איך כישלונות העבר יכולים לעצור אותך היום…

זהו סיפורו האמיתי של בעל עסק שנמצא בצרות אמיתיות, נלחם באותן בעיות שוב ושוב, אבל כשהגיע הרגע לקבל עזרה – פשוט סירב לשמוע. למה? כישלונות העבר עדיין רדפו אותו, למרות שהפתרון היה ממש מעבר לפינה. איך אפשר לפרוץ את המחסום הזה ולהתמודד עם הקשיים בצורה חכמה יותר?

לשיתוף: 

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

הבעיה שלך היא לא ההכנסות אלא מה שאתה עושה איתן כדי לקבל עוד יותר הכנסות בחודש הבא.

לפני שאתה משקיע עוד שקל, בוא נבדוק מה באמת תוקע אותך.

אז איך מוצאים את צוואר הבקבוק שמונע מהעסק שלך לפרוץ קדימה עכשיו?

​אני חייב לספר לך משהו שקרה לי.

​במסגרת פגישות רבות עם בעלי עסקים, ​יצא לי לפגוש בעל עסק שנמצא במצב מיוחד.

למרות שהעסק היה בצרות, ובהחלט היתה נחוצה עזרה מיועץ מקצועי, תחילה בעל העסק התנגד לפגישת היכרות. ​אך לאחר שיחה רצה להיפגש איתי. הרי לא הגיוני שהוא מתנגד לייעוץ שעוד לא בוצע. זה חייב להיות קשור למשהו שקרה בעבר.

כאשר ביררתי איתו את הסיבה האמיתית להתנגדות, ​התברר שבעבר בעל העסק כבר רכש שירות מחברת ייעוץ אחרת.

היועצת בעבר המליצה לו המלצות שנשמעו מאוד מאוד הגיוניות, ​אך למרות שנשמעו טוב היו בכלל לא מעשיות.

למשל, היועצת המליצה שעל המנכ”ל ​לסגור את עצמו בחדר לשעתיים-שלוש בכל יום, ​כדי שיוכל לעבוד ללא הפרעות.

אך בפועל, ה”הפרעות” היו מצבי חירום וסכנות שהמנכ”ל ​טיפל בהם בצורה של כיבוי שרפות.

הסיבה האמיתית למצב לא אותרה ולכן תכנית הפעולה הייתה לא מעשית. כשמטפלים בדבר הלא נכון לא מקבלים את התוצאה שרוצים, נכון?

הדבר הנכון היה לטפל במקור השרפות ​(במקרה שלו ארגון לא נכון של העסק אפשר לכל הבעיות האלה לעלות היישר לטיפול המנכ”ל).

​ואז, כצעד שני, להכשיר את הצוות איך להעביר למנכ”ל תקשורות, ​כדי שיוכל לטפל גם בשוטף וגם בפיתוח עתיד העסק ביעילות.

רק המחשבה על עוד “ייעוץ” הציפה את כל הכישלונות שחווה מהניסיון הקודם עם היועצת בעבר, ​וזה יצר מחסום להיפגש כעת עם יועץ שכן יכול להאיץ את המנכ”ל לעבר המטרות שלו.

ולמה אני מספר לך את כל זה?

בעל עסק שמאתר בהצלחה את המקור לבעיה, ומטפל בה, יוצא מהתקיעות בעסק ומגיע לשיאים חדשים של הצלחה עסקית. בין אם זה יותר לקוחות, יותר הכנסה, או יותר שקט נפשי.

לכן, אם מה שכתבתי מדבר אליך, אני רוצה להזמין אותך לשים בצד את מה שקרה בעבר, עם אנשים אחרים, ובוא נתרכז בהווה. בוא נפגש כעת.

שמי עפר פלאוט ומניסיון של מעל שני עשורים בייעוץ עסקי ​עם אינסוף חברות ובעלי עסקים, אני מציע לך להגיע לפגישת אבחון עסקי, ​שבה נבחן את העסק מכמה זוויות שונות, ללא עלות!

לחץ כאן לתיאום פגישה >>>

​עפר פלאוט
​אקספדיטור מאיץ עסקים​ בע״מ

תוכן עניינים

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

Galaxy Space
כולם מדברים על “להביא עוד לקוחות”. אחלה, נשמע טוב. לקוחות זה החמצן של העסק. אבל מה אם אני אגיד לך שרוב בעלי העסקים לא מתארים לעצמם לאן הם רצים, או כמה זה הולך לעלות להם בזמן, בכסף ובעצבים אם הם לא עושים את זה נכון? זה כמו להתחיל לנסות להוריד סרט של שעתיים כשהטלפון שלך כבר על 99% אחסון מלא. לכן לפני שאתה מוציא שקל נוסף או מגביר את המאמץ בכיוון מסוים, כדאי שתבין איפה באמת העסק שלך נתקע, ואיך יוצאים מזה בלי לקרוס.
Bokeh of Lights Photography
אני פוגש לא מעט בעלי עסקים חכמים, חרוצים, עם מוצרים מעולים ולקוחות מרוצים. והדפוס חוזר על עצמו כמעט בכל שיחה. הם מציגים את המספרים. הם יודעים שהם יכולים יותר – אבל לא בטוחים מה בדיוק חסר. ואז אנחנו עושים ביחד חישוב פשוט. ושם, בשקט הזה שנוצר אחר כך, נופל האסימון…
Strato-cumulus Clouds
חושב שהבעיה שלך היא תזרים? תחשוב שוב. ברגע שתפסיק לשאול איך לעמוד בתשלומים ותתחיל לשאול את השאלות הנכונות, תוכל סוף סוף לבנות עסק רווחי באמת ואפילו להתחיל ליהנות מהחיים.
Close-up Photography of Body of Water
גם אם יש לך את המוצר או השירות הטובים בעולם, הרבה אנשים יישארו תקועים על הגדר ולא יזוזו, אפילו כשהפתרון המושלם נמצא ממש מול העיניים שלהם… אז איך תוכל לגרום ללקוח הפוטנציאלי שלך באמת לראות את הערך שאתה מביא ולקנות ממך כאן ועכשיו?
Blue and Purple Cosmic Sky
יש דברים בעסק שאתה מרגיש אבל לא תמיד יודע להסביר. פתאום יש חודש טוב, ואז חודש פחות טוב. פעם יש תחושת רווח, פעם יש רק ריצות. זה קצת כמו לנהוג ברכב שלא ברור אם הדלק עומד להיגמר או שמד הדלק סתם תקוע. אתה מתקדם אבל בלי לדעת באמת כמה רחוק תגיע. מה שרוב בעלי העסקים לא יודעים זה שיש שאלה אחת פשוטה שקובעת אם העסק שלך עומד להמריא למרחקים או להישאר תקוע באיזו פנייה צדדית, מחכה לגרר…
Black and white of dark gloomy monochrome background with gray and white swirling chaotic waves
אתה רץ כל היום, עובר ממשימה למשימה, אולי מסמן וי על דברים מסוימים – אבל בסוף היום התחושה נשארת: “עבדתי כמו חמור, ולא באמת התקדמתי”. זה מתסכל. כי אתה לא מפחד מעבודה קשה, אתה פשוט רוצה לראות תוצאות. התקדמות אמיתית! הבעיה היא שלא תמיד ברור מה באמת מקדם אותך ומה סתם ממלא את היום ומייצר תחושת עומס בלי סיבה. בדיוק על זה נדבר בטיפ של היום. איך יוצאים מהמרוץ הזה, ומתחילים להשיג יותר. עם פחות מאמץ, אבל בהרבה יותר דיוק.
Black and white of dark gloomy monochrome background with gray and white swirling chaotic waves
אתה לא חייב עוד תקציב. אתה גם לא חייב להיות מקורי כל פעם מחדש. אבל יש משהו אחד שאם תחסיר אותו שום דבר אחר לא באמת יעבוד. מה זה? בוא נגיד שזה ההבדל בין עסק שאנשים זוכרים לעסק שאנשים מדפדפים הלאה. וזה גם יכול להיות ההבדל בין “מדי פעם מגיע איזה לקוח” לבין “אני סוגר עבודה חודשים קדימה”.
Strato-cumulus Clouds
“אם רק היה לי תקציב…” – כמה פעמים שמעתי את המשפט הזה? יותר פעמים ממה ששמעתי “תבדוק אם זה מחובר לחשמל” כשמשהו לא עבד. בעלי עסקים בטוחים שאם רק היה להם תקציב הכול היה מסתדר. זה כמו לחשוב שאם רק היה לי מיקסר תעשייתי הייתי אופה קרואסונים ברמה של מאפייה בפריז. אבל האמת? זה לא עובד ככה. לפעמים אתה תקוע לא בגלל שאין לך כסף – אלא בגלל שאתה ממשיך לעשות דברים שלא באמת עוזרים. במאמר הזה אני לא הולך להעמיס עליך שיטות או טבלאות אקסל. יש פה רק טיפ אחד. פשוט וכזה שאפשר להתחיל ליישם כבר היום אפילו בלי תקציב בכלל.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט