האם בעיות תזרים הן האויב מספר 1 של העסק שלך?
תזרים מזומנים לא יציב הוא הסיוט הגדול של כל בעל עסק. כשהכסף לא נכנס בקביעות, ניהול העסק הופך למשימה מלחיצה, והעתיד נראה מעורפל ומדאיג. לרוב, בעלי עסקים עושים את הטעות הגדולה הבאה על מנת לפתור את הבעיה…
בעלי עסקים רבים מרגישים שתזרים מזומנים לא עקבי הוא הבעיה הגדולה ביותר בעסק.
כשכסף לא נכנס באופן קבוע, זה הופך את ניהול העסק למשימה מלחיצה במיוחד ומעלה שאלות לגבי עתיד העסק בכלל.
אז מה בדרך כלל עושים כדי לפתור את הבעיה הזו?
הטעות הגדולה ביותר של בעלי עסקים
אם תסתכל על זה ״באופן הגיוני״, אז כדי להגדיל הכנסות צריך: (1) להגביר מכירות (2) לחסוך בהוצאות. ללא ספק אם עושים את זה, העסק יתרחב בהצלחה, נכון?
המטרה היא כמובן צמיחה והתרחבות, אבל המציאות היא שזה לא באמת עובד ככה.
מחקרים מראים שכשחברות מתמקדות אך רק בתזרים המזומנים, הן מתקשות לצמוח, או לא מסוגלות לעמוד בקצב הצמיחה, ופשוט מתפרקות.
הנה מה שקורה בפועל:
בעל העסק חושב שהפתרון לבעיות התזרים הוא פשוט להכניס עוד כסף.
אז הוא מריץ עוד מבצעים, משקיע יותר בקידום (אולי גם לוקח הלוואה) ומנסה להביא עוד לקוחות. אם הוא עושה את זה נכון ומצליח, כמות הלקוחות כמובן גדלה וגדלה.
המערכת חווה עומס ומערך השירות לא מוכן להתמודד עם זה. שים לב, בשלב הזה זה לא דבר רע. מדובר בעומס בריא. זה הסימן שהעסק שלך גדל! עכשיו הזמן למנף את ההזדמנות הזו.
איך? חזק את אמצעי השירות שלך. הכשר את הצוות להתמודד עם העומס החדש. שפר את התשתיות כך שהמערכת תעמוד בקצב. כך תיצור התרחבות שמזינה את עצמה. כשאתה משקיע בשירות טוב יותר ובצוות חזק יותר, אתה מוודא שהלקוחות ימשיכו לזרום והעסק ימשיך לגדול.
אבל…
אם לעומת זאת, במקום להשקיע ביכולת העסק לשרת יותר לקוחות יותר טוב, אתה ממשיך לשפוך כסף על קידום ומבצעים (או על דברים לא קשורים אחרים), בלי לחזק את התשתית והשירות, הנה מה שיקרה:
לקוחות מתוסכלים – לקוחות חדשים לא יקבלו את השירות המצוין שציפו לו. במקום להפוך ללקוחות נאמנים, הם יעזבו במהירות, משאירים מאחוריהם שובל של ביקורות שליליות ומוניטין עסקי שנפגם.
צוות מותש – הצוות שלך, שלא הוכן להתמודד עם העומס, ירגיש לחוץ ושחוק. זה יפגע במורל, בפרודוקטיביות, באיכות השירות שהם נותנים, ועלול אף להוביל לאיבוד כוח אדם.
מערכת מתפרקת – תשתיות שלא מתוחזקות ומתוגברות פשוט לא יעמדו בעומס. זה יוביל לתקלות תכופות, עיכובים ואובדן אמון מצד הלקוחות.
בעיות תזרים מתמשכות – במקום לפתור את בעיות התזרים, אתה פשוט תיצור מעגל קסמים שבו אתה מכניס יותר כסף רק כדי לכסות על הבעיות שנגרמות מחוסר השקעה נכונה.
מה כן לעשות?
כדי שהעסק שלך יצליח ויצמח בצורה בריאה, אתה חייב להשקיע בדבר הנכון, בזמן הנכון.
בתור דוגמה, כשאין לקוחות ואין הכנסות, זה לא הזמן לעשות שיפוץ מקיף ורכישת ציוד משוכלל (כמו שגילה בעל עסק שפנה אלינו לעזרה לאחר שהשקיע 410 אלף ש”ח במכשור מתקדם שלא פתר את הבעיה). יש כמה מלכודות נפוצות בתחום הזה, וזה קריטי לא ליפול בהן!
ניתן לעשות את זה כשמכירים היטב את המבנה של עסק מצליח, השלב שלו בהתפתחות, והצעדים המדויקים שיביאו אותו לשלב הבא בהתפתחות, עם מינימום ״כאבי גדילה״.
לכן אני מזמין אותך להצטרף אלינו לוובינר הקרוב, בו נדבר על שגיאות קריטיות שחשוב להימנע מהן.
בסיום ההרשמה, יופיע שאלון קצר, ומומלץ למלא גם אותו. הוא יעזור לנו לתת לך את המידע הרלוונטי ביותר למצב הייחודי של העסק שלך.
עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ
תוכן עניינים
הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים
משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.
טיפים נוספים
אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״