איך כישלונות העבר יכולים לעצור אותך היום…

זהו סיפורו האמיתי של בעל עסק שנמצא בצרות אמיתיות, נלחם באותן בעיות שוב ושוב, אבל כשהגיע הרגע לקבל עזרה – פשוט סירב לשמוע. למה? כישלונות העבר עדיין רדפו אותו, למרות שהפתרון היה ממש מעבר לפינה. איך אפשר לפרוץ את המחסום הזה ולהתמודד עם הקשיים בצורה חכמה יותר?

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

​אני חייב לספר לך משהו שקרה לי.

​במסגרת פגישות רבות עם בעלי עסקים, ​יצא לי לפגוש בעל עסק שנמצא במצב מיוחד.

למרות שהעסק היה בצרות, ובהחלט היתה נחוצה עזרה מיועץ מקצועי, תחילה בעל העסק התנגד לפגישת היכרות. ​אך לאחר שיחה רצה להיפגש איתי. הרי לא הגיוני שהוא מתנגד לייעוץ שעוד לא בוצע. זה חייב להיות קשור למשהו שקרה בעבר.

כאשר ביררתי איתו את הסיבה האמיתית להתנגדות, ​התברר שבעבר בעל העסק כבר רכש שירות מחברת ייעוץ אחרת.

היועצת בעבר המליצה לו המלצות שנשמעו מאוד מאוד הגיוניות, ​אך למרות שנשמעו טוב היו בכלל לא מעשיות.

למשל, היועצת המליצה שעל המנכ”ל ​לסגור את עצמו בחדר לשעתיים-שלוש בכל יום, ​כדי שיוכל לעבוד ללא הפרעות.

אך בפועל, ה”הפרעות” היו מצבי חירום וסכנות שהמנכ”ל ​טיפל בהם בצורה של כיבוי שרפות.

הסיבה האמיתית למצב לא אותרה ולכן תכנית הפעולה הייתה לא מעשית. כשמטפלים בדבר הלא נכון לא מקבלים את התוצאה שרוצים, נכון?

הדבר הנכון היה לטפל במקור השרפות ​(במקרה שלו ארגון לא נכון של העסק אפשר לכל הבעיות האלה לעלות היישר לטיפול המנכ”ל).

​ואז, כצעד שני, להכשיר את הצוות איך להעביר למנכ”ל תקשורות, ​כדי שיוכל לטפל גם בשוטף וגם בפיתוח עתיד העסק ביעילות.

רק המחשבה על עוד “ייעוץ” הציפה את כל הכישלונות שחווה מהניסיון הקודם עם היועצת בעבר, ​וזה יצר מחסום להיפגש כעת עם יועץ שכן יכול להאיץ את המנכ”ל לעבר המטרות שלו.

ולמה אני מספר לך את כל זה?

בעל עסק שמאתר בהצלחה את המקור לבעיה, ומטפל בה, יוצא מהתקיעות בעסק ומגיע לשיאים חדשים של הצלחה עסקית. בין אם זה יותר לקוחות, יותר הכנסה, או יותר שקט נפשי.

לכן, אם מה שכתבתי מדבר אליך, אני רוצה להזמין אותך לשים בצד את מה שקרה בעבר, עם אנשים אחרים, ובוא נתרכז בהווה. בוא נפגש כעת.

שמי עפר פלאוט ומניסיון של מעל שני עשורים בייעוץ עסקי ​עם אינסוף חברות ובעלי עסקים, אני מציע לך להגיע לפגישת אבחון עסקי, ​שבה נבחן את העסק מכמה זוויות שונות, ללא עלות!

לחץ כאן לתיאום פגישה >>>

​עפר פלאוט
​אקספדיטור מאיץ עסקים​ בע״מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • יש משפט אחד שיכול לשנות לחלוטין את התגובה שאתה מקבל מלקוחות פוטנציאליים. המשפט הזה הוא ההבדל בין לקוח שמהנהן בנימוס ועובר הלאה, לבין לקוח שפתאום מתעורר ואומר “וואו, ספר לי על זה”. תתפלא, אבל זה פחות קשור לכריזמה, ניסיון, או מחיר. זה קשור למשהו שאתה אולי עושה אוטומטית כבר שנים, בלי לחשוב פעמיים…
  • לקיחת אחריות ויוזמה הן תכונות ניהוליות מבורכות. אבל מה קורה כשמנהל קופץ לפתור בעיה בעצמו במקום להפנות אותה לאדם המתאים? הסיפור הבא, שהתרחש בעקבות סדנה שהעברתי על יעילות ארגונית, ממחיש בצורה מושלמת את הפער בין לקיחת אחריות אמיתית לבין עשיית העבודה של מישהו אחר.
  • בחלק הראשון דיברנו על איך תמחור נכון עוזר לסנן לקוחות בעייתיים עוד לפני שהם נכנסים בדלת. אבל מה קורה עם אלה שכן עברו את מחסום המחיר? איך אתה יודע אם מי שמדבר איתך עכשיו, נשמע מעוניין, ומוכן לשלם באמת שווה את הזמן והאנרגיה שלך? התשובה נמצאת בשיחה הראשונה. אנשים מתייחסים לשיחה הראשונה כאל הזדמנות למכור, אבל האמת היא שזו גם הזדמנות לסנן. אם תדע למה לשים לב, הלקוח עצמו יגלה לך בדיוק עד כמה הוא בעייתי, לפני שזה יהפוך לבעיה שלך!
  • אולי כבר למדת את זה בדרך הקשה, אחרי שכבר השקעת שבועות, חודשים או שנים בלקוח שהפך כל פרויקט לסיוט, שאב את האנרגיה שלך עם דרישות בלתי פוסקות, ובסוף אפילו לא היה מרוצה מהתוצאה. האמת היא שאת רוב הצרות האלה אפשר למנוע עוד לפני שהן מתחילות, אם רק יודעים לזהות את הדגלים האדומים מראש. נתחיל עם אחד הדגלים החשובים…
  • עסק יכול להראות רווחי על הנייר, אבל בפועל לתת רק חלק קטן מהתפוקה שהוא מסוגל לייצר. הבעיה לרוב לא טמונה בעצלנות של העובדים אלא בדבר הרבה יותר סמוי: אופן ניהול הזמן והמשימות של כל עובד ועובד. במקרה הזה, עובד חרוץ ומוכשר שרף שעות יקרות מדי יום רק בגלל דפוס עבודה בעייתי, אך למרבה המזל בר תיקון.
  • כשהמכירות תקועות והרווחים צונחים התגובה הראשונה היא להסתכל החוצה: על השוק, על המתחרים, על המחירים, או על “המצב הכלכלי”. אבל מה קורה כשהבעיה האמיתית יושבת בדיוק במקום שהכי קשה לנו להסתכל עליו: בתוך העסק עצמו, בין האנשים שאנחנו הכי סומכים עליהם?
  • 35 מיליון שקל בשנה, אבל העסק תקוע… יש עסקים שנראים מוצלחים מבחוץ, עם מחזור מכירות מכובד, צוות עובדים, וניסיון עשיר. אבל בפנים? הבעלים סוחב עומס כבד ומיותר, המכירות עומדות במקום, והאנרגיה נגמרת. מזל שגם לבעיות הגדולות יש פתרונות פשוטים…
  • אתה עובד עד מאוחר, מתקן טעויות של העובדים, מתנצל ללקוחות שקיבלו שירות לקוי, וכל פעם מחדש שואל את עצמך “למה אף אחד כאן לא עושה את העבודה כמו שצריך? כמוני?” אתה חושב שזה מובן מאליו, מסביר, אולי אפילו מתרגז, ושום דבר לא משתנה. אז איך לוקחים את הגאונות שבראש שלך ומכניסים אותה לראש של כל אחד מהעובדים שלך?

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט