מרוב משימות קשה להתרכז? כך תקל על עצמך ותשפר את הרווחים והתפוקה

אחד המשאבים היקרים ביותר בחיים הוא זמן. ויעילות גבוהה היא המפתח לרווחיות. כשאנחנו מצליחים לבצע יותר בפחות זמן, אנחנו לא רק מגדילים את הרווחים, אלא גם משפרים את איכות החיים. זה אומר פחות שעות עבודה, פחות לחץ, ויותר זמן להשקיע במה שבאמת חשוב. אבל איך אפשר להשיג זאת כשחיי היום יום מלאים בעומסים והסחות דעת?

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

האם יצא לך להסתכל ולראות שבעסק שלך מתרחשות פעולות בלתי נחוצות ומיותרות

עבודה כפולה? 

השקעה בפעולות שלא מניבות תוצאות?

עומס בלתי הכרחי על כתפיך?

קודם כל, ניתן וחשוב למנוע את המצבים האלה. שנית, ברגע שתעשה זאת היקף התפוקה והרווחיות שלך יזנקו, ולקוחותיך יופתעו מרמת השירות והמהירות יוצאות הדופן.

חוסר מיומנות – האיום הסמוי על הצלחת העסק

הנה דוגמה קלאסית:

עובד לא מיומן עושה עבודה חפיפניקית, ואתה, בעל העסק (או מנהל בכיר אחר), צריך לתקן אחריו. 

זה לא רק משגע אותך, אלא גם יוצר משברים שדורשים זמן ואנרגיה נוספים מול לקוחות, ספקים ועובדים. 

מה עושים? 

אפשר להתחיל עם הפעולות הבאות:

מנסחים נהלים ברורים וכתובים, משקיעים בהכשרת עובדים, ודואגים שהכל יעבוד חלק כמו מכונה משומנת באמצעות תרגול מספק עד לפעולה חלקה. עזרנו לבעלי עסקים רבים להגיע לכך והתוצאות שוות פי אלפי מונים את ההשקעה.

משימות פתוחות  – האויב השקט מבפנים

עד כמה אתה מצליח להתרכז?

גורם חשוב נוסף לעומס מיותר בעסק הוא משימות פתוחות. 

מכיר את זה שמתחילים משימה, אבל אז עוזבים אותה, ועוברים לעבוד על משהו אחר?

או כמעט מסיימים משהו, ואז זה נתקע כי עוד מישהו צריך לאשר וזה לוקח נצח?

משימות יש להתחיל, לעשות, ולסיים. כל עוד הן לא הסתיימו – הן לא שוות הרבה.

השארת משימות פתוחות יוצרת עיכובים, פיגורים מצטברים ותשומת לב תקועה, מה שמקשה עליך להתרכז בדברים אחרים.

מכיר את ההרגשה של לסיים פרויקט גדול וחשוב כמו שצריך, בידיעה ש״זהו! מעכשיו לא צריך לדאוג לזה יותר״? 

ובכן, זאת תשומת הלב שלך שמשתחררת, ועכשיו אתה מרגיש חופשי להשקיע אותה במשהו חדש. הפרויקט הגמור הוא כעת ״מאחוריך״ ואפשר להסתכל קדימה.

בין אם אתה מודע לכך או לא, פרויקטים בלתי גמורים נוטים לשבת לך על הכתפיים, ולהכביד על החיים. לכן זו כזו הקלה לסיים דברים באופן סופי ומוחלט. במצב זה, אפשר באמת לתפקד בצורה אופטימלית! (בלי ״שק של אבנים עליך״…) 

משימות פתוחות גונבות ממך זמן

מעבר להשפעה על יכולת הריכוז שלך, שים לב שפעולה שהתחילה ונעזבה, תתחיל מההתחלה עם בזבוז רב

צריך לעבור שוב על החומר, להיזכר מה היה, איפה עצרנו, למה הוחלט כך וכך… ואולי אפילו אין תיעוד מתאים, ואז בכלל נתקעים בבלגן מיותר…

לכן, הקפד לסגור משימות. אל תשאיר אותן פתוחות. ולמד את העובדים שלך לפעול באותה הדרך.

לדוגמה, אם עובד הבטיח לחזור ללקוח בשיחת טלפון – עליו להקפיד לעשות זאת. אם זה לא קורה, חשוב לתקן אותו.

כאן נכנס הנושא החיוני של הכשרת הצוות וארגון יעיל יותר של העסק כולו. אני יודע שזה לא פשוט לעשות את זה לבד, במיוחד כשגם ככה יש עומס וכל יום מרגיש כמו מרוץ נגד הזמן. לכן אנחנו באקספדיטור מציעים ״שירות הצלה״ מיוחד בנושא הזה בדיוק. אם זה מעניין אותך, אתה מוזמן ליצור איתי קשר לשיחת ייעוץ ללא עלות.

מנהלים שפנו אלינו וקיבלו סיוע בנקודות האלה מדווחים על ירידה משמעותית בעומס והגברת התפוקה מצד הצוות. 

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • אתה עובד עד מאוחר, מתקן טעויות של העובדים, מתנצל ללקוחות שקיבלו שירות לקוי, וכל פעם מחדש שואל את עצמך “למה אף אחד כאן לא עושה את העבודה כמו שצריך? כמוני?” אתה חושב שזה מובן מאליו, מסביר, אולי אפילו מתרגז, ושום דבר לא משתנה. אז איך לוקחים את הגאונות שבראש שלך ומכניסים אותה לראש של כל אחד מהעובדים שלך?
  • בוקר רגיל בעסק. אתה מגיע למשרד, מדליק את המחשב, ופתאום מסך שחור. אתה מנסה במחשב השני, השלישי, הרביעי. כולם מתים. תוך 24 שעות, חמישה מחשבים עיקריים הפכו לערימת מתכת חסרת תועלת. כל המידע השיווקי, הזדמנויות עסקיות, מסמכי מכירות, נתוני לקוחות – התאדה. פשוט נעלם. זה לא סיוט תיאורטי, זה קרה לעסק אמיתי…
  • יש משהו משתק בבעיה גדולה. היא תופסת את כל המרחב המנטלי וגורמת לנו להרגיש חסרי אונים. אבל מה שגיליתי לאורך שנות עבודתי עם עסקים ומנהלים, זה שלרוב הבעיה היא לא הבעיה עצמה, אלא הדרך שבה אנחנו מסתכלים עליה. כי האמת היא שבעיות גדולות הן אשליה אופטית. הן נראות גדולות רק כשמסתכלים עליהן מרחוק, כגוש אחד…
  • לפעמים אנשים לא מזהים מה הבעיה, אפילו כשהיא ממש מול הפנים שלהם. לא בגלל שהם טיפשים, אלא כי הם פשוט לא יודעים איך הדבר כן אמור להיראות. בעסקים זה קורה כל הזמן: המכירות לא מתרוממות, אנשי המכירות נותנים הסברים שנשמעים להם הגיוניים (“בקיץ כולם בים, אין למי למכור”), אבל שום דבר לא משתנה. למה? כי אתה שומע תירוצים במקום לזהות את הבעיה האמיתית.
  • הרבה אנשי המכירות חיים באותה מלכודת: משקיעים זמן בשיחה, בונים קשר עם הלקוח, מציגים את הפתרון, ואז מגיע הרגע הגדול. הם מציגים את המחיר, ופתאום הכל קורס. “זה יקר לי”, “אני צריך לחשוב על זה”, “אחזור אליך”… ההתנגדויות מגיעות כמו גל צונמי. אבל מה אם אומר לך שאת רוב ההתנגדויות אפשר למנוע לגמרי? שהבעיה האמיתית היא לא בתשובות שלך, אלא בסדר הפעולות?
  • בחלק א׳ תיארתי איך במקום להתחרות על תכונות ומחירים, בחרתי לעמוד לצד הלקוח ולעזור לו להבין את המורכבות האמיתית של הפרויקט. כך הפכתי מספק פוטנציאלי לבן ברית מהימן. אבל מה עושים אחרי שרכשת את אמונו? איך מעבירים את הלקוח מהבנת הבעיה לקבלת פתרון שהוא פי 10 יותר יקר מכל מה שהציעו המתחרים?
  • לפעמים במכירה הדבר הכי חכם הוא דווקא לא לנסות להרשים. בפרויקט הראשון שלי מול אחד הבנקים הגדולים, בזמן שהמתחרים הציפו את הלקוח במצגות והבטחות נוצצות, בחרתי ללכת בכיוון אחר לגמרי. לא נתתי לרעיון ש”זה בלתי אפשרי” לעצור אותי, והבחירה הזו פתחה לי דלת לסגירה שהמתחרים אפילו לא חלמו עליה.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט