הדרך לצוות עובדים מיומן ונאמן

עובדים שלא מצליחים לבצע את העבודה כמו שצריך, נטישות תכופות ותפוקה נמוכה… מנהל המפעל הסתובב עצבני ומתוסכל, והמצב נראה חסר פתרון… אך בעזרת יישום מדויק של עיקרון אחד פשוט, פתרנו את המצב – עלייה ברווחיות, מפעל נוסף שנפתח ותפקוד מקסימלי עם מינימום הוצאות. מהו הצעד הבסיסי שעשינו שהביא לתוצאות כל כך מרשימות? התשובה טמונה במה שהעובדים שלו לא ידעו, אבל בהחלט יכלו ללמוד – בתנאי שהם קיבלו את ההכשרה הנכונה!

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

בוא נדבר על לקוח ותיק, שכבר לפני 12 שנים קיבל ממני את תכנית הייעוץ הראשונה שלו.

הוא כתב לי בפייסבוק: ״הכלים שנתת לי מלווים אותי יום יום״.

דיברנו, והשיחה איתו העלתה זיכרון מעניין:

הוא סיפר שמנהל המפעל שלו היה מתעצבן על העובדים שלא היו מצליחים לעשות את העבודה כמו שצריך, והיו עושים פשלות. והנה, בעזרת עיקרון אחד פשוט שנתתי לו לפני שנים, הוא פתר את הבעיה והגדיל את הרווחיות במאות אחוזים. התוצאה? מפעל נוסף של 600 מטר שצמצם הוצאות מיותרות והגיע לתפוקה מקסימלית.

היום, הוא מנהל קונדיטוריה מרשימה בבניין בעל שלוש קומות עם צוות גדול ומגוון.

אז איך הוא הצליח?

כשהתחלנו, המצב היה שונה לחלוטין. מנהל המפעל שלו היה מתרגז על כך שאי אפשר למצוא עובדים.

מי שמתחיל לעבוד – נטש אחרי תקופה קצרה. ואם הוא מחזיק מעמד – עשה הרבה שגיאות.

ואז, הצגתי לו שאלה אחת פשוטה ששינתה את התפיסה שלו וגרמה להסתכלות שונה על הדברים:

״האם מישהו פעם הראה לעובד מההתחלה איך להפעיל את המכונה ביעילות כמו שאתה יודע לעשות את זה, או שפשוט הנחתם שהוא ‘כבר יודע’ ושלחתם אותו להפעיל את המכונה?״

אולי השאלה הזו נשמעת טריוויאלית, אבל עבור הלקוח שלי, זו הייתה נקודת מפנה. הוא הבין את האמת:
אף עובד לא הוכשר בצורה מקצועית ושיטתית.

מאותו רגע עזרתי לו לבנות תכניות הכשרה עבור כל פעולה שנדרשת להפקת תוצאה או תוצר כלשהם. זה התחיל מאיך להפעיל מכונות, ואיך לבצע את החלקים העיקריים בתפקיד.

הבסיס לצוות עובדים מיומן ונאמן

בעלי עסקים רבים נוטים לחשוב שהעובדים הם ״לא עובדי הייטק״, ולא יצליחו לקרוא, לקלוט, או ללמוד תהליכים מסובכים.

זו טעות גדולה.

כל עובד, בכל תחום, יכול להצטיין אם מקנים לו את ההכשרה הנכונה.

תפקידך כמנהיג הוא לוודא שהצוות שלך מיומן ומקצועי. ככל שתכשיר אותם בצורה נכונה ומקיפה מספיק, כך הם יכירו תודה ויתמידו איתך לאורך זמן כצוות נאמן.

אז כשאתה שומע מנהל מקטר על חוסר המיומנות של העובדים שלו, דע שעינך חוזות במנהל שאינו מיומן בצורה מלאה בנושא של הכשרת כוח אדם.

הכשרה נכונה חוסכת לא רק זמן, אלא גם שאלות חוזרות, בלאי מיותר, אובדן חומרי גלם, ואפילו חוסכת במאמצי שיווק – כי כשהעובדים מיומנים, כל השירות משתפר.

איך אתה יכול לשפר את הצוות שלך?

חשוב לשאול את עצמך: איפה בעסק שלך יש חוסר יעילות? באיזה אזור העובדים נוטים לעשות טעויות או לא להתמיד? ואיך תוכל להכשיר אותם כך שהיעילות תשתפר והתפוקה תגבר?

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע”מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • בעולם שבו כל הדרכת מכירות מתחילה בקריאה נלהבת למכור כמה שיותר, לכולם, ובלי לפספס אף הזדמנות, יש רגעים שבהם הצעד הנכון הוא דווקא לעצור. זהו סיפור על שיחה אחת עם בעל עסק מצליח, שבה הבחירה לא למכור המחישה את ההבדל בין איש מכירות ליועץ.
  • אנחנו פועלים מתוך הנחה שהכלים שלנו עובדים כראוי, שהצוות פועל בצורה אופטימלית, ושהמערכות מתפקדות כמו שצריך. אך בלי הדבר המוגדר הבא, אתה למעשה עובר עם עיניים עצומות ליד פתחי תהום פיננסיים ותפעוליים (בצורת כשלים נסתרים). אתה צריך מערכת הגנה חכמה שמגדירה מהו “נכון”, כדי שתוכל לזהות מיד מה לא תקין ולטפל בזה בזמן (לפני שהבעיות הופכות ליקרות, לפני שהן פוגעות בלקוחות, ולפני שהן גוזלות ממך שינה). הסיפור הבא ממחיש בדיוק מה קורה כשסומכים על משהו שנראה תקין, אבל למעשה מוליך אותך שולל.
  • הדרך הכי מהירה להגדיל הכנסות היא לא למצוא לקוחות חדשים, אלא למכור יותר ללקוחות שכבר סומכים עליך. אבל יש בעיה אחת: מה אם הם לא יודעים מה עוד אתה מוכר? אתה מניח שהם יודעים, אבל הם מניחים שאתה עושה רק את מה שהם כבר קונים ממך! ובינתיים הלקוח שלך מחפש בגוגל, מקבל הצעות מחיר, וחותם עם מישהו אחר, בזמן שאתה יושב במשרד ושואל את עצמך למה המכירות לא עולות…
  • כשלקוחות מגיעים מהר יותר ממה שאתה יכול לטפל בהם, ההבטחות שנתת בתהליך המכירה מתחילות להתנגש במציאות התפעולית. במקום שהצמיחה תחזק את העסק, היא מתחילה להעמיס ולפגוע ברמת השירות ובאמון שבנית. זה הרגע שבו “הצלחה” חושפת חולשות בתשתיות, בתהליכים ובניהול…
  • הרגשת פעם שיש לך רעיון מבריק, ברור וטוב לעסק שלך, אבל ברגע שהצגת אותו נתקלת בקיר של ספקות, ביקורת והתנגדות? תחושה ש”העולם לא משתף פעולה”? המטרה ברורה. התוכנית הגיונית. אתה בטוח שזה הכיוון הנכון. אז למה כשאתה מציג את זה אתה מרגיש כאילו אתה דוחף סלע במעלה הר?
  • אתה יושב במשרד ומנסה להבין איך זה קרה שוב. ביקשת מהעובד לטפל במשהו פשוט והוא עשה משהו אחר לגמרי. השותף לא קלט את התמונה הגדולה, הספק שוב לא עמד בהתחייבויות, והצוות ממשיך לעשות מה שבא לו. אתה מרגיש שאף אחד לא באמת מקשיב ואולי בכלל גייסת את האנשים הלא נכונים… מה אם הבעיה היא פחות באנשים אלא בצעד ניהולי חיוני שאתה פספסת?
  • כדי לשמור על תפוקה גבוהה (להספיק הרבה, לעבוד ביעילות ולהשיג תוצאות מוגדרות), צריך לדעת איך לנהל בקשות שמגיעות מאחרים. אנשים סביבך, בין אם אלה לקוחות, עובדים, או קולגות, הולכים לבקש ממך דברים, שבניגוד לטענות שלהם לא בהכרח יהיו “צ׳יק צ׳ק”. חשוב לעזור כשאפשר, אבל פה נכנסות שמירה על סדר עדיפויות ברור, שקיפות, והיכולת שלך לומר “לא”…
  • העסק שלך לא יתרומם אם לא תנהל אותו במקביל בשלושת מישורי הזמן. מה זה בדיוק ניהול עבר, הווה ועתיד עסקי? ואיך מחלקים את הזמן והמשאבים ביניהם נכון? בוא נפרק את זה לגורמים ונראה איך מאזנים בין שלושת המישורים האלה כדי לגדול בצורה יציבה ורווחית.
  • יש משהו מטעה בצורה שבה אנחנו חושבים על יציבות. היא נראית כמו קרקע בטוחה, אבל לעיתים זו קרקע שמישהו אחר מחזיק. עבודה קבועה? תלויה בבוס. בית עם משכנתא? תלוי בבנק ובמשכורת שתמשיך להיכנס. עסק עם לקוח אחד גדול? תלוי בהחלטות שלו. זו לא יציבות, זו אשליה. אז איך אתה יכול להשיג יציבות אמיתית שאינה תלויה באחרים?

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט