קשיים עם העובדים, בעיות תזרים, והעסק לא מתרחב?

בעל עסק התמודד עם קשיים בניהול עובדים ובעיות תזרים. דרך ייעוץ מקצועי, לא רק ששיפרנו את תהליכי העבודה והמוטיבציה של העובדים, אלא גם עזרנו לו להתרחב, לשדרג את הרווחיות ולהשיג את מטרותיו האישיות.

לפני שנצלול למאמר עצמו…

איך סוגרים את העסקה בלי לרדת במחיר?

איך אפשר לטפל בלי להילחץ, בלי הנחות שאוכלות לך את הרווחים, ובלי לפספס את העסקה?

במדריך הקצר הזה תמצא גישה פשוטה, שאלות מדויקות לשאול, ודוגמאות שיעזרו לך להבין מה עובר ללקוח בראש ואיך להוביל אותו להחלטה נכונה.

בעל עסק הרגיש ש״הכל מתנקז אליו״, ״העובדים חסרי אחריות״, והוא עושה הכל. הוא חשב לתת תמריצים לעובדים כדי לעודד תפוקה, אך אין מאיפה… בנוסף, נטל ההלוואות והחובות הוא כבד.

לאור המצוקה, הוא חיפש פתרון לסיטואציה הלוחצת, ונתקל בפרסום של הספר שכתבתי “7 שגיאות קטלניות בהגדלת רווחים”.

בקושי התחלנו בעבודה כדי להרים את העסק, אך כבר בשבוע הראשון, הודיעו לו מהבנק שהולכים לחתוך לו את המסגרת, ואת הצ׳ק הבא הוא יצטרך להחזיר.

זה הגיע לו כהלם. הוא היה לקוח בבנק כבר 20 שנה, ומעולם לא היו לו בעיות. ופתאום בבת אחת – משבר כזה…

הוא פשוט הרגיש בשוק ולא ידע איך לטפל בזה.

עבדתי איתו, והגענו ביחד לפגישה בבנק. קנינו טיפה זמן כדי שנוכל לפעול על מנת להציל את המצב.

יוצאים לדרך

הדבר הראשון שעשינו היה לטפל בעסקאות הנכנסות. יצרנו קמפיין קידום שהביא תוצאות שלפני כן בעל העסק לא האמין שניתן להשיג…

אך מייד לאחר מכן, טיפלנו בשורש הבעיה בעסק – ניהול העובדים ומציאת עובדים, שהם גם מיומנים וגם לוקחים אחריות.

עד אותה נקודה, זה הרגיש כמו ״גנון״ – ראש החברה צריך לטפל בעובדים, ״לדחוק אותם לעשות עבודה״, ולספק תמריצים, אחרת העבודה לא היתה מתבצעת כמו שצריך. העובדים פשוט לא הרגישו את אותה המחויבות כלפי העבודה כמו בעל העסק עצמו. היה נראה ״שלא כזה אכפת להם״.

האמת היא, שיש סיבה למה מצב כזה קורה. ויש סדרת צעדים מדויקת שאפשר לבצע כדי לטפל בו. היא מובילה למצב בו גם בעל העסק וגם העובדים מצליחים ומרוצים, וסביבת העבודה כולה חוזרת לחיים. התוצאה הבלתי נמנעת היא הכנסה ורווחה גדולים יותר.

את סדרת הצעדים הזו ביצענו עם בעל העסק, והתוצאות לא אחרו לבוא.

בנוסף, בתוך העסק, הכנסנו הגדרה מדויקת של תהליך העבודה. השתמשנו בהנדסה הפוכה (זהו עיקרון שמשתמשים בו בתעשייה, במכונאות ובכל מיני פרויקטים בתוכנה, כדי לתכנן מהסוף להתחלה).

ברגע שעשינו את זה, היה לנו את התהליך כמו שצריך. אחרי זה יכולנו לזהות את נקודות התורפה.

בסופו דבר, לאחר חודשים של עבודה, מנהל סניף הבנק התקשר. הוא אמר לבעל העסק: ״אני לא יודע מה בדיוק עשית, אבל שאפו. פשוט הצלחת להתגבר על המשבר הפיננסי, על כל הבלגן עם האשראי ועל ההלוואות. הפכת את הכיוון. יש עוד דרך, אבל אני לגמרי רואה את השיפור.״

התארגנות והתייעלות

טיפלנו גם במחשוב ובמערכת התקשורות בעסק, כדי להגיע לייעול מיטבי של העבודה.

עזרנו לו בתכנון ובהטמעה, והתקשורת בתוך המשרד השתפרה פלאים. חוסר היעילות ירד דרמטית – אנשים לא היו צריכים לקום מהכיסא. מנהלת המשרד קיבלה את כל הקבצים אליה. היא יכלה לשלוח אותם מהר ללקוחות. כמובן גם הכנסנו פעולות של תיאום ושיפור רוח הצוות.

ו… הפלא ופלא, הגרפים התחילו לעלות! כל עובד קיבל מכסה. הוא ידע כל יום כמה הוא צריך לתרום להכנסה. איכות העבודה השתפרה פלאים. כל עובד ידע בדיוק כמה הוא שווה בכסף שהלקוח משלם בסופו של דבר, והחיבור הברור בין התפוקה להכנסה הפך את המערכת ליעילה יותר.

אך כמובן שעכשיו זה לא הזמן לעצור. דברים בעולם הזה לא נשארים סטטיים, והפתרון האמיתי לטווח הארוך תמיד כולל המשך התרחבות.

גייסנו גם כוח אדם חדש. ולאט לאט, בתהליך יציב, מספר עובדים וותיקים, אך לא מיומנים, הוחלפו בעובדת חדשה ואנרגטית. הצעד הבא, היה שהכשרתי אותה לנהל את עבודה הצוות במקומו. (חלום שהתגשם עבור בעל העסק!)

ומה המצב כעת? מתוך הלוואות של מאות אלפי שקלים, הרוב המוחלט כבר שולם. נותרו לו עשרות אלפי שקלים לשלם, ואז הוא נקי מחובות.

ההכנסות עלו, אבל מה לגבי ההוצאות?

שיפרנו את כישורי המכירות, הכנסנו עסקאות והגדלנו הכנסות.

טיפלנו במנגנון הפנימי, ובנינו צוות שבעל העסק יכול לסמוך עליו – עובד היטב, מתפקד, דינמי.

אך מה עם ההוצאות?

השלב האחרון זה ללמוד איך לטפל בכספים כדי לא לאבד אותם.

ביצענו חקירה למצוא לאן כסף ״בורח״, זיהנו את המקור, וכעת אפשר היה לטפל.

בעל העסק קיבל כלים מיוחדים (תוכנית אישית וסדנאות מיוחדות), שהובילו להישגים רבים, ולשמחתו פתרו את העניין.

היום, לא רק שיש לו מספיק כסף, הוא גם הרבה יותר יציב מבחינה אישית.


התהליך כולו לא קורה בין רגע. ובהחלט יש עבודה לעשות. אבל מה שיפה הוא שברגע שעושים את הצעדים הנכונים – זה עובד. הדברים מתחילים להסתדר, והעסק הופך ליותר ויותר מאורגן ורווחי.

אשמח לעזור גם לך. בוא נתחיל עם לענות על מספר שאלות בשאלון האינטרקטיבי שלנו.

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • שיווק הוא לא משחק של ניחושים, הוא משחק של הבנה עמוקה. דיוק = כסף. לכן קמפיינים מצליחים מבוססים על מסרים מדויקים. והרבה יותר קשה לדייק בלי קודם כל לדבר עם הלקוחות הפוטנציאלים עצמם. הנתונים בדשבורד שלך מספרים מה קרה (כמה לידים, כמה סגירות וכו׳). אבל הם לא מספרים למה זה קרה. אם אתה לא מדבר עם קהל היעד שלך, אתה מנחש. ואם אתה מנחש, אתה מפסיד כסף.
  • יש הרגלים שאנחנו אפילו לא מחשיבים כהרגלים. כמו למשל התעסקות כמעט אובססיבית בהפרעות אוטומטיות שאנחנו בעצמנו אישרנו, התרגלנו אליהן, והפכנו לחלק בלתי נפרד מהיומיום שלנו. עוד פינג מהטלפון, תזכורת מהאפליקציה, נוטיפיקציה שמקפצת על המסך. אנחנו לא באמת חושבים על זה, לפעמים רק “מעיפים” וממשיכים הלאה. אבל מה אם כל זה לא באמת “נעלם” כשמעיפים אותו אלא גובה מחיר מנטלי אמיתי?
  • בעל עסק אחד, עסוק. ממש עסוק. אין לו זמן לאכול, אין לו זמן לעצור, אין לו זמן לעצמו. אז הוא ממשיך לרוץ על אוטומט, על מיכל דלק כמעט ריק. מה קורה אז? הראש נהיה פחות חד, הגוף מתעייף והוא מתפקד הרבה הרבה פחות טוב. וככה בדיוק מתחיל המעגל הכי שוחק שיש: עומס שמוביל להזנחה עצמית, שמובילה לעצבנות, שמובילה לתפקוד מקרטע, וחוזר חלילה…
  • קונפליקטים, עצבים ואי-הבנות… כל עסק מכיר את זה מקרוב, אבל לא תמיד יודעים איך לפתור את זה. לפעמים הבעיות הגדולות בעסק לא נמצאות בתקציב, בשיווק, או בתוכנית העסקית, אלא בין האנשים עצמם. כשאי אפשר לדבר, כשכל מילה נדחית, כשכל שיחה הופכת למאבק. העבודה לא באמת מתקדמת, ההחלטות נמרחות, והאווירה במשרד מרגישה כמו שדה מוקשים. במאמר הזה אני רוצה לשתף בשני מקרים אמיתיים שיצא לנו לפגוש מקרוב, ומה עשינו בפועל כדי להרגיע את הרוחות ולהחזיר את השקט.
  • רוב בעלי העסקים מתמחרים נמוך מדי לא בגלל שהלקוחות לא יכולים לשלם, אלא בגלל שהם עצמם לא מרגישים בטוחים לבקש יותר. הם מציבים מחיר נמוך כי בראש שלהם מתנגן המשפט: “מי בכלל ישלם לי את זה?”. לכן בפועל, המחיר שאתה קובע לא משקף את התקציב של הלקוח אלא את רמת הביטחון שלך בעצמך ובמה שאתה מציע.
  • יש פקקים שאתה פשוט לא יכול להתחמק מהם, אבל יש גם פקקים אחרים, שאתה כן יכול לעקוף. הדרך לעשות את זה בעסקים היא במקום לטפל בסימפטומים (שזו כמובן עבודה א-י-נ-ס-ו-פ-י-ת), לפתור ישירות את צוואר הבקבוק. בהרבה מקרים (ובאופן לא מפתיע) הפתרון האפקטיבי ביותר יהיה לעיתים במקום שהכי לא נעים לגעת בו. אבל דווקא שם ההשפעה הכי גדולה. כי ברגע שאתה פותר את מה שבאמת מעכב אותך, הרבה דברים אחרים מסתדרים כמעט מעצמם…
  • כמה בעלי עסקים אתה מכיר שבנו אימפריה מזה שחסכו? לעומת כאלה שבנו מערכת שמכניסה פי כמה? כי מה יביא אותך יותר רחוק, לחסוך עוד 300 שקל או להכניס עוד 30,000? יש פה עניין של התכווצות לעומת התרחבות. אז כן, חסכון זה טוב ויפה, אבל בוא נדבר על איך באמת עושים כסף.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט