סיפורו של בעל עסק – יש תקווה!

כשפגשתי את עפר בתל אביב השנה, הייתי שבר כלי. אני בדרך כלל משדר שהכול בסדר, עסקים כרגיל, אף אחד לא מרגיש שבפנים מתחוללת סערה. אבל האמת היתה שבאותה תקופה מערכת היחסים שלי עם אשתי עלתה על שרטון, ירדתי משמעותית במשקל (ואני לא אדם שמן בכלל), העסק היה על סף פשיטת רגל והיחסים שלי עם אמי ואחי שתמכו בי לאורך כל הדרך התערערו מאוד.

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

הפעם רציתי לשתף אותך בסיפור הצלחה של לקוח שלי. הוא בפני עצמו טיפ ניהולי והוכחה שאפשר לעשות משהו בקשר לכל מצב.

“אם אין לך סיבה למעשים שאתה עושה, עדיף שלא תעשה אותם”

כשפגשתי את עפר בתל אביב השנה הייתי שבר כלי. אני בדרך כלל משדר שהכול בסדר, עסקים כרגיל, אף אחד לא מרגיש שבפנים מתחוללת סערה.

בפגישתנו הראשונה במשרדי אקספדיטור, עפר שאל אותי שאלות שמטרתן הייתה לשמש לי מראה שתראה לי את המיקום הנוכחי שלי ולאן אגיע אם אמשיך להתנהל באותו אופן שהתנהלתי עד היום.

העקשנות כמעט ניצחה אבל הסכמתי להקשיב.

עפר הציע תהליך פשוט, אינטנסיבי ומהיר על מנת להוציא אותי מהמקום שבו הייתי ולהשיט את ה”ספינה שלי” לחוף מבטחים. ההחלטה הייתה קשה וגם המחיר הכספי הרתיע אותי בתחילה. עשיתי מספר בדיקות, התייעצתי עם מספר אנשים קרובים, והחלטתי להתחיל בתהליך.

כמה נתונים חשובים שהחסרתי שיסבירו מדוע הייתי שבר כלי באותה תקופה.

מערכת היחסים שלי עם אשתי עלתה על שרטון, ירדתי משמעותית במשקל (ואני לא אדם שמן בכלל), העסק היה על סף פשיטת רגל והיחסים שלי עם אמי ואחי שתמכו בי לאורך כל הדרך התערערו מאוד.

בקיצור, אתה מכיר את התחושה הזו שהשעון המעורר מצלצל, אתה מתעורר ומפחד להתחיל את היום. הראש לא מפסיק לחשוב על האסונות והצרות, הלב דופק, אתה מבולבל, אין לך תיאבון ובעיקר, אתה לא רואה סימן לאור בקצה המנהרה (או כמו שעפר אומר “אתה רואה את האור בקצה, הבעיה שזה האור של הרכבת שבאה מולך“)…

התהליך התחיל, עופר תפס אותי והתחלנו בעבודה.

צעד צעד, באמצעות ידע, פעולות מדויקות, הקפדה על משמעת ובנית הביטחון העצמי, תוך תקופה של חודש הצלחתי לקום מהמיטה בבוקר כשחיוך על שפתיי.

היום הבוקר שלי נראה אחרת לגמרי. אני מתעורר מוקדם עם חיוך על הפנים, אוכל ארוחה טובה, עובד מעט על הגוף והנפש ויוצא עם ים של אנרגיה לעוד יום מלא הזדמנויות ומפגשים מרתקים.

אז איך זה קרה אתה שואל?

פשוט מאוד.

קודם כל צריך לרצות. בלי רצון, אין הרבה מה לעשות. אחר כך, עשיה, עשיה ועוד פעם עשיה. פשוט להתמיד ולנוע באינטנסיביות מבלי לעצור, עד שאתה מרים את הראש מעל המים ויכול לנשום, ואז צריך להמשיך ולעשות.

ולבסוף, פשוט להיות, להבין מה אתה רוצה להגשים, להכיר את עצמך ואת הערכים שלך שבטח שכחת בדרך.

אני לא מאמין בקסמים, ועפר הוא לא קוסם. יש לו אומנם יכולות גבוהות והמון ידע מאוד פרקטי, אבל בסופו של דבר כשאתה מיישם את הפעולות ועובד על פי נוסחאות שעבדו ועובדות באלפי סיפורי הצלחה שונים, אז ההצלחה מגיעה גם אליך.

תוצאות של שלושה וחצי חודשי עבודה

אומנם הנישואים שלי לא צלחו, ואני עובר גירושים לא קלים, אך אני מרגיש נפלא והמצב כמעט ואינו משפיע על חיי היום יום שלי. להפך, מאותו רגע שהחלטתי לשחרר, נפתחו כל כך הרבה דלתות בחיים שלי.

מערכות היחסים שלי עם אחי ואמי השתפרו פלאים, והיום הרבה יותר קל לי לתקשר איתם.

חיי החברה שלי פורחים. בעבר התנתקתי מהמון חברים כי “למי יש זמן לחברים כשצריך לכבות את כל השריפות בחיים” . היום, אני מחדש קשרי עבר ומבלה המון זמן עם חברים וידידות.

העסק עבר שינוי דרמטי בשלושת החודשים האחרונים. המינוס לאט לאט הופך לפלוס, הרווחים לכל עסקה גדלים, בחודש יולי האחרון העסק יצר את המחזור הכספי הגדול ביותר שהיה לו מאז היווסדו, המשרד והמחסן מסודרים ומאורגנים ובעלי התפקידים בעסק נהנים פתאום להגיע לעבודה בבוקר.

בפן האישי, השתפרו המון דברים. אך הבולט מכולם הינו השקט הפנימי ויכולת התקשורת שלי. משהו בי מאוד נרגע, הפעולות שאני עושה מאוד שקולות ונכונות, יש פחות שריפות לכבות, ואני מרגיש שאני ממש נהנה מכל דבר שאני עושה.

היכולת להתמודד עם בעיות השתפרה והמשפט “בעיה זה בעצם הזדמנות” הופך ממשי בחיים שלי.

התקשורת שלי עברה שינוי, ממקום של אדם שמעדיף להסתגר, לברוח ולהתרחק ממגע קרוב עם אנשים, הפכתי לאדם שנהנה לפגוש אנשים חדשים, לדבר ולהקשיב, ובעיקר להתקרב ולגעת.

והכי הכי חשוב, יש לי ילדה מדהימה בת שנה וארבעה חודשים, שהיום כשאני מסתכל עליה אני מתאהב כל פעם מחדש. כיף וחשוב לי לדעת שהשינוי שאני עובר היום ישפיע לטובה על המחר שלה.

לסיכום, אני למדתי שעם אמונה ורצון אפשר לחצות את הים ולעשות. הכול אפשרי גם כשנראה שהכול אבוד ואין תקווה.

אני שמח שבחרתי לשחרר מהאגו ומהפחד, לפנות לאדם מדהים שמלווה אותי בנאמנות ובהתמדה בלתי נתפסת, ולעשות צעד כדי להפוך את החיים שלי למלאי תשוקה.

א.ע.
בעלים של עסק

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • בכל תהליך מכירה יש גורמים נראים לעין: מחירים, תנאים, צרכים, תזמון. אבל יש גם גורמים שלא מדברים עליהם מספיק, כאלה שמתנהלים “מאחורי הקלעים” ומשפיעים באופן משמעותי על התוצאה. אחד מהם חוזר על עצמו שוב ושוב בשיחות שמסתיימות בהפסד…
  • מה אני עושה כשאני נכנס לעסק שיש בו ייצור, ואנחנו כבר יודעים שיש בו חוסר יעילות? התשובה אולי תפתיע אותך, כי זה לא מה שרוב האנשים עושים. בדרך כלל בעלי עסקים ישר קופצים פנימה: מתחילים לנתח תהליכים, לבדוק עובדים, לחשוב איך לסדר את הדברים מבפנים. זה נשמע הגיוני, נכון? הרי אם המערכת לא יעילה, צריך לתקן אותה! רק שזה לא עובד ככה… לא כי זה משהו שלא חשוב לעשות, אלא כי זה לא הדבר הראשון שאתה צריך לעשות. יש משהו קריטי שקודם לזה. וזה בדיוק מה שאני הולך להסביר בסרטון הבא.
  • אחד הרגעים הכי מסוכנים בעסק הוא כשאתה מחליט לוותר אחרי שלושה כישלונות, או קופץ למסקנות מהר מדי אחרי הצלחה אחת. אנחנו רוצים תשובות מהר, אנחנו רוצים לדעת אם משהו עובד או לא עובד כבר אחרי ניסיון אחד או שניים. אבל יש עיקרון מתמטי פשוט שמראה מתי התוצאות שלך לא בהכרח מייצגות את המציאות. זה לא עניין של מזל או אמונה, אלא מתמטיקה טהורה שכל בעל עסק חייב להכיר.
  • כשאתה מנסה למכור משהו ונתקל בהתנגדות, הנטייה הראשונה היא לחשוב שהמחיר לא מספיק טוב, או שאתה לא מספיק משכנע. בינתיים, יש עסקים שלקוחות פשוט מתקשרים אליהם ואומרים “אני רוצה לקנות”, בלי התלבטויות ובלי ויכוחים על המחיר. מה הסוד שלהם?
  • קרה לך שניסית לקבוע פגישה אבל נעצרת כבר בשלב הראשון? אתה מתקשר, מציג את עצמך, ואז שומע את המשפט הידוע: “תשאיר פרטים, נחזור אליך”. ואז… כלום. אף אחד לא חוזר. בהרבה מקרים זה לא קשור אליך או למה שאתה מציע אלא לאופן שבו ניגשת לשיחה. כי עוד לפני שתצליח להגיע למנהל, יש אדם אחד שעליך לדעת לדבר איתו נכון: המזכירה.
  • תאר לעצמך שאתה רופא בחדר מיון, ומטופל נכנס עם יד שבורה. אתה מסביר לו שהוא צריך גבס, הוא אומר “אני אחשוב על זה”, והולך. האם תיתן לו ללכת ככה? כנראה שלא, כי אתה יודע שבלי טיפול המצב רק יחמיר. עכשיו תחשוב על העסק שלך: אם הגעת למסקנה שאתה יכול לעזור ללקוח לפתור בעיה אמיתית, למה שהמפגש הראשון יהיה גם האחרון? היום דיברתי עם בעל עסק שאמר לי בגאווה: “אני מתקשר פעם אחת בלבד, ואחר כך לעולם לא יותר”. מתברר שהאמונה הזו, שנשמעת כל כך “הגיונית ומכבדת”, היא בדיוק מה שמונע מהעסק שלו לצמוח, ומהלקוחות שלו לקבל את מה שהם באמת צריכים.
  • כולנו רוצים להצליח. למכור יותר, לנהל טוב יותר, להצליח מבחינה אישית, משפחתית, עסקית וחברתית. אבל מאחורי כל הצלחה אמיתית, מסתתרת מיומנות אחת, שאיכות השליטה שלך בה היא זו שקובעת עד כמה תגיע לתוצאות ועד כמה תצליח לגרום לעולם להגיב למה שיש לך לומר.
  • בעולם שבו כל הדרכת מכירות מתחילה בקריאה נלהבת למכור כמה שיותר, לכולם, ובלי לפספס אף הזדמנות, יש רגעים שבהם הצעד הנכון הוא דווקא לעצור. זהו סיפור על שיחה אחת עם בעל עסק מצליח, שבה הבחירה לא למכור המחישה את ההבדל בין איש מכירות ליועץ.
  • אנחנו פועלים מתוך הנחה שהכלים שלנו עובדים כראוי, שהצוות פועל בצורה אופטימלית, ושהמערכות מתפקדות כמו שצריך. אך בלי הדבר המוגדר הבא, אתה למעשה עובר עם עיניים עצומות ליד פתחי תהום פיננסיים ותפעוליים (בצורת כשלים נסתרים). אתה צריך מערכת הגנה חכמה שמגדירה מהו “נכון”, כדי שתוכל לזהות מיד מה לא תקין ולטפל בזה בזמן (לפני שהבעיות הופכות ליקרות, לפני שהן פוגעות בלקוחות, ולפני שהן גוזלות ממך שינה). הסיפור הבא ממחיש בדיוק מה קורה כשסומכים על משהו שנראה תקין, אבל למעשה מוליך אותך שולל.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט