רוצה שיווק שעובד ורכישות חוזרות? התשובות נמצאות אצל הלקוחות שלך

איך גורמים לשיווק לעבוד? איך מבטיחים שלקוחות יחזרו שוב ושוב במקום לברוח למתחרים? יש נקודה אחת שבעלי עסקים רבים מפספסים – והיא יכולה לשנות לגמרי את הדרך שבה העסק שלך צומח.

לשיתוף: 

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

הבעיה שלך היא לא ההכנסות אלא מה שאתה עושה איתן כדי לקבל עוד יותר הכנסות בחודש הבא.

לפני שאתה משקיע עוד שקל, בוא נבדוק מה באמת תוקע אותך.

אז איך מוצאים את צוואר הבקבוק שמונע מהעסק שלך לפרוץ קדימה עכשיו?

השיווק הכי חזק? להבין מה הלקוחות באמת רוצים

אחת הטעויות הגדולות שאתה יכול לעשות כבעל עסק היא להתעלם מהלקוחות שלך. כן, קראת נכון. 

אבל איך זה יכול להיות שבעלי עסקים רבים ״מתעלמים״ מהלקוחות שלהם?

פשוט. הם עסוקים בניהול היומיומי, שקועים בתקשורת פנים-ארגונית על מה שהם חושבים שהלקוחות (הממשיים והפוטנציאליים) רוצים, מה הכי טוב להציע להם ואיזה פתרונות הם היו רוצים לקנות.

הרבה פעמים שוכחים לשאול את מי שהעסק קיים למענו – הלקוחות עצמם.

במילים אחרות, לא לוקחים את הזמן להקשיב, לשאול שאלות, לקבל פידבק אמיתי. לפעמים זה גם נובע מחוסר רצון להתמודד עם ביקורת או ״לפתוח פתח לתלונות״.

זה חבל מאוד, כי המשוב הזה (כולל משובים “שליליים”) יכול להיות המנוף שלך להצלחה – אם רק תקשיב ותיישם.

למה הפרסום שלך לא מחזיר תוצאות, ואיך הקשבה ללקוחות יכולה לשנות את זה?

אותו עיקרון בדיוק יכול להסביר למה שפרסום לא יחזיר את ההשקעה: אם המסר לא מתבסס על מידע אמיתי מהלקוחות (הקיימים או הפוטנציאליים), הוא עלול לפספס את מה שבאמת חשוב להם – וזה בדיוק מה שגורם לפרסום “לא לעבוד”.

בעלי עסקים (ואנשי שיווק) רבים מניחים שהם יודעים מה הלקוחות שלהם רוצים.

אבל בפועל, הם מבססים את הפרסום על השערות במקום על מידע אמיתי מהשטח. על מה שבעל העסק חושב שהלקוחות רוצים.

למשל, תאר לעצמך חדר כושר שמפרסם מבצע ענק: “הצטרף עכשיו ב-99 ש”ח בלבד לחודש הראשון!”. העדר תוצאות מספקות יכול להביא את הבעלים לבדוק מה באמת מניע את הלקוחות, והוא עשוי לגלות שהתשובה היא לא בהכרח המחיר.

אולי המחסום האמיתי שלהם הוא חוסר מוטיבציה – הם לא מצטרפים כי זה זול, אלא כי הם רוצים להרגיש שהפעם הם באמת יצליחו להתמיד. או אולי, חלק גדול מהם בכלל מחפש לרדת במשקל לקראת אירוע חשוב בעוד חודשיים, ולא מתעניין במחיר אלא בתוצאות מהירות.

אם זה המקרה, מסר כמו:

“אם אי פעם התחלת ולא הצלחת להתמיד – הפעם זה יהיה אחרת. אנחנו איתך!”
או
“השמלה כבר מחכה בארון – בואי נעשה שהיא תשב עליך מושלם!”

עשוי לעבוד הרבה יותר טוב מאשר לדבר רק על המחיר.

איך יודעים מה באמת עובד?

שים לב שאני אומר “עשוי לעבוד יותר טוב” ולא “יעבוד בוודאות”, כי אי אפשר לדעת בלי לבדוק קודם עם קהל היעד. זו בדיוק הנקודה – לפני שמשקיעים כסף על קמפיין גדול, צריך לבדוק מה באמת מדבר ללקוחות.

וזה לא משהו שאפשר לנחש לבד במשרד באמצעות חשיבת מחשבות – זה חייב להתבסס על משוב אמיתי מהשטח.

אם אתה לא שואל את הלקוחות שלך מה באמת מפריע להם ומה יגרום להם לקנות, אתה מסתכן בכך שתשקיע בפרסום במסר שפשוט לא פוגע. ולפרסום כזה יש מחיר – פחות לידים, פחות לקוחות, ופחות החזר על ההשקעה.

​אז איך לעשות את זה נכון?

1. אסוף פידבק בלי הפסקה: השתמש בשאלונים, סקרים, אנשי מכירות שמתעניינים, ועוד. אם הלקוחות והלידים לא מספרים לך מה הם חושבים, איך תדע?


נצל את המידע שאתה אוסף על מנת לשפר את איכות השירות (וכך את ההכנסות מרכישות חזרות) – עוד על כך בשני הסעיפים הבאים, ועל מנת ליצור תכנים שיווקיים להשגת לקוחות חדשים.

2. הפוך את תוצאות המשוב לפעולות אמיתיות: אל תשאיר את זה בתיאוריה. השתמש בתובנות שעלו.

​למשל, אם אתה מגלה שהתוכנה שאתה מוכר גורמת שוב ושוב לאותה בעיה בהורדה בגלל הנחיות לא ברורות, וודא שהנוסח מתוקן או שיש סרטון ברור שמדגים את הפעולה.


​אתה תופתע לגלות עם אלו בעיות לא צפויות הלקוחות שלך מתמודדים.

3. עדכן את הלקוחות: תן להם לדעת שאתה מקשיב להם ופועל בהתאם. זה בונה אמון ונאמנות. לקוחות אוהבים להשתמש בשירות שגם עובד היטב, וגם הולך ומשתפר.

תעשה את כל זה, ואתה בהחלט תבדל את עצמך מהתחרות!


היית רוצה לגלות אם יש טעויות בניהול או היבטים אחרים של העסק שגורמים לך להיתקע ולא ליהנות מהעבודה בעסק? אני מזמין אותך לענות לשאלון אינטראקטיבי קצר שיעזור לזהות את הטעויות המרכזיות שלך כמנהל. 

בתוך דקות ספורות נוכל לקבל הבנה על הדברים שעלולים לעכב את צמיחתך ולהציע שיפורים פוטנציאליים. 

לחץ כאן כדי להתחיל את השאלון עכשיו >>>

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

Body of Water
מכיר את זה שבשלב הקובע בשיחת המכירה, הלקוח שולף התחמקות אלגנטית בסגנון “תן לי לחשוב על זה”? ומכאן אתה כבר מכיר את ההמשך… אתה חושד שמורחים אותך ונשאר תוהה: האם זו התנגדות לגיטימית? ספק? או שהוא בכלל לא רוצה ורק מנסה להיות מנומס? איך מטפלים בזה בלי ליצור חוסר נוחות או אי-נעימות בשלב הסגירה?
Photo of a Turtle Swimming Underwater
אם אתה שואל “כמה זה עולה?” לפני שאתה שואל “כמה זה מחזיר לי?”, כנראה שנכנסת בטעות למחלקת מוצרי חלב ולא לחדר ישיבות… כי החלטות עסקיות לא מקבלים כמו צרכן בסופר. אתה לא קונה קוטג’. אתה בונה מערכת שאמורה להחזיר השקעה – עם ריבית. וכשבונים מערכת עסקית, הטעות הכי יקרה? היא שקטה. היא יושבת מאחורי הקלעים, שואבת לך זמן וכסף, ואתה אפילו לא שם לב…
Galaxy Space
כולם מדברים על “להביא עוד לקוחות”. אחלה, נשמע טוב. לקוחות זה החמצן של העסק. אבל מה אם אני אגיד לך שרוב בעלי העסקים לא מתארים לעצמם לאן הם רצים, או כמה זה הולך לעלות להם בזמן, בכסף ובעצבים אם הם לא עושים את זה נכון? זה כמו להתחיל לנסות להוריד סרט של שעתיים כשהטלפון שלך כבר על 99% אחסון מלא. לכן לפני שאתה מוציא שקל נוסף או מגביר את המאמץ בכיוון מסוים, כדאי שתבין איפה באמת העסק שלך נתקע, ואיך יוצאים מזה בלי לקרוס.
Bokeh of Lights Photography
אני פוגש לא מעט בעלי עסקים חכמים, חרוצים, עם מוצרים מעולים ולקוחות מרוצים. והדפוס חוזר על עצמו כמעט בכל שיחה. הם מציגים את המספרים. הם יודעים שהם יכולים יותר – אבל לא בטוחים מה בדיוק חסר. ואז אנחנו עושים ביחד חישוב פשוט. ושם, בשקט הזה שנוצר אחר כך, נופל האסימון…
Strato-cumulus Clouds
חושב שהבעיה שלך היא תזרים? תחשוב שוב. ברגע שתפסיק לשאול איך לעמוד בתשלומים ותתחיל לשאול את השאלות הנכונות, תוכל סוף סוף לבנות עסק רווחי באמת ואפילו להתחיל ליהנות מהחיים.
Close-up Photography of Body of Water
גם אם יש לך את המוצר או השירות הטובים בעולם, הרבה אנשים יישארו תקועים על הגדר ולא יזוזו, אפילו כשהפתרון המושלם נמצא ממש מול העיניים שלהם… אז איך תוכל לגרום ללקוח הפוטנציאלי שלך באמת לראות את הערך שאתה מביא ולקנות ממך כאן ועכשיו?
Blue and Purple Cosmic Sky
יש דברים בעסק שאתה מרגיש אבל לא תמיד יודע להסביר. פתאום יש חודש טוב, ואז חודש פחות טוב. פעם יש תחושת רווח, פעם יש רק ריצות. זה קצת כמו לנהוג ברכב שלא ברור אם הדלק עומד להיגמר או שמד הדלק סתם תקוע. אתה מתקדם אבל בלי לדעת באמת כמה רחוק תגיע. מה שרוב בעלי העסקים לא יודעים זה שיש שאלה אחת פשוטה שקובעת אם העסק שלך עומד להמריא למרחקים או להישאר תקוע באיזו פנייה צדדית, מחכה לגרר…
Black and white of dark gloomy monochrome background with gray and white swirling chaotic waves
אתה רץ כל היום, עובר ממשימה למשימה, אולי מסמן וי על דברים מסוימים – אבל בסוף היום התחושה נשארת: “עבדתי כמו חמור, ולא באמת התקדמתי”. זה מתסכל. כי אתה לא מפחד מעבודה קשה, אתה פשוט רוצה לראות תוצאות. התקדמות אמיתית! הבעיה היא שלא תמיד ברור מה באמת מקדם אותך ומה סתם ממלא את היום ומייצר תחושת עומס בלי סיבה. בדיוק על זה נדבר בטיפ של היום. איך יוצאים מהמרוץ הזה, ומתחילים להשיג יותר. עם פחות מאמץ, אבל בהרבה יותר דיוק.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט