איך מגדילים רווחיות? מתחילים למדוד את הדברים הנכונים

איך להבין איפה אתה עומד ולמצוא את הדרך להגדיל את הרווחיות בעסק שלך?

לשיתוף: 

לפני שנצלול למאמר עצמו…

איך סוגרים את העסקה בלי לרדת במחיר?

איך אפשר לטפל בלי להילחץ, בלי הנחות שאוכלות לך את הרווחים, ובלי לפספס את העסקה?

במדריך הקצר הזה תמצא גישה פשוטה, שאלות מדויקות לשאול, ודוגמאות שיעזרו לך להבין מה עובר ללקוח בראש ואיך להוביל אותו להחלטה נכונה.

ניהול עסק מצליח דורש מעקב מתמיד אחרי הביצועים. אבל האם אתה מודד את הדברים הנכונים?

הנה נקודה למחשבה: רוב בעלי העסקים מתמקדים במכירות והכנסות, אבל לא בהכרח מודדים את היעילות והפרודוקטיביות. לדוגמה, כמה זמן לוקח לך או לעובדים שלך לסיים פרויקט? מה העלות האמיתית של כל פרויקט או מוצר?

הטיפ שלי אליך: תתחיל לעקוב אחר מדדים שלא רק מראים את השורה התחתונה, אלא גם את הדרך אליה.

זה יכול להיות זמן טיפול בלקוח, אחוזי סגירה, או אפילו מספר תלונות לקוח. ברגע שתבין את כל אלו, תוכל לבצע שיפורים משמעותיים ולהגדיל את הרווחיות.

הנה מספר דוגמאות מפורטות:

זמן תגובה ללקוח: כמה זמן לוקח לצוות שלך לחזור ללקוח שפנה אליך. זמן תגובה מהיר משפר את שביעות הרצון ומעלה את הסיכויים לסגירת עסקה.

שביעות רצון לקוחות: ערוך סקרי שביעות רצון באופן קבוע כדי להבין איך הלקוחות שלך חווים את השירות והמוצרים, ואלו שיפורים נדרשים.

אחוזי סגירה: בדוק כמה מהפניות שאתה מקבל הופכות לעסקאות סגורות. מדד זה יכול להצביע על איכות ההצעה שלך ועל אפקטיביות תהליך המכירה.

אחוז ביטולים/החזרות: אם לקוחות מחזירים מוצרים לעיתים קרובות, זה עשוי להצביע על בעיה באיכות המוצר או בהתאמתו לצרכים שלהם.

זמן סיום פרויקט: מעקב אחר הזמן שלוקח להשלים פרויקטים או משימות בתוך הפרויקט יכול לעזור לך לזהות צוואר בקבוק ולשפר את היעילות.

אחוזי תלונות: עקוב אחרי מספר התלונות שמתקבלות מהלקוחות, ושאף להוריד את המדד הזה לאפס על ידי שיפור מתמיד של השירות והמוצר.

יעילות ייצור: כמות המוצרים שהצלחת לייצר בזמן נתון ובאיכות גבוהה.

ועוד כמה נוספים…

אז מה עושים עכשיו?

מגדירים מדדים ברורים ומדויקים לכל תחום בעסק שלך, ומתחילים למדוד אותם על בסיס קבוע. המידע שתאסוף יוביל אותך להחלטות טובות יותר ולשיפור משמעותי בעסק, ומכאן לצמיחה ורווחיות. כדי לעזור לך לעשות זאת על הצד הטוב ביותר, אני מזמין אותך למלא שאלון ולקבל ניתוח עסקי חינם לעסק שלך.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע”מ

תוכן עניינים

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

Close-up Photography of Body of Water
גם עבור האופטימיים וגם עבור הפסימיים, המציאות לא בודקת איתנו אם אנחנו מוכנים לפני שהיא משנה כיוון בלי אזהרה. אבל אם יש סדר, גם יש הרבה יותר שליטה על ההתקדמות, הזמן והמשאבים, וההחלטות הקשות הופכות לפשוטות יותר.
A Red and Blue Color Gradient
מכירות מדשדשות, עובדים מתחלפים, לקוחות לא מרוצים… הכול בבת אחת. ואתה יודע שצריך לטפל, אבל איפה להתחיל? מה באמת הכי דחוף? כל בעיה נראית “קריטית לעכשיו”. כאן אנחנו הרבה פעמים נופלים, כי אנחנו מפזרים את הקשב והמאמץ, במקום לשים את האצבע על הדבר הנכון האחד שמושך אותנו למטה. לרוב, זו לא הבעיה שצועקת הכי חזק, אלא הבעיה שמתחבאת ומנהלת אותך מאחורי הקלעים.
Strato-cumulus Clouds
בזמנים רגילים עוד אפשר לגרור דברים. אבל כשמגיע לחץ אמיתי, בעיות “שקטות” צפות ויוצאות משליטה. ניהול זמן רופף, חוסר שליטה בכסף, עובדים שלא באמת מתפקדים – הכול פתאום מורגש. אז בוא נסתכל על זה קצת יותר לעומק, כולל בדיקה עצמית קצרה.
Free stock photo of ball, field, football
אם אתה שומע “לא” מלקוח אל תמהר להסיק שהוא לא בעניין. סטטיסטית, 60% מהלקוחות אומרים “לא” 4 פעמים לפני שהם אומרים “יאללה, סגור”. אז אם המטרה שלך היא למכור כמה שפחות – תוותר מוקדם, זה עובד מעולה!
Body of Water
מכיר את זה שבשלב הקובע בשיחת המכירה, הלקוח שולף התחמקות אלגנטית בסגנון “תן לי לחשוב על זה”? ומכאן אתה כבר מכיר את ההמשך… אתה חושד שמורחים אותך ונשאר תוהה: האם זו התנגדות לגיטימית? ספק? או שהוא בכלל לא רוצה ורק מנסה להיות מנומס? איך מטפלים בזה בלי ליצור חוסר נוחות או אי-נעימות בשלב הסגירה?

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט