איך מגדילים רווחיות? מתחילים למדוד את הדברים הנכונים
איך להבין איפה אתה עומד ולמצוא את הדרך להגדיל את הרווחיות בעסק שלך?
ניהול עסק מצליח דורש מעקב מתמיד אחרי הביצועים. אבל האם אתה מודד את הדברים הנכונים?
הנה נקודה למחשבה: רוב בעלי העסקים מתמקדים במכירות והכנסות, אבל לא בהכרח מודדים את היעילות והפרודוקטיביות. לדוגמה, כמה זמן לוקח לך או לעובדים שלך לסיים פרויקט? מה העלות האמיתית של כל פרויקט או מוצר?
הטיפ שלי אליך: תתחיל לעקוב אחר מדדים שלא רק מראים את השורה התחתונה, אלא גם את הדרך אליה.
זה יכול להיות זמן טיפול בלקוח, אחוזי סגירה, או אפילו מספר תלונות לקוח. ברגע שתבין את כל אלו, תוכל לבצע שיפורים משמעותיים ולהגדיל את הרווחיות.
הנה מספר דוגמאות מפורטות:
זמן תגובה ללקוח: כמה זמן לוקח לצוות שלך לחזור ללקוח שפנה אליך. זמן תגובה מהיר משפר את שביעות הרצון ומעלה את הסיכויים לסגירת עסקה.
שביעות רצון לקוחות: ערוך סקרי שביעות רצון באופן קבוע כדי להבין איך הלקוחות שלך חווים את השירות והמוצרים, ואלו שיפורים נדרשים.
אחוזי סגירה: בדוק כמה מהפניות שאתה מקבל הופכות לעסקאות סגורות. מדד זה יכול להצביע על איכות ההצעה שלך ועל אפקטיביות תהליך המכירה.
אחוז ביטולים/החזרות: אם לקוחות מחזירים מוצרים לעיתים קרובות, זה עשוי להצביע על בעיה באיכות המוצר או בהתאמתו לצרכים שלהם.
זמן סיום פרויקט: מעקב אחר הזמן שלוקח להשלים פרויקטים או משימות בתוך הפרויקט יכול לעזור לך לזהות צוואר בקבוק ולשפר את היעילות.
אחוזי תלונות: עקוב אחרי מספר התלונות שמתקבלות מהלקוחות, ושאף להוריד את המדד הזה לאפס על ידי שיפור מתמיד של השירות והמוצר.
יעילות ייצור: כמות המוצרים שהצלחת לייצר בזמן נתון ובאיכות גבוהה.
ועוד כמה נוספים…
אז מה עושים עכשיו?
מגדירים מדדים ברורים ומדויקים לכל תחום בעסק שלך, ומתחילים למדוד אותם על בסיס קבוע. המידע שתאסוף יוביל אותך להחלטות טובות יותר ולשיפור משמעותי בעסק, ומכאן לצמיחה ורווחיות. כדי לעזור לך לעשות זאת על הצד הטוב ביותר, אני מזמין אותך למלא שאלון ולקבל ניתוח עסקי חינם לעסק שלך.
עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע”מ
תוכן עניינים
הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים
משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.
העסק מדשדש במקום?
גלה את 7 השגיאות שמונעות ממך להרוויח יותר! הורד עכשיו את המדריך שיעשה לך סדר.
טיפים נוספים
אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״