ביקורת זה דבר טוב או רע? התשובה עשויה להפתיע אותך

יש לך עובדים שנוטים להתלונן? אף פעם לא מרוצים? לא מסתדרים עם קבלת הנחיות וסמכות? אולי גם מלכלכים עליך מאחורי הגב? אני רוצה לשתף אותך במקרה שקרה ללקוח שלי, שליוויתי עם ייעוץ עסקי במשך תקופה ארוכה. בעקבות הייעוץ, העסק שלו גדל והתרחב, וצוות הטכנאים שעובדים עבורו גדל בהתאם. אבל אז אחד הטכנאים התחיל להפגין זלזול ולעשות צרות…

לפני שנצלול למאמר עצמו…

איך סוגרים את העסקה בלי לרדת במחיר?

איך אפשר לטפל בלי להילחץ, בלי הנחות שאוכלות לך את הרווחים, ובלי לפספס את העסקה?

במדריך הקצר הזה תמצא גישה פשוטה, שאלות מדויקות לשאול, ודוגמאות שיעזרו לך להבין מה עובר ללקוח בראש ואיך להוביל אותו להחלטה נכונה.

יש אנשים שבאמת רוצים לעזור לך להשתפר, ויש אנשים שרק מחפשים את ההזדמנות לעקוץ ולמצוא פגמים באחרים, לבטל את חשיבותם ולהתלונן ולהתלונן ולהתלונן.

מקרה אמיתי מהשטח

בוא נבחן את המקרה הבא של חברה שאנחנו מלווים תקופה ארוכה. 

יש לה צוות טכנאים מקצועי שמבצע התקנות של מערכות טכניות עבור לקוחות החברה. 

לאורך זמן הליווי החברה גדלה והתפתחה וצוות הטכנאים גדל בהתאם. 

ואז…

״עכשיו גם אתה מציק לי עם לוחות הזמנים?!״

אחד הטכנאים התחיל להתלונן בצורה בוטה על בעל העסק מול העובדים האחרים, ולעתים גם בפניו.

ביקורת – כאשר היא מיועדת לעזור להשתפר – היא מצוינת. ואיך אומרים? לעיתים צריך לשמוע אותה, גם כשלא נעים, אם תרצה באמת להשתפר.

אך אותו טכנאי נהג למתוח ביקורת בצורה מוגזמת, חסרת פרופורציה ובלתי צפויה.

למשל, כשאחד המנהלים פנה אליו עם סידור עבודה, הוא החל לרדת על בעל העסק, וזרק לאותו מנהל באנחת תסכול וזלזול ברור, “גם אתה הפכת עכשיו להיות כמוהו? עכשיו גם אתה מציק לי עם לוחות הזמנים ויורד לחיי?”

חקירה עסקית מגלה את האמת

כאשר חקרתי את העניין, גיליתי שהתופעות הללו ודרך ההתנהגות הזו היא עקבית מול כלל העובדים, והתקשורות של אותו עובד מלאות בזלזול, הדגשת ליקויים וביקורתיות באופן כללי. הבנו שיש משהו עמוק יותר מאחורי ההתנהגות הזו.

כשהמשכנו לבדוק, התגלו מעשים לא תקינים של אותו טכנאי, כמו שימוש בציוד החברה לביצוע עבודות פרטיות ומי יודע כמה עוד דברים נוספים.

הטיפול במקרה הזה, הוא בהחלט חשוב וחיוני, אך הוא נושא למאמר נפרד. 

הנקודה כאן היא שהתברר שאותו עובד ביצע פעולות שהוא בטוח לא היה רוצה שיעשו לו אם הוא היה הבעלים של החברה.

אז אם יש בסביבה שלך מישהו שמקטר, מתלונן או מחפש להאשים – זה חשוב לטפל בכך בדחיפות לפני שהמצב יחמיר.

כי מצב זה עלול להוביל ליותר נזקים בטווח הקצר והארוך ממה שאתה יכול לשער.

ואם אתה צריך עזרה בנושא, והיית רוצה שיהיה לך צוות עובדים פרודוקטיביים ועם מורל גבוה, אתה מוזמן לכתוב לי עכשיו.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ


סיפור הצלחה

“עפר, מתהליך הלמידה שאני עוברת איתך,
בהתבוננות שלי פנימה והחוצה ומסביבי,
התחלתי למגנט אנשים איכותיים לחיי.

התקשורת שלי יוצאת החוצה בסבלנות.
אני מבצעת יותר מטלות ונותנת לאחרים מקום ומרחב.
אני לומדת לשאת את עצמי באצילות וברכות.
אני לומדת להבדיל בין רעש לאמת הפשוטה.

אני חוזרת לעצמי BIG TIME מלאת מרץ ואמביציה.
יש כניסה גדולה יותר של לקוחות לעסק.
אני מציבה את הגבולות בצורה נעימה וזורמת.

למדתי אפילו להגיע חצי שעה לפני זמן העבודה ולשתות קפה,
בבית הקפה ליד העסק ולחשוב איך אני רוצה שהיום שלי יהיה.

עפר אני מודה לך שלא וויתרת עלי.
אומרים שכשהתלמיד מוכן – המורה מגיע.
אני מקבלת לא רק מורה אלא מאטסר!

ממליצה בחום, ואהבה לכל אדם באשר הוא את השירות שלך ואותך.”

✍🏼 ר.ב. בעלת עסק לטיפולים בריפוי העור

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • שיווק הוא לא משחק של ניחושים, הוא משחק של הבנה עמוקה. דיוק = כסף. לכן קמפיינים מצליחים מבוססים על מסרים מדויקים. והרבה יותר קשה לדייק בלי קודם כל לדבר עם הלקוחות הפוטנציאלים עצמם. הנתונים בדשבורד שלך מספרים מה קרה (כמה לידים, כמה סגירות וכו׳). אבל הם לא מספרים למה זה קרה. אם אתה לא מדבר עם קהל היעד שלך, אתה מנחש. ואם אתה מנחש, אתה מפסיד כסף.
  • יש הרגלים שאנחנו אפילו לא מחשיבים כהרגלים. כמו למשל התעסקות כמעט אובססיבית בהפרעות אוטומטיות שאנחנו בעצמנו אישרנו, התרגלנו אליהן, והפכנו לחלק בלתי נפרד מהיומיום שלנו. עוד פינג מהטלפון, תזכורת מהאפליקציה, נוטיפיקציה שמקפצת על המסך. אנחנו לא באמת חושבים על זה, לפעמים רק “מעיפים” וממשיכים הלאה. אבל מה אם כל זה לא באמת “נעלם” כשמעיפים אותו אלא גובה מחיר מנטלי אמיתי?
  • בעל עסק אחד, עסוק. ממש עסוק. אין לו זמן לאכול, אין לו זמן לעצור, אין לו זמן לעצמו. אז הוא ממשיך לרוץ על אוטומט, על מיכל דלק כמעט ריק. מה קורה אז? הראש נהיה פחות חד, הגוף מתעייף והוא מתפקד הרבה הרבה פחות טוב. וככה בדיוק מתחיל המעגל הכי שוחק שיש: עומס שמוביל להזנחה עצמית, שמובילה לעצבנות, שמובילה לתפקוד מקרטע, וחוזר חלילה…
  • קונפליקטים, עצבים ואי-הבנות… כל עסק מכיר את זה מקרוב, אבל לא תמיד יודעים איך לפתור את זה. לפעמים הבעיות הגדולות בעסק לא נמצאות בתקציב, בשיווק, או בתוכנית העסקית, אלא בין האנשים עצמם. כשאי אפשר לדבר, כשכל מילה נדחית, כשכל שיחה הופכת למאבק. העבודה לא באמת מתקדמת, ההחלטות נמרחות, והאווירה במשרד מרגישה כמו שדה מוקשים. במאמר הזה אני רוצה לשתף בשני מקרים אמיתיים שיצא לנו לפגוש מקרוב, ומה עשינו בפועל כדי להרגיע את הרוחות ולהחזיר את השקט.
  • רוב בעלי העסקים מתמחרים נמוך מדי לא בגלל שהלקוחות לא יכולים לשלם, אלא בגלל שהם עצמם לא מרגישים בטוחים לבקש יותר. הם מציבים מחיר נמוך כי בראש שלהם מתנגן המשפט: “מי בכלל ישלם לי את זה?”. לכן בפועל, המחיר שאתה קובע לא משקף את התקציב של הלקוח אלא את רמת הביטחון שלך בעצמך ובמה שאתה מציע.
  • יש פקקים שאתה פשוט לא יכול להתחמק מהם, אבל יש גם פקקים אחרים, שאתה כן יכול לעקוף. הדרך לעשות את זה בעסקים היא במקום לטפל בסימפטומים (שזו כמובן עבודה א-י-נ-ס-ו-פ-י-ת), לפתור ישירות את צוואר הבקבוק. בהרבה מקרים (ובאופן לא מפתיע) הפתרון האפקטיבי ביותר יהיה לעיתים במקום שהכי לא נעים לגעת בו. אבל דווקא שם ההשפעה הכי גדולה. כי ברגע שאתה פותר את מה שבאמת מעכב אותך, הרבה דברים אחרים מסתדרים כמעט מעצמם…
  • כמה בעלי עסקים אתה מכיר שבנו אימפריה מזה שחסכו? לעומת כאלה שבנו מערכת שמכניסה פי כמה? כי מה יביא אותך יותר רחוק, לחסוך עוד 300 שקל או להכניס עוד 30,000? יש פה עניין של התכווצות לעומת התרחבות. אז כן, חסכון זה טוב ויפה, אבל בוא נדבר על איך באמת עושים כסף.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט