ביקורת זה דבר טוב או רע? התשובה עשויה להפתיע אותך
יש לך עובדים שנוטים להתלונן? אף פעם לא מרוצים? לא מסתדרים עם קבלת הנחיות וסמכות? אולי גם מלכלכים עליך מאחורי הגב? אני רוצה לשתף אותך במקרה שקרה ללקוח שלי, שליוויתי עם ייעוץ עסקי במשך תקופה ארוכה. בעקבות הייעוץ, העסק שלו גדל והתרחב, וצוות הטכנאים שעובדים עבורו גדל בהתאם. אבל אז אחד הטכנאים התחיל להפגין זלזול ולעשות צרות…
יש אנשים שבאמת רוצים לעזור לך להשתפר, ויש אנשים שרק מחפשים את ההזדמנות לעקוץ ולמצוא פגמים באחרים, לבטל את חשיבותם ולהתלונן ולהתלונן ולהתלונן.
מקרה אמיתי מהשטח
בוא נבחן את המקרה הבא של חברה שאנחנו מלווים תקופה ארוכה.
יש לה צוות טכנאים מקצועי שמבצע התקנות של מערכות טכניות עבור לקוחות החברה.
לאורך זמן הליווי החברה גדלה והתפתחה וצוות הטכנאים גדל בהתאם.
ואז…
״עכשיו גם אתה מציק לי עם לוחות הזמנים?!״
אחד הטכנאים התחיל להתלונן בצורה בוטה על בעל העסק מול העובדים האחרים, ולעתים גם בפניו.
ביקורת – כאשר היא מיועדת לעזור להשתפר – היא מצוינת. ואיך אומרים? לעיתים צריך לשמוע אותה, גם כשלא נעים, אם תרצה באמת להשתפר.
אך אותו טכנאי נהג למתוח ביקורת בצורה מוגזמת, חסרת פרופורציה ובלתי צפויה.
למשל, כשאחד המנהלים פנה אליו עם סידור עבודה, הוא החל לרדת על בעל העסק, וזרק לאותו מנהל באנחת תסכול וזלזול ברור, “גם אתה הפכת עכשיו להיות כמוהו? עכשיו גם אתה מציק לי עם לוחות הזמנים ויורד לחיי?”
חקירה עסקית מגלה את האמת
כאשר חקרתי את העניין, גיליתי שהתופעות הללו ודרך ההתנהגות הזו היא עקבית מול כלל העובדים, והתקשורות של אותו עובד מלאות בזלזול, הדגשת ליקויים וביקורתיות באופן כללי. הבנו שיש משהו עמוק יותר מאחורי ההתנהגות הזו.
כשהמשכנו לבדוק, התגלו מעשים לא תקינים של אותו טכנאי, כמו שימוש בציוד החברה לביצוע עבודות פרטיות ומי יודע כמה עוד דברים נוספים.
הטיפול במקרה הזה, הוא בהחלט חשוב וחיוני, אך הוא נושא למאמר נפרד.
הנקודה כאן היא שהתברר שאותו עובד ביצע פעולות שהוא בטוח לא היה רוצה שיעשו לו אם הוא היה הבעלים של החברה.
אז אם יש בסביבה שלך מישהו שמקטר, מתלונן או מחפש להאשים – זה חשוב לטפל בכך בדחיפות לפני שהמצב יחמיר.
כי מצב זה עלול להוביל ליותר נזקים בטווח הקצר והארוך ממה שאתה יכול לשער.
ואם אתה צריך עזרה בנושא, והיית רוצה שיהיה לך צוות עובדים פרודוקטיביים ועם מורל גבוה, אתה מוזמן לכתוב לי עכשיו.
עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ
סיפור הצלחה
“עפר, מתהליך הלמידה שאני עוברת איתך,
בהתבוננות שלי פנימה והחוצה ומסביבי,
התחלתי למגנט אנשים איכותיים לחיי.
התקשורת שלי יוצאת החוצה בסבלנות.
אני מבצעת יותר מטלות ונותנת לאחרים מקום ומרחב.
אני לומדת לשאת את עצמי באצילות וברכות.
אני לומדת להבדיל בין רעש לאמת הפשוטה.
אני חוזרת לעצמי BIG TIME מלאת מרץ ואמביציה.
יש כניסה גדולה יותר של לקוחות לעסק.
אני מציבה את הגבולות בצורה נעימה וזורמת.
למדתי אפילו להגיע חצי שעה לפני זמן העבודה ולשתות קפה,
בבית הקפה ליד העסק ולחשוב איך אני רוצה שהיום שלי יהיה.
עפר אני מודה לך שלא וויתרת עלי.
אומרים שכשהתלמיד מוכן – המורה מגיע.
אני מקבלת לא רק מורה אלא מאטסר!
ממליצה בחום, ואהבה לכל אדם באשר הוא את השירות שלך ואותך.”
✍🏼 ר.ב. בעלת עסק לטיפולים בריפוי העור
תוכן עניינים
הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים
משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.
העסק מדשדש במקום?
גלה את 7 השגיאות שמונעות ממך להרוויח יותר! הורד עכשיו את המדריך שיעשה לך סדר.
טיפים נוספים
אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״