לאן נעלם הזמן?

זה יכול לקרות לכל בעל עסק – יום שלם חולף ונראה שלא הספקת כלום חוץ מלכבות שריפות. אם אתה מרגיש שהזמן בורח לך בין הידיים, ואתה תוהה איך מפסיקים את הטירוף הזה, המשך לקרוא…

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

ומה עושים היום? מכבים שריפות

נתקלתי בלא מעט בעלי עסקים בחיי. כמה מהם יכולים בקלות לזכות בתואר אלוף העולם בכיבוי שריפות.

כך קרה עם בעל עסק מתחום הבנייה. שגרת היום שלו הייתה כיבוי שריפות.

האבסורד הוא שבדרך כלל כשמציעים לאנשים שאין להם זמן, ללמוד איך להתארגן טוב יותר, התשובה המיידית היא: “אין לי זמן”.

לקוח שלי תאר את זה בעזרת סיפור:

חקלאי אחד באוסטרליה בילה את כל זמנו ברדיפה אחר הפרות במרעה.

כששאל אותו חבר איך הוא חושב שאפשר לפתור את הבעיה הוא השיב מהר מאוד, שצריך לבנות גדר בצורה כזו שלא יהיה לפרות לאן לברוח, ואז פשוט לתפוס אותן בצורה יעילה ואפקטיבית.

החבר שהכיר את החלקאי בתור אחד שמבלה כבר זמן רב ברדיפה אחרי הפרות, שאל “מדוע אינך עושה את זה?” התשובה לא אחרה לבוא: “אין לי זמן לכך. אני עסוק ברדיפה אחרי הפרות!”

במקרה של הלקוח שלי, ההוא מתחום הבנייה, התברר שבמשך יום וחצי בשבוע הוא מבלה בעיריות ורשויות כדי לטפל בהשגת האישורים הדרושים…

​איך חוסכים יום וחצי בשבוע?

טיפול:

ערכנו רשימה של המשימות מהן מורכב התהליך העיקרי בעסק.

זוהי בעצם רשימת הפעולות שמתבצעות בתהליך מתחילתו ועד סופו. (קיימת שיטה יעילה מאוד לעשות זאת והטריק העיקרי הוא להתחיל מהסוף וללכת אחורה ברצף לכוון ההתחלה.)

ביקשתי מבעל העסק לסמן X אדום ליד המקום בו הוא מרגיש שיש “פקק תנועה”.

ליד כל פעולה, כחלק מתהליך הארגון והניתוח, רשמנו מי צריך לעשות את אותו תפקיד. 

טעות נפוצה: לרשום שם. זוהי טעות! אל תרשום שם, אלא תפקיד. וזאת בגלל שאדם אחד ממלא תפקידים רבים, וגם, אנשים מתחלפים והתפקיד נשאר. במקום לרשום את שמו בכל המקומות שבהם הוא רגיל לעשות את הפעולה, רשמנו את שם התפקיד.

פתאום הוא ראה את הפתרון מול העיניים: 

להחליט על מסע שיווק – זה תפקיד של מנהל שיווק. 

למכור – זה תפקיד של איש מכירות. 

לייצר – זה תפקיד של ארכיטקט. 

ולגשת לרשויות ולעיריות ולטפל בעינייני אישור טפסים – נדרש אחראי רשויות.

הגדרנו מה הדרישות מאותו אחראי רשויות שימלא את התפקיד.

הוא גייס עובדת מדהימה, עם גישה מצויינת לאנשים וידע בארכיטקטורה שמסוגלת לנסוע מרחקים לרשויות (כי הוא בונה בכל רחבי הארץ). 

מאחר והתפקיד כעת היה מוגדר מאוד, הוא הכשיר אותה במהירות והעביר לה חפיפה. 

ופתאום משימה שנראה היה שבלתי אפשרי להעבירה למישהו אחר, ששרפה הרבה זמן ואנרגיה, ויצרה התמודדויות עם משברים רבים, ירדה ממנו בבת אחת ופינתה לו יום וחצי בשבוע לעיסוק בשיווק ומכירות, ובניהול הייצור.

כעת היה אפשר לנהל קמפיין שיווקי עם מלוא תשומת הלב ולצאת ליותר פגישות מכירה. הגרף של ערך הזמנות העבודה מראה עליה דרסטית, והוא בדרך לעקוף בקלות את היעד השנתי שהצבנו לעסק.

נשאלת השאלה, אם הפתרון הוא כל כך פשוט, איך זה שהוא לא נעשה קודם?

בשביל לענות על זה אני אפנה אותך שוב לסיפור הפרות למעלה. לפעמים המצב מרגיש כמו מבוך (או מרוץ עכברים) אינסופי. והפתרונות נראים לכאורה בלתי אפשריים לביצוע. 

בנוסף, בהרבה מקרים בעל העסק מנסה לטפל בדבר הלא נכון. כדי לפרוץ החוצה צריך למצוא את הסיבה האמיתית לבעיה.

אם דברים אחרים עד עכשיו לא באמת עזרו, בוא תמלא את שאלון הניתוח העסקי. סיכוי טוב שהתוצאות יפתיעו אותך, ותוכל לראות פתרונות במקומות שלפני כן נראו כמו מבוי סתום.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע”מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • אם אתה רק מנהל את העסק ולא מקדם אותו, אתה אף פעם לא תתקדם. אני נתקל בזה שוב ושוב בשיחות עם בעלי עסקים: יום שלם עובר על ניהול שוטף, טיפול בלקוחות, בעיות, מיילים, ואיכשהו אין פעילות שבאמת מיועדת לגרום ליותר אנשים לדעת שאתה קיים. ואז נגמר החודש, והם שואלים את עצמם למה אין התקדמות. כי בסוף גם העסק הכי טוב לא יגדל אם אף אחד חדש לא שומע עליו!
  • השאלה הזו עלתה בשיחה שניהלתי לפני שנים עם בעל עסק, אדם חביב בן 56 שחווה תקופה קשה והרגיש כבוי כמעט לחלוטין. הוא הוריד את המדריך שלי כי חיפש דרך לשנות משהו, אבל ככל שהעמקנו בשיחה אפשר היה לשמוע שנים של עייפות מצטברת, כאילו המנוע הפנימי שלו נתקע ולא הצליח להתניע שוב. השילוב בין הנסיבות הקשות לבין השגרה השוחקת השאיר אותו בלי כיוון ובלי אמונה שהוא מסוגל לשנות את המציאות שלו. אז איך מוצאים מוטיבציה ואת היכולת לקום מחדש אחרי תקופה כזו, ואיך מחזירים את הכוח לפעול?
  • בכל תהליך מכירה יש גורמים נראים לעין: מחירים, תנאים, צרכים, תזמון. אבל יש גם גורמים שלא מדברים עליהם מספיק, כאלה שמתנהלים “מאחורי הקלעים” ומשפיעים באופן משמעותי על התוצאה. אחד מהם חוזר על עצמו שוב ושוב בשיחות שמסתיימות בהפסד…
  • מה אני עושה כשאני נכנס לעסק שיש בו ייצור, ואנחנו כבר יודעים שיש בו חוסר יעילות? התשובה אולי תפתיע אותך, כי זה לא מה שרוב האנשים עושים. בדרך כלל בעלי עסקים ישר קופצים פנימה: מתחילים לנתח תהליכים, לבדוק עובדים, לחשוב איך לסדר את הדברים מבפנים. זה נשמע הגיוני, נכון? הרי אם המערכת לא יעילה, צריך לתקן אותה! רק שזה לא עובד ככה… לא כי זה משהו שלא חשוב לעשות, אלא כי זה לא הדבר הראשון שאתה צריך לעשות. יש משהו קריטי שקודם לזה. וזה בדיוק מה שאני הולך להסביר בסרטון הבא.
  • אחד הרגעים הכי מסוכנים בעסק הוא כשאתה מחליט לוותר אחרי שלושה כישלונות, או קופץ למסקנות מהר מדי אחרי הצלחה אחת. אנחנו רוצים תשובות מהר, ואנחנו רוצים לדעת אם משהו עובד או לא עובד כבר אחרי ניסיון אחד או שניים. אבל יש עיקרון מתמטי פשוט שמראה מתי התוצאות שלך לא בהכרח מייצגות את המציאות. זה לא עניין של מזל או אמונה, אלא מתמטיקה טהורה שכל בעל עסק חייב להכיר.
  • כשאתה מנסה למכור משהו ונתקל בהתנגדות, הנטייה הראשונה היא לחשוב שהמחיר לא מספיק טוב, או שאתה לא מספיק משכנע. בינתיים, יש עסקים שלקוחות פשוט מתקשרים אליהם ואומרים “אני רוצה לקנות”, בלי התלבטויות ובלי ויכוחים על המחיר. מה הסוד שלהם?
  • קרה לך שניסית לקבוע פגישה אבל נעצרת כבר בשלב הראשון? אתה מתקשר, מציג את עצמך, ואז שומע את המשפט הידוע: “תשאיר פרטים, נחזור אליך”. ואז… כלום. אף אחד לא חוזר. בהרבה מקרים זה לא קשור אליך או למה שאתה מציע אלא לאופן שבו ניגשת לשיחה. כי עוד לפני שתצליח להגיע למנהל, יש אדם אחד שעליך לדעת לדבר איתו נכון: המזכירה.
  • תאר לעצמך שאתה רופא בחדר מיון, ומטופל נכנס עם יד שבורה. אתה מסביר לו שהוא צריך גבס, הוא אומר “אני אחשוב על זה”, והולך. האם תיתן לו ללכת ככה? כנראה שלא, כי אתה יודע שבלי טיפול המצב רק יחמיר. עכשיו תחשוב על העסק שלך: אם הגעת למסקנה שאתה יכול לעזור ללקוח לפתור בעיה אמיתית, למה שהמפגש הראשון יהיה גם האחרון? היום דיברתי עם בעל עסק שאמר לי בגאווה: “אני מתקשר פעם אחת בלבד, ואחר כך לעולם לא יותר”. מתברר שהאמונה הזו, שנשמעת כל כך “הגיונית ומכבדת”, היא בדיוק מה שמונע מהעסק שלו לצמוח, ומהלקוחות שלו לקבל את מה שהם באמת צריכים.
  • כולנו רוצים להצליח. למכור יותר, לנהל טוב יותר, להצליח מבחינה אישית, משפחתית, עסקית וחברתית. אבל מאחורי כל הצלחה אמיתית, מסתתרת מיומנות אחת, שאיכות השליטה שלך בה היא זו שקובעת עד כמה תגיע לתוצאות ועד כמה תצליח לגרום לעולם להגיב למה שיש לך לומר.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט