בעל העסק בעומס מטורף? הפתרון נמצא קרוב ממה שחושבים

נמאס לך מהעומסים הבלתי נגמרים? מרגיש שאתה טובע בעבודה ואין זמן לפיתוח עתידי? גלה את הטעות הנפוצה שבעלי עסקים רבים עושים במצב כזה, ומהו הפתרון שיכול לתת לך את החופש להתמקד במה שחשוב באמת.

לפני שנצלול למאמר עצמו…

איך סוגרים את העסקה בלי לרדת במחיר?

איך אפשר לטפל בלי להילחץ, בלי הנחות שאוכלות לך את הרווחים, ובלי לפספס את העסקה?

במדריך הקצר הזה תמצא גישה פשוטה, שאלות מדויקות לשאול, ודוגמאות שיעזרו לך להבין מה עובר ללקוח בראש ואיך להוביל אותו להחלטה נכונה.

כשהכל תלוי בבעל העסק

תכירו את בעל העסק המצוי. שלושה עובדים, חמישים עובדים – זה לא משנה. עדיין מרבית הפעילות והתפוקה הרווחית האמיתית בעסק תלויה בו עצמו. כל ההצלחה של העסק יושבת על כתפיו.

וזה מוביל לבלגן מוחלט: עומסים שלא נגמרים, מתחים בשמיים, ואין זמן לפיתוח עתידי.

המלכודת המוכרת: לשכור מומחה יקר

במקרים רבים בהם טיפלנו, הנטייה הראשונה של בעל העסק היא…

  • לשכור מומחה בעל ניסיון בתחום המקצועי כדי לתת יותר שירות
  • או לשכור מישהו תותח ומקצוען שיודע למכור כמו בעל העסק

ברוב המקרים, קשה מאוד למלא את המשימה הזו. בנוסף, התקציב עבורה הוא עצום, בעל סיכון גבוה, וההחזר על ההשקעה? אולי אחרי הרבה מאוד זמן.

הפתרון הפשוט: משימות עם ערך גבוה

במקום להעמיס על עצמך את כל המשימות, יש דרך אחרת.

בניתוח ממוקד אפשר למצוא פעולות פשוטות שבעל העסק יכול להסיר מעצמו ולהעביר לכוח אדם עם דרישות בסיסיות יותר.

אלה יכולות להיות לדוגמה משימות אדמיניסטרטיביות שישחררו את בעל העסק לעסוק במה שבאמת חשוב – יצירת הכנסות ופיתוח עתיד העסק.

דוגמה מהחיים בבית דפוס בטכנולוגיה מתקדמת

דוגמה מושלמת היא בית דפוס בטכנולוגיה מתקדמת שעזרתי לו.

בעל העסק חלם על הגדלת כוח המכירות בעזרת מישהו מקצוען ברמה שלו (ותק של עשרות שנים…).

מרבית המועמדים שהתקרבו לדרישות רצו שכר של 24 אלף ש״ח ומעלה.

השינוי הקטן שעשה את כל ההבדל

במקום זה, שכרנו עוזרת מכירות, שכל תפקידה הראשון היה להוציא מיילים, ולעקוב אחר תסריט שיחה פשוט כדי לאתר לקוחות פוטנציאלים לפגישות היכרות.

תוך שבועיים, מספר פגישות המכירה הוכפל, כאשר העומס ליצירת אותן פגישות ירד מבעל העסק. 

לעיתים נקודת המפנה נמצאת מתחת לאף, אבל מפוספסת…

לפעמים הפתרון לבעיות בעסק הוא פשוט וזול יותר ממה שנדמה, והאמת היא שראיתי את זה בשטח בחלק גדול מהמקרים. סידור וארגון נכון יכולים לחשוף הזדמנויות חדשות להגדלת ההכנסות, ולא פחות חשוב – להגדלת הרוגע והזמן הפנוי של בעל העסק.

במקום לחכות עד שיהיה לך תקציב לשכור עובדים מומחים שאינך יכול להרשות לעצמך, אפשר למצוא פתרון פשוט שיהפוך את החיים ליותר קלים. המקרה לעיל הוא רק דוגמה אחת מיני רבות.

אתה מוזמן ליצור איתי קשר ואעזור לך בכך.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • שיווק הוא לא משחק של ניחושים, הוא משחק של הבנה עמוקה. דיוק = כסף. לכן קמפיינים מצליחים מבוססים על מסרים מדויקים. והרבה יותר קשה לדייק בלי קודם כל לדבר עם הלקוחות הפוטנציאלים עצמם. הנתונים בדשבורד שלך מספרים מה קרה (כמה לידים, כמה סגירות וכו׳). אבל הם לא מספרים למה זה קרה. אם אתה לא מדבר עם קהל היעד שלך, אתה מנחש. ואם אתה מנחש, אתה מפסיד כסף.
  • יש הרגלים שאנחנו אפילו לא מחשיבים כהרגלים. כמו למשל התעסקות כמעט אובססיבית בהפרעות אוטומטיות שאנחנו בעצמנו אישרנו, התרגלנו אליהן, והפכנו לחלק בלתי נפרד מהיומיום שלנו. עוד פינג מהטלפון, תזכורת מהאפליקציה, נוטיפיקציה שמקפצת על המסך. אנחנו לא באמת חושבים על זה, לפעמים רק “מעיפים” וממשיכים הלאה. אבל מה אם כל זה לא באמת “נעלם” כשמעיפים אותו אלא גובה מחיר מנטלי אמיתי?
  • בעל עסק אחד, עסוק. ממש עסוק. אין לו זמן לאכול, אין לו זמן לעצור, אין לו זמן לעצמו. אז הוא ממשיך לרוץ על אוטומט, על מיכל דלק כמעט ריק. מה קורה אז? הראש נהיה פחות חד, הגוף מתעייף והוא מתפקד הרבה הרבה פחות טוב. וככה בדיוק מתחיל המעגל הכי שוחק שיש: עומס שמוביל להזנחה עצמית, שמובילה לעצבנות, שמובילה לתפקוד מקרטע, וחוזר חלילה…
  • קונפליקטים, עצבים ואי-הבנות… כל עסק מכיר את זה מקרוב, אבל לא תמיד יודעים איך לפתור את זה. לפעמים הבעיות הגדולות בעסק לא נמצאות בתקציב, בשיווק, או בתוכנית העסקית, אלא בין האנשים עצמם. כשאי אפשר לדבר, כשכל מילה נדחית, כשכל שיחה הופכת למאבק. העבודה לא באמת מתקדמת, ההחלטות נמרחות, והאווירה במשרד מרגישה כמו שדה מוקשים. במאמר הזה אני רוצה לשתף בשני מקרים אמיתיים שיצא לנו לפגוש מקרוב, ומה עשינו בפועל כדי להרגיע את הרוחות ולהחזיר את השקט.
  • רוב בעלי העסקים מתמחרים נמוך מדי לא בגלל שהלקוחות לא יכולים לשלם, אלא בגלל שהם עצמם לא מרגישים בטוחים לבקש יותר. הם מציבים מחיר נמוך כי בראש שלהם מתנגן המשפט: “מי בכלל ישלם לי את זה?”. לכן בפועל, המחיר שאתה קובע לא משקף את התקציב של הלקוח אלא את רמת הביטחון שלך בעצמך ובמה שאתה מציע.
  • יש פקקים שאתה פשוט לא יכול להתחמק מהם, אבל יש גם פקקים אחרים, שאתה כן יכול לעקוף. הדרך לעשות את זה בעסקים היא במקום לטפל בסימפטומים (שזו כמובן עבודה א-י-נ-ס-ו-פ-י-ת), לפתור ישירות את צוואר הבקבוק. בהרבה מקרים (ובאופן לא מפתיע) הפתרון האפקטיבי ביותר יהיה לעיתים במקום שהכי לא נעים לגעת בו. אבל דווקא שם ההשפעה הכי גדולה. כי ברגע שאתה פותר את מה שבאמת מעכב אותך, הרבה דברים אחרים מסתדרים כמעט מעצמם…
  • כמה בעלי עסקים אתה מכיר שבנו אימפריה מזה שחסכו? לעומת כאלה שבנו מערכת שמכניסה פי כמה? כי מה יביא אותך יותר רחוק, לחסוך עוד 300 שקל או להכניס עוד 30,000? יש פה עניין של התכווצות לעומת התרחבות. אז כן, חסכון זה טוב ויפה, אבל בוא נדבר על איך באמת עושים כסף.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט