הדרך הבטוחה להגביר את היעילות

לכולם יש את אותם 24 שעות ביממה ו-365 ימים בשנה. אז איך זה שחלק מצליחים להשיג יותר, להיות יעילים יותר, ולהגשים מטרות גדולות, בעוד אחרים טובעים בעומס בלתי נגמר ונאבקים לסיים את המשימות היומיומיות? מהו הסוד? במאמר הזה נגלה את ההרגלים שמאפשרים לאנשים להפיק את המירב מהזמן שלהם ולבצע משימות ביעילות מרשימה.

לפני שנצלול למאמר עצמו…

איך סוגרים את העסקה בלי לרדת במחיר?

איך אפשר לטפל בלי להילחץ, בלי הנחות שאוכלות לך את הרווחים, ובלי לפספס את העסקה?

במדריך הקצר הזה תמצא גישה פשוטה, שאלות מדויקות לשאול, ודוגמאות שיעזרו לך להבין מה עובר ללקוח בראש ואיך להוביל אותו להחלטה נכונה.

יעילות פירושה לעשות את הדברים נכון.

כלומר להשלים משימה עם מינימום זמן, מאמץ ועלויות. או במילים אחרות, הדרך הקצרה ביותר להשלמת המשימה.

לכן, כדי להגביר תפוקה תצטרך למצוא איך לסיים יותר משימות בפחות זמן, עם פחות מאמץ, והעיקר – לבצע משימות שמקדמות אותך למטרות שלך.

זה נשמע פשוט, ומישהו יכול לומר : “כן, זה ידוע. אבל לכולנו יש רק 24 שעות ביממה. איך אתה רוצה שאעשה יותר? שאשן פחות?

תשומת ליבו של אדם כזה לכודה בתוך הרעיון שהזמן מוגבל ואין דרך אחרת שהוא מבחין בה ורואה אותה כדי לעשות את העבודה ביעילות גבוהה יותר. ברור שאין אפשרות להאריך את היום, ישנן רק 86,400 שניות ביממה. אין מה להתאמץ. הסכמנו כבר מזמן שאורך היממה תלוי בזריחה ובשקיעה של השמש, וזהו זה.

אז מה כן אפשר לעשות אחרת?

אפשר לדאוג להתחיל משימות בצורה נכונה ויעילה יותר. אפשר לדאוג להשלים את המשימה בדרך קצרה ויעילה יותר. וחייבים לוודא שמסיימים את המשימה בצורה שתאפשר להשיג יעדים. כל מה שמונע זאת – צריך לצאת מהתפריט ומייד.

למשל, יש אנשים שמתוך הרגל (מודע או שלא מודע) לוקחים משימה ליד, כמו חשבון חשמל או אימייל שצריך לטפל בו, מתבוננים בו, ומחזירים אותו למקום או משאירים אותו לאחר כך. לעיתים זה נובע מקושי להתמודד עם המשימה, או פשוט מחוסר חשק – ולמי אין משימות כאלה שלא כיף לעשות אותן? 

יחד עם זאת, האם שמת לב שכל עיכוב כזה מכפיל את העבודה פי שניים? לדוגמה, אם נגעת באימייל חשוב והחלטת לטפל בו אחר כך, בפעם הבאה שתפתח אותו תצטרך לקרוא אותו מחדש, לזכור את ההקשר, ולתכנן את התגובה – מה שבקלות יכול היה להיעשות בפעם הראשונה. 

אותו דבר עם חשבון החשמל: אם דחית את התשלום ועבר זמנו, תידרש להשקיע יותר זמן ומאמץ, טלפונים ותשומת לב רבה יותר כדי לסיים את המשימה שלא טופלה בזמן. בסופו של דבר, דחיית הטיפול יוצרת עבודה נוספת ומיותרת שיכולה הייתה להיחסך.

חשוב לרכוש לרכוש הרגלים חדשים כדי שזה לא יקרה. אבל מה עם כל הדברים שכבר הצטברו לנו מעל ומתחת השולחן? בהם נטפל עוד מעט.

ליעילות יש קשר הדוק למספר דברים:

  • היכולת של האדם לעזור
  • היכולת שלו להיות בשליטה על עצמו ועל סביבתו (כולל האנשים שסביבו)
  • היכולת שלו לתקשר בצורה טובה כדי שדברים יקרו כמו שצריך

אחרת, כל משימה תהפוך לפלונטר סבוך של התפתלויות שאנשים רבים קוראים להם “החיים”…

אז בוא נראה איך אפשר לקחת יותר שליטה על החיים.

השלם את זה! (או ״איך ליצור עוד זמן ביממה?״)

בשפה העברית קיים ביטוי יפה ומכובד שנקרא ״סגירת מעגל״. המילון מגדיר את הביטוי בתור ״השלמת תהליך מתחילתו ועד סופו״, או ״השגת סיום לעניינים מטרידים מהעבר״.

אבל איך בדיוק זה קשור ליעילות?

ראינו שמה שנחשב הוא להביא פעולות לסיום. כדי לבצע משימה כלשהי יש לתת לה תשומת לב. האם יצא לך לראות שחלקים מתשומת הלב שלנו נשארים תקועים בפעולות שהתחלנו ולא הסתיימו, בין אם נרצה בכך או לא?

כל התחייבות שנתת ולא עמדת בה, כל הבטחה לחזור אל מישהו בטלפון, כל חשבון שלא שולם בזמן אבל אתה יודע שצריך לשלם – לוכדים חלק מתשומת הלב הזמינה שלך.

היית צריך ללכת לרופא שיניים ולא הלכת – המחשבה על התור שלא נקבע והכאב שעלול להתפתח ״תופסים מקום״ במחשבתך.

היית צריך לספק עבודה ללקוח, ואתה לא עומד בדד ליין – אין מה לעשות, תהיה לך תשומת לב על כך, במודע או שלא.

כל הבטחה שלא קוימה, עבודה שלא הסתיימה, פריט שלא הוחזר למקומו (וכו׳ וכו׳) משאירים חלק ממך בעבר, ויש “פחות ממך” כדי לטפל בהצלחה בהווה.

לעיתים מספיק דבר משמעותי אחד בחייך שאתה לא מבצע (כמו להרים טלפון למישהו שמאוד לא נעים לך לדבר איתו) וחלק ממך ומהיכולות שלך נתקע ממש שם. הבעיה היא שתשומת הלב שלך נחוצה כדי לשרת אותך בזמן הווה – ממש עכשיו, כאשר צריך להתמודד עם החיים. ולכן הדבר הזה יוצר האטה.

אחד הדברים שפותחים פתח לשיפור אצל איש מכירות שסובל מירידה דרמטית בתפוקה הוא לחפש משימות, הבטחות ונושאים לטיפול שהוזנחו, ולטפל בהם בצורה יסודית ומהירה ללא מעצורים. אחרת, צבירת משימות לא מטופלות כאלה מורידה את היכולת שלו למכור בעוצמה האמיתית בה הוא או היא באמת יכולים ורגילים למכור.

האטה כזאת יכולה להתבטא בתחושה של “אין זמן”, עומס נוראי, תחושה ש”הכל סוגר עליך” ועוד. זה גם מוריד אנשים במצב הרוח ובמצב הרגשי הכללי שלהם. מעולם לא פגשתי אדם מוטרד או כועס שהוא מאוד יעיל.

לשם המחשה: התבונן על מחשב שהפעילו עליו עוד ועוד יישומים,  הרבה מעבר לכמות הזיכרון הפנוי שלו. מה קורה למחשב? פעולתו הופכת איטית וכבדה יותר.

גרוע מכך, אנשים שצוברים משימות לא מטופלות בתחום מסוים מתרחקים מאותו תחום או אזור שבו הם צברו התחייבויות. אם יש לך לקוחות שלא שילמו לך, תוכל בקלות להיזכר שיותר קשה להשיג אותם בטלפון או לדבר איתם ויש להם נטייה ״להיעלם״ או ״לסנן אותך״. הם מתרחקים ומתחמקים מהאזור שבו יש להם משימות שנשארו פתוחות שהם יודעים שהיו צריכים לסגור ולא סגרו.

אין לי ספק שאם תסגור אפילו חלק מהדברים שממתינים אצלך לטיפול, היעילות שלך תשתפר פלאים. זה, בשילוב עם טיפול מיידי בכל מה שנקרה בדרכך, יפתח את הדלת לתפוקה מרובה. 

ישנם אנשים שהיו אצלי בייעוץ, ואחרי שנים עדיין מזכירים לי בהתלהבות את שיטת הטיפול הזו בדיוק ואת התוצאות המפתיעות שלה. אז קדימה לעבודה!

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • שיווק הוא לא משחק של ניחושים, הוא משחק של הבנה עמוקה. דיוק = כסף. לכן קמפיינים מצליחים מבוססים על מסרים מדויקים. והרבה יותר קשה לדייק בלי קודם כל לדבר עם הלקוחות הפוטנציאלים עצמם. הנתונים בדשבורד שלך מספרים מה קרה (כמה לידים, כמה סגירות וכו׳). אבל הם לא מספרים למה זה קרה. אם אתה לא מדבר עם קהל היעד שלך, אתה מנחש. ואם אתה מנחש, אתה מפסיד כסף.
  • יש הרגלים שאנחנו אפילו לא מחשיבים כהרגלים. כמו למשל התעסקות כמעט אובססיבית בהפרעות אוטומטיות שאנחנו בעצמנו אישרנו, התרגלנו אליהן, והפכנו לחלק בלתי נפרד מהיומיום שלנו. עוד פינג מהטלפון, תזכורת מהאפליקציה, נוטיפיקציה שמקפצת על המסך. אנחנו לא באמת חושבים על זה, לפעמים רק “מעיפים” וממשיכים הלאה. אבל מה אם כל זה לא באמת “נעלם” כשמעיפים אותו אלא גובה מחיר מנטלי אמיתי?
  • בעל עסק אחד, עסוק. ממש עסוק. אין לו זמן לאכול, אין לו זמן לעצור, אין לו זמן לעצמו. אז הוא ממשיך לרוץ על אוטומט, על מיכל דלק כמעט ריק. מה קורה אז? הראש נהיה פחות חד, הגוף מתעייף והוא מתפקד הרבה הרבה פחות טוב. וככה בדיוק מתחיל המעגל הכי שוחק שיש: עומס שמוביל להזנחה עצמית, שמובילה לעצבנות, שמובילה לתפקוד מקרטע, וחוזר חלילה…
  • קונפליקטים, עצבים ואי-הבנות… כל עסק מכיר את זה מקרוב, אבל לא תמיד יודעים איך לפתור את זה. לפעמים הבעיות הגדולות בעסק לא נמצאות בתקציב, בשיווק, או בתוכנית העסקית, אלא בין האנשים עצמם. כשאי אפשר לדבר, כשכל מילה נדחית, כשכל שיחה הופכת למאבק. העבודה לא באמת מתקדמת, ההחלטות נמרחות, והאווירה במשרד מרגישה כמו שדה מוקשים. במאמר הזה אני רוצה לשתף בשני מקרים אמיתיים שיצא לנו לפגוש מקרוב, ומה עשינו בפועל כדי להרגיע את הרוחות ולהחזיר את השקט.
  • רוב בעלי העסקים מתמחרים נמוך מדי לא בגלל שהלקוחות לא יכולים לשלם, אלא בגלל שהם עצמם לא מרגישים בטוחים לבקש יותר. הם מציבים מחיר נמוך כי בראש שלהם מתנגן המשפט: “מי בכלל ישלם לי את זה?”. לכן בפועל, המחיר שאתה קובע לא משקף את התקציב של הלקוח אלא את רמת הביטחון שלך בעצמך ובמה שאתה מציע.
  • יש פקקים שאתה פשוט לא יכול להתחמק מהם, אבל יש גם פקקים אחרים, שאתה כן יכול לעקוף. הדרך לעשות את זה בעסקים היא במקום לטפל בסימפטומים (שזו כמובן עבודה א-י-נ-ס-ו-פ-י-ת), לפתור ישירות את צוואר הבקבוק. בהרבה מקרים (ובאופן לא מפתיע) הפתרון האפקטיבי ביותר יהיה לעיתים במקום שהכי לא נעים לגעת בו. אבל דווקא שם ההשפעה הכי גדולה. כי ברגע שאתה פותר את מה שבאמת מעכב אותך, הרבה דברים אחרים מסתדרים כמעט מעצמם…
  • כמה בעלי עסקים אתה מכיר שבנו אימפריה מזה שחסכו? לעומת כאלה שבנו מערכת שמכניסה פי כמה? כי מה יביא אותך יותר רחוק, לחסוך עוד 300 שקל או להכניס עוד 30,000? יש פה עניין של התכווצות לעומת התרחבות. אז כן, חסכון זה טוב ויפה, אבל בוא נדבר על איך באמת עושים כסף.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט