מחכה ללקוחות? כך אתה פוגע במכירות שלך

שבועיים להצלחה: איך פתרנו בעיה של היעדר מכירות אך ורק בעזרת המשאבים הקיימים

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

טעות נפוצה: המתנה למכירות

לא פעם יוצא לי להיתקל באנשי מכירות ״חסרי אחריות״.

דוגמה לכך היא חנות רהיטים מיוחדים לנוער, שמצבה הפיננסי היה קשה והיו חסרות הכנסות. אבל הבעיה לא הייתה ברהיטים – אלא בגישה של אנשי המכירות.

אנשי המכירות יושבים ומחכים

בחקירה במסגרת האבחון העסקי גיליתי, שאנשי המכירות יושבים בחנות ומחכים ללקוחות כמטרה נייחת. 

לא היתה שום פעילות קידום יזומה מול לקוחות ותיקים. 

אין צורך במידע חדש – פשוט לפעול

כאן הטריק:

אפילו לא צריך לרכוש מספרי טלפון או רשימות של לקוחות פוטנציאלים, אלא רק להרים טלפון או לכתוב מייל להתעניין במה הם צריכים כעת ולעודד אותם להפנות אנשים. 

התנגדויות מבפנים ולמה לא להתקשר

כאשר יצאנו לדרך עם פרויקט יצירת קשר עם לקוחות ותיקים, בעלת העסק העלתה הרבה שיקולים וחששות ממה שעלול לקרות אם תתקשר. 

מבחינתה הצידוק לא להתקשר היה שאין מה להתקשר כי מיטה לילד קונים פעם אחת בחיי הילד. 

אך אם עברו 4 שנים מאז הרכישה – יש מצב שהילד יזדקק למיטה חדשה? 

ייתכן שיש לו אח או אחות חדשים? 

ייתכן שיש להם שכן או קרוב משפחה שצריך מיטה והם יודעים עליו ויכולים לעזור לו לקבל מבצע מיוחד לחבר מביא חבר? 

תוצאות

אחרי שטופלו כל ההתנגדויות מצד אנשי המכירות לפרויקט הזה, התחלנו לראות תוצאות מרשימות. 

תוך שבועיים בוצעו 233 טלפונים ללקוחות במאגר הלקוחות. 

13 מהם הגיעו לחנות ו-5 מהם רכשו בעשרות אלפי שקלים. 

התוצאות האלה מספרות סיפור שיצא לי לראות שוב ושוב – יצירת קשר עם לקוחות ותיקים מקפיצה מכירות ומגדילה את ההכנסות.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ


סיפור הצלחה

״מזה כתשעה חודשים אנו משתמשים במגוון שירותי חברת אקספדיטור: קורסים, הדרכות, סדנאות, ספרות מקצועית וייעוץ אישי. השירותים ניתנים הן לי באופן אישי כמנכ”ל החברה, הן לעובדי החברה ובכל תחומי הפעילות של החברה: שירות, שיווק, מכירות, גביה וכו’.

מאז שהתחלנו להשתמש בשירותי אקספדיטור קרו מספר דברים אצלי בחברה:

א. המכירות זינקו בעשרות אחוזים.

ב. לעובדים כיום ברור יותר מה הם עושים ואיך הם עושים את עבודתם, מה שמביא גם לעלייה החדה במכירות, גם לשיפור השירות שניתן ללקוחות וגם לתקשורת בתוך החברה.

ג. תהליך קליטת עובדים חדשים נעשה מובנה וברור יותר, ומאפשר קליטה מהירה וטובה יותר של עובדים חדשים.

ד. הקשר שלנו עם לקוחות החברה שודרג משמעותית.

  
העבודה עם עפר וצוות אקספדיטור מקצועית ביותר ותרמה לי ולחברה רבות.״

✍🏼 ר.פ. מנכ”ל חברת
פתרונות נוכחות ושכר 

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • אם אתה רק מנהל את העסק ולא מקדם אותו, אתה אף פעם לא תתקדם. אני נתקל בזה שוב ושוב בשיחות עם בעלי עסקים: יום שלם עובר על ניהול שוטף, טיפול בלקוחות, בעיות, מיילים, ואיכשהו אין פעילות שבאמת מיועדת לגרום ליותר אנשים לדעת שאתה קיים. ואז נגמר החודש, והם שואלים את עצמם למה אין התקדמות. כי בסוף גם העסק הכי טוב לא יגדל אם אף אחד חדש לא שומע עליו!
  • השאלה הזו עלתה בשיחה שניהלתי לפני שנים עם בעל עסק, אדם חביב בן 56 שחווה תקופה קשה והרגיש כבוי כמעט לחלוטין. הוא הוריד את המדריך שלי כי חיפש דרך לשנות משהו, אבל ככל שהעמקנו בשיחה אפשר היה לשמוע שנים של עייפות מצטברת, כאילו המנוע הפנימי שלו נתקע ולא הצליח להתניע שוב. השילוב בין הנסיבות הקשות לבין השגרה השוחקת השאיר אותו בלי כיוון ובלי אמונה שהוא מסוגל לשנות את המציאות שלו. אז איך מוצאים מוטיבציה ואת היכולת לקום מחדש אחרי תקופה כזו, ואיך מחזירים את הכוח לפעול?
  • בכל תהליך מכירה יש גורמים נראים לעין: מחירים, תנאים, צרכים, תזמון. אבל יש גם גורמים שלא מדברים עליהם מספיק, כאלה שמתנהלים “מאחורי הקלעים” ומשפיעים באופן משמעותי על התוצאה. אחד מהם חוזר על עצמו שוב ושוב בשיחות שמסתיימות בהפסד…
  • מה אני עושה כשאני נכנס לעסק שיש בו ייצור, ואנחנו כבר יודעים שיש בו חוסר יעילות? התשובה אולי תפתיע אותך, כי זה לא מה שרוב האנשים עושים. בדרך כלל בעלי עסקים ישר קופצים פנימה: מתחילים לנתח תהליכים, לבדוק עובדים, לחשוב איך לסדר את הדברים מבפנים. זה נשמע הגיוני, נכון? הרי אם המערכת לא יעילה, צריך לתקן אותה! רק שזה לא עובד ככה… לא כי זה משהו שלא חשוב לעשות, אלא כי זה לא הדבר הראשון שאתה צריך לעשות. יש משהו קריטי שקודם לזה. וזה בדיוק מה שאני הולך להסביר בסרטון הבא.
  • אחד הרגעים הכי מסוכנים בעסק הוא כשאתה מחליט לוותר אחרי שלושה כישלונות, או קופץ למסקנות מהר מדי אחרי הצלחה אחת. אנחנו רוצים תשובות מהר, ואנחנו רוצים לדעת אם משהו עובד או לא עובד כבר אחרי ניסיון אחד או שניים. אבל יש עיקרון מתמטי פשוט שמראה מתי התוצאות שלך לא בהכרח מייצגות את המציאות. זה לא עניין של מזל או אמונה, אלא מתמטיקה טהורה שכל בעל עסק חייב להכיר.
  • כשאתה מנסה למכור משהו ונתקל בהתנגדות, הנטייה הראשונה היא לחשוב שהמחיר לא מספיק טוב, או שאתה לא מספיק משכנע. בינתיים, יש עסקים שלקוחות פשוט מתקשרים אליהם ואומרים “אני רוצה לקנות”, בלי התלבטויות ובלי ויכוחים על המחיר. מה הסוד שלהם?
  • קרה לך שניסית לקבוע פגישה אבל נעצרת כבר בשלב הראשון? אתה מתקשר, מציג את עצמך, ואז שומע את המשפט הידוע: “תשאיר פרטים, נחזור אליך”. ואז… כלום. אף אחד לא חוזר. בהרבה מקרים זה לא קשור אליך או למה שאתה מציע אלא לאופן שבו ניגשת לשיחה. כי עוד לפני שתצליח להגיע למנהל, יש אדם אחד שעליך לדעת לדבר איתו נכון: המזכירה.
  • תאר לעצמך שאתה רופא בחדר מיון, ומטופל נכנס עם יד שבורה. אתה מסביר לו שהוא צריך גבס, הוא אומר “אני אחשוב על זה”, והולך. האם תיתן לו ללכת ככה? כנראה שלא, כי אתה יודע שבלי טיפול המצב רק יחמיר. עכשיו תחשוב על העסק שלך: אם הגעת למסקנה שאתה יכול לעזור ללקוח לפתור בעיה אמיתית, למה שהמפגש הראשון יהיה גם האחרון? היום דיברתי עם בעל עסק שאמר לי בגאווה: “אני מתקשר פעם אחת בלבד, ואחר כך לעולם לא יותר”. מתברר שהאמונה הזו, שנשמעת כל כך “הגיונית ומכבדת”, היא בדיוק מה שמונע מהעסק שלו לצמוח, ומהלקוחות שלו לקבל את מה שהם באמת צריכים.
  • כולנו רוצים להצליח. למכור יותר, לנהל טוב יותר, להצליח מבחינה אישית, משפחתית, עסקית וחברתית. אבל מאחורי כל הצלחה אמיתית, מסתתרת מיומנות אחת, שאיכות השליטה שלך בה היא זו שקובעת עד כמה תגיע לתוצאות ועד כמה תצליח לגרום לעולם להגיב למה שיש לך לומר.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט