בעל העסק בעומס מטורף? הפתרון נמצא קרוב ממה שחושבים

נמאס לך מהעומסים הבלתי נגמרים? מרגיש שאתה טובע בעבודה ואין זמן לפיתוח עתידי? גלה את הטעות הנפוצה שבעלי עסקים רבים עושים במצב כזה, ומהו הפתרון שיכול לתת לך את החופש להתמקד במה שחשוב באמת.

לשיתוף: 

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

הבעיה שלך היא לא ההכנסות אלא מה שאתה עושה איתן כדי לקבל עוד יותר הכנסות בחודש הבא.

לפני שאתה משקיע עוד שקל, בוא נבדוק מה באמת תוקע אותך.

אז איך מוצאים את צוואר הבקבוק שמונע מהעסק שלך לפרוץ קדימה עכשיו?

כשהכל תלוי בבעל העסק

תכירו את בעל העסק המצוי. שלושה עובדים, חמישים עובדים – זה לא משנה. עדיין מרבית הפעילות והתפוקה הרווחית האמיתית בעסק תלויה בו עצמו. כל ההצלחה של העסק יושבת על כתפיו.

וזה מוביל לבלגן מוחלט: עומסים שלא נגמרים, מתחים בשמיים, ואין זמן לפיתוח עתידי.

המלכודת המוכרת: לשכור מומחה יקר

במקרים רבים בהם טיפלנו, הנטייה הראשונה של בעל העסק היא…

  • לשכור מומחה בעל ניסיון בתחום המקצועי כדי לתת יותר שירות
  • או לשכור מישהו תותח ומקצוען שיודע למכור כמו בעל העסק

ברוב המקרים, קשה מאוד למלא את המשימה הזו. בנוסף, התקציב עבורה הוא עצום, בעל סיכון גבוה, וההחזר על ההשקעה? אולי אחרי הרבה מאוד זמן.

הפתרון הפשוט: משימות עם ערך גבוה

במקום להעמיס על עצמך את כל המשימות, יש דרך אחרת.

בניתוח ממוקד אפשר למצוא פעולות פשוטות שבעל העסק יכול להסיר מעצמו ולהעביר לכוח אדם עם דרישות בסיסיות יותר.

אלה יכולות להיות לדוגמה משימות אדמיניסטרטיביות שישחררו את בעל העסק לעסוק במה שבאמת חשוב – יצירת הכנסות ופיתוח עתיד העסק.

דוגמה מהחיים בבית דפוס בטכנולוגיה מתקדמת

דוגמה מושלמת היא בית דפוס בטכנולוגיה מתקדמת שעזרתי לו.

בעל העסק חלם על הגדלת כוח המכירות בעזרת מישהו מקצוען ברמה שלו (ותק של עשרות שנים…).

מרבית המועמדים שהתקרבו לדרישות רצו שכר של 24 אלף ש״ח ומעלה.

השינוי הקטן שעשה את כל ההבדל

במקום זה, שכרנו עוזרת מכירות, שכל תפקידה הראשון היה להוציא מיילים, ולעקוב אחר תסריט שיחה פשוט כדי לאתר לקוחות פוטנציאלים לפגישות היכרות.

תוך שבועיים, מספר פגישות המכירה הוכפל, כאשר העומס ליצירת אותן פגישות ירד מבעל העסק. 

לעיתים נקודת המפנה נמצאת מתחת לאף, אבל מפוספסת…

לפעמים הפתרון לבעיות בעסק הוא פשוט וזול יותר ממה שנדמה, והאמת היא שראיתי את זה בשטח בחלק גדול מהמקרים. סידור וארגון נכון יכולים לחשוף הזדמנויות חדשות להגדלת ההכנסות, ולא פחות חשוב – להגדלת הרוגע והזמן הפנוי של בעל העסק.

במקום לחכות עד שיהיה לך תקציב לשכור עובדים מומחים שאינך יכול להרשות לעצמך, אפשר למצוא פתרון פשוט שיהפוך את החיים ליותר קלים. המקרה לעיל הוא רק דוגמה אחת מיני רבות.

אתה מוזמן ליצור איתי קשר ואעזור לך בכך.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

Galaxy Space
כולם מדברים על “להביא עוד לקוחות”. אחלה, נשמע טוב. לקוחות זה החמצן של העסק. אבל מה אם אני אגיד לך שרוב בעלי העסקים לא מתארים לעצמם לאן הם רצים, או כמה זה הולך לעלות להם בזמן, בכסף ובעצבים אם הם לא עושים את זה נכון? זה כמו להתחיל לנסות להוריד סרט של שעתיים כשהטלפון שלך כבר על 99% אחסון מלא. לכן לפני שאתה מוציא שקל נוסף או מגביר את המאמץ בכיוון מסוים, כדאי שתבין איפה באמת העסק שלך נתקע, ואיך יוצאים מזה בלי לקרוס.
Bokeh of Lights Photography
אני פוגש לא מעט בעלי עסקים חכמים, חרוצים, עם מוצרים מעולים ולקוחות מרוצים. והדפוס חוזר על עצמו כמעט בכל שיחה. הם מציגים את המספרים. הם יודעים שהם יכולים יותר – אבל לא בטוחים מה בדיוק חסר. ואז אנחנו עושים ביחד חישוב פשוט. ושם, בשקט הזה שנוצר אחר כך, נופל האסימון…
Strato-cumulus Clouds
חושב שהבעיה שלך היא תזרים? תחשוב שוב. ברגע שתפסיק לשאול איך לעמוד בתשלומים ותתחיל לשאול את השאלות הנכונות, תוכל סוף סוף לבנות עסק רווחי באמת ואפילו להתחיל ליהנות מהחיים.
Close-up Photography of Body of Water
גם אם יש לך את המוצר או השירות הטובים בעולם, הרבה אנשים יישארו תקועים על הגדר ולא יזוזו, אפילו כשהפתרון המושלם נמצא ממש מול העיניים שלהם… אז איך תוכל לגרום ללקוח הפוטנציאלי שלך באמת לראות את הערך שאתה מביא ולקנות ממך כאן ועכשיו?
Blue and Purple Cosmic Sky
יש דברים בעסק שאתה מרגיש אבל לא תמיד יודע להסביר. פתאום יש חודש טוב, ואז חודש פחות טוב. פעם יש תחושת רווח, פעם יש רק ריצות. זה קצת כמו לנהוג ברכב שלא ברור אם הדלק עומד להיגמר או שמד הדלק סתם תקוע. אתה מתקדם אבל בלי לדעת באמת כמה רחוק תגיע. מה שרוב בעלי העסקים לא יודעים זה שיש שאלה אחת פשוטה שקובעת אם העסק שלך עומד להמריא למרחקים או להישאר תקוע באיזו פנייה צדדית, מחכה לגרר…
Black and white of dark gloomy monochrome background with gray and white swirling chaotic waves
אתה רץ כל היום, עובר ממשימה למשימה, אולי מסמן וי על דברים מסוימים – אבל בסוף היום התחושה נשארת: “עבדתי כמו חמור, ולא באמת התקדמתי”. זה מתסכל. כי אתה לא מפחד מעבודה קשה, אתה פשוט רוצה לראות תוצאות. התקדמות אמיתית! הבעיה היא שלא תמיד ברור מה באמת מקדם אותך ומה סתם ממלא את היום ומייצר תחושת עומס בלי סיבה. בדיוק על זה נדבר בטיפ של היום. איך יוצאים מהמרוץ הזה, ומתחילים להשיג יותר. עם פחות מאמץ, אבל בהרבה יותר דיוק.
Black and white of dark gloomy monochrome background with gray and white swirling chaotic waves
אתה לא חייב עוד תקציב. אתה גם לא חייב להיות מקורי כל פעם מחדש. אבל יש משהו אחד שאם תחסיר אותו שום דבר אחר לא באמת יעבוד. מה זה? בוא נגיד שזה ההבדל בין עסק שאנשים זוכרים לעסק שאנשים מדפדפים הלאה. וזה גם יכול להיות ההבדל בין “מדי פעם מגיע איזה לקוח” לבין “אני סוגר עבודה חודשים קדימה”.
Strato-cumulus Clouds
“אם רק היה לי תקציב…” – כמה פעמים שמעתי את המשפט הזה? יותר פעמים ממה ששמעתי “תבדוק אם זה מחובר לחשמל” כשמשהו לא עבד. בעלי עסקים בטוחים שאם רק היה להם תקציב הכול היה מסתדר. זה כמו לחשוב שאם רק היה לי מיקסר תעשייתי הייתי אופה קרואסונים ברמה של מאפייה בפריז. אבל האמת? זה לא עובד ככה. לפעמים אתה תקוע לא בגלל שאין לך כסף – אלא בגלל שאתה ממשיך לעשות דברים שלא באמת עוזרים. במאמר הזה אני לא הולך להעמיס עליך שיטות או טבלאות אקסל. יש פה רק טיפ אחד. פשוט וכזה שאפשר להתחיל ליישם כבר היום אפילו בלי תקציב בכלל.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט