל המעגל הכי שוחק שיש: עומס שמוביל להזנחה עצמית, שמובילה לעצבנות, שמובילה לתפקוד מקרטע, וחוזר חלילה…
  • קונפליקטים, עצבים ואי-הבנות… כל עסק מכיר את זה מקרוב, אבל לא תמיד יודעים איך לפתור את זה. לפעמים הבעיות הגדולות בעסק לא נמצאות בתקציב, בשיווק, או בתוכנית העסקית, אלא בין האנשים עצמם. כשאי אפשר לדבר, כשכל מילה נדחית, כשכל שיחה הופכת למאבק. העבודה לא באמת מתקדמת, ההחלטות נמרחות, והאווירה במשרד מרגישה כמו שדה מוקשים. במאמר הזה אני רוצה לשתף בשני מקרים אמיתיים שיצא לנו לפגוש מקרוב, ומה עשינו בפועל כדי להרגיע את הרוחות ולהחזיר את השקט.
  • רוב בעלי העסקים מתמחרים נמוך מדי לא בגלל שהלקוחות לא יכולים לשלם, אלא בגלל שהם עצמם לא מרגישים בטוחים לבקש יותר. הם מציבים מחיר נמוך כי בראש שלהם מתנגן המשפט: “מי בכלל ישלם לי את זה?”. לכן בפועל, המחיר שאתה קובע לא משקף את התקציב של הלקוח אלא את רמת הביטחון שלך בעצמך ובמה שאתה מציע.
  • יש פקקים שאתה פשוט לא יכול להתחמק מהם, אבל יש גם פקקים אחרים, שאתה כן יכול לעקוף. הדרך לעשות את זה בעסקים היא במקום לטפל בסימפטומים (שזו כמובן עבודה א-י-נ-ס-ו-פ-י-ת), לפתור ישירות את צוואר הבקבוק. בהרבה מקרים (ובאופן לא מפתיע) הפתרון האפקטיבי ביותר יהיה לעיתים במקום שהכי לא נעים לגעת בו. אבל דווקא שם ההשפעה הכי גדולה. כי ברגע שאתה פותר את מה שבאמת מעכב אותך, הרבה דברים אחרים מסתדרים כמעט מעצמם…
  • כמה בעלי עסקים אתה מכיר שבנו אימפריה מזה שחסכו? לעומת כאלה שבנו מערכת שמכניסה פי כמה? כי מה יביא אותך יותר רחוק, לחסוך עוד 300 שקל או להכניס עוד 30,000? יש פה עניין של התכווצות לעומת התרחבות. אז כן, חסכון זה טוב ויפה, אבל בוא נדבר על איך באמת עושים כסף.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט