סיפורו של בעל עסק – יש תקווה!

כשפגשתי את עפר בתל אביב השנה, הייתי שבר כלי. אני בדרך כלל משדר שהכול בסדר, עסקים כרגיל, אף אחד לא מרגיש שבפנים מתחוללת סערה. אבל האמת היתה שבאותה תקופה מערכת היחסים שלי עם אשתי עלתה על שרטון, ירדתי משמעותית במשקל (ואני לא אדם שמן בכלל), העסק היה על סף פשיטת רגל והיחסים שלי עם אמי ואחי שתמכו בי לאורך כל הדרך התערערו מאוד.

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

הפעם רציתי לשתף אותך בסיפור הצלחה של לקוח שלי. הוא בפני עצמו טיפ ניהולי והוכחה שאפשר לעשות משהו בקשר לכל מצב.

“אם אין לך סיבה למעשים שאתה עושה, עדיף שלא תעשה אותם”

כשפגשתי את עפר בתל אביב השנה הייתי שבר כלי. אני בדרך כלל משדר שהכול בסדר, עסקים כרגיל, אף אחד לא מרגיש שבפנים מתחוללת סערה.

בפגישתנו הראשונה במשרדי אקספדיטור, עפר שאל אותי שאלות שמטרתן הייתה לשמש לי מראה שתראה לי את המיקום הנוכחי שלי ולאן אגיע אם אמשיך להתנהל באותו אופן שהתנהלתי עד היום.

העקשנות כמעט ניצחה אבל הסכמתי להקשיב.

עפר הציע תהליך פשוט, אינטנסיבי ומהיר על מנת להוציא אותי מהמקום שבו הייתי ולהשיט את ה”ספינה שלי” לחוף מבטחים. ההחלטה הייתה קשה וגם המחיר הכספי הרתיע אותי בתחילה. עשיתי מספר בדיקות, התייעצתי עם מספר אנשים קרובים, והחלטתי להתחיל בתהליך.

כמה נתונים חשובים שהחסרתי שיסבירו מדוע הייתי שבר כלי באותה תקופה.

מערכת היחסים שלי עם אשתי עלתה על שרטון, ירדתי משמעותית במשקל (ואני לא אדם שמן בכלל), העסק היה על סף פשיטת רגל והיחסים שלי עם אמי ואחי שתמכו בי לאורך כל הדרך התערערו מאוד.

בקיצור, אתה מכיר את התחושה הזו שהשעון המעורר מצלצל, אתה מתעורר ומפחד להתחיל את היום. הראש לא מפסיק לחשוב על האסונות והצרות, הלב דופק, אתה מבולבל, אין לך תיאבון ובעיקר, אתה לא רואה סימן לאור בקצה המנהרה (או כמו שעפר אומר “אתה רואה את האור בקצה, הבעיה שזה האור של הרכבת שבאה מולך“)…

התהליך התחיל, עופר תפס אותי והתחלנו בעבודה.

צעד צעד, באמצעות ידע, פעולות מדויקות, הקפדה על משמעת ובנית הביטחון העצמי, תוך תקופה של חודש הצלחתי לקום מהמיטה בבוקר כשחיוך על שפתיי.

היום הבוקר שלי נראה אחרת לגמרי. אני מתעורר מוקדם עם חיוך על הפנים, אוכל ארוחה טובה, עובד מעט על הגוף והנפש ויוצא עם ים של אנרגיה לעוד יום מלא הזדמנויות ומפגשים מרתקים.

אז איך זה קרה אתה שואל?

פשוט מאוד.

קודם כל צריך לרצות. בלי רצון, אין הרבה מה לעשות. אחר כך, עשיה, עשיה ועוד פעם עשיה. פשוט להתמיד ולנוע באינטנסיביות מבלי לעצור, עד שאתה מרים את הראש מעל המים ויכול לנשום, ואז צריך להמשיך ולעשות.

ולבסוף, פשוט להיות, להבין מה אתה רוצה להגשים, להכיר את עצמך ואת הערכים שלך שבטח שכחת בדרך.

אני לא מאמין בקסמים, ועפר הוא לא קוסם. יש לו אומנם יכולות גבוהות והמון ידע מאוד פרקטי, אבל בסופו של דבר כשאתה מיישם את הפעולות ועובד על פי נוסחאות שעבדו ועובדות באלפי סיפורי הצלחה שונים, אז ההצלחה מגיעה גם אליך.

תוצאות של שלושה וחצי חודשי עבודה

אומנם הנישואים שלי לא צלחו, ואני עובר גירושים לא קלים, אך אני מרגיש נפלא והמצב כמעט ואינו משפיע על חיי היום יום שלי. להפך, מאותו רגע שהחלטתי לשחרר, נפתחו כל כך הרבה דלתות בחיים שלי.

מערכות היחסים שלי עם אחי ואמי השתפרו פלאים, והיום הרבה יותר קל לי לתקשר איתם.

חיי החברה שלי פורחים. בעבר התנתקתי מהמון חברים כי “למי יש זמן לחברים כשצריך לכבות את כל השריפות בחיים” . היום, אני מחדש קשרי עבר ומבלה המון זמן עם חברים וידידות.

העסק עבר שינוי דרמטי בשלושת החודשים האחרונים. המינוס לאט לאט הופך לפלוס, הרווחים לכל עסקה גדלים, בחודש יולי האחרון העסק יצר את המחזור הכספי הגדול ביותר שהיה לו מאז היווסדו, המשרד והמחסן מסודרים ומאורגנים ובעלי התפקידים בעסק נהנים פתאום להגיע לעבודה בבוקר.

בפן האישי, השתפרו המון דברים. אך הבולט מכולם הינו השקט הפנימי ויכולת התקשורת שלי. משהו בי מאוד נרגע, הפעולות שאני עושה מאוד שקולות ונכונות, יש פחות שריפות לכבות, ואני מרגיש שאני ממש נהנה מכל דבר שאני עושה.

היכולת להתמודד עם בעיות השתפרה והמשפט “בעיה זה בעצם הזדמנות” הופך ממשי בחיים שלי.

התקשורת שלי עברה שינוי, ממקום של אדם שמעדיף להסתגר, לברוח ולהתרחק ממגע קרוב עם אנשים, הפכתי לאדם שנהנה לפגוש אנשים חדשים, לדבר ולהקשיב, ובעיקר להתקרב ולגעת.

והכי הכי חשוב, יש לי ילדה מדהימה בת שנה וארבעה חודשים, שהיום כשאני מסתכל עליה אני מתאהב כל פעם מחדש. כיף וחשוב לי לדעת שהשינוי שאני עובר היום ישפיע לטובה על המחר שלה.

לסיכום, אני למדתי שעם אמונה ורצון אפשר לחצות את הים ולעשות. הכול אפשרי גם כשנראה שהכול אבוד ואין תקווה.

אני שמח שבחרתי לשחרר מהאגו ומהפחד, לפנות לאדם מדהים שמלווה אותי בנאמנות ובהתמדה בלתי נתפסת, ולעשות צעד כדי להפוך את החיים שלי למלאי תשוקה.

א.ע.
בעלים של עסק

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • יש נקודה שבו בעלי עסקים מבינים שהם צריכים לשמור על קשר עם הלקוחות שלהם. הם מתחילים לשלוח מיילים, אולי אפילו מכתבים, מרגישים שהם עושים משהו נכון. ואז עוברים שבועיים, שלושה, חודש… ושום דבר לא קורה. אף אחד לא מגיב, אף אחד לא חוזר, ונראה שכל המאמץ הזה פשוט נזרק לפח. זה הרגע שבו רוב האנשים מפסיקים. הם מחליטים ש”זה לא עובד”, שזה בזבוז זמן, ושעדיף להשקיע את האנרגיה במקום אחר. והנה הפרדוקס: הם עוצרים בדיוק כשהדברים עומדים להתחיל לעבוד, ממש לפני שהזרימה הזאת שהם יצרו הייתה מתחילה לחזור אליהם בחזרה.
  • כמה פעמים דחית שיחה קשה עם מנהל או עובד? או ידעת בדיוק מה צריך לעשות אבל פשוט היה יותר נוח לא לעשות? ואז הזמן עובר ואתה עדיין לא עשית את זה למרות שאתה יודע כמה זה נחוץ. זה קורה כי זה “לא נוח” או “לא נעים”. כי יש שיחה שצריך לנהל עם מישהו ואתה פשוט לא בטוח איך הוא יגיב. המקרה הבא מראה איך בעל עסק אחד דחה עוד ועוד שיחה חיונית רק בגלל החשש מהתגובה של אחיו שעבד תחתיו…
  • כשיש לך אלפי אנשי קשר, מאות חברים, ואתה מדבר עם אנשים כל היום, קשה לקבל שיש לך בעיה בתקשורת. אבל תקשורת אמיתית היא לא כמות המילים שאתה משמיע או מספר האנשים שאתה מכיר. פה אנחנו מדברים על איכות החלפת הרעיונות והעומק של ההבנה ההדדית. אפשר להיות אהוד ופופולרי, ובו זמנית להיאבק בתקשורת יעילה בדיוק עם האנשים שהכי חשוב לך לתקשר איתם, כמו במקרה של בעל העסק בסיפור הבא.
  • אתה יושב בעבודה עד מאוחר, משכנע את עצמך שככה אתה יותר פרודוקטיבי, ופתאום מגלה שאתה שרוף, על הקצה, והמשפחה כבר לא זוכרת איך אתה נראה. מה שקורה כאן זה שתשומת הלב שלך נתקעה במקום אחד, ושאר התחומים בחיים שלך מתחילים לשלם את המחיר. אז איך לאפס את המערכת ולחזור ליעילות אופטימלית?
  • תאר לעצמך מישהו שיש לו קוץ ברגל. הוא הולך לטיפול, ונותנים לו עיסוי בגב ותה חם. נשמע כיף חיים, אך האם זה יעזור? ברור שלא. אבל מה שיותר גרוע, אחרי שזה לא עובד, הוא מתחיל לחשוב שאולי אין פתרון בכלל. הוא הרי כבר ניסה דברים וכלום לא עזר. ככה זה עובד גם עם ייעוץ עסקי: אתה מרגיש שמשהו לא עובד בעסק, מזמין יועץ, ואם הוא נותן לך פתרון שלא קשור לבעיה האמיתית, אז אתה תיישם, תראה שזה לא עובד, ותאמין שזה אתה. או שהעסק שלך לא ניתן לתיקון. כשהאמת היא שפשוט לא טיפלו בקוץ!
  • יש משפט אחד שיכול לשנות לחלוטין את התגובה שאתה מקבל מלקוחות פוטנציאליים. המשפט הזה הוא ההבדל בין לקוח שמהנהן בנימוס ועובר הלאה, לבין לקוח שפתאום מתעורר ואומר “וואו, ספר לי על זה”. תתפלא, אבל זה פחות קשור לכריזמה, ניסיון, או מחיר. זה קשור למשהו שאתה אולי עושה אוטומטית כבר שנים, בלי לחשוב פעמיים…
  • לקיחת אחריות ויוזמה הן תכונות ניהוליות מבורכות. אבל מה קורה כשמנהל קופץ לפתור בעיה בעצמו במקום להפנות אותה לאדם המתאים? הסיפור הבא, שהתרחש בעקבות סדנה שהעברתי על יעילות ארגונית, ממחיש בצורה מושלמת את הפער בין לקיחת אחריות אמיתית לבין עשיית העבודה של מישהו אחר.
  • בחלק הראשון דיברנו על איך תמחור נכון עוזר לסנן לקוחות בעייתיים עוד לפני שהם נכנסים בדלת. אבל מה קורה עם אלה שכן עברו את מחסום המחיר? איך אתה יודע אם מי שמדבר איתך עכשיו, נשמע מעוניין, ומוכן לשלם באמת שווה את הזמן והאנרגיה שלך? התשובה נמצאת בשיחה הראשונה. אנשים מתייחסים לשיחה הראשונה כאל הזדמנות למכור, אבל האמת היא שזו גם הזדמנות לסנן. אם תדע למה לשים לב, הלקוח עצמו יגלה לך בדיוק עד כמה הוא בעייתי, לפני שזה יהפוך לבעיה שלך!

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט