״מצטער, אין לי זמן לזה״

כך התחילה השיחה עם מנהל צוות שהגיע אלי מותש ומתוסכל. הוא סיפר שאין לו זמן, שהעומס חונק אותו, ושיש לו רשימה אינסופית של משימות שלא מתקדמות (כל זה למרות שהוא עובד מסביב לשעון, גם מעבר לשעות העבודה הרגילות ואפילו בסופי שבוע). כשבדקנו את המצב מקרוב, גילינו משהו מפתיע: עם כל חוסר היעילות בניהול הזמן שלו, הדבר היחיד שיש לו בשפע זה דווקא… זמן!

לפני שנצלול למאמר עצמו…

איך סוגרים את העסקה בלי לרדת במחיר?

איך אפשר לטפל בלי להילחץ, בלי הנחות שאוכלות לך את הרווחים, ובלי לפספס את העסקה?

במדריך הקצר הזה תמצא גישה פשוטה, שאלות מדויקות לשאול, ודוגמאות שיעזרו לך להבין מה עובר ללקוח בראש ואיך להוביל אותו להחלטה נכונה.

מנהל אחד עם צוות של מספר אנשים טכניים ועם מזכירה הגיע אלי והציג בפני את הבעיה העיקרית שלו: ניהול זמן.

הוא התלונן שאין לו זמן, הוא פשוט מרגיש עמוס, ויש לו רשימה ארוכה של משימות שהוא לא מגיע לקדם אותן… 

על פניו נראה שהוא עובד נון-סטופ, מעבר לשעות העבודה המקובלות וגם בסופ״ש

למען האמת, אחרי שתחקרתי אותו עוד קצת, גילינו שעם כמות הזמן שהוא מבזבז בחוסר יעילות בכל יום, הדבר היחיד שיש לו שפע ממנו זה זמן. 

אם כך, מה הייתה הבעיה? ממה היא הייתה מורכבת? ואיך היה ניתן לטפל בה בכלל? 

אותו מנהל נתקל בכמה מחסומים נפוצים שמנהלים רבים וטובים אחרים גם הם נתקלים בהם, ועל בסיס יומי. 

למרבה המזל, בהחלט יש מה לעשות, וסיכוי טוב שחייך לא יהיו אותו הדבר אחרי שתתחיל ליישם את מה שאני הולך לדבר עליו.

בוא נפרק את הבעיה

בשלב הראשון, אותו מנהל אמנם היה עסוק, אך הבעיה העיקרית הייתה שהזמן שלו לא נוהל נכון. הוא נגרר אחר כל מה שקרה במהלך היום – תקלות בלתי צפויות, שיחות לא מתוכננות, משימות ״קטנות״ שבסוף לקחו הרבה יותר מדי זמן, ועוד ועוד. 

כתוצאה מכך, הוא התעסק בכיבוי שריפות במקום בניהול אסטרטגי וממוקד של העסק.

כשבדקנו את זה לעומק, גילינו שהמנהל הזה נפל למחסום המוכר של ״ניהול תגובתי״ – כלומר, לתת למה שקורה סביבו להכתיב את סדר היום שלו, ולא להוביל בעצמו את העניינים. כאן בדיוק נדרשת גישה חדשה לחלוטין.

מה אפשר לעשות? ראשית, הכרחי לתכנן זמן מסודר לניהול הצוות ולמשימות הגדולות ביותר, ולא לתת ליום להוביל את המנהל, אלא להיפך.

מכיוון שקל לדבר, אך האתגר הוא ביישום בפועל, ריכזנו עבורך מספר טיפים ודוגמאות מעשיות שממחישות כיצד הצלחנו לעזור לבעלי עסקים לפתור מקרים דומים מהשטח:

התייעלות לבעלי עסקים

השגת מטרות לבעלי עסקים

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ


סיפור הצלחה מסדנת יעילות אישית

ב. פ. מנהל בתחום המזון
״במהלך הסדנה עם עפר פלאוט אני מרגיש שחל שיפור בהבנה שלי עם עצמי על איך לייעל לעצמי נכון את היום ואיך לעזור לעצמי להתקדם. אם זה בעבודה או בחיים עצמם, בתחביבים, זוגיות, חיי חברה. איך לדבר נכון עם אנשים, להגיע להסכמה או שיעשו ויתנהלו כמו שהתכוונתי.״

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • שיווק הוא לא משחק של ניחושים, הוא משחק של הבנה עמוקה. דיוק = כסף. לכן קמפיינים מצליחים מבוססים על מסרים מדויקים. והרבה יותר קשה לדייק בלי קודם כל לדבר עם הלקוחות הפוטנציאלים עצמם. הנתונים בדשבורד שלך מספרים מה קרה (כמה לידים, כמה סגירות וכו׳). אבל הם לא מספרים למה זה קרה. אם אתה לא מדבר עם קהל היעד שלך, אתה מנחש. ואם אתה מנחש, אתה מפסיד כסף.
  • יש הרגלים שאנחנו אפילו לא מחשיבים כהרגלים. כמו למשל התעסקות כמעט אובססיבית בהפרעות אוטומטיות שאנחנו בעצמנו אישרנו, התרגלנו אליהן, והפכנו לחלק בלתי נפרד מהיומיום שלנו. עוד פינג מהטלפון, תזכורת מהאפליקציה, נוטיפיקציה שמקפצת על המסך. אנחנו לא באמת חושבים על זה, לפעמים רק “מעיפים” וממשיכים הלאה. אבל מה אם כל זה לא באמת “נעלם” כשמעיפים אותו אלא גובה מחיר מנטלי אמיתי?
  • בעל עסק אחד, עסוק. ממש עסוק. אין לו זמן לאכול, אין לו זמן לעצור, אין לו זמן לעצמו. אז הוא ממשיך לרוץ על אוטומט, על מיכל דלק כמעט ריק. מה קורה אז? הראש נהיה פחות חד, הגוף מתעייף והוא מתפקד הרבה הרבה פחות טוב. וככה בדיוק מתחיל המעגל הכי שוחק שיש: עומס שמוביל להזנחה עצמית, שמובילה לעצבנות, שמובילה לתפקוד מקרטע, וחוזר חלילה…
  • קונפליקטים, עצבים ואי-הבנות… כל עסק מכיר את זה מקרוב, אבל לא תמיד יודעים איך לפתור את זה. לפעמים הבעיות הגדולות בעסק לא נמצאות בתקציב, בשיווק, או בתוכנית העסקית, אלא בין האנשים עצמם. כשאי אפשר לדבר, כשכל מילה נדחית, כשכל שיחה הופכת למאבק. העבודה לא באמת מתקדמת, ההחלטות נמרחות, והאווירה במשרד מרגישה כמו שדה מוקשים. במאמר הזה אני רוצה לשתף בשני מקרים אמיתיים שיצא לנו לפגוש מקרוב, ומה עשינו בפועל כדי להרגיע את הרוחות ולהחזיר את השקט.
  • רוב בעלי העסקים מתמחרים נמוך מדי לא בגלל שהלקוחות לא יכולים לשלם, אלא בגלל שהם עצמם לא מרגישים בטוחים לבקש יותר. הם מציבים מחיר נמוך כי בראש שלהם מתנגן המשפט: “מי בכלל ישלם לי את זה?”. לכן בפועל, המחיר שאתה קובע לא משקף את התקציב של הלקוח אלא את רמת הביטחון שלך בעצמך ובמה שאתה מציע.
  • יש פקקים שאתה פשוט לא יכול להתחמק מהם, אבל יש גם פקקים אחרים, שאתה כן יכול לעקוף. הדרך לעשות את זה בעסקים היא במקום לטפל בסימפטומים (שזו כמובן עבודה א-י-נ-ס-ו-פ-י-ת), לפתור ישירות את צוואר הבקבוק. בהרבה מקרים (ובאופן לא מפתיע) הפתרון האפקטיבי ביותר יהיה לעיתים במקום שהכי לא נעים לגעת בו. אבל דווקא שם ההשפעה הכי גדולה. כי ברגע שאתה פותר את מה שבאמת מעכב אותך, הרבה דברים אחרים מסתדרים כמעט מעצמם…
  • כמה בעלי עסקים אתה מכיר שבנו אימפריה מזה שחסכו? לעומת כאלה שבנו מערכת שמכניסה פי כמה? כי מה יביא אותך יותר רחוק, לחסוך עוד 300 שקל או להכניס עוד 30,000? יש פה עניין של התכווצות לעומת התרחבות. אז כן, חסכון זה טוב ויפה, אבל בוא נדבר על איך באמת עושים כסף.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט