ביקורת זה דבר טוב או רע? התשובה עשויה להפתיע אותך

יש לך עובדים שנוטים להתלונן? אף פעם לא מרוצים? לא מסתדרים עם קבלת הנחיות וסמכות? אולי גם מלכלכים עליך מאחורי הגב? אני רוצה לשתף אותך במקרה שקרה ללקוח שלי, שליוויתי עם ייעוץ עסקי במשך תקופה ארוכה. בעקבות הייעוץ, העסק שלו גדל והתרחב, וצוות הטכנאים שעובדים עבורו גדל בהתאם. אבל אז אחד הטכנאים התחיל להפגין זלזול ולעשות צרות…

לשיתוף: 

יש אנשים שבאמת רוצים לעזור לך להשתפר, ויש אנשים שרק מחפשים את ההזדמנות לעקוץ ולמצוא פגמים באחרים, לבטל את חשיבותם ולהתלונן ולהתלונן ולהתלונן.

מקרה אמיתי מהשטח

בוא נבחן את המקרה הבא של חברה שאנחנו מלווים תקופה ארוכה.

יש לה צוות טכנאים מקצועי שמבצע התקנות של מערכות טכניות עבור לקוחות החברה. 

לאורך זמן הליווי החברה גדלה והתפתחה וצוות הטכנאים גדל בהתאם.

ואז…

״עכשיו גם אתה מציק לי עם לוחות הזמנים?!״

אחד הטכנאים התחיל להתלונן בצורה בוטה על בעל העסק מול העובדים האחרים, ולעתים גם בפניו.

ביקורת – כאשר היא מיועדת לעזור להשתפר – היא מצוינת. ואיך אומרים? לעיתים צריך לשמוע אותה, גם כשלא נעים, אם תרצה באמת להשתפר.

אך אותו טכנאי נהג למתוח ביקורת בצורה מוגזמת, חסרת פרופורציה ובלתי צפויה.

למשל, כשאחד המנהלים פנה אליו עם סידור עבודה, הוא החל לרדת על בעל העסק, וזרק לאותו מנהל באנחת תסכול וזלזול ברור, “גם אתה הפכת עכשיו להיות כמוהו? עכשיו גם אתה מציק לי עם לוחות הזמנים ויורד לחיי?”

חקירה עסקית מגלה את האמת

כאשר חקרתי את העניין, גיליתי שהתופעות הללו ודרך ההתנהגות הזו היא עקבית מול כלל העובדים, והתקשורות של אותו עובד מלאות בזלזול, הדגשת ליקויים וביקורתיות באופן כללי. הבנו שיש משהו עמוק יותר מאחורי ההתנהגות הזו.

כשהמשכנו לבדוק, התגלו מעשים לא תקינים של אותו טכנאי, כמו שימוש בציוד החברה לביצוע עבודות פרטיות ומי יודע כמה עוד דברים נוספים.

הטיפול במקרה הזה, הוא בהחלט חשוב וחיוני, אך הוא נושא למאמר נפרד. 

הנקודה כאן היא שהתברר שאותו עובד ביצע פעולות שהוא בטוח לא היה רוצה שיעשו לו אם הוא היה הבעלים של החברה.

אז אם יש בסביבה שלך מישהו שמקטר, מתלונן או מחפש להאשים – זה חשוב לטפל בכך בדחיפות לפני שהמצב יחמיר.

כי מצב זה עלול להוביל ליותר נזקים בטווח הקצר והארוך ממה שאתה יכול לשער.

ואם אתה צריך עזרה בנושא, והיית רוצה שיהיה לך צוות עובדים פרודוקטיביים ועם מורל גבוה, אתה מוזמן לכתוב לי עכשיו.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ


סיפור הצלחה

“עפר, מתהליך הלמידה שאני עוברת איתך,
בהתבוננות שלי פנימה והחוצה ומסביבי,
התחלתי למגנט אנשים איכותיים לחיי.

התקשורת שלי יוצאת החוצה בסבלנות.
אני מבצעת יותר מטלות ונותנת לאחרים מקום ומרחב.
אני לומדת לשאת את עצמי באצילות וברכות.
אני לומדת להבדיל בין רעש לאמת הפשוטה.

אני חוזרת לעצמי BIG TIME מלאת מרץ ואמביציה.
יש כניסה גדולה יותר של לקוחות לעסק.
אני מציבה את הגבולות בצורה נעימה וזורמת.

למדתי אפילו להגיע חצי שעה לפני זמן העבודה ולשתות קפה,
בבית הקפה ליד העסק ולחשוב איך אני רוצה שהיום שלי יהיה.

עפר אני מודה לך שלא וויתרת עלי.
אומרים שכשהתלמיד מוכן – המורה מגיע.
אני מקבלת לא רק מורה אלא מאטסר!

ממליצה בחום, ואהבה לכל אדם באשר הוא את השירות שלך ואותך.”

✍🏼 ר.ב. בעלת עסק לטיפולים בריפוי העור

תוכן עניינים

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

העסק מדשדש במקום?

גלה את 7 השגיאות שמונעות ממך להרוויח יותר! הורד עכשיו את המדריך שיעשה לך סדר.

7 השגיאות הקטלניות ביותר להגדלת רווחים משמעותית אצלך בעסק

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

Brown Mountain Under Cloudy Sky
“אני רק מנהלת החשבונות. מה שבעל הבית עושה עם הכסף שלו… זה כבר עניינו”. מילים תמימות שמסתירות מאחוריהן בעיה תזרימית מסוכנת. כשחסר יותר ויותר כסף בחשבון הבנק ללא קשר למחזור העסקי, וכשאף אחד לא לוקח אחריות – מישהו חייב לפקוח את העיניים. מה קרה כשמנהלת חשבונות חדשה הצטרפה לחברה אותה אנחנו מלווים, וקיבלה מאיתנו הכשרה ממוקדת? איך זכתה לכינוי “סטאלין” אחרי שהחזירה את השליטה להוצאות והפכה את המערכת על פיה? סיפור על ההבדל בין מנהל חשבונות פסיבי לאקטיבי.
A Red and Blue Color Gradient
בזמן שבעלי עסקים רבים מנסים לפענח את המציאות העסקית שלהם דרך דוחות שהם במקרה הטוב לא עדכניים (ובמקרה הפחות טוב מוטעים), חברת סייבר אחת גילתה שהיא יושבת על אוצר – בלי שבכלל ידעה על קיומו. בוא נסתכל על הפער בין מה שרואים בדוחות למה שקורה בשטח, על החלטות עסקיות שמתקבלות בערפל, ועל הפיכת הבלבול הכלכלי לתוכנית פעולה ברורה.
Illuminated Cityscape Against Blue Sky at Night
הכלי הניהולי הבא מתאים לכל עסק, בכל גודל – ולא תאמין כמה זה פשוט. בעלת עסק שאני מלווה חשבה שזה משהו שיתאים רק לתאגידים גדולים. “למה משרד קטן כמוני צריך כזה דבר?” תהתה, אבל החליטה לתת לזה צ’אנס. מהר מאוד התחוור לה עד כמה זהו כלי ניהולי הכרחי – עבור כל עסק. בוא נסתכל איך כלי אחד, כל כך פשוט, יכול להוריד ממך את העומס, לשפר את התקשורת בתוך הצוות, ולבנות ארגון יציב ויעיל יותר.
Green-leafed Plant
יש אנשים שמחכים עד שהכאב הופך בלתי נסבל לפני שהם מטפלים בבעיה – בין אם מדובר בכאב שיניים או בבעיות בעסק. וכמו שכאב שיניים יכול להתדרדר ולהחמיר אם מתעלמים ממנו, כך גם מצבו של העסק. בעל עסק לקינוחים ממרכז הארץ הגיע אליי כשהוא במצוקה כלכלית עמוקה: מינוסים שגדלו בקצב מסחרר וחוסר יכולת לייצר הכנסות שיכסו את ההוצאות. בהתחלה הוא היסס לקדם את העסק, מתוך אמונה שזה ידרוש תקציבי פרסום גדולים. מה שהוא לא הבין, זה שהוא לא צריך תקציבי פרסום גדולים – רק אסטרטגיה ממוקדת שתביא תוצאות מיידיות!
Building Photography
סיפור מהשטח על לקוח מתחום היבוא והשיווק של מכונות ותכשירי ניקיון, שסבל מחוסר יעילות בצוות. למרות שכולם נראו עסוקים, התברר שהרבה מהמאמץ הלך לשווא. לכן כינסנו את הצוות להדרכה מרוכזת עם דגש על התייעלות. מה קרה אחר כך? התוצאות לא איחרו לבוא!
Galaxy Space
בתקופה חלשה, כשכל הנתונים נראים נגדך, נראה שכל מאמץ שיווקי או מכירתי פשוט לא יעבוד. הנטייה היא להרים ידיים ולחכות שהסערה תחלוף… אבל כאן בדיוק מתחיל התפקיד שלי – להראות לך שגם בזמנים הכי קשים, יש דרכים להפוך את התקופה הקשה להזדמנות לצמיחה.
Purple Sky
ישבתי עם מנהלת עסק מתוסכלת, שחזרה והדגישה: “הסברתי לעובדת שלי מאה פעם, ועדיין היא עושה טעויות!” קשה ביותר לשכפל את המיומנות של מקצוען אמיתי למישהו אחר. הסבר בלבד לא מספיק כדי להפוך עובד למקצוען. גם לא מספיק רק להסתכל על מישהו אחר עושה את העבודה. אז מה כן עובד? איך אפשר להכשיר עובד כדי שיבצע את המשימה כמו שאתה בעל העסק היית עושה?
A Red and Blue Color Gradient
​אפשר להגיד בהחלט שבעיות תזרים אינן נפתרות כי לא מסתכלים לאמת ישירות בעיניים. בעלים של חברה שמספקת שירותים לתעשייה בהיקף של 30 מיליון ש״ח, פנה אלינו באקספדיטור מאיץ עסקים וביקש את עזרתי. הוא סיפר לי שהחברה מצויינת. שיש לחברה שני מפעלים במרכז הארץ ובדרום הארץ. שכמעט אף מתחרה לא מספק מוצרים באיכות שהם יודעים לספק….

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט