הדרך לצוות עובדים מיומן ונאמן

עובדים שלא מצליחים לבצע את העבודה כמו שצריך, נטישות תכופות ותפוקה נמוכה… מנהל המפעל הסתובב עצבני ומתוסכל, והמצב נראה חסר פתרון… אך בעזרת יישום מדויק של עיקרון אחד פשוט, פתרנו את המצב – עלייה ברווחיות, מפעל נוסף שנפתח ותפקוד מקסימלי עם מינימום הוצאות. מהו הצעד הבסיסי שעשינו שהביא לתוצאות כל כך מרשימות? התשובה טמונה במה שהעובדים שלו לא ידעו, אבל בהחלט יכלו ללמוד – בתנאי שהם קיבלו את ההכשרה הנכונה!

לפני שנצלול למאמר עצמו…

איך סוגרים את העסקה בלי לרדת במחיר?

איך אפשר לטפל בלי להילחץ, בלי הנחות שאוכלות לך את הרווחים, ובלי לפספס את העסקה?

במדריך הקצר הזה תמצא גישה פשוטה, שאלות מדויקות לשאול, ודוגמאות שיעזרו לך להבין מה עובר ללקוח בראש ואיך להוביל אותו להחלטה נכונה.

בוא נדבר על לקוח ותיק, שכבר לפני 12 שנים קיבל ממני את תכנית הייעוץ הראשונה שלו.

הוא כתב לי בפייסבוק: ״הכלים שנתת לי מלווים אותי יום יום״.

דיברנו, והשיחה איתו העלתה זיכרון מעניין:

הוא סיפר שמנהל המפעל שלו היה מתעצבן על העובדים שלא היו מצליחים לעשות את העבודה כמו שצריך, והיו עושים פשלות. והנה, בעזרת עיקרון אחד פשוט שנתתי לו לפני שנים, הוא פתר את הבעיה והגדיל את הרווחיות במאות אחוזים. התוצאה? מפעל נוסף של 600 מטר שצמצם הוצאות מיותרות והגיע לתפוקה מקסימלית.

היום, הוא מנהל קונדיטוריה מרשימה בבניין בעל שלוש קומות עם צוות גדול ומגוון.

אז איך הוא הצליח?

כשהתחלנו, המצב היה שונה לחלוטין. מנהל המפעל שלו היה מתרגז על כך שאי אפשר למצוא עובדים.

מי שמתחיל לעבוד – נטש אחרי תקופה קצרה. ואם הוא מחזיק מעמד – עשה הרבה שגיאות.

ואז, הצגתי לו שאלה אחת פשוטה ששינתה את התפיסה שלו וגרמה להסתכלות שונה על הדברים:

״האם מישהו פעם הראה לעובד מההתחלה איך להפעיל את המכונה ביעילות כמו שאתה יודע לעשות את זה, או שפשוט הנחתם שהוא ‘כבר יודע’ ושלחתם אותו להפעיל את המכונה?״

אולי השאלה הזו נשמעת טריוויאלית, אבל עבור הלקוח שלי, זו הייתה נקודת מפנה. הוא הבין את האמת:
אף עובד לא הוכשר בצורה מקצועית ושיטתית.

מאותו רגע עזרתי לו לבנות תכניות הכשרה עבור כל פעולה שנדרשת להפקת תוצאה או תוצר כלשהם. זה התחיל מאיך להפעיל מכונות, ואיך לבצע את החלקים העיקריים בתפקיד.

הבסיס לצוות עובדים מיומן ונאמן

בעלי עסקים רבים נוטים לחשוב שהעובדים הם ״לא עובדי הייטק״, ולא יצליחו לקרוא, לקלוט, או ללמוד תהליכים מסובכים.

זו טעות גדולה.

כל עובד, בכל תחום, יכול להצטיין אם מקנים לו את ההכשרה הנכונה.

תפקידך כמנהיג הוא לוודא שהצוות שלך מיומן ומקצועי. ככל שתכשיר אותם בצורה נכונה ומקיפה מספיק, כך הם יכירו תודה ויתמידו איתך לאורך זמן כצוות נאמן.

אז כשאתה שומע מנהל מקטר על חוסר המיומנות של העובדים שלו, דע שעינך חוזות במנהל שאינו מיומן בצורה מלאה בנושא של הכשרת כוח אדם.

הכשרה נכונה חוסכת לא רק זמן, אלא גם שאלות חוזרות, בלאי מיותר, אובדן חומרי גלם, ואפילו חוסכת במאמצי שיווק – כי כשהעובדים מיומנים, כל השירות משתפר.

איך אתה יכול לשפר את הצוות שלך?

חשוב לשאול את עצמך: איפה בעסק שלך יש חוסר יעילות? באיזה אזור העובדים נוטים לעשות טעויות או לא להתמיד? ואיך תוכל להכשיר אותם כך שהיעילות תשתפר והתפוקה תגבר?

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע”מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • שיווק הוא לא משחק של ניחושים, הוא משחק של הבנה עמוקה. דיוק = כסף. לכן קמפיינים מצליחים מבוססים על מסרים מדויקים. והרבה יותר קשה לדייק בלי קודם כל לדבר עם הלקוחות הפוטנציאלים עצמם. הנתונים בדשבורד שלך מספרים מה קרה (כמה לידים, כמה סגירות וכו׳). אבל הם לא מספרים למה זה קרה. אם אתה לא מדבר עם קהל היעד שלך, אתה מנחש. ואם אתה מנחש, אתה מפסיד כסף.
  • יש הרגלים שאנחנו אפילו לא מחשיבים כהרגלים. כמו למשל התעסקות כמעט אובססיבית בהפרעות אוטומטיות שאנחנו בעצמנו אישרנו, התרגלנו אליהן, והפכנו לחלק בלתי נפרד מהיומיום שלנו. עוד פינג מהטלפון, תזכורת מהאפליקציה, נוטיפיקציה שמקפצת על המסך. אנחנו לא באמת חושבים על זה, לפעמים רק “מעיפים” וממשיכים הלאה. אבל מה אם כל זה לא באמת “נעלם” כשמעיפים אותו אלא גובה מחיר מנטלי אמיתי?
  • בעל עסק אחד, עסוק. ממש עסוק. אין לו זמן לאכול, אין לו זמן לעצור, אין לו זמן לעצמו. אז הוא ממשיך לרוץ על אוטומט, על מיכל דלק כמעט ריק. מה קורה אז? הראש נהיה פחות חד, הגוף מתעייף והוא מתפקד הרבה הרבה פחות טוב. וככה בדיוק מתחיל המעגל הכי שוחק שיש: עומס שמוביל להזנחה עצמית, שמובילה לעצבנות, שמובילה לתפקוד מקרטע, וחוזר חלילה…
  • קונפליקטים, עצבים ואי-הבנות… כל עסק מכיר את זה מקרוב, אבל לא תמיד יודעים איך לפתור את זה. לפעמים הבעיות הגדולות בעסק לא נמצאות בתקציב, בשיווק, או בתוכנית העסקית, אלא בין האנשים עצמם. כשאי אפשר לדבר, כשכל מילה נדחית, כשכל שיחה הופכת למאבק. העבודה לא באמת מתקדמת, ההחלטות נמרחות, והאווירה במשרד מרגישה כמו שדה מוקשים. במאמר הזה אני רוצה לשתף בשני מקרים אמיתיים שיצא לנו לפגוש מקרוב, ומה עשינו בפועל כדי להרגיע את הרוחות ולהחזיר את השקט.
  • רוב בעלי העסקים מתמחרים נמוך מדי לא בגלל שהלקוחות לא יכולים לשלם, אלא בגלל שהם עצמם לא מרגישים בטוחים לבקש יותר. הם מציבים מחיר נמוך כי בראש שלהם מתנגן המשפט: “מי בכלל ישלם לי את זה?”. לכן בפועל, המחיר שאתה קובע לא משקף את התקציב של הלקוח אלא את רמת הביטחון שלך בעצמך ובמה שאתה מציע.
  • יש פקקים שאתה פשוט לא יכול להתחמק מהם, אבל יש גם פקקים אחרים, שאתה כן יכול לעקוף. הדרך לעשות את זה בעסקים היא במקום לטפל בסימפטומים (שזו כמובן עבודה א-י-נ-ס-ו-פ-י-ת), לפתור ישירות את צוואר הבקבוק. בהרבה מקרים (ובאופן לא מפתיע) הפתרון האפקטיבי ביותר יהיה לעיתים במקום שהכי לא נעים לגעת בו. אבל דווקא שם ההשפעה הכי גדולה. כי ברגע שאתה פותר את מה שבאמת מעכב אותך, הרבה דברים אחרים מסתדרים כמעט מעצמם…
  • כמה בעלי עסקים אתה מכיר שבנו אימפריה מזה שחסכו? לעומת כאלה שבנו מערכת שמכניסה פי כמה? כי מה יביא אותך יותר רחוק, לחסוך עוד 300 שקל או להכניס עוד 30,000? יש פה עניין של התכווצות לעומת התרחבות. אז כן, חסכון זה טוב ויפה, אבל בוא נדבר על איך באמת עושים כסף.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט