הדרך הבטוחה להגביר את היעילות

לכולם יש את אותם 24 שעות ביממה ו-365 ימים בשנה. אז איך זה שחלק מצליחים להשיג יותר, להיות יעילים יותר, ולהגשים מטרות גדולות, בעוד אחרים טובעים בעומס בלתי נגמר ונאבקים לסיים את המשימות היומיומיות? מהו הסוד? במאמר הזה נגלה את ההרגלים שמאפשרים לאנשים להפיק את המירב מהזמן שלהם ולבצע משימות ביעילות מרשימה.

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

יעילות פירושה לעשות את הדברים נכון.

כלומר להשלים משימה עם מינימום זמן, מאמץ ועלויות. או במילים אחרות, הדרך הקצרה ביותר להשלמת המשימה.

לכן, כדי להגביר תפוקה תצטרך למצוא איך לסיים יותר משימות בפחות זמן, עם פחות מאמץ, והעיקר – לבצע משימות שמקדמות אותך למטרות שלך.

זה נשמע פשוט, ומישהו יכול לומר : “כן, זה ידוע. אבל לכולנו יש רק 24 שעות ביממה. איך אתה רוצה שאעשה יותר? שאשן פחות?

תשומת ליבו של אדם כזה לכודה בתוך הרעיון שהזמן מוגבל ואין דרך אחרת שהוא מבחין בה ורואה אותה כדי לעשות את העבודה ביעילות גבוהה יותר. ברור שאין אפשרות להאריך את היום, ישנן רק 86,400 שניות ביממה. אין מה להתאמץ. הסכמנו כבר מזמן שאורך היממה תלוי בזריחה ובשקיעה של השמש, וזהו זה.

אז מה כן אפשר לעשות אחרת?

אפשר לדאוג להתחיל משימות בצורה נכונה ויעילה יותר. אפשר לדאוג להשלים את המשימה בדרך קצרה ויעילה יותר. וחייבים לוודא שמסיימים את המשימה בצורה שתאפשר להשיג יעדים. כל מה שמונע זאת – צריך לצאת מהתפריט ומייד.

למשל, יש אנשים שמתוך הרגל (מודע או שלא מודע) לוקחים משימה ליד, כמו חשבון חשמל או אימייל שצריך לטפל בו, מתבוננים בו, ומחזירים אותו למקום או משאירים אותו לאחר כך. לעיתים זה נובע מקושי להתמודד עם המשימה, או פשוט מחוסר חשק – ולמי אין משימות כאלה שלא כיף לעשות אותן? 

יחד עם זאת, האם שמת לב שכל עיכוב כזה מכפיל את העבודה פי שניים? לדוגמה, אם נגעת באימייל חשוב והחלטת לטפל בו אחר כך, בפעם הבאה שתפתח אותו תצטרך לקרוא אותו מחדש, לזכור את ההקשר, ולתכנן את התגובה – מה שבקלות יכול היה להיעשות בפעם הראשונה. 

אותו דבר עם חשבון החשמל: אם דחית את התשלום ועבר זמנו, תידרש להשקיע יותר זמן ומאמץ, טלפונים ותשומת לב רבה יותר כדי לסיים את המשימה שלא טופלה בזמן. בסופו של דבר, דחיית הטיפול יוצרת עבודה נוספת ומיותרת שיכולה הייתה להיחסך.

חשוב לרכוש לרכוש הרגלים חדשים כדי שזה לא יקרה. אבל מה עם כל הדברים שכבר הצטברו לנו מעל ומתחת השולחן? בהם נטפל עוד מעט.

ליעילות יש קשר הדוק למספר דברים:

  • היכולת של האדם לעזור
  • היכולת שלו להיות בשליטה על עצמו ועל סביבתו (כולל האנשים שסביבו)
  • היכולת שלו לתקשר בצורה טובה כדי שדברים יקרו כמו שצריך

אחרת, כל משימה תהפוך לפלונטר סבוך של התפתלויות שאנשים רבים קוראים להם “החיים”…

אז בוא נראה איך אפשר לקחת יותר שליטה על החיים.

השלם את זה! (או ״איך ליצור עוד זמן ביממה?״)

בשפה העברית קיים ביטוי יפה ומכובד שנקרא ״סגירת מעגל״. המילון מגדיר את הביטוי בתור ״השלמת תהליך מתחילתו ועד סופו״, או ״השגת סיום לעניינים מטרידים מהעבר״.

אבל איך בדיוק זה קשור ליעילות?

ראינו שמה שנחשב הוא להביא פעולות לסיום. כדי לבצע משימה כלשהי יש לתת לה תשומת לב. האם יצא לך לראות שחלקים מתשומת הלב שלנו נשארים תקועים בפעולות שהתחלנו ולא הסתיימו, בין אם נרצה בכך או לא?

כל התחייבות שנתת ולא עמדת בה, כל הבטחה לחזור אל מישהו בטלפון, כל חשבון שלא שולם בזמן אבל אתה יודע שצריך לשלם – לוכדים חלק מתשומת הלב הזמינה שלך.

היית צריך ללכת לרופא שיניים ולא הלכת – המחשבה על התור שלא נקבע והכאב שעלול להתפתח ״תופסים מקום״ במחשבתך.

היית צריך לספק עבודה ללקוח, ואתה לא עומד בדד ליין – אין מה לעשות, תהיה לך תשומת לב על כך, במודע או שלא.

כל הבטחה שלא קוימה, עבודה שלא הסתיימה, פריט שלא הוחזר למקומו (וכו׳ וכו׳) משאירים חלק ממך בעבר, ויש “פחות ממך” כדי לטפל בהצלחה בהווה.

לעיתים מספיק דבר משמעותי אחד בחייך שאתה לא מבצע (כמו להרים טלפון למישהו שמאוד לא נעים לך לדבר איתו) וחלק ממך ומהיכולות שלך נתקע ממש שם. הבעיה היא שתשומת הלב שלך נחוצה כדי לשרת אותך בזמן הווה – ממש עכשיו, כאשר צריך להתמודד עם החיים. ולכן הדבר הזה יוצר האטה.

אחד הדברים שפותחים פתח לשיפור אצל איש מכירות שסובל מירידה דרמטית בתפוקה הוא לחפש משימות, הבטחות ונושאים לטיפול שהוזנחו, ולטפל בהם בצורה יסודית ומהירה ללא מעצורים. אחרת, צבירת משימות לא מטופלות כאלה מורידה את היכולת שלו למכור בעוצמה האמיתית בה הוא או היא באמת יכולים ורגילים למכור.

האטה כזאת יכולה להתבטא בתחושה של “אין זמן”, עומס נוראי, תחושה ש”הכל סוגר עליך” ועוד. זה גם מוריד אנשים במצב הרוח ובמצב הרגשי הכללי שלהם. מעולם לא פגשתי אדם מוטרד או כועס שהוא מאוד יעיל.

לשם המחשה: התבונן על מחשב שהפעילו עליו עוד ועוד יישומים,  הרבה מעבר לכמות הזיכרון הפנוי שלו. מה קורה למחשב? פעולתו הופכת איטית וכבדה יותר.

גרוע מכך, אנשים שצוברים משימות לא מטופלות בתחום מסוים מתרחקים מאותו תחום או אזור שבו הם צברו התחייבויות. אם יש לך לקוחות שלא שילמו לך, תוכל בקלות להיזכר שיותר קשה להשיג אותם בטלפון או לדבר איתם ויש להם נטייה ״להיעלם״ או ״לסנן אותך״. הם מתרחקים ומתחמקים מהאזור שבו יש להם משימות שנשארו פתוחות שהם יודעים שהיו צריכים לסגור ולא סגרו.

אין לי ספק שאם תסגור אפילו חלק מהדברים שממתינים אצלך לטיפול, היעילות שלך תשתפר פלאים. זה, בשילוב עם טיפול מיידי בכל מה שנקרה בדרכך, יפתח את הדלת לתפוקה מרובה. 

ישנם אנשים שהיו אצלי בייעוץ, ואחרי שנים עדיין מזכירים לי בהתלהבות את שיטת הטיפול הזו בדיוק ואת התוצאות המפתיעות שלה. אז קדימה לעבודה!

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • אם אתה רק מנהל את העסק ולא מקדם אותו, אתה אף פעם לא תתקדם. אני נתקל בזה שוב ושוב בשיחות עם בעלי עסקים: יום שלם עובר על ניהול שוטף, טיפול בלקוחות, בעיות, מיילים, ואיכשהו אין פעילות שבאמת מיועדת לגרום ליותר אנשים לדעת שאתה קיים. ואז נגמר החודש, והם שואלים את עצמם למה אין התקדמות. כי בסוף גם העסק הכי טוב לא יגדל אם אף אחד חדש לא שומע עליו!
  • השאלה הזו עלתה בשיחה שניהלתי לפני שנים עם בעל עסק, אדם חביב בן 56 שחווה תקופה קשה והרגיש כבוי כמעט לחלוטין. הוא הוריד את המדריך שלי כי חיפש דרך לשנות משהו, אבל ככל שהעמקנו בשיחה אפשר היה לשמוע שנים של עייפות מצטברת, כאילו המנוע הפנימי שלו נתקע ולא הצליח להתניע שוב. השילוב בין הנסיבות הקשות לבין השגרה השוחקת השאיר אותו בלי כיוון ובלי אמונה שהוא מסוגל לשנות את המציאות שלו. אז איך מוצאים מוטיבציה ואת היכולת לקום מחדש אחרי תקופה כזו, ואיך מחזירים את הכוח לפעול?
  • בכל תהליך מכירה יש גורמים נראים לעין: מחירים, תנאים, צרכים, תזמון. אבל יש גם גורמים שלא מדברים עליהם מספיק, כאלה שמתנהלים “מאחורי הקלעים” ומשפיעים באופן משמעותי על התוצאה. אחד מהם חוזר על עצמו שוב ושוב בשיחות שמסתיימות בהפסד…
  • מה אני עושה כשאני נכנס לעסק שיש בו ייצור, ואנחנו כבר יודעים שיש בו חוסר יעילות? התשובה אולי תפתיע אותך, כי זה לא מה שרוב האנשים עושים. בדרך כלל בעלי עסקים ישר קופצים פנימה: מתחילים לנתח תהליכים, לבדוק עובדים, לחשוב איך לסדר את הדברים מבפנים. זה נשמע הגיוני, נכון? הרי אם המערכת לא יעילה, צריך לתקן אותה! רק שזה לא עובד ככה… לא כי זה משהו שלא חשוב לעשות, אלא כי זה לא הדבר הראשון שאתה צריך לעשות. יש משהו קריטי שקודם לזה. וזה בדיוק מה שאני הולך להסביר בסרטון הבא.
  • אחד הרגעים הכי מסוכנים בעסק הוא כשאתה מחליט לוותר אחרי שלושה כישלונות, או קופץ למסקנות מהר מדי אחרי הצלחה אחת. אנחנו רוצים תשובות מהר, ואנחנו רוצים לדעת אם משהו עובד או לא עובד כבר אחרי ניסיון אחד או שניים. אבל יש עיקרון מתמטי פשוט שמראה מתי התוצאות שלך לא בהכרח מייצגות את המציאות. זה לא עניין של מזל או אמונה, אלא מתמטיקה טהורה שכל בעל עסק חייב להכיר.
  • כשאתה מנסה למכור משהו ונתקל בהתנגדות, הנטייה הראשונה היא לחשוב שהמחיר לא מספיק טוב, או שאתה לא מספיק משכנע. בינתיים, יש עסקים שלקוחות פשוט מתקשרים אליהם ואומרים “אני רוצה לקנות”, בלי התלבטויות ובלי ויכוחים על המחיר. מה הסוד שלהם?
  • קרה לך שניסית לקבוע פגישה אבל נעצרת כבר בשלב הראשון? אתה מתקשר, מציג את עצמך, ואז שומע את המשפט הידוע: “תשאיר פרטים, נחזור אליך”. ואז… כלום. אף אחד לא חוזר. בהרבה מקרים זה לא קשור אליך או למה שאתה מציע אלא לאופן שבו ניגשת לשיחה. כי עוד לפני שתצליח להגיע למנהל, יש אדם אחד שעליך לדעת לדבר איתו נכון: המזכירה.
  • תאר לעצמך שאתה רופא בחדר מיון, ומטופל נכנס עם יד שבורה. אתה מסביר לו שהוא צריך גבס, הוא אומר “אני אחשוב על זה”, והולך. האם תיתן לו ללכת ככה? כנראה שלא, כי אתה יודע שבלי טיפול המצב רק יחמיר. עכשיו תחשוב על העסק שלך: אם הגעת למסקנה שאתה יכול לעזור ללקוח לפתור בעיה אמיתית, למה שהמפגש הראשון יהיה גם האחרון? היום דיברתי עם בעל עסק שאמר לי בגאווה: “אני מתקשר פעם אחת בלבד, ואחר כך לעולם לא יותר”. מתברר שהאמונה הזו, שנשמעת כל כך “הגיונית ומכבדת”, היא בדיוק מה שמונע מהעסק שלו לצמוח, ומהלקוחות שלו לקבל את מה שהם באמת צריכים.
  • כולנו רוצים להצליח. למכור יותר, לנהל טוב יותר, להצליח מבחינה אישית, משפחתית, עסקית וחברתית. אבל מאחורי כל הצלחה אמיתית, מסתתרת מיומנות אחת, שאיכות השליטה שלך בה היא זו שקובעת עד כמה תגיע לתוצאות ועד כמה תצליח לגרום לעולם להגיב למה שיש לך לומר.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט